Jump to content
bj

Motorina – Generalitati

Recommended Posts

liv_sibiu

Hartia de filtru , daca ai de origine UFI sau de alti producatori se inegrste dupa cateva mii de km . Ignora acest aspect . Eu schimb filtrul de combustibil la 30000 km . Nu exista in filtru ( carcasa ) nici cea mai mica urma de impuritate sau apa . De ce ai desfacut filtrul dupa 3000 km ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Am scris mai in urma. La ultimul schimb de filtru am gasit motorina neagra in pahar, si cu multe impuritati. Eu am dat vina pe ultima statie de unde am alimentat. Am vrut sa vad daca am avut dreptate. Nu dau vina pe motorina de la Petrom, ci pe statia de unde am alimentat. Intr-adevar, cand am zis ca filtrul era gri, intelegeam ca e curat, sau neglijabil de murdar. Pana acum Rompetrolul a fost scos din discutie, ca si vinovat. Urmeaza PetromV-ul. La Petrom mi-e frica sa ma mai duc, cel putin la statia de unde alimentam pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
merlin__wizard

eu schimb filtrul la 30.ooo km de vreo 120.000 la doua masini vw si nu am avut nici un fel de probleme cu motorina amestecata de la omv,petrom,rompetrol,mol.

poate a fost un caz doua in care imi parea ca trage mai prost, dar m-am gandit ca se poate a fie din pozitia scaunului pe care mi-l tot muta astia la spalatorie... nu mai apasam in acelasi fel pe acceleratie (la fel de repede din acelasi unghi) si imi dadea senzatia ca merge altfel. Parerea mea ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bj
Am scris mai in urma. La ultimul schimb de filtru am gasit motorina neagra in pahar, si cu multe impuritati. Eu am dat vina pe ultima statie de unde am alimentat. Am vrut sa vad daca am avut dreptate. Nu dau vina pe motorina de la Petrom, ci pe statia de unde am alimentat. Intr-adevar, cand am zis ca filtrul era gri, intelegeam ca e curat, sau neglijabil de murdar. Pana acum Rompetrolul a fost scos din discutie, ca si vinovat. Urmeaza PetromV-ul. La Petrom mi-e frica sa ma mai duc, cel putin la statia de unde alimentam pana acum.

Ca sa fii sigur de faptul ca "ultimul plin" ti-a facut chestia asta ar fi trebuit sa verifici filtrul si inainte. Principiul filtrului e sa opreasca impuritatile inainte de a ajunge la motor. In cazul de fata a facut acest lucru, dar tu nu poti sti daca asta s-a intamplat la ultimul plin, la penultimul, la al treilea dupa schimb sau de-a lungul timpului. La cat ma duce pe mine mintea cred (daca e vorba doar de calitatea carburantului si nu de alta problema cu ulei sau altceva) ca e vorba de acumulari in timp, iar acestea sunt normale. Cred de asemenea ca actualul filtru gri dupa 3000 de km va arata asemanator cu cel negru cu motorina neagra in pahar dupa inca 12.000 km (din nou daca e vorba doar de probleme de carburant).

Cat despre motorina neagra din pahar, parerea mea este ca tot din cauza acumularii in timp este: impuritatile nu au mai avut unde sa se depuna pe filtru si au ramas in pahar. Semn clar ca trebuie sa schimbi filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Da, numai ca ma asteptam ca impuritatile sa nu fie vizibile cu ochiul liber.

Mai astept sa vad la urmatorul schimb (tot 15.000 km ca la fostul) daca culoarea combustibilului, si a filtrului se apropie de ce am constatat la revizia anterioara, insa evitand statia de care ziceam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bj

pai tocmai ca alea care nu sunt vizibile cu ochiul liber trec :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

In momentul in care gasesti in motorina impuritati care se vad cu ochiul liber, nu prea cred ca e OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voli
In momentul in care gasesti in motorina impuritati care se vad cu ochiul liber, nu prea cred ca e OK.

Salutare , sunt cam nou pe aici si sa spunem ca lucrez in domeniul petrolier in nordul Europei.

Acum cu filtrele, eu unul sunt mult mai fericit cnd dupa un anumit numar de km scot filtru de motorina si am ceva mizerie in el,asta inseamana ca am avut un filtru care si-a facut treaba.Si pentru aceasta afirmatie am sa vad dau un exemplu de un motor Catepilar am avut filtrele originale care nu reuseam sa mergem cu ele mai mult de 300 de ore de functionare si scumpe cu floricele, apoi s-a decis ca filtrele sa nu fie cumparate prin Catepilar si direct de la producator..rezultatul usurel trec de 3000 de ore de functionare.

Iar legat de motorina luata din rafinarie din Norvegia pentru partea nordica ( BODO) ,o folosim si noi la generatoare si pot spune ca de fiecare data gasesc mizerie in separatorul centrifugal, deci nu e chiar atat de curata pe cat se spune.

O sa sa supun atentiei o problema destul de deasa cel putin pe aici, amesteacarea diferituri tipuri de motorina(fabricanti de genul Esso,BP,Castrol) am reusit sa avem in tancuri cam 3-10 cm de cauciucuri si pot spune ca a fost o mare distractie sa aruncam filtrele la fiecare 2 ore...

Poate sa spuna cineva ce se intampla in momentul in care in motorina se baga biodizel si daca mai are si un pic de apa ?Din experianta mea dezastru

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Normal ca un filtru bun, care filtreaza de la 2 microni in sus (High Efficiency de la Caterpillar) o sa se imbacseasca mai repede de la motorina proasta decat cele aftermarket (Donaldson, Uniflux etc.) care filtreaza doar de la 15 microni in sus. Sau se poate merge fara de filtru, si atunci chiar nu mai trebuie schimbate de loc :)

Dar pe de alta parte, sunt mai scumpe pompele injector de la un HEUI decat o revizie corect facuta :D

Edited by r&d

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Un raspuns pentru Cornel 4575 si pentru Mario75 citind pe aici am vazut ca voi doi ati vorbit mai inainte de motorina care dupa un timp are o culoare negricioasa, in principiu totul duce in directia filtrului murdar, dar mai exista o posibilitate.

Cautand pe net ceva informatii despre un producator de uleiuri si aditive am gasit o informatie care poate va este de ajutor (http://www.celsa.ch/pdf/Bardahl.pdf). "Bactericide , le traitement aves Bardahl Diesel Combustion

Edited by tengola

Share this post


Link to post
Share on other sites
cornel4575

La mine problema era pompa tandem, care scapa ulei in motorina pe la semeringul dintre cele 2 pompe. Dupa ce am schimbat-o motorina nu sa mai inegrit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondin

am alimentat astazi de vreo 200 lei cu cisterna in peco. posibil sa fie ceva probleme gen mal, nisip la rinichi, etc.? ca unii recomanda sa nu alimentezi cand aduc aia marfa proaspata, dar eu am vazut cisterna dupa ce au terminat baietii de alimentat masina.

:)

mentionez ca alimentez numai de la pompa, 2 plinuri pe luna minim, si pana acum am schimbat filtrul de motorina in vreo 50.000 km doar de 2 ori si de fiecare data mecanicul a spus ca mai mergea inca mult si bine, ca nu era foarte murdar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tibi 2011

Care este diferenta intre clasa de filtrabilitate 0 si clasa de filtrabilitate 1 pentru motorina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MariusPiticu

as avea o intrebare legata de motorina "standard" si cea "extra", daca o pot numi asa(pt ca difera la denumire de la benzinarie la benzinarie),motorina mai buna calitativ si mai scumpa:

creste consumul masinii daca se foloseste motorina extra?sau ramane acelasi consum doar ca vor creste performantele masinii?

i-mi cer scuze daca s-a mai intrebat,dar nu am vazut un raspuns nicaieri

Share this post


Link to post
Share on other sites
puricele

salut

daca amestec motorina extra cu cea normala pot aparea probleme?

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
MariusPiticu

Salut...eu zic ca nu are ce sa sebintample. .oricum ea se amesteca in rezervornpt ca acesta nu il poti goli 100% decat daca ramai fara motorina sau il desfaci...eu stiu ca nu are nimik. Darbpt performante mai bune trebuie sa fie extra in cantitate mai mare :)

Benzina extra influenteaza cumva consumul? Stie cineva? Sau doar performantele masinii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

Amestecul celor 2 nu are ce sa strice, cea scumpa este facuta din cea standart cu ceva aditivi in plus.

La consum cred ca e la fel, doar motorul nu injecteaza mai putina ca e mai scumpa; injecteaza cantitate in cilindru, nu calitate.

Cea scumpa poate da un plus de putere, mai putin fum, curatare mai buna si iarna protectie la inghet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Motorina mai scumpă are un efect nefast doar asupra portofelului, și anume îl subțiază mai mult decât motorina standard. Asupra motorului nu are absolut niciun efect, cel puțin nu asupra motoarelor noastre vechi, E3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT91MOC

Amestecul celor 2 nu are ce sa strice, cea scumpa este facuta din cea standart cu ceva aditivi in plus.

La consum cred ca e la fel, doar motorul nu injecteaza mai putina ca e mai scumpa; injecteaza cantitate in cilindru, nu calitate.

Cea scumpa poate da un plus de putere, mai putin fum, curatare mai buna si iarna protectie la inghet.

La mine cu aia mai scumpa merg mai multi km , dar  de diferenta de pret poti pune alti litri  , si  daca tragi o tinie aceeasi km ii faci :D cu aceeasi bani ..cel putin la mine :001:  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Am vazut la Luk'oil ceva interesant...orice produs 6.35ron/l...si acum care o fi ala de alege standard...:))

Share this post


Link to post
Share on other sites
G.I.

A vorbit și Nautilus despre asta pe topicul cu Benzină. Oferta este limitată, așa că vezi să nu expire până te hotărăști. Dacă ai de gând :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radlog

  Dupa cum am vazut si pe topicul despre amestec cu ulei 2t, si la mine motorina de la Rompetrol - cea de 51 pare cea mai "zgomotoasa". Intrebarea este care e cea mai "silentioasa" ? Mai ales pt ALH.

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Numai singur poti sa-ti dai raspuns, incearca si de celelalte firme, nu sunt multe Petrom aceeasi cu Omv , mai raman Moll si Luk.dar mie mi se pare cea mai buna cea de la Rompetrol, nu da fum si trage bine.

Edited by calin.g

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Fiind tot o hidrocarbură eu cred că este tot cu  noxe.

Dar până o să apară pe piaţă eu zic să ne limităm discuţia la motorina clasică :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri