Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Logul în mers este clar: face presiune târziu sau nu face şi MAF indică puţin aer

Pentru presiune cauzele pot fi multiple. Cea mai comună în astfel de situaţii ar fi problemă de vacuum (pompa vacuum, furtunaşe, N75). Cel mai simplu ar fi să verifici traseul cu un manometru de vacuum. Dar având în vedere eroarea pe care o încasezi din când în când şi felul cum arată BS011 nu ar fi exclus ca şi geometria să aibă ceva depuneri. Dacă te hotărăşti să umbli pe acolo s-a  scris mai în urmă cum se face. Dar mai întâi verifică vacuum-ul 

 

În privinţa MAF ar trebui să-l schimbi cu unul de probă dacă se poate. În afară de defectarea lui mai poate indica puţin dacă nu este etanş traseul tubulaturii de la MAF până la turbină (cum ar veni turbina trage aer fals necontorizat de MAF). Dacă el nu indică corect nici maşina nu trage din două motive: în primul rând cantitatea de motorină injectată este mai mică şi deci puterea motorului scade, iar ca o consecinţă viteza gazelor evacuate scade şi ea, deci şi presiune mai mică.

Ce este interesant aici este că Duty Cycle stă la nişte valori normale, deci ECU nu prea se chinuie să corecteze situaţia. Cred că asta este din cauza valorilor scăzute raportate de MAF

image.thumb.png.f335757a5de3d0beda4f6af79b2f847d.png

BS011

Diferenţa ON/OFF este cam de 190 mbari, deci ok, dar neregularităţile alea ar putea indica ceva probleme de vacuum şi/sau geometrie

image.thumb.png.4353692ff5ed06305f2c72bbd0b512d6.png

BS003

Valoarea minimă prea mare. Cauze posibile: EGR nu deschide suficient (asta se poate întâmpla fie din cauză că EGR  este murdar, semigripat, fie din cauză de vacuum insuficient (pompa vacuum, furtunaşe, N18, membrană EGR fisurată), spartă ţeava care aduce gazele în EGR şi atunci nu se mai recirculă suficiente gaze şi deci intră mai mult aer, 

Valoarea maximă prea mică. Cauze posibile: EGR nu închide corect de data asta (asta se poate întâmpla fie din cauză că EGR  este murdar, semigripat, fie din cauză de vacuum aplicat atunci când nu ar trebui, de obicei N18 poate crea asta), aer fals între MAF şi turbo

image.thumb.png.bf51b00aa40b6369773899c48a4c6b9a.png

 

Deci, coroborând concluziile de mai sus, cred că prima dată ar trebui verficate traseele de vacuum, funcţionarea electrovalvelor N75 şi N18 şi etanşeitatea tubulaturii între MAF şi turbo. Apoi lămurită problema cu MAF (dacă tubulatura este etanşă cel mai probabil trebuie înlocuit) şi refăcute logurile. În funcţie de ce arată aceste loguri vedem ce teste mai trebuie făcute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Seat_Alhambra

Multumesc , pentru timpul acordat .  Voi face ce mi-ai spus mai sus si revin cu detalii . 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare @lupo_bv, intrebare ,daca se poate. Am facut cateva modificari pe un seat toledo 1m2 Asv 110cp: kit 6trepte cu toate necesare ,plus turbina de Arl . Masina are si un soft (138cp / 318nm, iar presiunea maxima pe turbo este setata la 2150mbar  Trebuie sa schimb si : electrovalva si debitmetru de pe Arl ? Sau mai bn spus ,ce sfaturi imi oferi. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Masina mea, Passat B6 2.0TDI CR CBBB 125kw m-a mancat! Dupa ce i-am restrans toate colierele de la aer de 3 ori si i-am schimbat senzorul MAP, a mers bine doua saptamani. Acum imi da erorile astea, care nu se sterg. Sa fie problema pe cablaj? 1KD 971 658

Colac peste pupaza am gasit si bateria complet moarata. Nu se mai aprindea nimic, nimic. Masina sta de o satpamana, are baterie originala veche de 3-4ani. Bateria era tzipla cand am verificat-o acum doua-trei luni.

1 Fault Found:
009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit
P2563 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2

000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255

005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor P1592 - 000 - Implausible Correlation Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2

Modificat de UNHleaSHD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa verific continuitatea fireloe din mufa sensorului pana in mufa de la jumatatea cablajului. Toate firele sunt imtregi

 Vreau sa verific de la jumtate la ECU, dar nu am.diagrama pentru ufa cu 60pini 

 

 

L.e. am reusit cu firele. Toate sunt intregi. Oare sa se fi stricat MAP atat de repede sau o pierde presiune pe undeva?

Modificat de UNHleaSHD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ultima eroare trebuie kit reparatie cablaj, se schimba cablajul de la map la ecu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am postat in acelasi timp. Firele sunt intregi de la MAP pana in ECU.

Treaba e ca am mai avut eroare pe actuator acum cateva luni de zile si am schimbat actuatorul, apoi eroare a disparut (Actuatorul vechi tinea vacuum. Am aflat ulterior). sa incerc sa verific voltajul pe cabaljul la actuator? SA fie de la un electrovenil (n75)? Sa fie o pierdere de vacuum sa de presiune pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie sa reglaz actuatorul.
Cu contacul pus si vacuum scos, pe VCDS la grupul 120 im arata 3.268V, dupa ce am aplicat un vacuum de 0.65 imi arata 1.140V, din ce am citit, ar fi actuatorul reglat aiurea. Dar, cum fac sa il reglez? CA nu am habar. E ciudat de ce masina a mers pana astazi si astazi n-a mai vrut. S-a aprins spirala in bord, a intrat in protectie si s-a limitat... am verificat senzorul MAP, functioneaza corect.. cablajul de la MAP e intreg, am verificat si masa si un pin al actuatorului, nu am reusit sa il verific pe cel din ECU. E ciudat si faptul ca nu se sterg erorile. Oare sa se di slabit piulita la actuator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/10/2022 at 11:12 AM, UNHleaSHD said:

Salut! Masina mea, Passat B6 2.0TDI CR CBBB 125kw m-a mancat! Dupa ce i-am restrans toate colierele de la aer de 3 ori si i-am schimbat senzorul MAP, a mers bine doua saptamani. Acum imi da erorile astea, care nu se sterg. Sa fie problema pe cablaj? 1KD 971 658

Colac peste pupaza am gasit si bateria complet moarata. Nu se mai aprindea nimic, nimic. Masina sta de o satpamana, are baterie originala veche de 3-4ani. Bateria era tzipla cand am verificat-o acum doua-trei luni.

1 Fault Found:
009571 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit
P2563 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2

000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255

005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor P1592 - 000 - Implausible Correlation Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2

Si astazi, nu stiu cum, am reusit sa sterg doua din cele trei erori. Am ramas cu P0238.. La care, repet, firele au continuitate din mufa MAP pana in mufa ECU. Sa incerc sa masor voltajul care vine din ECU? Sa incerc sa schimb senzorul? Inca am senzorul vechi si i-am masurat ieri rezistenta si se pare ca inregistreaza bine. E posibil ca aceasta eroare sa apara din cauza unui furtun de presiune aer slabit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Salut.

Rabla din dotare : Skoda Octavia Combi 1U5 din 2003, motor ASV 1,9TDI - 81 kW / 110 CP

- am schimbat turbo (am primit unul de ALH pe care l-am dus la reconditionat)

- am curatat temeinic EGR, galerie admisie, intercooler, furtune, etc

- am descoperit ca am membrana EGR sparta (posibil sa fi tinut prea mult EGR-ul in benzina) si am pus altul de pe un motor AGR

(EGR-ul montat are codul 038 131 501 A, iar al meu avea codul 038 129 637 B , dar daca ma iau dupa 7zap.com atit ASV cit si AGR ar fi trebuit sa aiba 038 131 501 AR)

 

Problemele: La accelerare mai brusca, simt cu turbo pica in cap, creste mult consumul instantaneu si scoate destul de mult fum negru. Chiar daca o las mai moale, dureaza 20-30 secunde pina ce dispare fumul. Daca o accelerez mai lin, nu am probleme.

 

Momentan atasez BS 003 si BS 011.

LOG-01-003-11.06.2022.csv LOG-01-011-11.06.2022.csv

 

(Avind in vedere cum se comporta rabla, nu stiu daca o sa reusesc sa fac si logul in mers)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Intre timp m-am plimbat un pic cu masina. Am facut aproape 20 km si nu am reusit sa ajung la 100km/h. Se pare ca ia foarte greu viteza si consuma cu 50% mai mult decit normal. Daca accelerez foarte "usor", mai ca merge, dar degeaba ca nu reusesc sa-i dau mai mult de viteza 3. Cum da de greu, sau cum o fortez un pic, se simte cum pica in bot motorul si concomitent se aude un zgomot "asurzitor" ca si cum ar bate tachetii, consumul se dubleaza si scoate mult fum negru.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insuficient aer, verifica tubulatura de aer, sa nu-ti fi sarit furtunul de dupa turbina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@UNHleaSHD La ce ai tu problema e aprope sigur la cablaj si nu e vorba doar de continuitate. Poti avea probleme o masa slaba la senzori sau doua sau mai multe fire la care izolatia e comprima si fac contact unul cu altul. Iar daca te gandesti ca oricare din probleme astea sunt intermitente si se pot manifesta doar in anumite conditii, atunci iti dai seama de ce o sa iti manance ziele in continuare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

O sa verific tubulatura. Furtunul de pe turbina stiu ca este prins destul de bine, deoarece m-am chinuit destul de mult sa prind colierul care este un pic ca mic si intra greu. Dar asta nu exclude sa fi sarit de pe undeva ceva. Sper sa fie simplu si sa fi gresit eu pe undeva la prinderea unui colier

 

Ar putea fi cumva spart intercooler-ul ?

In BS011 vad ca presiunile sint off=958 si on=1040 mbar, diferenta 82mbar, iar eu am citit pe aici pe forum ca ar trebui sa fie on cam 1100-1150mbar si diferenta 150-180mbar. Presiunea asta de cine este citita ? Nu cumva de senzorul care este pe intercooler ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am descoperit furtunul buclucas. Era "scuipat" afara la iesirea din intercooler. Se pare ca nu am pozitionat eu corect colierul.

Am facut cam 60km de autostrada si la o viteza constanta de 120km/h (pilot automat) am scos consum de 4,9 litri/100km (deci super ok). La intoarcere i-am dat putin in gura de citeva ori si momentan se poate spune ca se raspunde ok. Am reusit sa fac si log in mers si am refacut log-urile pe loc. Acum astept sa vedem ce spune colegul Lupo si la ce mai trebuie umblat.

 

LOG-01-003-010-011-12.06.2022.csv 

LOG-01-003-12.06.2022.csv

LOG-01-011-12.06.2022.csv

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/9/2022 at 6:05 PM, Al3xz1989 said:

Salutare @lupo_bv, intrebare ,daca se poate. Am facut cateva modificari pe un seat toledo 1m2 Asv 110cp: kit 6trepte cu toate necesare ,plus turbina de Arl . Masina are si un soft (138cp / 318nm, iar presiunea maxima pe turbo este setata la 2150mbar  Trebuie sa schimb si : electrovalva si debitmetru de pe Arl ? Sau mai bn spus ,ce sfaturi imi oferi. Multumesc

Cel mai bine este să faci nişte loguri (toate 3). Dacă alea sunt normale nu ai de ce să le schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71_skoda

On 6/12/2022 at 10:02 AM, florin71_skoda said:

Nu cumva de senzorul care este pe intercooler ?

Da. Eu zic să încerci cu altul de probă dacă ai posibilitatea să nu-l schimbi degeaba. Totuşi eu cred că nu este el de vină pentru că în logul în mers se vede că măsoară până la peste 2300 mbari

În linii mari eu cred că reglajul turbinei nu prea este ok din următoarele motive:

  • diferenţa on/off este mică, numai 100 mbari
  • duty cycle al N75 stă la nişte valori cam mari, ar trebui să stea pe la 55-60%
  • ai un spike cam mare şi lung urmat de o cădere de presiune cam lungă
  • recircularea este prea mare pe EGR ON. Bine aici mai pot fi şi alte cauze, dar valoarea asta de multe ori indică un reglaj defectuos. Un coleg scria pe aici că el urmăreşte această valoare când reglează şurubul de STOP.

image.thumb.png.a2cd39ace5db1c3562d73342e2cce9d1.png

image.thumb.png.85e80a95d21e9aac2bed9326737f3fba.png

image.thumb.png.0fa4ecd92c17b6ea8296c3770a479822.png

 

 

 

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

trebuie sa ma apuc de studiat.

 

Partea asta nu o prea inteleg: "recircularea este prea mare pe EGR ON. ..... Un coleg scria pe aici că el urmăreşte această valoare când reglează şurubul de STOP"

Cind fac BS 003, VCDS "deschide" la maxim si turbo ? Adica "baga" vacum si pe actuatorul de turbo ? Intreb pentru ca nu prea inteleg ce legatura este intre surubul de stop (turbo deschis la maxim) si EGR ON din BS003, care eu credeam ca se face cu turbo off. Dupa mintea mea, daca zici ca am recirculare prea mare, inseamna ca turbo nu se inchide suficient cind este in off si in cazul asta trebuie sa maresc lungimea tijei, ca sa scad in BS011 valoarea de OFF care acum la mine este 958,8 mbar.

Daca ma uit pe un log din 22.08.2020 cind am reglat tija la vechiul turbo, cu ajutorul tau, atunci aveam 928,2 mbar

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe timpul testului în BS003 turbo este pe ON, adică pârghia actuatorului stă lipită de şurubul de STOP (deci vanele sunt închise la maxim, poziţie în care presiunea este maximă). Poţi verifica asta vizual. Prin urmare dacă ele sunt închise peste o anumită limită se comportă ca o obstrucţie pe evacuarea gazelor, deci vor fi mai multe gaze recirculate şi în consecinţă mai puţin aer (ceea ce se vede în BS003 pe EGR ON).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Aha. Nu am stiut. Multumesc pentru lamurire. Ma apuc de studiat si dupaia o sa incerc sa fac reglajele si revin (dar nu stiu cind)

 

PS

Am uitat sa intreb. Cam ce valoare ar trebui sa am la EGR on ?

(am vazut ca in 25.08.2020 aveam 185-190, cam la fel cum am si acum)

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva in jur de 240, nu mai știu exact, oricum peste 200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Astazi fiind sarbatoare, am zis ca nu-i bine sa ma bag la reglat turbo. Asa ca am facut un drum de autostrada Alba-Sibiu si la o panta, la 120km/h, in sfirsit am luat si limp mode:

17965 - Charge Pressure Control
            P1557 - 35-00 - Positive Deviation

Se pare ca de ce-mi era teama, nu am scapat 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Astazi am incercat sa ma ocup de turbo, dar din pacate nu am reusit nicicum sa ma ating de surubul de stop. Cred ca va trebui sa ajung la un elevator, sa-mi dau jos scutul de tabla si sa incerc sa ajung la el pe dedesubt.

Daca tot mi-am pierdut timpul cu "mesteritul", mi-am adus aminte ca am un MAF Pierburg 7.22684.15.0 si cum ma uitam eu la el, am vazut ca are sageata si am zis sa-i mai dau o sansa de 1% in ideea ca poate ca nu l-am montat eu bine in 2020. Din pacate masina merge mai rau decit cu MAF-ul meu obosit. Am facut si log-uri ca sa va dati si voi cu parerea. Pot sa-l folosesc, sau nu ? Sau sa fac totusi un efort (financiar) si sa-mi iau unul cu 18 la coada ?

LOG-01-003-cu maf nou.csv LOG-01-011-cu maf nou.csv LOG-01-003-010-011-cu maf nou.csv

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede că ăsta este cam praf, nu ai ce face cu el

image.thumb.png.c9720030e463d2645b58c7b61d899b42.png

Şi în mers se vede că ai valorile măsurate mai mici decât cu celălalt

image.thumb.png.6ee8be19e8802ae8aa1cfff719b1f31d.png

 

Acu' vine partea interesantă: ce s-a întâmplat cu BS011 de arată aşa de rău? sigur nu ai probleme de vacuum sau ceva scăpări de presiune?

image.thumb.png.26ee85609fc724c353a9544ee094bc79.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

BS11 nu poate fi influentat de MAF ? Sau de faptul ca mi-a cam tremurat piciorul pe acceleratie si nu am putut sa o tin la o turatie constanta ? (motorul meu este dinala ce nu se tureaza singur la 1407rpm)

Cel care mi-a reconditionat turbo, sustine ca el la reglat corect (pe stand) si ca nu am de ce sa umblu la reglaje si sa-mi verific intercoolerul sa nu cumva sa fie spart. Intre timp am verificat toate colierele de pe admisie si acum par toate la locul lor. Cu toate astea eu am un mic fluierat, dar care mie nu mi se pare sa fie de turbo, ca nu suna cum suna la cel vechi si nici nu-si schimba tonalitatea in functie de "turatie". Asa ca este posibil sa am ceva scapare de presiune.

Vacumul inca nu l-am verificat. Sa vad astazi daca reusesc sa-mi fac timp sa-l verific. Trebuie sa ajung pe la mecanic sa-mi dea un teu si o bucatica de furtun.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • dadyy222
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!