Jump to content
Sign in to follow this  
bj

Motorina – Generalitati

Recommended Posts

dukku

Apropos de carat motorina cu vaporul :blah_: motorina de vapor (aia colorata in albastru/verde) ce euro e?

Observ ca am consumul mai mare cu asa ceva . Pur si simplu o trage pe nas ..aa am vrut sa zic pe injectoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
audi_m

Este motorina Euro 5, marcata fiscal - ceea ce dovedeste lipsa accizelor. Marcarea se face chiar la rampa de incarcare, iar motorina provine din acelasi sort/rezervor ca cea de pe piata. Singura diferenta este lipsa aditivarii - insa asta nu determina un consum mai mare.

:icon_cool: Este drept ca mai rar controale pe la noi, insa daca te descopera, se lasa si cu "tras din buzunare", daca nu mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciprian822

in concluzie,de unde e bine sa pui motorina?de la ce statie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackmorpheus

buna intrebare; ciprian ai puspunctul pe i

OMV e ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
KERSCHER

Eu pana acum am fost cel mai multumit de OMV sprint diesel. Am plecat cu un plin in afara tarii, m-a tinut mai mult decat motorina luata de la alte pompe. In oras la fel, parca se consuma mai incet. Mentionez ca nu am observat diferente la comportamentul motorului ( comparativ cu MOL si Petrom).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciprian822
buna intrebare; ciprian ai puspunctul pe i

OMV e ok?

Esti comic....Pana la urma eu pun de la MOLL

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Am alimentat cel mai des de la (in ordinea asta): Petrom, PetromV, OMV, si o data sau de doua ori de la Rompetrol. Deci nu pot sa arat cu degetul, insa dupa 17.000 Km filtrul de motorina era negru ca ala de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Pentru a limpezi putin ambiguitatea celor exprimate mai sus. Ultima data cand am alimentat, inainte de a schimba filtrul de motorina, a fost la PETROM (simplu, fara V). Banuiesc ca ultimul plin conteaza in cazul de fata. Nu am zis, insa nu numai filtrul era negru, ci si motorina pe care am varsat-o din vas, era neagra si cu impuritati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
UnderCode

eu pana acum puneam de la mol, unii ziceau ca au prins cu apa in ea, eu inca nu am prins, acuma recent de 4 zile am pus de la omv, si de abia porneste motorul dimineata , adica porneste la prima cheie dar cu zgomote, cit am avut de la mol , nu am simtit nici o treaba, vreau sa incerc si de la petrom , as dori citeva sfaturi

si inca citeva sfaturi in legatura cu aditivii astia de curatat injectoare si tot felul de minuni, adica e bine sa pui, cartea service zice ca nu e bine , etc ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
clau_j17

eu folosesc motorina de la petrom, si unul sunt multumit. la noi nu prea ai ce alege. :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
anged

si eu prefer sa alimentez doar la petromul vechi( nu petrom v) si sunt multumit. fac asta de vreo 6 ani si m-au recompensat si ei in sfarsit vara trecuta cand am castigat la concursul lor cu taloane vreo 150lei carburant...:) Oricum, e mai mult ceva psihic alegerea benzinariei..dupa parerea mea..Toata lumea zice de Lukoil au cel mai prost carburant. Stiu pe cineva care alimenteaza cu motorina numai de acolo un renault. In cativa ani de alimentare nu a aparut absolut nicio problema din cauza motorinei de la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
z_a_c

Eu tot cu Lukoil merg de obicei, mai rar cu Petrom sau PetromV, si nu au fos probleme niciodata. Lukoil are motorina buna orice s-ar zice pe aici. La fel si Petrom de care o fi el. Nu am probat altceva in tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
albertinobuz

Am pus MOL EVO DIESEL...consum dublu, motor mai cuminte si mai sprinten. Am completat cu Petrom sa-mi revina inima la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roger
Am pus MOL EVO DIESEL... consum dublu

In loc de 6% in afara, ai avut 12% . Tare gluma :somnmare:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bj
Pentru a limpezi putin ambiguitatea celor exprimate mai sus. Ultima data cand am alimentat, inainte de a schimba filtrul de motorina, a fost la PETROM (simplu, fara V). Banuiesc ca ultimul plin conteaza in cazul de fata. Nu am zis, insa nu numai filtrul era negru, ci si motorina pe care am varsat-o din vas, era neagra si cu impuritati.

mda si marmota...

mie mi se pare ca o astfel de afirmatie o poate face doar cineva care nu gandeste... adica spui direct: filtrul meu merge 15000 de km si lasa totul sa treaca prin el, dar de la ultimul plin tine toata mizeria... mdah...

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader
In loc de 6% in afara, ai avut 12% . Tare gluma :)

N-ai inteles, in loc de 2,9% a avut 5,8 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75
mda si marmota...

mie mi se pare ca o astfel de afirmatie o poate face doar cineva care nu gandeste... adica spui direct: filtrul meu merge 15000 de km si lasa totul sa treaca prin el, dar de la ultimul plin tine toata mizeria... mdah...

Multumesc pentru apreciere. Eu am zis ca banuiesc - deci nu o afirmatie sigura, si tu ma faci prost.

Macar am mai invatat ceva ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mishulake

Motorina Evo de la MOL mi se pare foarte buna.De cativa ani alimentam numai de la OMV, si am inceput sa am probleme cu trepidatiile la ralanti si cu un injector.Am bagat aditiv in rezervor si numai Evo de atunci si vreau sa spun ca s-a imbunatatit total mersul motorului, in special la ralanti, pentru ca in mers nu am sesizat diferente fata de motorina de la OMV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

bj, nu ma lasa sa mor prost! Spune-mi si mie de ce crezi ca motorina neagra din paharul filtrului de motorina nu se datoreaza ultimului plin de motorina? Daca se datoreaza altor plinuri mai vechi, atunci ultimul plin de motorina, pe unde a trecut?

Share this post


Link to post
Share on other sites
audi_m

mario, nu este imposibil ca ultima motorina sa fi avut un continut exagerat de impuritati. Insa este mult mai probabil ca impuritatile sa se fi colectat in timp in filtru (pentru ca asta este rolul lui - sa opreasca particulele ce depasesc o anumita dimensiune). Motorina neagra din filtru a ajuns asa la demontare. Prin manipulare unele dintre impuritati se pot desprinde de hartia filtranta si trec in motorina aflata in filtru la acel moment.

De curiozitate, ai incercat sa prelevezi si din rezervor la acel moment - sa vezi cum este? Daca si acolo era neagra, atunci nu mai exista discutii si este clar ca ultima motorina a fost cauza. Daca nu, atunci vezi mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Recunosc, nu am facut asta. Chiar asa, sa se innegreasca motorina, de la mizeria stransa in filtru de la alte statii peco?

Oricum, de la acel schimb, am alimentat numai de la Rompetrol, si chiar de la aceeasi pompa (oricum, putin relevant). Cand am timp, vreau sa ma uit iar la filtru sa vad ce culoare are. Chiar daca eram impotriva Rompetrol-ului, pentru limp-urile de acum 2 ani, si asta de cand am revenit pe efix, am banuiala ca filtrul va fi alb-galbui. Va tin la curent.

Chiar daca ma mananca sa fac o proba cu motorina nou aparuta in oras si superrecomandata de un coleg, Agip, nu fac proba pana nu vad ce culoare are filtrul acum.

Edited by mario75

Share this post


Link to post
Share on other sites
cornel4575

mario75, caz concret, am pus cu mana mea motorina galbena ca uleiul de gatit, din bidoane transparente, si cand am scos din rezervor cu un furtunas sa aprind un gratar, am avut neplacuta surpriza sa constat ca motorina era negricioasa. In acea perioada aveam probleme cu doua injectoare si scapa ulei in motorina. Am vazut in alt topic ca si tu ai probleme cu injectoarele, deci foarte probabil ca motorina sa se inegreasca la tine in rezervor de la ulei, cel mai probabil pe la oringurile injectoarelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Problema cu injectorul am "luat-o" dupa ce am facut schimbul de filtre in care am constatat motorina neagra ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
cornel4575

Sfatul meu este sa urmaresti fenomenul, si sa scoti motorina din rezervor, dupa ce alimentezi de la 2-3 furnizori si faci ceva km, dupa ce ai alimentat. Daca continua sa fie negricioasa, e de la oringurile injectoarelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Am verificat filtrul de motorina, dupa ce am rulat vreo 3000 si ceva de km, numai cu Rompetrol, bagata de la aceeasi pompa. Filtrul era gri, cam ca mocheta din portbagaj, iar motorina din pahar era galbena si limpede, fara nici o impuritate vizibila cu ochiul liber. Raman atunci la concluzia mea initiala, cum ca ultimul plin facut continea motorina mizerabila (neagra, si cu impuritati vizibile cu ochiul liber). Deci, impuritatile din filtru, nu au colorat motorina in negru, si nici impuritati nu a avut. Daca si asta e afirmatia unuia care nu gandeste, atunci bj e detinatorul adevarului suprem, si eu ma inchin in fata lui ...

Edited by mario75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri