Jump to content
alinica2001

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?

Recommended Posts

Dolfin

La AJM este cum ti-au spus colegii mai sus, daca tu ai altceva inseamna ca te poti gandi ca a modificat cineva masina inainte sa fie la tine?

Oricum, nu poti pune alt cod de MAP, doar cel pentru AJM, orice altceva este fara rost, nu mai asculta alti mecanici, ai primit informatie de calitate aici pe topic.

In foto senzorul tau.

038906051.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
bora4motion

Merci @Dolfin si le multuemsc si colegilor pt informatii.

Masina e la mine din 2008 si asa a fost adusa din Germania. Nu a umblat nimeni la intercooler si mi se pare destul de dubioasa situatia - pt ca scenariul ar fi ca cineva sa fi schimbat intercoolerul cu totul, inclusiv acest senzor, si sa fi prelungit si cablul cu mufa de conectare (cablul e intact). 
Pe masina am avut direct 051 C. Senzorul care l-ai pus tu mai sus 051 simplu nu intra in intercooler pt ca nu se potriveste. 
Cu 2 senzori 051 C diferiti, masina nu mi da nicio eroare pe VCDS. Singurul lucru e ca masina nu prea trage si la testul VCDS pe grupul 11 cu turbo on am doar 870 mbar.

Am mai investigat putin si am vazut ca 051 simplu (fara litera) e 2.5 BAR in timp ce 051 C e 3 BAR. 
Mecanicii mi au zis sa pun 051 B care s-ar potrivi pe intercooler si ar fi si de 2.5 BAR. 
 

Revin maine cu un update.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MyKe

Mecanicii tăi caută probleme unde nu există. Rezolvați problema cu reglajul turbinei și apoi mai vedeți ce rămâne de făcut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bora4motion

Salut @MyKe

Inainte de a schimba senzorul ei au zis ca au ajustat tija respectiva in mers (motorul pornit), cu VCDS pe masina, insa nu s-a inregistrat nicio schimbare pe MAP....

La asta ma gandesc si eu sa fac. Pun maine un 051 B si daca nu se schimba nimic le spun sa verifice turbo.

Merci,
N

Share this post


Link to post
Share on other sites
bora4motion

Salut @MyKe, @Dolfin, @lupo_bv

Astazi am schimbat din nou senzorul MAP. de data asta am pus 051 B 

Spre surprinderea mea, observ o diferenta (in bine) de la schimbarea senzorului iar valorile de pe 011 pe loc arata mult mult mai bine.

@lupo_bv te poti uita te rog la logurile atasate ? Ele au fost efectuate dupa inlocuirea senzorului MAP (initial 051 C, acum 051 B)

Multumesc,
N

051B - 003.CSV 051B - 011.CSV 051B.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites
apasaciu

Buna seara! 

Atasez si eu 3 log-uri in speranta unei interpretari. 

Motor AJM - no tuning

Simptome - nu mai are "zvac", nu te mai baga in scaun la talpa(nici cu pilotul automat nu se mai simte acea accelerare) si pe langa asta in sarcina cand o calci mai tare are o vibratie, ca o trepidatie care se transmite in caroserie. Posibil sa fie doar o coincidenta dar acea vibratie si lipsa de zvac eu zic ca au aparut dupa inlocuirea ambreiajului facuta pe fuga intr-un service.

Log-urile pe 3-10-11 sunt facute la 90 grade, bs 3 si bs11 cu apa la 55 de grade. Daca trebuie refacut ceva o fac rapid.

Multumesc anticipat.

 

3,10,11 - 3 logs.xls bs 3.xls bs 11.xls

Share this post


Link to post
Share on other sites
psycho_mishu
Posted (edited)

Salut,

La un golf 4 ATD 4 Motion a inceput sa intre in limp mode... (imediat dupa ce am schimbat ambreiajul...)

Atasat 2 log-uri, aveti idee ce se intampla? Am macat cu rosu momentul in care intra in limp...

PS. masina are softul modificat de mai bine de un an si a mers impecabil, nu scoate gram de fum.

PPS. Debitmetrul a fost schimbat acum un an.

Singura eroare de pe masina:

 

17965 - charge pressure control

p1557 - 35- 10  -positive deviation intermittent

log2.xlsx Log.xlsx

Edited by psycho_mishu

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

@bora4motion

Da, acum este mult mai bine, turbina face presiune de la turaţii mai joase, iar BS011 începe să semene cu ce ar trebui să fie.

3-10-11.thumb.jpg.961f1bade1c17db9f0a91f6a5fc52096.jpg

bs011.jpg.ee692886003a4b0491845baaa5a0b00d.jpg

Mai departe, dacă ştii sigur că turbina este ok cred că se pune problema de reglaj fin al turbinei. În acest sens citeşte topicul de mai jos

 

 Recircularea a rămas la fel. După ce rezolvi partea de turbină, dacă nu se modifică nimic poţi încerca să pui o şaibă cu gaură mai mică pentru a reduce recircularea.

 

@apasaciu

Logul în mers arată destul de corect. De menţionat că are o scădere cam mare de presiune după spike.

3-10-11.thumb.jpg.9cfa247b5964fd8c0545cf5c11146a63.jpg

Totuşi în BS003 şi BS011 se observă unele anomalii

În BS003  recircularea este cam mică când EGR este ON şi valoarea maximă este prea mare pe EGR OFF. Am notat pe desen cauze posibile, nu mai repet

bs003.jpg.764bd81aff1e9745b3fd35b537232b67.jpg

În BS011 diferenţa dintre ON/OFF este prea mică. Cauze ar putea fi probleme de vacuum sau pierderi de presiune

bs011.thumb.jpg.7da39665f92773a95bc5ad3a4ad55f6b.jpg

Deci: de verificat în primul rând îmbinările tubulaturii şi apoi vacuum-ul

 

@psycho_mishu

Din logurile tale vedem şi noi ceea ce ai constat tu, că ai suprapresiune. Ca să ne dăm cu părerea trebuie şi celelalte două loguri. Logul în mers pe 3-10-11 nu pe 3-1-11. Nu mai pierde vremea să aranjezi logurile, lasă-le aşa cum le salvează vcds în format *.csv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flaviu_P

Salutare, stimati colegi.

In urma discutiei cu  LUPO din 14 iunie, am demontat azi scutul motorului si am facut un mic filmulet referitor la actionarea geometriei variabile a turbinei.

https://gofile.io/d/5MVAP7

Aceasta functioneaza sacadat, si opunand rezistenta mare. Am incercat sa o actionez manual,  merge foarte greu, si cu intreruperi. Am scos furtunul de vacuum de la actuator, am inserat un manometru - la pornirea motorului, se creeaza vacuum pana la 0.8 bari. Aici nu am mai putut sa filmez.

Se pare ca geometria variabila e intepenita rau. Avand in vedere pozitia total aiurea de amplasare a turbinei, care ar fi sfatul vostru (sa o inlocuiesc cu una noua sau sa incerc reconditionarea acesteia, desi nu stiu in ce stare e per ansamblu)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Executron
On 1/26/2020 at 12:28 AM, Executron said:

Mulțumesc frumos Lupo, o analiză excelentă ca întotdeauna! :)

Da, am uitat să precizez că EGR-ul este anulat (este blocată o conductă, însă furtunul de vacuum încă intră în capsulă). 

Deci din graficul acela observ că presiunea ”solicitată” este până la urma satisfăcută, însă foarte târziu. 

Mie îmi pare a fi din zona turbinei. Din păcate, se aude cel mai puternic în sarcină (de aceea în pasaj se auzea foarte bine). 

Am dat jos tubulatura și turbina pare a fi în stare excelentă, nu are joc în ax și nu are palele ciobite. 

Menționez că mașina trăgea excelent, până într-o zi când a intervenit problema asta (concomitent cu țiuitul). 

LE : De curiozitate i-am dat să ruleze log-ul pe canalul 011 și am stat să ascult și tot țiuitul pare că vine de la turbină, în special momentul în care se angajează. Se aude un fâs și apoi un țiuit. Să fie ceva de la actuator? Nu știu din ce direcție s-o apuc și mai mult decât ce mi-a spus forumul, mă îndoiesc să găsesc un mecanic mai competent :))

După 6 luni de mers așa am încercat schimbarea turbinei cu una nouă (cu ajutorul unui prieten cu service). Din păcate, schimbarea turbinei nu a rezolvat cu nimic problema (așa că am pus turbina veche la loc). S-au dat jos toate furtunele de la tubulatură cât și de la vacuum. Nimic stricat. Așa că dacă mai aveți idei.. vă rog!... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
MILEI

Salutare. Ma puteti ajuta cu interpretarea unui log in mers. Am un golf 4 tdi axr,  intra in limp mode.Multumesc

log.csv

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

@Flaviu_P

Cel mai bine ar fi să găseşti un service specializat care să facă o diagnoză şi care în funcţie de starea turbinei să hotărască ce şi cum (ideea este să se ocupe ei  să dea turbina jos, să verifice turbina şi tot ce are legătură cu ea şi să facă montajul pe maşină). Ar trebui să eviţi situaţia de a o da tu jos de pe maşină, trimisă prin curier, etc. Mai bine faci un drum chiar dacă este mai îndepărtat service-ul. În felul ăsta o să ai şi garanţie şi nu ai dureri de cap. Treaba este să găseşti un service serios cu preţuri decente.

@MILEI

îţi răspund ce i-am răspuns colegului mai sus

On 6/23/2020 at 10:53 AM, lupo_bv said:

Din logurile tale vedem şi noi ceea ce ai constat tu, că ai suprapresiune. Ca să ne dăm cu părerea trebuie şi celelalte două loguri.

@Executron

Repune în funcţiune EGR pentru un test. Scoţi şaiba sau cu ce l-ai anulat şi fă un BS003 şi un BS011.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin99

@lupo_bv revin si eu cu 2 loguri facute azi.Unul in mers si celalt pe loc.Am bifat si in mers valoarea actuatorului.Pedala apasata 100%.Specific asta pentru ca am uitat sa pun si aceasta valoare in log

actuator 3.CSV basic settings.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Sincer nu prea înţeleg comportamentul. Ecu pare să nu prea vadă că presiunea este prea mică sau are un motiv să îi convină aşa. Lucru confirmat şi de testul în Basic settings unde se vede că atât cât cere ECU atât dă turbina, fix pe fix, de abea se deosebesc liniile. Deşi presiunea este mică rău, o diferenţă de nici 40 mbari

893377542_6-28-20209-35-26PM.thumb.jpg.c0dea9498f2b52e1479505d1c616b0c9.jpg

1201073006_6-28-20209-36-38PM.thumb.jpg.e2809cc404916fb594412ada59076c46.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
MihaiAdrS

Poate sa se uite cineva pe aceste loguri? 

La cel in mers sunt vitezele 3, 3 si 4

Masina e putin puturoasa si scoate ceva fum la accelerare

Am ceva pierderi de vacuum pe la racitorul de gaze, furtunul e infundat, la egr e o saiba cu gaura redusa si turbina e nou recondiționată, parca mergea mai bine cu vechea turbina

 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-010-xxx-xxx.csv

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Dacă zici că este recondiţionată s-ar ptuea ca reglajul ei să nu fie ok. De asemenea s-ar putea să fie şi alte cauze

Logul în mers

Face presiune cu o mică întârziere, dar după aia are suprapresiune pe o perioadă cam mare. Cel puţin în porţiunea marcată cu galben dacă nu trage, adică de pe la 2000 rpm în sus nu din cauza turbinei este pentru că presiune are, MAF indică ok

1619203476_6-29-202010-17-55AM.thumb.jpg.54360e6055ce72486dae578cb03d06b4.jpg

1834820750_6-29-202010-20-30AM.thumb.jpg.53fea48db57f229932f76480c6eae5e2.jpg

BS011

Diferenţa dintre min şi max ar fi cam mică dacă motorul era cald, cam 150 mbari. Pe unde am însemmat cu roşu posibile probleme de vacuum, unde am însemnat cu albastru de obicei probleme la geometrie sau actuator. Dar dacă zici că turbina este recondiţionată mai rămâne actuatorul dacă nu a fost schimbat şi el. Dacă nici asta atunci probabil reglajul, dar oricum nu aici trebuie să te concentrezi pentru că zona asta ar putea să fie responsabilă de spike-ul ăla cam lung, dar nu asta este cauza la tine. Mai curând partea de vacuum. Nu sunt excluse nici ceva pierderi de presiune

1174238308_6-29-202010-25-32AM.thumb.jpg.002917308e59d564e6eaf5f81c2972cf.jpg

BS003

EGR pare să funcţioneze ok.

1503328304_6-29-202010-54-53AM.thumb.jpg.3b460dfc216450dd21bcc4eefcb8f496.jpg

Deci: ar trebui să verifici puţin vacuum-ul, de preferinţă cu vacuum-metru să vezi cum fluctuează vacuum-ul la actuator pe timpul BS011

Verifică bine îmbinările să nu ai ceva scăpări de presiune

De verificat şi alte componente, de exemplu pe injectoare ce compensaţii ai (gr. 013), Torsion value cât este (gr 004)?

Dacă totul este în regulă până aici atunci probabil că rămâne de revizuit reglajul turbinei.

PS De ce ai pus şaiba cu gaură mai mică, din cauza fumului? Ar fi interesant şi de ştiut istoricul problemei (dacă coincide cu vreo intervenţie la motor, dacă a apărut treptat)

@Malita Florin

Dacă mai eşti pe aici îmi amintesc că ai un motor similar şi ţi-am spus că nu ştiu să-ţi interpretez BS003. Deşi ziceai că EGR este relativ nou, graficul, cel puţin comparativ cu acesta, nu arată prea bine şi posibil de acolo mersul în şuturi de care ziceai

912222008_6-29-202010-56-50AM.thumb.jpg.454b9aba914e16b5bf6713b0ebf82b1a.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MihaiAdrS
Posted (edited)

Multumesc lupo, saiba e pusa pentru ca aveam niste trepidatii pe la 1900 rpm, dupa ce am pus saiba au disparut, valorile la injectoare sunt acceptabile zic eu... Cea mai mare fiind de 0.5a cu plus, oringuri schimbate cu 1000 de km in urma, distributia la fel. Torsion value e undeva la -2, -2.5, inj quantity in jur de 5 cu variatii de 4.8 - 5.5

Fumul apare doar in accelerare si se mai aude un tacanit de pe la 2000 rpm pana pe la 2300 rpm, asta doar in sarcina sarcina.

Acuma am vazut si posturile lui @Malita Florin, din cauza acelor suturi in mers am pus saiba la egr.

 

Daca pedala de frana e tare dupa o noapte de stat pierd vacuum pe undeva nu?

 

 

Edited by MihaiAdrS

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv
38 minutes ago, MihaiAdrS said:

Daca pedala de frana e tare dupa o noapte de stat pierd vacuum pe undeva nu?

Da, sursa de vacuum este aceeasi

Share this post


Link to post
Share on other sites
bebeadi35

Salut, am și eu o problema cu mașina din semnătura, ci anume nu pot sa fac log în mers, am încercat ceva dar nu a putut sa o turez mai mult de 3300 de turații. 

Specific ca îmi face limp mode și după ce opresc și repornesc motorul își revine, am mai încercat sa scot mufa de la debilmetru de aer și apare ca eroare și am scos și mufă de pe tubulatura de la turbo și aceasta apare ca eroare, am vrut sa vad dac sunt funcționale. 

Atașez un asa zis log în mers dar nu am reușit mai mult de viteza a 3 a și 3200/3300 turații. 

Dacă ma poate ajuta cineva, mulțumesc. 

LOG-01-003-xxx-xxx1.csv LOG-01-003-010-12.csv LOG-01-003-010-011.csv LOG-01-003-010-011.csv

Share this post


Link to post
Share on other sites
bebeadi35

Am mai întrat pe BS și pe test actuatori și am următoarele :Screenshot_20200630_144515_com.android.gallery3d.thumb.jpg.d1f5381717532728c35b2a10b2f14455.jpg

Screenshot_20200630_144506_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20200630_144454_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20200630_144445_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20200630_144433_com.android.gallery3d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gârbanu
Posted (edited)

Salutare. Dețin un golf 4 1.9 atd și de când am recondiționat turbina mi se plafonează. Când opresc motorul dispare acea eroare și merge normal când accelerez mai tare iar se plafonează. Am făcut și un Log în mers 

 

49556

Edited by Gârbanu

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

@bebeadi35

Pare geometria blocată pe închis (sau N75 defect care livrează vacuum continuu indiferent de comanda de la ECU.)

Pentru mai multă siguranţă citeşte AICI şi postează logurile cerute acolo. Plus erorile stocate, dacă sunt. 

@Gârbanu

Ăla nu este log în mers în sensul utilizat în acest topic. Urmează sfatul pe care l-am dat colegului mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gârbanu

Și mai am o problema... Cu ea ma confrunt de când am cumpărat mașina, când motorul este la 90 de grade nu îmi pornește, pornește doar dacă forțez pornirea. Ce ar putea fi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Dacă nu faci şi logul în BS011 nu avem de unde şti care este exact problema. Aşa din ce se vede din logul în mers pare geometria blocat pe deschis sau N75 defect. Un log în BS011 ar mai lămuri problema. Cum am recomandat şi colegului citeşte AICI.

855478860_7-1-202011-31-21PM.thumb.jpg.fe7640e205a6e3ab7023fe045457c80c.jpg

EGR de ce l-ai anulat? Ţi-aş recomanda să-l repui în funcţiune măcar pentru nişte loguri în BS003

Din lista de erori se pare că ai o problemă la electrovalva (elementul 7 din schemă) care comandă vacuum-ul pentru clapeta de pe admisie (clapeta este în corpul EGR). Problemă de natură electrică, pare a fi scurt în mufă. Restul erorilor nu fac subiectul topicului

ATD vacuum.pdf

Pentru pornire grea la cald postează problema în topicul de mai jos

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri