Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Am programat sapt viitoare o vizita la unii in București care fac diagnoza demontat/montat si curatare cu 750ron. Ma gandesc sa incerc si asta, daca nu, off with the head (cum era o replica). 

 Ma gandesc ca oamenii astia nu dau cateva mii de euro, daca nu zeci de mii, pe niste aparate de curatat, numai ca sa dea niste tepe de 350ron (cat e o curatare). Cred ca ceva fac ele, ca nu suntem numai noi.. Sunt si camioane, dube etc, ce au problemele astea.. Si. Astia sigur le spala.. Zic eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E oare posibil sa fie senzorul de temperatura la intrare (mai ales ca am vazut ca uneori arata temp mai mica decat la iesire) aiurit. Ma gandesc ca daca valoarea masurata si presiunea au scazut, iar cea calculata a crescut sa fie un calcul facut si in baza acestei temperaturi pe care nu o vede sa creasca suficent. Si in practica filtrul sa se curete, dar citind aceste valori aiurea sa nu isi dea seama ca s a curatat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 120km am ajuns la 214% incarcare (nu a depsit 540 de grade sa intre in reg) si am mai gasit acum si codul P0014. Acum oricum nu mai intra in regen ca a depasit 40g (valoarea masurata e 0 si 6-7 presiunea in relanti). Ceva parari? Un specialist in Bucuresti? 

Screenshot_20200112_165837_com.ovz.carscanner.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea. O parere despre nivelul scazut la oil ash volume. Eu cred ca cineva a dat reset la zero, dar nu sunt sigur de asta. Masina e un golf 6 2.0 tdi 6M cod motor cfhc.  

Multumesc

G6 sami - filtru particule.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e sigur ca cineva a resetat oil ash. Cauta si alte metode de a verifica km reali, posibil sa apara surprize

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 
Am incercat un drum pe autostrada ca sa vad ce se intampla cu nivelul de cenusa ajutorul aplicatiei de pe telefon. Am observat vreo 2 chestii care mie mi se par ciudate, poate binevoieste cineva sa ma lamureasca si pe mine. 

1. Partea in care am mers cu viteza si rpm constanta se vede in primele 2 grafice undeva pe la mijloc. Concomitent cu perioada asta, se pare ca 'soot mass measured' scade, dar 'soot calculated' creste. Cum e posibil ca una sa scada si cealalta sa creasca, nu ar trebui sa fie proportionale?

2. La un moment dat, dupa ce se termina partea de mers cu viteza constanta, apare o variatie brusca atat pentru 'soot calculated' cat si pentru 'soot mass measured'. Cum se poate intampla asta? In plus, se pare ca 'soot calculated' incepe sa creasca dupa acel drop, dar 'soot mass measured' ramane jos...

 

Multumesc in avans.

1.jpg

Modificat de MDU2019
typ-o
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/22/2019 at 12:31 AM, adrian001 said:

...

LE: Se pare ca am gasit raspunsul la calculated vs measured, este oarecum ce ma asteptam sa fie. Pe scurt sunt doua modele matematice care estimeaza gradul de incarcare al DPF-ului. Modelul "soot mass calculated" este mai conservativ si ia in calcul profilul de exploatare al motorului (ex. engine load) in estimarea gradului de incarcare. Modelul "soot mass measured" ia in calcul volumul de aer care intra in motor, temperatura gazelor de evacuare si diferenta de presiune pe DPF, valori culese direct prin senzorii dedicati. Pe scurt, modelul "soot mass measured" este influentat si de regenerarea pasiva, ceea ce inseamna ca valorea calculata intre regenerarile active poate sa cresca sau sa scada. Celalalt model este gandit sa reprezinte cel mai rau caz si valoarea calculata creste continuu pana la o valoare presetata cand se declanseaza regenerarea activa.

Evident, este multa matemtica in spate, simulari si teste care au dus la dezvoltarea acestor modele. Detaliile exacte le stiu doar cei care au participat activ in acest proces de dezolvare si testare sau cei care au acces la documentatia "secreta" a VW.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au început samsarii să afle că se poate estima kilometrajul și în funcție de oil ash, doar că încă nu sunt puși la punct cu formula de calcul ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi-e teama ca tot popularizand noi pe aici aceasta informatie ne facem un deserviciu pt viiitor... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici diferenta. Nici nu stiu daca era cu adevarat infundat sau a calculat ceva gresit. 

 Am fost cu el la spalat si am luat o acum. (ajunsesem la 50g calculat pt ca nu s a mai regenerat). 

 In 12km a crescut cu 3g, ceea ce mi se pare foarte mult. Astept sa vad ce face la regenerare sa vad daca are efect curatarea. 

 Mi s a recomandat sa schimb si termostatul pt ca nu prea ajunge la 90 de grade apa. 

Screenshot_20200112_150036_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, o sa incerc sa gasec un meserias. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, detinator a scris:

pai e sigur ca cineva a resetat oil ash. Cauta si alte metode de a verifica km reali, posibil sa apara surprize

Fiind manuala, nu stiu alte metode. Dar nu e asa important. Exista totusi o carte de service care atesta km, mai ales ca se potriveste nr lor cu informatiile gasite pe un site de verificare. 

Eu sunt stresat de fapt de functionarea lui, mai exact de durata de exploatare. Speram sa inteleg daca prin selectarea anumitor parametrii putem estima aproximativ un nivel de incarcare actual. Probabil ca nu. 

Banuiesc ca are softul dieselgate pentru ca este cumparata dintr-o reprezentanta si la incercari softare pe engine apare 2 attepts / 2 succeeds,  din ce imi amintesc.

Daca isi face regenerari la un interval de 200-250 km in aceasta perioada as putea zice ca inca duce acest filtru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, DiLivio a scris:

Au început samsarii să afle că se poate estima kilometrajul și în funcție de oil ash, doar că încă nu sunt puși la punct cu formula de calcul ?.

Da .. am observat.. vin multe masini cu oil ash mai mic.

Spala si evacuarea cu spuma sa arate ca noua .. desi unele au dpf gaurit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11.01.2020 at 20:10, Cezar Ionita a scris:

E oare posibil sa fie senzorul de temperatura la intrare (mai ales ca am vazut ca uneori arata temp mai mica decat la iesire) aiurit. Ma gandesc ca daca valoarea masurata si presiunea au scazut, iar cea calculata a crescut sa fie un calcul facut si in baza acestei temperaturi pe care nu o vede sa creasca suficent. Si in practica filtrul sa se curete, dar citind aceste valori aiurea sa nu isi dea seama ca s a curatat? 

@Cezar IonitaSalut. Din experienta proprie la un passat b6 din 2009 motor cr, am rezolvat o problema cu martorul aprins de la filtru de particule astfel. O sonda de temperatura inainte de filtru imi arata 500 grade inainte de a porni motorul, cand de fapt temperatura reala era 20 grade. Dupa ce motorul era cald pe la 60 grade, sonda isi revenea si citea aproximativ corect. Sper sa te ajute cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Puteti sa imi spuneti si mie daca sunt ok aceste date de la dpf.ul de pe masina mea??

Masina este un caddy din 2011 cu 110.000km si este cu soft dieselgate,

Am probleme cu egr.ul si as vrea sa stiu daca atunci cand inlocuiesc egr.ul ar fi necesar daca tot se demonteaza dpf.ul sa il duc sa ii faca si o curatare ( ma refer la o firma specializata).

Tin sa precizez ca masina are km. reali.

20200114_132223.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa îți între pe regenerare la 24 , mai ales ca ai soft dieselgate. 
cam mare presiunea diferențial.

scoate masina in afara orașului și mergi la 2200 ture. Trebuie sa pornească regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12.01.2020 at 17:23, Cezar Ionita a scris:

In 120km am ajuns la 214% incarcare (nu a depsit 540 de grade sa intre in reg) si am mai gasit acum si codul P0014. Acum oricum nu mai intra in regen ca a depasit 40g (valoarea masurata e 0 si 6-7 presiunea in relanti). Ceva parari? Un specialist in Bucuresti? 

Screenshot_20200112_165837_com.ovz.carscanner.jpg

Probabil ca trebuie sa schimbi valva variabila de la distributie. La golf 7 se facuse si un update la aceasta piesa care cam facea probleme. Unul din simptome era pornirea greoaie, aprox dupa 10 sec. E posibil ca la tine acest defect se manifesta la cald. 

Totusi sunt curios daca ai incercat ceva cu senzorul de presiune diferentiala asa cum @EEXCALADE tia recomandat. Ai valoare prea mare in relanti. Poti face un test usor tragand aer cu gura si urmaresti pe tester valorile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, powershot said:

Trebuia sa îți între pe regenerare la 24 , mai ales ca ai soft dieselgate. 
cam mare presiunea diferențial.

scoate masina in afara orașului și mergi la 2200 ture. Trebuie sa pornească regenerarea.

Porneste regenerarea daca are erori pe EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta m.am gandit si eu, avand spirala in bord aprinsa din cauza egr.ului, nu prea am mai mers cu ea,

Inafara de incarcarea mare care a depasit 24g , care este normala avand egr defect ,

celelalte valori vi se par  ok?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

ma puteti ajuta cu o recomandare pentru un Seat Leon 1.6 TDI CAYC (soft dieselgate de prin 2017) ~220.000 km gradul de incarcare al filtrului ~98% - 68 din 70g ? .

Circul cu ea mai mult prin oras pe distante scurte dar am incercat sa am grija sa isi faca regenerarile cand are nevoie si sa nu merg preponderent subturat cu ea.

De ceva vreme regenerarile par sa fie din ce in ce mai dese (~150km). Mai jos sunt doua screenshoturi facut cu VCDS la interval de ~2 saptamani (dupa regenerare soot mass calculated se opreste pe la 5g).

E posibil sa fie o problema la motor pentru aceste regenerari dese sau sunt datorita gradului de incarcare mare?

 

As avea nevoie si de o recomandare pentru o verificare, eventual cu dat jos filtrul si curatat, daca este cazul.

 

Multumesc

20191223.PNG.23eeedc603a1e5a05a69cb7170caf2ed.PNG

20200102.PNG.741e3488131d03093a4d8acc55ab87cb.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai repede de la frig .. trasee scurte soft dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi @powershot

Presiunea diferentiala, daca am retinut bine, ar fi cam mare in cazul meu sau imi fac griji deageaba? 

Am vazut recomandarile de downgrade de soft care teoretic ar mari durata intre regenerari cat si cele de curatare ale DPF-ul.

Pentru soft inca ma mai gandesc (acolo ar trebui scos si filtrul extra pus cand s-a facut update-ul).

 

Legat de partea de verificare/curatare, ma poate ajuta cineva cu recomadari (in privat daca nu este ok aici) pentru Brasov sau Bucuresti?

 

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • aazur
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!