Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@nicusan 

Daca sunt in mers si imi dau seama ca face regenerare, nu ma opresc.

Dar daca am ajuns la destinatie si ea atunci isi face o regenerare, stau pe loc cu motorul pornit pana cand scade turatia la normal... Prin Cluj nu cred ca pot sa ma duc oricum cu viteza constanta, doar daca as putea sa ies la un drum in afara, dar de multe ori e cam imposibil.

@powershot

Si mie mi se pare ca oil ash e mic, doar 6 grame la peste 200 de mii de km la bord... E oare posibil sa fi fost curatat sau schimbat filtrul si de aia sa am oil ash asa de mic?
Daca masina asta a mers mult prin oras, fiind de scoala la inceput, cu siguranta s-ar fi infundat filtrul mai repede la ea, cred :)

Cand am fost la reprezentanta sa intreb de istoric, avea ceva la ei, nu complet, dar tipul de acolo nu stia germana si nu mi-a zis prea multe, doar kilometrajele...

Din cate am inteles pe topicul asta, doar senzorul de presiune scoate niste valori masurate, restul sunt calculate/estimate, cum ar fi soot mass calculated, oil ash volume. De aici banuiala mea ca la filtru s-a intervenit intr-un mod sau altul.

Am gasit alt link pentru a verifica daca ai sau nu dieselgate, pagina asta de uk merge: https://www.volkswagen.co.uk/owners/my-car/emissions-info
Si da, am si eu update-ul dieselgate, probabil de acolo am regenerari mai dese...

Am citit undeva pe net ca la modulul engine poti sa vezi si versiunea de soft, cica ar fi numarul ala din dreapta. Pare a fi post dieselgate, daca aia e, 9983.
904635575_enginescreen.thumb.jpg.cc3129a6d1f1adaf96f7b391a7759e93.jpg

In afara de oil ash care e mic, vedeti  altceva dubios la valorile pentru filtrul de particule?
 

Modificat de Ionut Florin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe loc nu se va termina regenerarea. Se va opri, apoi după pornire va începe din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare ca oil ash e mic, doar 6 grame la peste 200 de mii de km la bord... E oare posibil sa fi fost curatat sau schimbat filtrul si de aia sa am oil ash asa de mic?

Cel mai probabil a fost resetat de samsar la 0.

Mi se pare foarte mare incarcarea in doar 140km, la 24g sau cat era. Ceva sigur nu e ok. Km nu sunt reali mai mult ca sigur, de asta s-a resetat oil ash la 0 :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, practica acest lucru, cei care cunosc si care dau km inapoi, din pacate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de oil ash, sincer totul pare in regula cu DPF-ul omului, nu il mai speriati. Are soft dieselgate si 140 km intre regenerari in oras la un consum de 10 l/100 km e ceva normal. Presiunile diferentiale sunt in regula, cel mai probabil i s-a aprins martorul DPF pentru ca face drumuri scurte in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! la fosta masina passat b6 ,motor cbdc 2010 ,km reali,reali ,masina cu mentenanta la colegul EEXCALADE(Catalin),totul era verificat minutios la fiecare revizie ,valori dpf ,injectoare etc.Am facut update la soft dieselgate (mare prostie) si dupa scurt timp am facut downgrade! Surpriza a fost ca la oil ash aveam si eu tot 0.

Modificat de andrei8030
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, golf 6, 2012, 180k, CFFB cu soft dieselgate pana ieri cand am facut downgrade la ultima versiune pre-dieselgate (si stage 1 daca are relevanta). am observat (inainte de downgrade) putina funingine la iesire pe teava. Mers in jur de 6-7000km/an, 80% in oras, DPF original, neschimbat, necuratat etc. In 3 ani s-a aprins martorul DPF de 2 ori, o data prin 2017, o data prin 2018-2019 (nu mai tin minte exact). L-am dus la plimbare si s-a regenerat in 10 minute max de fiecare data. Pana mi-a atras atentia Mugur de la TCM cu funinginea nu ma preocupasem inainte sa verific valorile DPF, de azi m-am apucat si din intamplare am prins fix regenerarea, atasat se vede la inceput si dupa (nu m-am gandit sa fac poze inainte... ). Sa imi fac griji ? :)
 

Mersi 
IMG_0066.thumb.jpg.25d9c670cef0e41ac69ed6669edeed3a.jpgIMG_0077.thumb.jpg.9b0a86c2ffa057514da746abedba9d3b.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica ce pornește regenerarea. Soot mass measured sau calculated. Din prima ta poza as zice că measured și atunci ar trebui să îți dau seama de ce .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt sigur ca am inteles ce vrei sa zici :) poti sa detaliezi te rog ? mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam putini cei 144km de la ultima regenerare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultima regenerare fusese facuta pe fostul soft (dieselgate), nu stiu de ce a intrat asa devreme asta pe softul nou avand in vedere ca se presupune ca la pre-dieselgate regenerarile se faceau si mai rar. dar revenind, vedeti vreo inmormantare in valorile alea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 2 valori. Soot mass calculated și soot mass measured. Vezi care declanșează regenerarea și apoi putem sa ne dam seama daca sunt sau nu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

148km e foarte putin.. indiferent de conditile de drum sau anotimp.

Scapa de dieselgate daca il ai .. apoi .. mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, după zeci de pagini citite nu m-am lămurit cum aflu daca am instalat softul dieselgate sau nu ?

B7 2012 CFFB DSG

Ultima intrare în reprezentata VW septembrie 2016.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai VCDS?Daca ai intrii pe ENGINE si apoi pe Advanced Identification.Acolo gasesti ce soft ai.Uite de exemplu la mine am soft foarte vechi : 6930.Uite si printul meu:

soft.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am, voi incerca. Mulțumesc mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad nicio data prea recenta, banuiesc ca si versiunea mea e dinainte de scandal :

 

Sunday,12,July,2020,19:21:47:00001
VCDS Version: Release 17.8.0 (x64)
                Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03L 906 018 PA
  Component and/or Version: R4 2,0L EDC   H27 2472
           Software Coding: 001D0012043401080000
            Work Shop Code: WSC 00015
                      VCID: 78FED07CC3D34A86B2-802C

Advanced Identification/FAZIT
     Serial number: 00000000000000
     Identification: RB8-658
     Revision: 41H27---
     Date: 23.03.12
     Manufacturer number: 1258
     Test stand number: 0308
Flash Status
     Programming Attempts(application): 1/1/1
     Successful Attempts(application): 1/1/1
     Flash Date: 12.03.29
Misc.
     Hardware number: 03L 907 309 AE
     Workshop System Name: J623
     ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PA
     ASAM Dataset Revision: 003004
Car Info
     Chassis Number: WVWZZZ3CZCE164957
     Engine code: CFFB
VCDS Info:
       VCID: 78FED07CC3D34A86B2-802C
       Labels: 03L-906-018-CFF.clb
       Readiness: No script available
       ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PA.rod

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Component and/or Version: R4 2,0L EDC   H27 2472  - Nu ai dieselgate

Modificat de DeViAnS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am găsit un topic general despre AdBlue așa ca voi întreba aici.

Exista vreun risc să se defecteze ceva la sistemul AdBlue dacă fac refill înainte să apăra mesajul de atenționare ?

Mulțumesc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar atentie la calitatea AdBlue, nu te zgarci, problemele apar la iarna daca cumperi la oferta sau de prin benzinarii.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea problemelor de aici apar. Eu recomand adblue de la VAG. ...nu e diferenta mare de pret, merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skypee nu cred sa fie vreo problema, dar de ce vrei sa o faci inainte de mesaj? Acesta vine cu 2400km inainte. 

Obligatoriu sa fie original, altfel cine stie ce probleme apar, sunt multe cazuri care au stricat injectorul din cauza de adblue AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/10/2020 at 4:37 PM, nicusan said:

Pe loc nu se va termina regenerarea. Se va opri, apoi după pornire va începe din nou.

AHA! Noa, asta e informatie noua pentru mine, si foarte vitala, aparent. Nu stiu cum de am ajuns eu sa cred ca daca masina sta pe loc se termina regenerarea. Asa se explica si de ce mai aveam regenerare la urmatorul drum, si de ce mi s-a aprins martorul DPF atunci.

Deci concluziile mele sunt:
(astea poate se aplica doar la golf 6, motorul EA189, urmatoarele versiuni de TDI si DPF-uri probabil au comportament putin diferit)

- Daca ai dieselgate, o sa ai regenerari mai dese, mai ales in oras, unde consumul de carburant e mai mare

- Daca cumva ai ajuns la destinatie si masina e in procesul de regenerare (turatii mai mari la relanti, ventilatoarele de racire la motor pornite la maxim) ai urmatoarele optiuni: 

       1. Daca stai pe loc pana cand turatia la relanti isi revine, nu inseamna ca regenerarea s-a terminat cu succes, poate doar s-a oprit, in functie de cat mai avea de ars. Daca regenerarea nu a fost marcata cu succes, inseamna ca la urmatorul drum iar ti se va declansa o regenerare. Eu am patit asta de multe ori la drumurile de oras.
       2. Opresti motorul si te duci in treaba ta. E cam aceeasi situatie ca si la prima optiune, tot vei avea o regenerare la urmatoarea pornire, doar ca in cazul 1, tu daca stai la relanti cu motorul pornit, poate sunt sanse ca regenerarea care tocmai merge sa se termine sau sa fi ars mai mult din particule, fata de situatia in care ai opri motorul imediat. Asta e doar o banuiala, nu stiu exact cum isi seteaza ECU flag-urile si conditiile de regenerare. Ma gandesc ca tu daca erai in proces de regenerare de vreo 90% si te opresti ca ai ajuns la destinatie, poate daca lasi motorul sa mai mearga la relanti inca 5 minute, se termina cu succes regenerarea. Dar nu e garantata treaba asta si nici nu e documentata nicaieri. Probabil s-ar putea vedea doar in codul sursa de la ECU, in rutinele legate de regenerare. Ala e cod proprietar VW, nu e open source, deci nicio sansa sa ai acces la asa ceva doar daca esti inginer software la ei :). Deci in functie de comportament, vad ca facem reverse engineering la modul cum functioneaza DPF-ul, ugh.
       3. Daca ai ajuns la destinatie si vezi ca esti in regenerare, mai dai o tura cu masina vreo 10, 15 minute, pana cand turatia la relanti a revenit la normal. Am inteles ca asa ai cele mai mari sanse ca sa ai o regenerare finalizata cu succes.
 

On 7/10/2020 at 7:20 PM, adrian001 said:

In afara de oil ash, sincer totul pare in regula cu DPF-ul omului, nu il mai speriati. Are soft dieselgate si 140 km intre regenerari in oras la un consum de 10 l/100 km e ceva normal. Presiunile diferentiale sunt in regula, cel mai probabil i s-a aprins martorul DPF pentru ca face drumuri scurte in oras.

Da, mersi fain ca ai te-ai uitat la valori si mi-ai confirmat ca, in afara de oil ash, sunt normale. Martorul s-a pornit pentru ca eu credeam ca daca ajung la destinatie si e in regenerare, stau pe loc si regenerarea se termina cu succes. Aparent nu e chiar asa, hups  :)

Modificat de Ionut Florin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!