Jump to content

Canistra Carbon Nu Functioneaza


Recommended Posts

Recent cu problemele legate de clapeta de acceleratie....mecanicul a observat ca, canistra de carbon nu face galagia (cica ceva tacanit electric, cum ca ar functiona) si din verificare pe tester nu apare defect la ea...si poate din cauza asta as avea eu probleme cu clapeta de acceleratie, cum ca canistra de carbon foloseste un amestec de aer si gaze si il baga in aer cand e nevoie prin furtunul legat de clapeta...

Cum pot verifica daca ea functioneaza? E vreo problema tipica cu aceste canistre, ca se strica des? Cu ce afecteaza nefunctionarea ei...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    6

  • Al Bundy

    5

  • alexanderdj

    4

  • Mr VW

    3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se poate sa imi fi aprarut erorile astea de la furtunul ce iasa din canistra (1J0 201 160 D) si care trece prin spatele vasului de expansiune? A fost crapat fiindca "s-a copt" de caldura. Sa fi tras "

El are unul din codurile astea 4 de motor ;ATN, AUS, AZD, BCB . Toate au ca echipare canistra postata de mine.La mine cand am adus masina din De ..supapa era roasa de un soricel..se vedeau urmele de

Mecanicul lui peste prajit ti-a inversat futunele de aer....cauta un coleg cu motorizare ca a ta si vezi cum are el furtunasele montate si corecteaza-le la tine pe masina! Sau...la reprezentanta.

Posted Images

Zorro Classic

Zgomotul canistrei se aude mai ales la ralanti. Daca ridici capota ar trebui sa auzi ca un tacanit metalic ritmic. La multe masini se afla pe partea dreapta. Eu as compara sunetul cu cel al unui ceas.

Rolul ei este, din cate stiu eu altul. Ea colecteaza vaporii de benzina si ii condenseaza, reintoducandu carburantul in circuit. Nu amesteca aerul cu vapori de benzina ci din contra, scoate vaporii din aer.

Se defecteaza destul de greu si in general cand este innecata cu carburant, mai ales vara, cand umpli prea mult rezervorul. La masinile pe benzina nu trebuie umpluta "rezerva" de la rezervor pentru a lasa loc carburantului si vaporilor de benzina sa se dilate. In situatia in care nu au loc, iti inneaca canistra cu benzina.

Din cate stiu este o compomenta scumpa asa ca ar fi bine sa cauti pe la dezmembrari daca sa stricat. Eu totusi te-as sfatui sa asculti si tu mai atent si eventual sa intrebi pe cineva care se pricepe la ce trebuie sa auda.

Edited by Zorro Classic
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Pieseautogolf3

Pai si daca am facut de multe ori plinul si sa zicem ca s-a inecat canistra respectiva,poate sa ii dauneze cu ceva?ar fi culmea zic eu,ca doar atunci cand pleci la drum ai bagat pistonul si l-ai lasat pe blocat si gata.

Link to post
Share on other sites

Canistra aia e pentru reducerea poluarii. Asta e rolul ei. Introduce vaporii de benzina in galeria de admisie si ajuta si la imbogatirea amestecului cu ocazia asta. Functioneaza in functie de impulsurile trimise de ECU.

Pentru verificare cel mai bine se foloseste VAG-COM si cu motorul oprit se merge in "Output tests" si se testeaza de acolo. Practic ar trebui sa auziti un tacanit.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Daca aceasta canistra nu mai functioneaza se intampla ceva cu motorul in conditiile in care se merge aproximatic 20-30 de km fara ca ea sa mai functioneze?

Merci anticipat de raspuns.

Edited by xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link to post
Share on other sites

Nu se intampla nimic cu motorul; este posibil (doar)sa te alegi cu o eroare in ECU si sa se aprinda martorul pentru evacuare.

Link to post
Share on other sites
600 RON costa una noua,pt cine intereseaza...

da respectiva canistra prea gazele de benzina din rezervor iar in cazul acesta poate sa-ti consume umpic mai mult si aprinde martor motor in rest nu pateste nimic

Link to post
Share on other sites

cand faci plinul pana da pe jos e posibil sa se inunde aceasta canistra ? si in acest fel sa porneasca motorul innecat ? m-i s-a intamplat de vreo cateva ori dupa ce am facut plinul ochi, la palnie, sa porneasca abia la a 6-7 cheie dupa care sa miroasa puternic a benzina de la esapament.

Link to post
Share on other sites

nu are legatura asta

canistra de carbon trimite vaporii de benzina spre ardere.

nu umpleti niciodata full full rezervorul

Link to post
Share on other sites

vaporii de benzina trebuie sa aiba loc sa se dilate, altfel inunda canistra cu combustibil.

de asemenea nu trebuie sa lasi masina fara benzina, poti strica catalizatorul si implicit sonda lambda.

sfaturile astea sunt scrise si in manualul de intretinere si reparatie golf4 benzina.

ideea e ca nu se strica pe loc, dar facand de mai multe ori, creste riscul.

motorul are senzori peste tot, care trimit informatii catre ECU.

daca un senzor se strica, se comuta automat un program de avarie prin care motorul functioneaza, dar anormal (consuma mult, trage din greu, trepideaza etc..)

daca ai senzori cu erori la scanari vag-com, acestia trebuie schimbati cat mai curand

la fel si la canistra de carbon.

Link to post
Share on other sites

conducta de la acea canistra ajunge undeva in zona clapetei, admisiei lucru care face ca atunci cand canistra este inundata sa nu ajunga vapori de benzina in admisie ci chiar benzina, corect ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Am un filmulet aici:

Sunt 2 zgomote.Tacanitul care persista la prima pornire ar trebui sa fie de la canistra de carbon?

Masina este un golf 4 1.6 16v 2002

Link to post
Share on other sites
Andumoscaliuc

Am si eu o intrebare.Daca canistra de carbon nu functioneaza da eroare la ecu pe canistra sau cum iti dai seama daca functioneaza sau nu?

Link to post
Share on other sites

Daca are probleme electrice, va da eroare legata de electrovalva N80. Daca are alte probleme, va da erori legate de amestec...deci, fara referire directa.

Edited by xxnelu
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Am un filmulet aici:

Sunt 2 zgomote.Tacanitul care persista la prima pornire ar trebui sa fie de la canistra de carbon?

Masina este un golf 4 1.6 16v 2002

Acel zgomot ascutit de la pornire este cauzat de bendixul electromotorului, nu are legatura cu canistra de carbon,

aceasta intra in functiune de obicei odata cu sondele Lambda, adica dupa ce motorul a antins minim 60*C

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

As vrea sa intreb daca seria 191 201 827 de la canistra carbon care nu stiu de pe ce tip de motor este,se potriveste pe un motor de 1.8 ABS.Va multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Exista posibilitatea sa traga aer fals in motor datorita unei fisuri pe furtunul ce pleaca de la ea in clapeta de acceleratie ? si de acolo sa am trepidatiile la relanti ?!

Link to post
Share on other sites

DA. Orice fisura, orice neetanseitate legata de circuitul de admisie aer (dupa clapeta), se traduce in "aer fals".

Edited by xxnelu
Link to post
Share on other sites

Si daca esti amabil ai mai putea te rog frumos sa imi spui ce furtune sa mai verific ca nu stiu care sunt de aer si care sunt de apa ...sa nu fac vreo prostie ...sper sa nu deviez topicul ...

Edited by Mr VW
Link to post
Share on other sites
nu stiu care sunt de aer si care sunt de apa

Orice furtun legat de galeria de admisie, este "de aer".

Link to post
Share on other sites

ok , o sa imi bag eu nasu pe acolo .sper sa nu scot ceva ce nu trebuie ..mc de ajutor

Link to post
Share on other sites

am gasit furtunul care intra in canistra de carbon fisurat,abia se mai tinea acolo....cred ca am mers cu el asa vreo 4-5 sapt.Nu am simtit nimic in neregula cu masina,a consumat la fel,a tras la fel,a mers la fel.

Singura diferenta e ca nu mai tacanea,si intr-un tarziu mi-a atras atentia

Edited by House M.D.
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

la mine functioneaza motorul cu furtunul scos de la canistra de carbon, daca il bag la loc se opreste motorul (nu sta de loc la relanti) masina functioneaza perfact iar pe vag nu-mi da eroare.

stie cineva, este normal sa traga asa de mult aer pe acel furtun?

am observat ca nu se mai aude acel tacanit.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri