Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

On 6/18/2022 at 1:10 PM, UNHleaSHD said:

Tot am eroare pe senzorul MAP. E in permanenta, nu dispare din bord nici daca o sterg cu VCDS.

Deconectaţi senzorul de presiune supraalimentare cu senzor temperatură aer. Puneţi contactul. Măsuraţi tensiunea pe pinul 2 din conectorul mamă. Este între 3.2 şi 3.4 V? - aici am 4v si ceva

Puneţi contactul. Nu reconectaţi senzorul de presiune supraalimentare cu senzorul de temperatură aer. Măsuraţi tensiunea pe pinul A 30 (E1 Unitate de comandă motor). Este între 3.2 şi 3.4 V? 
Aici am scos mufa din ECU si am incerca sa masor pinul 30 de pe mufa cea mare si imi da 0v. Nu stiu daca am facut corect... 
Senzorul MAP vechi si nou sunt buni, le-am verificat rezistenta.

Tot asa... Am tensiune mai mare decat zice Haynes. Am verificat din nou conuitatea pinilor 2 si 3 pana in ecu. Au continuitate. Nu stiu ce naiba sa ii mai fac. Acum am descoperit ca senzorul inregistreaza o temperatura de aproae 140gradeC. Atat cel nou cat si cel vechi si nu se misca temperatura aia.
Sa belesc tot cablajul sau sa fie din alta parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

De ceva vreme am observat ca e cam puturoasa masina, astazi am facut un log in mers (apa era aproape de 90), @lupo_bv ma ajuti te rog cu o interpretare?

 

Multumesc.

LOG-01-001-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiano30002003

Salut. Un  mic ajutor cu logul pt un  Audi A4, AWB, 2003, 131 cpa4 2003 motor. Simptome: pe diagnoza imi arata initiam debitmetrul, s-a schimbat apoi si imi da presiune mica pe turbo. turbina nu are joc. Stiu ca poate fi geometria, furtune vacumatice, n75 sau pompa tandem.

LOG-01-003-010-011-tr3.1-ok.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus maf nou bosch ? Daca nu ,atunci pune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiano30002003

Da este unul la fel bosch

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca ajunge vacuum la turbo 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteaza problema in topicul potrivit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ,

 

Va rog o parere despre parametrii atasati . Am schimbat recent turbina si nu am aceeasi performante ca inainte de schimbarea turbinei. In forja apare un fum negru si masina nu prea are putere. Ca si erori nu am nimic .Mentionez ca am curatat EGR-ul , admisia. In afara de faptul ca la EGR am gasit valori mari , adica 500 MB altceva nu am observat ca si neconcordanta de aceea daca aveti posibilitatea va rog faceti o analiza si la aceste date. Masina este un Sharan 1.9 Tdi cod motor BVK.

 

Va multumesc

LOG-01-003-010-011 in sarcina.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu de ce zici ca nu am postat bine

:eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristiano30002003

Postează logurile în formatul original generat de vcds şi fă şi celelalte loguri (vezi Recommended post )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taliban

Cred că reglajul este de vină din următoarele considerente:

- turbina face presiune târziu apoi rămâne pe suprapresiune

image.thumb.png.2ec7ffa516f33d812fd539396c7b5fb9.png

- diferenţa dintre on/off este cam mică, numai 120 mbari plus că presiunea minimă (948 mbari) este cam prea jos faţă de presiunea atmosferică la momentul ăla (972 mbari)

image.thumb.png.8296beaca4e960f9f6e1801fbc2a2ac0.png

La EGR este relativ ok. Valoarea maximă este puţin cam mare, ar trebui să verifici dacă nu ai vreo scăpare de presiune între turbină şi motor

image.thumb.png.13af3e0b3ed753593ad1675d94c63b0c.png

@Dan.MDLL

Cam greu de interpretat logul tău. Eu zic să faci unul cum trebuie (pe 3-10-11 nu pe 1-10-11), cu pedala de acceleraţie apăsată la podea între 1600-4000 rpm şi dacă se poate să faci şi celelalte două loguri BS003 şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, ma ocup astazi :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvmultumesc de raspuns . Voi incerca sa reglez turbina si revin cu date noi. Ca si intrebare : reglezi si surubul de blocare al actuatorului pt a mari presiunea in partea inferioara ? Adica valoarea de jos sa fie mai aproape de presiunea atmosferica ?Si intrebarea nr. 2 ca sa fie in plaja de 150 mbari intre minim si maxim dupa reglarea surubului de blocare actuator, tija actuatorului va trebui sa il insurubezi ?  

 

Ps. ieri am schimbat si electrovalva N75 dar ca si parametrii nu s-a schimbat nimic

 

Multumesc

Modificat de taliban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv exista undeva un tutorial de interpretare/analiza date ? Pt ca sunt parametrii/senzori la care stiu cu aproximatie cat trebuie sa fie ca si valori masurate dar prelucrarea datelor conform diagramei care l-ai facut cu datele in sarcina nu prea il inteleg cum il faci .

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea, am încercat să centralizez datele disponibile într-o lucrare pe care am postat-o aici

Sunt şi ceva erori pe acolo, ar mai necesita şi completări. În general din experienţa de pe acest topic am dedus unele concluzii pe baza cărora interpretez logurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Ma poate ajuta cineva cu o interpretare ale acestor log-uri in mers ? 

Poza 1 ( log in treapta a 3-a )

Poza 2 ( log in treapta a 3-a cu clima pornita )

Poza 3 ( log in treapta a 4-a )

- Masina este un Touran 2008 , Cod motor BMN 170cp ( masina este softata ..cam 10-15cp in plus , EGR off , DPF off ) , cutie automata DSG DQ250 .

- Oring-uri injectoare schimbate acum o saptamana.

- Problema pe care o am este urmatoarea : cand este foarte cald afara trage destul de greu la turatie mica ( si cu clima oprita si cu clima pornita ).       dupa ce intra turbina trage foarte bine. Errori pe motor nu are masina .

- Masina mai are unele zmucituri la pornirea de pe loc ( dar asta ii posibil sa fie de la ambreiajele din cutie care urmeaza sa le schimb )

- La un test la pedalei de acceleratie pe VCDS , imi arata pedala 99.9 % ( am vazut ca la altii le arata 100% )

- Sper ca am facut log-urile bine. Multumesc

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Modificat de dsktopor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt făcute bine, dar era şi mai bine dacă ataşai fişierele *.csv aşa cum le-a generat vcds-ul.

Trage greu pentru că nu face turbina presiune decât peste 3000 rpm. De ce  este mai greu de spus, poate fi o problemă de vacuum, scăpare de presiune, turbina murdară. Vezi dacă poţi face şi logurile în BS003 (încearcă chiar dacă este anulat EGR) şi BS011.

11 hours ago, dsktopor said:

La un test la pedalei de acceleratie pe VCDS , imi arata pedala 99.9 % ( am vazut ca la altii le arata 100% )

Este ok, aşa arată la unele motorizări cum este şi BMN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv merci de ajutor. Posibil sa fie si actuatorul de la turbo blocat ? Iar daca ii o problema de vacuum ce sa verific ? ceva furtune ? Ca deja trebuie sa invat eu mecanicul unde sa se uite :)))

Am atasat fisierul csv in acest post. M-am gandit ca ii mai usor cu poze , de-aia le-am postat asa. Ii fac azi log si pe BS003 si BS011 . Revin mai deseara cu ele.

Merci 

Test treapta a - 3 a Clima Pornita.CSV Test treapta a - 3 a.CSV Test treapta a - 4 a.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele de vacuum pot fi date de: pompa tandem, furtunaşe, rezervor de vacuum (este în capacul axei cu came), electrovalva N75, actuator fisurat. Cel mai bine se verifică din aproape în aproape cu un manometru de vacuum de la pompa tandem spre actuator.

Dar pînă să le iei la mână fă şi logurile alea două să vedem dacă se observă ceva acolo.

1 hour ago, dsktopor said:

Posibil sa fie si actuatorul de la turbo blocat ?

Nu de tot, dar poate avea porţiuni unde se gripează

 

Pentru orice eventualitate pun aici schema de vacuum

1696655346_BMNvacuum.thumb.JPG.606c1b8d271544c22884afad4a1baef1.JPG

Sunt 4 elemente pe care le poţi verifica dacă sunt sparte/fisurate fără alte scule decât o bucată de furtun de combustibil (nou ca să fi sigur că nu este fisurat). Elementele sunt cele 3 actuatoare (elementele 8,9,10) şi rezervorul de vacuum (elementul 3). Scoţi furtunaşul de vacuum de la elementul respectiv, pui furtunaşul de combustibil şi tragi aer cu gura cât poţi de mult apoi pui limba pe furtunaş. Dacă nu este spart/fisurat limba trebuie să rămână lipită de furtunaş (furtunaşul trebuie tăiat perfect drept altfel te induce în eroare)

 

Linia verde (presiunea măsurată) ar trebui să fie pe unde am desenat eu punctat cu roşu

image.thumb.png.38887613c6a8655a77566f3378019eaf.png

Problema ar putea fi şi de la senzorul de presiune să fie decalibrat, dar de asta nu-ţi poţi da seama decât dacă încerci cu unul care ştii sugur că este bun, să-l schimbi de probă.

Dar să vedem mai întâi şi celelalte grafice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate nu arata deloc cum ar trebui și prin urmare sunt neconcludente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Speram sa fie ok.Am facut si o filmare cum am facut log-ul dar nu o pot atasa pt ca este prea mare. 

O sa merg la mecanic si il pun sa testez fiecare treaba in parte ca sa vedem daca ii dam de cap. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune pe YouTube apoi link-ul aici.

Incepe verificările cu ce este mai simplu/accesibil/ieftin:

- capsulele de vacuum și rezervorul de vacuum după cum am explicat mai sus

- integritatea furtunoaselor 

- daca conexiunea la pompa de vacuum este ok (uneori prinde joc ștuțul ăla și scăpa vacuum pe acolo)

- depresiunea vacuum-ului înainte de N75 și după (necesită manometru de vacuum 

- daca este acces se separa tija actuatorului de pârghia geometriei și se verifică dacă geometria este gripată

Daca până aici totul este ok se poate incerca o înlocuire a senzorului de presiune pe cât posibil cu unul de proba că sa nu dai banii degeaba in cazul că nu are nici o treabă cu situația de față.

Se mai poate verifica și etanșeitatea tubulaturii de admisie 

Cam in ordinea asta le-aș verifica.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!