Jump to content
alinica2001

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?

Recommended Posts

lupo_bv

@miki26

Mutat aici pentru că unde ai postat tu era off topic. Citeşte Recommended post (în susul paginii) şi revino cu logurile cerute acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites
fanyfany

Salut baieti,

Va rog, imi puteti spune cum sunt valorile  la  log-urile efectuate pe un pasat 2002, AVF, 1.9 TDI. Log in mers nu am reusit sa fac datorita restrictiilor. Dupa 15 mai voi face, sper. Turbina inlocuita cu una second hand si scoate un suierat la turatii peste aproximativ 2000 ture. Am facut aceste teste pentru a identifica probleme turbo, EGR...

Multumesc anticipat pentru raspunsuri

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malita Florin
Posted (edited)

Odată cu aceasta perioada de  carantinare... am avut mai mult timp sa ma ocup mai mult  de masina si sa fac loguri in mers

 

Este vorba despre un Audi A4 2.0 TDI 

B7 ; BLB cod motor 

 

Masina trage , dar in viteza  2 

Pana in 2000 -2500 rpm are câteva hopuri , ezitari , efectiv sacadează , 'gzaltaie' masina cu tine , nu știu alte cuvinte in care sa explic mai detaliat ce face masina .

Dupa 'hopurile' de mai sus își revine , destul de repede , și masina trage bine in general 

Doar ca are aceste ezitari care sunt destul de pronunțate 

 

99% face așa și la cald dar și la rece 

 

99% pt ca astăzi după ce era încălzita bine de tot , după terminarea logurilor bineînțeles , ca mergea bine , fără ezitari in vit 2 

 

Dacă scot mufa de la debitmetru nu mai face așa . Pe loc se schimba problema Cum conectez mufa cum reiau problema.

Practic masina merge mai bine fără MAF senzor .

 

Astăzi am reușit sa fac și loguri și le atașez mai jos . Va rog sa ma ajutați cu interpretarea lor .  

BS003-A.csv BS003-B.csv BS011-A.csv BS011-B.csv vit3-A.csv vit3-B.csv vit4-A.csv

Edited by Malita Florin

Share this post


Link to post
Share on other sites
kti

salut

passat b6 1.9 bxe ...cam lenesa 

maf cam mic...

o parere profi va rog

multam

 

20200516_114950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

@fanyfany

BS003

bs003.thumb.jpg.a84759f72de1b27c99b4918a33e8e040.jpg

Nu arată bine deloc.

Valoarea minimă ar trebui să fie pe unde este linia roşie. Faptul că este acolo unde este indică o recirculare foarte scăzută atunci când EGR este ON şi  ar putea să fie din următoarele cauze:

  • probleme de vacuum (pierderi pe la furtunaşe/îmbinări/rezervor vacuum, ştuţ pompa tandem)
  • membrana EGR fisurată,
  • EGR murdar
  • presiune prea mare în turbină

Valoarea maximă ar trebui să fie pe unde este linia verde. Valoarea aia aşa de mare indică faptul că prin MAF trece mai mult aer decât ar putea fi îndesat în motor. Deci pe undeva între turbină şi motor se pierde o cantitate destul de mare de aer. Probabil că de aici şi şuieratul de care ziceai.

BS011

bs011.thumb.jpg.50a30dea09b36589cef209cb77aae08f.jpg

Nici aici lucrurile nu stau bine deloc.

Graficul, aşa cu aproximaţie, ar trebui să fie între cele două linii.  Eu cred că presiunea prea mare şi variaţia mică a acesteia între ON/OFF are drept cauză atât un reglaj defectuos al turbinei cât şi o colmatare a geometriei.

Alte cauze posibile: MAP, N75.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

@Malita Florin

BS003 nu ştiu să-l interpretez.

BS011 pare relativ ok, poate ceva probleme de vacuum sau de geometrie, dar nu cred că din cauza asta trage în hopuri la turaţii sub 2000-2500 rpm

bs011.thumb.jpg.49bc262b8fada92a2cb273a1e2bb1943.jpg

La logul în mers se observă că pe lângă faptul că face presiune cam târziu, spike-ul ăla ţine mult rău. Deci de verificat geometria în primul rând.

3-10-11.thumb.jpg.661bb8e6b2ab9038d18eb9f9282c19b4.jpg

MAF indică bine.

Simptomele descrise de tine mai curând ar fi din zona EGR decât a turbinei. Probabil că atunci când scoţi mufa de la MAF (automati ECU va "vedea" o cantitate de aer generică de vreo 550 mg/str), cu o cantitate mai mică de carburant injectat se asigură un amestec mai echilibrat de combustibil/aer/gaze recirculate şi de aia nu mai dă în nas.

Încearcă să obturezi de probă EGR cu o şaibă cu gaura mai mică sau chiar cu o şaibă plină să vezi dacă mai dă în nas.

 

 

@kti

Da, valori cam mici la MAF după 3000 rpm, dar şi presiune cam mică la turbină. Presiunea măsurată o atinge pe cea specificată cam pe la 2700 rpm.

Pentru o analiză mai atentă pune cele 3 loguri (vezi mai sus ce au postat colegii) în format *.csv pe care îl generează VCDS-ul şi fă logul în mers mai de jos de pe la 1600-1700 rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malita Florin

@lupo_bv mulțumesc frumos pt interpretare așa cum sa putut

rectific puțin , trage in hopuri :

vit 1 -intre 1800 și 2100 /2200 ture 

vit2 -intre 1800 și 2100 /2200 ture

vit3-intre 1800 și 2100 /2200 ture

EGR a fost schimbat din câte știu aprox de 1 an de zile . adică am plătit piesa la mecanic și arată piesa ca noua , cei drept nu am fost prezent când sa schimbat 

Mufa de la MAF nu am scos in timp ce era pornit motorul .

 tot timpul am oprit motorul , am scos mufa și am pornit din nou motorul . 
este corect așa? Sau sa scot in timp ce este pornit motorul?

Turbo a fost rectificat la început de 2019 când a picat pompa de ulei 

și nici atunci nu a fost probleme la geometria turbinei 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malita Florin
Posted (edited)

Ma gândesc la pierdere de Vacuum asta o sa verific 

La BS003 este ceva diferit la motoarele de 2L?
Sau este mai greu de interpretat locul

Sau este strict cazul meu .

 

am văzut ca ai mai dat (nu odata) interpretări la BS003 

si de-aia întreb :) 

Edited by Malita Florin

Share this post


Link to post
Share on other sites
kti

ok

atasesz log complet...

o singura precizare am...

legat de avans ca eu am avut avans ,,0,, si acum am ,,minus 2,,

LOG-01-003-010-011.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv
16 minutes ago, Malita Florin said:

La BS003 este ceva diferit la motoarele de 2L?
Sau este mai greu de interpretat locul

Sau este strict cazul meu .

Este cazul la unele EDC16 unde logul arată puţin altfel. Dacă te uiţi la rubricile logului şi procentele duty cycle comparativ cu cele pe care le-am interpretat o să înţelegi. De exemplu la tine mai este o rubrică Exhaust GasRecirculat. (spec.) %  şi văd că este o diferenţă între asta şi Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle %. Nu ştiu dacă este normal sau nu, probabil că este normal. Aici mai intră în calcul şi galeria de admisie şi ţeava prin care se recirculă gaze, dacă sunt parţial obturate apar probleme.

Ai procedat bine, la mufe în general nu se umblă cu motorul pornit. Încearcă cu obturarea parţială/totală a EGR şi vezi dacă se întâmplă ceva (treaba asta nu are legătură neapărat cu EGR ci cu un eventual dezechilibru în recircularea gazelor care poate avea şi altă cauză)

 

2 hours ago, kti said:

legat de avans ca eu am avut avans ,,0,, si acum am ,,minus 2,,

Asta nu face obiectul topicului, dar cred că nu acolo este problema la unghiul de sincronizare.

Legat de logul în mers

3-10-11.thumb.jpg.7783c42cdaf07ddb3a7078ba5b09b8da.jpg

După cum se vede în porţiunea marcată de mine, deci până prin 2700 rpm turbina nu face presiunea cerută. Deci nu din cauza MAF nu trage bine aici. În primul rând aş verifica circuitul de vacuum către actuatorul turbinei.

Fă şi BS003 şi BS011 şi spune cum s-a întâmplat: aşa  a tras de când o ai? problema a apărut la un moment dat? coincide cu schimbarea distribuţiei? etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
kti
Posted (edited)

masina a mers bine ...

primul  moment a fost in mers cu senzatia  ca pedala era greoie de la jumate  parca intrase ceva sub ea...

altadata intro zi la pornire  am avut o bataie in zona came-injectoare ..dar disparut...corectie aproape zero.

apoi prin dignoza am observat anomaliile semnalate ...avans,turbo scazut. MAF... pedala fuctioneaza bine acum ...

am lasato asa ca sa fac analiza dupa ce voi schimba si kit distributie .

motorul porneste bine,functioneza ok,trage in joase dar la demaraj are lag....

referitor la vacum turbo fiind in spate motor nu am insistat dar la recomandarea ta o sa insist....

multam

Edited by lupo_bv
quote postare anterioara

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Înainte să intervii pe acolo fă cele  două loguri în Basic settings pe grupurile 003 si 011, poate se vede mai bine acolo cauza.

 

PS Nu mai da quote postarii anterioare pentru că este inutil și neregulamentar

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvann87

Salut,

Am un passat B6, 2.0 TDI, BKP, 245mii km reali, imi mananca aproximativ 2.5L ulei la 10-12mii km (castrol edge 5W30 apoi am trecut pe motul 5W40 ).

Turbina a fost data jos si curatata acum cativa ani (30mii km ), (intra in Limp Mode). Atunci mecanicul a zis ca nu are joc (joc mare) la ax.

La pornirea, la rece si daca masina a stat nepornita mai mult timp, motorul scoate fum albastru cateva secunde secunde, turometrul oscileaza si se aude un sunet ciudat: https://youtu.be/BKA8VJWWubc

Poate fi consumul de ulei din cauza turbinei sau trebuie sa caut problema in alta parte? Intre 1700rpm si 2600rpm se aude si un suierat. Necesita reconditionare/ schimbare?

Am atasat logurile in mers si pe loc la grupurile 003 si 011.

 

Am postat si in sectiunea destinata pentru passat B6...

Log a3a.xlsx Log a4a.xlsx LOG-01-003.xlsx LOG-01-011.xlsx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulyan13

Salut, am si eu o problema la un Passat B7 1.6 TDI CR BM, la prima pornire la rece in perioada asta la temperaturi 10 grade plus o pornesc, o las 10-15 secunde si cand dau sa plec de pe loc imi oscileaza turometru de la 1000 la 1300 rpm parca se ingatuie, dupa prima plecare nu mai am treaba cu ea. Eu unu suspectez debitmetru sau egr-ul care este schimbat si nu stiu ce marca este.

Azi am scos mufa de la debitmetru iar masina s-a comportat foarte bine.LOG-01-081-221-241-531-731-741-921-1841.CSV

Am facut un log, suspectez debitmetru pentru are momente cand depaseste cu mult specificul. Voi ce ziceti ca ar fi?

 

Logul este putin mai lung cu mai multe incercari de plecare.

Momentan am un soft predieselgate 9196.

Cand am cumparat masina am avut un soft dieselgate 9978 cu care masina se ingatuia la accelerari normale in sarcina, dar daca scoteam tubul din admisie cel pentru dieselgate care vine inainte de debitmetru nu mai aveam probleme doar ca primeam eroare pe debitmetru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin99

Buna seara

Daca  poate cineva sa imi interpreteze si mie logul urmator.Masina parca nu trage cum trebuie.Daca sunt probleme cu logul pot sa il fac din nou.

Multumesc anticipat

 

LOG-01-003-010-011.CSV

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

@Catalin99

3-10-11-1.thumb.jpg.07cb26be6abbd4282ca5482e553c1ae4.jpg

Logul este ok. Nu prea face presiune turbina. Nici debitmetrul nu măsoară prea bine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin99

@lupo_bv multumesc pentru ajutor.Intrebarea mea este la turbina ce sa caut? Vacuum? Geometrie? Cat despre debimetru ar trebui schimbat? Nu este masina din semnatura.Este un caddy van 2015 motor 1.6 pe care l-am cumparat cu vreo 3 luni in urma pentru servici.

Edited by Catalin99
completare

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Logul în mers: face presiune cam târziu, spike-ul se menţine cam mult şi apoi presiunea are o cădere bruscă. Semn de geometrie ancrasată. MAF este OK

3-10-11.thumb.jpg.691957646a5b3a132b1a9860a3bfe14f.jpg

BS003- relativ ok

bs003.jpg.400736e6e8b771d07b7f2f5fab1bb0bc.jpg

BS011-cam scurt, trebuia lăsat mai mult. Din ce se observă diferenţa dintre On/Off este cam mică şi urcarea presiunii este în hopuri. Poate fi o problemă de vacuum sau de geometrie.

bs011.jpg.f94077c5129d5fcc867f529d4fed7453.jpg

 

Deci, prima dată verifică vacuum-ul la capsula vacuumatică a turbinei, de preferat cu un manometru de vacuum. Dacă este în regulă atunci trebuie verificată turbina.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvann87
On 5/18/2020 at 12:07 AM, razvann87 said:

Salut,

Am un passat B6, 2.0 TDI, BKP, 245mii km reali, imi mananca aproximativ 2.5L ulei la 10-12mii km (castrol edge 5W30 apoi am trecut pe motul 5W40 ).

Turbina a fost data jos si curatata acum cativa ani (30mii km ), (intra in Limp Mode). Atunci mecanicul a zis ca nu are joc (joc mare) la ax.

La pornirea, la rece si daca masina a stat nepornita mai mult timp, motorul scoate fum albastru cateva secunde secunde, turometrul oscileaza si se aude un sunet ciudat: https://youtu.be/BKA8VJWWubc

Poate fi consumul de ulei din cauza turbinei sau trebuie sa caut problema in alta parte? Intre 1700rpm si 2600rpm se aude si un suierat. Necesita reconditionare/ schimbare?

Am atasat logurile in mers si pe loc la grupurile 003 si 011.

 

Am postat si in sectiunea destinata pentru passat B6...

Log a3a.xlsx 6.35 kB · 4 downloads Log a4a.xlsx 7.65 kB · 1 download LOG-01-003.xlsx 9.23 kB · 4 downloads LOG-01-011.xlsx 8.28 kB · 4 downloads

@lupo_bv Ce parere ai de logurile astea. Ai putea sa te uiti peste ele? Merci

Log a3a:

 

Pic log a3a.JPG

Log a4a:

Pic log a4a.JPG

Edited by razvann87

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlahdacoroman

turbina face presiune tarziu plus un spike maricel....verifica actuatorul si cat vacuum face pompa tandem,daca totul e ok,geometria posibil semiblocata sau uzura excesiva in ax si segmenti turbina

Edited by vlahdacoroman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulyan13

@lupo_bv @vlahdacoroman pe mine ma puteti ajuta cu un sfat la postul de mai sus?

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlahdacoroman

verifica injectoarele!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulyan13

La cald sunt pe 0 toate, rontait nu au.

Ce am vazut eu in log, debitmetru citeste inainte o valoare mai mare si dupa creste turatia.

Edited by Iulyan13

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlahdacoroman

atunci inlocuieste egr ul daca tu te bazezi ca injectoarele sunt bune!

scoate sita din debitmetru...acum vad ca ai alt soft,sita este doar ptr dieselgate!

 

Edited by vlahdacoroman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

    • theone_is_ionut
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri