Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

george86virus@gmail.com

Salutare am si eu un b6 bmr 170 cp si pe valori am o diferenta de 150-200 milibar intre specificata si actuala. Ma intereseaza daca diferenta este suficienta incat sa am lipsa putere... Masina nu intra in limp numai ca nu mi se pare ca trage de toti cei 170 de cai. Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am reusit sa fac si 4 log-uri in mers. Le atasez pe toate, in speranta ca macar unul a fost facut corect. Toate sint facute in treapta a 3-a. Ulterior am realizat ca poate era bine sa fac si unul in treapta a 4-a, insa a inceput ploaia si nevasta-mea nu a mai vrut sa ma "ajute". Daca trebuie, o sa incerc sa-l fac miine.

LOG-01-003-010-011 a.csv

LOG-01-003-010-011 b.csv

LOG-01-003-010-011 c.csv

LOG-01-003-010-011 d.csv

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@george86virus@gmail.com

Diferenţa este ok, dar mai este important şi în cât timp ajunge la diferenţa aia. Plus alte posibile cauze. Aşa că te aşteptăm cu loguri pentru mai multe informaţii. Dacă citeşti ultimele pagini şi Recommended posts o să te edifici cam ce trebuie şi de ce.

@florin71_skoda

19 hours ago, florin71_skoda said:

Ieri, eu am scurtat tija si situatia sa inrautatit, pentru ca de fapt trebuia sa o lungesc

M-am tot ţinut să te întreb din ce parte te-ai uitat la tijă când ai desfiletat, dar am uitat:))

Se vede că lucrurile merg spre bine, dar mai trebuie

3-10-11.thumb.jpg.2780f1c6b18130f1d101b784a7864bab.jpg

Aici trebuie remarcate două lucruri: face presiune târziu şi MAF nu prea măsoară bine după 3000rpm. Pentru prima cauze posibile pot fi atât reglajul turbinei cât şi o problemă de vacuum (posibil ca nici N75 să nu lucreze cum trebuie, ar fi interesant dacă ai găsi unul pentru probă). Pentru a doua fie MAF obosit fie există o recirculare de gaze, dar asta o lăsăm puţin mai la urmă după ce le lămurim pe celelalte.

bs3.thumb.jpg.39fddbe722067ba8d36aedd1fb6c37e3.jpg

La EGR s-a normalizat valoarea maximă şi s-a îmbunătăţit cea minimă

bs11.jpg

Aici aceeaşi observaţie referitor la problemele de vacuum de care am scris mai sus

Eu zic să mai lungeşti puţin tija, o tură să zicem şi să repeţi logurile să vedem ce se întâmplă.

Pentru logul în mers, am mai spus, nu este nevoie de copilot. Porneşti logul înainte să pleci cu maşina de pe loc, pui laptop-ul pe scaunul din dreapta sau mai bine pe jos să nu-şi ia zborul la o eventuală frână, te plimbi cu maşina, faci câteva secvenţe cu acceleraţia la podea, tragi pe dreapta şi salvezi logul. Este şi safe pentru că nu trebuie să stai cu un ochi la laptop, te poţi concentra mai uşor la momentul când trebuie să apeşi pedala la podea şi nici nu depinzi de altcineva. Porţiunea utilă de log se poate găsi uşor urmărind apăsarea pedalei de acceleraţie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

M-am uitat la tija pe sus, ca doar pe acolo am acces. (indiferent de unde te uiti, infiletarea piulitei inseamna scurtare tija si desfiletare piulitei inseamna lungire tija ?)

Cu MAF-ul am avut probleme in urma cu citiva ani (nu mai stiu exact citi) si l-am schimbat. Atunci am pus de proba unul luat de pe o Bora si cu ala a mers. Cum era simbata si nu prea lucrau astia de la piese auto, nu am gasit unul exact ca al meu si am pus pina la urma unul cu cod ca si ala ce era pe Bora, dar care era de 90 CP si nu de 110CP ca si rabla mea. Nu stiu daca are sau nu importanta treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, florin71_skoda said:

am pus pina la urma unul cu cod ca si ala ce era pe Bora, dar care era de 90 CP si nu de 110CP ca si rabla mea

Nu-i problemă, este acelaşi. După ce lămurim celelate probleme o lămurim şi pe asta sau dacă ai timp poţi încerca după ce mai lungeşti tija cum am spus mai sus. Pentru asta trebuie făcut log în mers cu EGR blindat cu o tăbliţă pentru a elimina orice recirculare parazită. Da eu zic să le luăm pe rând

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Din pacate in Alba Iulia ploua. Nu cred ca mai reusec astazi sa fac ceva. ( in 3 septembrie plec in concediu si drept urmare saptamina asta ar cam trebui sa-mi rezolv tot ce se poate rezolva la rabla )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor BKD, 365.000Km, iau limp ~2.900rot/min.

Am facut BS3 pentru EGR si BS11.

Logurile in mers, pentru treapta a 3-a si a 4-a au fost facute de la 1.500rot/min, evident cu pedala la podea (100% senzor acceleratie).

Pare ca nu corecteaza deloc suprapresiunea.

Evident masina trage foarte bine si nu intra in limp daca se accelereaza cat de cat treptat.

Sfaturi, recomandari pentru actiuni de urmat?

 

1312903867_BS3-BKD.thumb.JPG.084a92418724db3ada156473a466c5f9.JPG

1954088616_BS11-BKD.thumb.JPG.63ed9c5d35e12d6c0d0416eac7581deb.JPG

1651197795_Tr.3-BKD-turbina.thumb.JPG.a61590092a5696d8f45f1a1de0da40b2.JPG

1343070906_Tr.4-BKD-turbina.thumb.JPG.1aa1485d607474cccef4ef4652e90e16.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este dereglată turbina. Este mult prea mare diferenţa dintre on/off la BS011, 346 mbari sunt aproape dublu faţă de cât ar trebui (cam 180). Din cauza asta şi valorile max/min din BS003 sunt în afară.

Ţi-au ieşti bine graficele. Sfatul meu ar fi ca la logul în mers să mai pui în grafic:

  • turaţia motorului  ca să se vadă momentul când presiunea măsurată o depăşeşte pe cea specificată
  • MAF specificat pentru că nu ştim specificaţiile la toate motoarele plus că este mai uşor de observat când ceva este în neregulă
  • Duty cycle pentru turbină (ultima rubrică din gr.011) pentru a vedea comportamentul N75 şi eventualele momente când se apropie de limp mode. Asta având valori mici nu se prea vede, dar poţi să selectezi curba respectivă, click dreapta, selectezi Format data series şi acolo bifezi Secondary Axis

Dacă vrei să te apuci să reglezi citeşte bine topicul ăsta, eventual mai întrebi pe aici dacă ai nedumeriri

Şi neapărat la fiecare intervenţie notezi ce ai făcut şi faci o pereche de loguri, altfel o să fie mai greu de determinat unde ai greşit ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv, m-a ajutat un prieten cu logurile, l-am rugat sa introduca si valorile cerute de tine.

Am inteles de la el ca MAF valoare specificata nu apare pe canalele 3-10-11, a introdus insa si EGR actual si specificat.

1482461131_Tr.3-BKD-turbina-r.thumb.JPG.6ca29994e6b2a5987f9ab3a933c2a35e.JPG

Am citit aici pe topic ca daca MAF inregistreaza peste 850mg/str la 3000 de rot la 1.9TDI se considera ca este o valoare in regula, ma gandesc ca la 2.0TDI nu poate sa fie necesar mult mai mult aer.

Tot aici am gasit ca pentru 1.9TDI la turbina valoarea de 180mbar este considerata corecta ca diferenta intre turbo cu geometrie inchisa si deschisa, insa n-am gasit mentionata vreo valoare pentru 2.0TDI, exista si pentru acestea o diferenta specificata in documentatii?

 

Nu m-as apuca sa reglez tija, o sa mai caut pe cineva in zona, insa inainte vreau sa-mi fie clar ce trebuie facut pentru a controla cat de cat interventia, pentru ca am ajuns sa nu mai am nici un fel de incredere in service-urile locale.

Modificat de Florin.A
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În grupul 003, a doua și a treia coloană reprezintă MAF specificat si MAF măsurat. Acum ele poartă diferite denumiri in funcție de tester, versiune soft, etc. Pentru mai multă siguranță atașează logul.

Ar trebui să cauți aici pe topic niște loguri la un BKD care merge bine, dar eu îți spun că o asemenea diferența nu am întâlnit până acum pe topicul asta și îl țin sub observație de ceva ani. Putin peste 200 da.

Mai documenteaza-te, dar trebuie să o rezolvi pentru că suprapresiunea este mare si ești tot timpul la limita limp-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am rugat pe prieten sa-mi trimita si fisierul .xls.

LOG-01-003-010-011 - tr3.xlsx

S-a vorbit putin despre BKD aici pe forum, toate aveau probleme, deci nimeni nu stie exact care ar trebui sa fie diferenta la BS11.

 

Inainte de a ma apuca de turbina trebuie sa rezolv o alta problema.

Daca ar exista si service-uri competente in zona ar fi mult mai simplu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Am revenit.

  • Acum am lungita tija cu 3 ture.
  • Mai mult de atit nu stiu daca mai pot, deoarece am surubul de la actuator cam scurt si banuiesc ca am cam ajuns la capat.
  • Am uitat sa precizez ca prin 2010-2011 l-am schimbat cu unul SH ca al meu avea fisurata membrana si asta ce-l am acum are tija mai scurta decit cel original.
  • Suplimentar, este foarte greu de invirtit piulita deoarece deja preseaza pe membrana si actuatorul opune rezistenta. Am invirtit cu greu 1/2 ture dupa care a trebuit sa folosesc un "patentel" ca sa finalizez tura completa.

Atasez 2 log-uri in mers in treapta a 3-a, facute in acelasi fisier

LOG-01-003-010-011 -Treapta 3.csv

Atasez 2 log-uri in mers in treapta a 4 -a, facute in fisiere separate (drumul era prea scurta ca sa trec de 4.000rpm)

LOG-01-003-010-011 treapta 4 -A.csv

LOG-01-003-010-011 treapta 4 -B.csv

La intoarcere am facut in fata blocului BS_03 si BS_11

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu logul refacut unde este inclus si debitmetrul. Din nou acelasi raspuns intarziat al acceleratiei. Am incercat sa fac si niste log-uri pe Basic Settings Turbo si EGR, insa la deschiderea log-ului valorile erau aruncate , nefiind asezate corespunzator pe coloane. Prin urmare log-ul fiind foarte scurt, am decis sa fac o captura video a valorilor.

 

 

LOG-01-IDE00021_&7.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Citind ce a scris colegul Rabbit85 mai sus, am realizat ca am uitat sa spun ca si eu am raspuns intirziiat la acceleratie. Simbata nu stiu cum a mers masina, ca a condus nevasta (eu m-am ocupat de laptop). Vineri insa si astazi, am condus eu si am observat ca rabla nu raspunde repede la acceleratie. Daca calc acceleratia brusc pina la podea, se gindeste citeva secunde (zicem ca 2 secunde, sau poate ca 3), dupa care o ia progresiv. Daca o calca foarte putin, chiar si brusc, dar apas acceleratia doar citiva milimetri, se gindeste 1 secunda (mai putin), dupa care o ia si din momentul in care o ia, pot sa apas si tare acceleratia (pian la fund) ca se duce. Cel mai bine merge daca-i dau un soi de sprit la acceleratie. Adica apas brusc citiva milimetri acceleratia, dupaia o las, si dupaia apas inca o data brusc.

Am gasit de unde sa fac rost de un N75 daca este nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un Delphi DS150E, cum as putea posta si eu un log? Sau doar din VCDS (deoarece nu am VCDS, decat ELM si DELPHI-ul) ?
Problema este faptul ca atunci cand accelerez la podea pe la 1900-2000 cand intra turbina, se simte cum intra, te baga in scaun sa zicem dar cateva secunde, aproximativ 2-3-4, dupa care nu mai trage intr-atat de tare incat sa te tina in scaun asta pentru inca vreo 2-3 secunde dupa care (uneori) trage din nou ca si cum ar reintra turbina.

Turbina a fost reconditionata anul trecut (cred ca s-au schimbat piesele cu unele noi, asa mi-a spus proprietarul), iar daca scot mufa de la MAF atunci zici ca e logan, nu te mai baga deloc in scaun, deci nu stiu daca MAF-ul ar avea vreo problema.

Oare sa fie pe undeva probleme legate de vacuum? Sau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rabbit85

Din logurile în mers reiese că lagul ar fi între1700 şi 2100 rpm, după 2100 ar trebui să tragă foarte bine. La 2100 este momentul când presiunea măsurată o egalează pe cea prescrisă,  ar trebui să se întâmple ceva mai devreme. MAF este ok, chiar foarte ok. Având în vedere că există concordanţă între ce măsoară MAP şi ce măsoară MAF deduc că nici MAP nu ar trebui să aibă probleme şi că nu sunt pierderi de presiune

1885572511_8-26-202010-22-09AM.thumb.jpg.9dfc1c0ded9336435eb7bb7062e76a31.jpg

1142584183_8-26-202010-24-49AM.thumb.jpg.1e0a86d0ef6e515daf987c5aadfac433.jpg

1703235393_8-26-202010-35-51AM.thumb.jpg.ee55a6a30cae106211f5184ba6fbe559.jpg

Pune logurile alea în BS003 şi BS011 pentru că se pot aranja chiar dacă sunt valorile împrăştiate. Mi-e greu să urmăresc filmuleţele.

@florin71_skoda

18 hours ago, florin71_skoda said:

l-am schimbat cu unul SH ca al meu avea fisurata membrana si asta ce-l am acum are tija mai scurta decit cel original.

Cred că ar trebui să pui un actuator potrivit. Nu este chiar lipsit de interes că are tija mai scurtă.

Situaţia nu s-a schimbat foarte tare, dar s-au mai îmbunătăţit: recircularea şi duty cycle la actuatorul turbinei. În schimb a scăzut diferenţa dintre presiunea maximă şi cea minimă

960222858_8-26-202011-16-43AM.thumb.jpg.f0e5665a139f71ae570543a50eeb97fd.jpg

2136433934_8-26-202011-18-08AM.jpg.aa7981ff956bab2d6b619d42036eadef.jpg

702047242_8-26-202011-20-07AM.thumb.jpg.453255845f8795b17011ea0bfe1e0ce1.jpg

Acum nu ştiu ce să zic să faci în continuare. În primul rând trebuie verificat vacuum-ul pentru că după cum vezi în imaginea de mai sus nu este ok. Cea mai scurtă cale ar fi să-ţi cumperi un vacuum-metru sau să împrumuţi unul altfel totul este relativ. După Duty cycle turbina pare cât de cât reglată dar cu probleme de vacuum o să facă presiune târziu şi cu o turbină perfectă. Posibil ca nici MAP să nu măsoare corect, dar trebuie luate pe rând şi în primul rând trebuie să fii sigur că pe Turbo On la actuator ai cam -600 mbari

@DaLyR

Delphi din câte ştiu este un tester destul de bun şi mă gândesc că ar trebui să ştie să facă loguri. Am butonat unul acum câţiva ani şi din ce îmi aduc aminte nu ştie să facă teste în BS, dar nu bag mâna în foc. Vezi dacă ştie să înregistreze loguri şi fă unul să vedem cum se prezintă. Este normal să nu mai tragă cum trebuie cu mufa de la MAF scoasă, nu cred că asta este cauza, dar numai un log în mers ne poate lămuri. ELM nu ştiu că n-am folosit poate cu un program plătit să ştie ceva mai multe, cu versiune free mă îndoiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat log-ul pentru charge pressure, exact asa cum a fost generat, fara sa fac modificari. Din pacate la astea dupa 2010, Meas. Blocks nu mai este activ si apare protocolul de comunicare UDS cu Adv. Measuring Values, din care se pot selecta anumite campuri. Asadar BS003 şi BS011 nu mai sunt disponibile.

Cred ca este afisat ok, numai ca apare un spatiu intre valori si denumirea lor. Pe coloana C unde nu scrie nimic, este turatia matorului. Daca am omis ceva o sa-l refac.

LOG-011charge_pressure-.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am mai interpretat loguri din astea, doar îmi dau cu părerea.

Diferenţa dintre ON/OFF este destul de măricică cam 230 mbari, probabil aşa trebuie să fie. Dar am nişte nedumeriri referitor la evoluţia valorilor.

Pe partea urcătoare văd că şi MAF şi  MAP dau valori corelate cumva, nu înţeleg de ce la unele cicluri cantitatea de aer începe să scadă înainte ca presiunea în turbină să înceapă să scadă (unde am pus săgeţile roşii), după câteva cicluri văd că se normalizează (liniile punctate verticale roşii). Singura explicaţie pe care o pot da ar fi că este posibil să fie o neetanşeitate între MAF şi turbină (pe logul în mers nu se observă asta)

1912058887_8-26-20203-29-36PM.thumb.jpg.43e8447eed41a5fae300bf8e11a52407.jpg

Pe de altă parte se observă că uneori creşterea presiunii este greoaie (săgeţile albastre), alteori scăderea de greoaie şi începe înainte ca actuatorul să se dezactiveze. Comportamentul ăsta mie îmi inspiră o problemă de vacuum. Ar putea fi şi de la o geometrie cam ancrasata, explică oarecum comportamentul, dar nu explică de ce presiunea scade înainte ca ECU să comande. Practic după grafic vanele geometriei se deschid fără ca ECU să întrerupă vacuum-ul către actuator.

N-am uitat că mi-ai spus că ai verificat furtunaşele de vacuum, dar fără o verificare cu vacuum-metru, aşa cum am spus colegului mai sus, nu poate fi eliminată această cauză.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre MAF si turbina am observat ca exista urme de ulei, chiar la prinderea tubulaturii de plastic, cred ca mai degraba de aici e problema. Geometria nu se observa ca ar agata, la efectuarea vacuumului cursa actuatorului revine cu usurinta. Nu stiu ce reprezinta piesa din schema atasata, (incadrata in chenar), insa banuiesc ca si aceea este cumva supusa uzurii in timp, aduce cu o supapa de sens si daca n75 nu ia aer suficient cred ca si asta e o problema. Eventual sacrific un n75 nou. O sa investighez ce mi-ai spus si voi reveni cu detalii. 

 

golf-mk6-10094.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, stimati colegi! Dupa convorbirile si sfaturile cu voi de la inceputul lunii iunie, am inlocuit turbina Sharanului (Nissens noua). De atunci am remarcat urmatoarele schimbari: scoate fum negru mult mai putin in accelerari, acceleratia e liniara, am scapat de acel harjait din zona turbinei intre 1500 si 2000 rpm. Saptamana trecuta am conectat din nou VCDS-ul pe masina, gasind erorile: 17965 Charge Pressure Control (P1557-35-00-Positive deviation) si 17552 Mass Air Flow Sensor (P1144-35-00-Open or short to grund). Intrucat stiam de la colegul Lupo ca MAF-ul meu nu mai indica bine dupa 3000rpm, l-am inlocuit cu unul nou (JPGroup). Luni, dupa vreo 8 km prin oras, constat cu stupoare ca erorile sunt la locul lor (desi le stersesem) si a revenit acea acceleratie in suturi intre 1500 si 2000 rotatii/minut. Deja sunt disperat....Loguri nu am mai facut (poate in weekend sa mai incerc ceva)...nu mai stiu ce sa-i mai schimb sa functioneze asa cum ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rabbit85 Ca si curiozitate, ai mers cu alta masina cu acelasi motor ca al tau ? Din log, motorul pare mai mult decat in regula si dupa pararea mea cauti probleme unde nu sunt. Din pacate motoarele astea au lag destul de pronuntat si sunt mai lesinate in ture joase. 1.9 TDI de exemplu avand o turbina mai mica, are si o inertie mai mica (+ tehnologia de injectie PD) si este mult mai vanos in ture joase fata 2.0 TDI CR. Acum depinde ce ai mai condus si ce asteptari ai, dar sa nu crezi ca 2.0 TDI e verun motor perfect si trage ca un tren de la ralanti. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 tdi euro 6 si 2.0 tdi euro 6, sunt mult mai agresive, cel putin 1.6 tdi are un sprint foarte bun. O sa incerc in zilele urmatoare un golf 6 cu acelasi motor. Poate mai exista varianta si au fost cazuri cand pur si simplu turbocompresorul nu se invartea usor "la mana" simptomul fiind acelasi, lag-ul pronuntat si respectivul a rezolvat prin schimbarea turbinei, dar cred merg mult prea departe.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, EU6 sunt alta generatie si au alte turbine fata de generatia EA189. Pana si la EA189 motorul 140 vs 170 sunt diferente in ceea ce priveste raspunsul la ture joase. 140-ul e mai dinamic si trage mai de jos pe cand 170-ul trage mai sus, dar mai tare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, rabbit85 said:

Nu stiu ce reprezinta piesa din schema atasata, (incadrata in chenar),

Nu este supapa de sens, după dispunere cred că este un filtru de aer, deşi nu-i prea înţeleg rostul din moment ce din schemă parcă chiar la filtrul de aer este conectat. Orice ar fi trebuie să treacă uşor aerul prin elementul respectiv în ambele sensuri. Uite aici am făcut o descriere a N75 ca să-ţi dai seama

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 L.E. Dacă încerci cu alt motor similar să faci log în mers pentru a compara mai bine. Din logul tău reiese aşa:

Tr. 3 1689-4032 rpm în 7,02 secunde

Tr. 4 1650-4075 rpm în 15,06 secunde

Eu nu  pot să-mi dau seama dacă este bine sau nu, aici aşteptăm părerile celor care au motorizări asemănătoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!