Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Asta poate fi de la altceva, dar dacă este să fie sesizabil în vreun fel în log, lasă logul mai lung, nu este nevoie să-l coafezi că îmi dau seama unde să mă uit indiferent cât este de lung.

Referitor la reglaj trebuie să ai mare grijă în sensul că sunt câteva chestii care trebuie să fie perfecte:

  • să nu fie probleme de vacuum (să nu fie furtunaşe crăpate, N75 ok, pompa de vacuum ok). Aici cel mai bine este dacă măsori vacuum-ul la furtunaşul care intră în capsula vacuumatică. Dacă sunt în jur de -600mbari pe timpul BS011 Turbo on, atunci este ok
  • actuatorul să fie în stare bună de funcţionare, fără tijă gripată, arc tasat, scăpări de vacuum
  • să nu existe obstrucţii pe admisie evacuare
  • să nu existe scăpări pe admisie, evacuare

Ştiu că unele sunt mai greu de verificat, dar îţi dai seama că orice problemă din cele mai enumerate poate îngreuna foarte mult reglajul, dau îl poate face să eşueze.

Şi atenţie că reglajul se face nu numai din lungimea tijei ci şi din ajustarea şurubului limitator. Dar hai mai întâi înainte de a mai umbla la ea să vedem cum arată logurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am discutat am revenit cu LOG-urile BS 003 si 011

De mentionat ca reglajul de care vorbeam ca l-am facut este strict asupra tijei

Multumesc mult

LOG-01-011-xxx-xxx.xls LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS003

bs003.jpg.d19358a7fa63f31ac50029a938d9659d.jpg

Partea de jos s-a remediat este ok, deci recircularea este bună, vacuum-ul este ok la capsula vacuumatică a EGR

Partea de sus a rămas la fel. Treaba stă aşa: în partea de sus apare cantitatea de aer care intră în turbină fără gaze recirculate (în partea de jos diferenţa o reprezintă gazele recirculate). Mai departe turbina trebuie să îndese cantitatea asta de aer în motor numai că mai mult de în jur de 450 nu prea încap într-un motor de 1,9, deci diferenţa aia până pe la 500 se pierde pe undeva. Pe unde? greu de spus, este susceptibilă orice îmbinare dintre turbină şi intercooler, între intercooler şi motor. Ascultă cu atenţie când îi dai să facă BS dacă nu se aude vreun fâsâit pe undeva.

Ca o observaţie aici: s-ar putea să depindă şi de reglajul turbinei, parcă îmi aduc aminte că la un coleg după ce a umblat la turbină s-a normalizat şi partea superioară,

 

BS011

bs011.thumb.jpg.8fa01195849a39c4926964caf58cd904.jpg

Asta este cam cu cântec. În partea de jos, dacă presiunea atmosferică a fost cea din logul în mers, atunci presiunea minimă ar trebui să fie pe la linia roşie, aproximativ. Asta se reglează din lungimea tijei pentru că în momentul ăsta vacuum-ul nu acţionează tija, deci geometria stă atât de închisă sau deschisă cât îi permite lungimea tijei. Dacă tija este mai lungă atunci geometria va sta mai deschisă şi presiunea va fi mai mică, dacă tija este mai scurtă geometria va sta mai închisă şi presiunea va fi mai mare.

În partea de sus este marea problemă. Una la mână că diferenţa dintre On/Off este prea mică şi de asta nu trage. Ar trebui să fie măcar 150 cu motorul cald, undeva spre 180 şi tu ai în jur de 100 sau mai puţin.  Prima chestie la care trebuie să te uiţi este dacă pe timpul Turbo On în BS011 pârghia geometriei ajunge să stea lipită de şurubul de STOP. Dacă nu se întâmplă asta atunci nu este vacuum suficient (şi este posibil să fie asta având în vedere ce ţi-am însemnat cu verde), dacă se întâmplă atunci problema este reglajul şurubului de STOP. Deci în cazul în care tija are mişcare cursivă între On/Off şi pârghia se lipeşte de şurubul de STOP poţi încerca o desfiletare a şurubului limitator (atenţie umbli cu atenţie puţin câte puţin şi notezi cât ai desfiletat ca să poţi reveni în caz de nereuşită). În acelaşi timp va creşte şi presiunea minimă, deci s-ar impune şi o oarecare lungire a tijei .

Ce este cel mai important: după fiecare modificare scrii aici ce ai modificat şi neapărat făcute loguri BS003 şi BS011 (bun ar fi şi unul în mers, dar măcar pe astea să le punem la punct) pe care le pui aici, altfel va fi greu să presupunem ce s-a întâmplat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun

Multumesc mult

Revin cu informatii, chiar daca nu cred ca reusesc azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo, cum îți dai seama ca ești la limita de a lua limp mode? din reprezentarea grafica 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În funcție de valoarea lui Duty cycle. De obicei trebuie să stea pe undeva în jur de 40% (în funcție de cum este reglat actuatorul si alti factori). Când ia valori în mod constant intr-o extremă sau cealaltă (presiune prea mare sau prea mică pe care nu o mai poate corecta) a ajuns la o limită pe care nu o mai poate corecta si după un număr consecutiv de valori extreme (5-6, nu mai stiu exact) ECU intra in limp.

De asta pun în grafic și Duty Cycle, dar asta se poate aprecia ușor și fără grafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am un golf4 ALH, masina nu are putere in depasiri cum avea inainte si cosuma motorina cam cu 1.5 litri mai mult. Am facut astazi un log in mers dar numi dau seama de problema, va rog cand aveti timp sa va uitati la log-ul care lam pus aici si sa-mi spuneti parerea voastra

LOG alh.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum arată graficul aş zice că geometria este cam gripată, dar nu prea justifică creşterea aia de consum. Fă şi logurile în Basic settings pe grupurile 003 şi 011. Vezi că la ALH trebuie să o accelerezi tu la 1400 rpm (dacă nu se accelerează singură pe timpul testului). MAF este ok.

Ai schimbat cumva distribuţia în ultima vreme?

3-6-2020 2-46-00 PM.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am schimbato, avansul este bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, dacă graficul cu avansul este ok, atunci să vedem cu turbina. Deci revino cu BS011 şi BS003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc mult

log-ul asta în Basic settings pe grupurile 003 şi 011 se face tot in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, pe loc. Citeşte şi ACEST topic. Dacă trebuie să o ţii din acceleraţie trebuie să încerci să o ţii cât mai aproape de 1400 rpm, dacă depăşeşte cu o anumită valoare dă eroare şi se întrerupe testul. Lasă să facă vreo 7-8 cicluri de on/off. La BS011 ar fi interesant dacă ai face unul cu motorul rece şi altul după ce te dai puţin la maşină (puţin mai mult:icon_cheesygrin:) ca să fie turbina încinsă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ceva probleme cu interfata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mate Lucian Adrian

Buna ziua,am un vw t5 caravelle 2.0Bitdi dsg 4motion an 2014,am reconditionat turbinele,am anulat filtrul dpf si egr off ,am schimbat senzori map si n75 dar masina face overboost din treapta a5a in sus,ma poate ajuta cineva?mecanicul nu mai stie ce sa ii faca.cod eroare pe tester p0234

 

Modificat de Mate Lucian Adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi logurile unde sunt? Te-ai uitat puţin pe topic să vezi despre ce este vorba aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Astazi am incercat sa fac reglajele recomandate pe turbina.

Atasez si niste LOG-uri, facute "la cald". Nu sunt deloc reusite, in sensul ca in BS 11 pur si simplu nu reusesc sa tin o turatie constanta (desi se recomanda sa se fac a doua, a treia zi, eu totusi am incercat imediat) .

Apoi: LOG-ul in mers este facut  in drum spre casa si nu am reusit sa ii fac testul in treapta a treia din motive de trafic. I-am dat blana in treapta a doua. In sfarsit, daca foloseste la ceva, bine, daca nu MEA Culpa si, cu scuzele de rigoare oricum revin cu altele sapt viitoare.

Ideea este ca mai mult de 1110 mbar nu am reusit sa obtin si pace....

S- a desfiletat acel surub de pe turbina cateva filete bune.... mai sus de 1100 nu a urcat. In sfarsit,  ma gandesc ca poate e ceva ce nu am facut bine...

Multumesc si inca o data scuze pentru NEcalitatea fisierelor.

 

LOG-01-003-010-011.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi la tine la AFN trebuie să o ţii tu accelerată? Parcă nu aveai problema asta.

Din păcate nu prea post să-mi dau seama de rezultatele reglajului pentru că oscilaţia de turaţie în BS011 este cam mare şi influenţează şi presiunea iar în mers trebuie făcut log corect ca să-l putem compara cu cele precedente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daaaa,

trebuie tinut accelerat. Parca  data trecuta nu a facut asa, in sensul  ca am reusit sa o tin cat de cat constanta, dar de turat nu se tureaza singura.

Mai fac maine niste log-uri si revin.

Multumesc mult.

LE: am tot cautat pe net niste poze ceva mai concrete cu reglajele respective. Cu tija de la actuator imi e clara, cu celalat reglaj insa... As vrea sa fiu sigur ca totusi nu am omis ceva.

 

Am gasit intre timp o imagine si am incercuit acel surubel.

Ei bine, la mine cred ca este desfiletat la maxim. Mai mult de atat nu se poate obtine.

 

 

Screenshot_2020-03-08-07-01-23.jpg

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da acela este şurubelul.

Dacă, cu motorul accelerat la 1400 rpm, cu actuatorul demontat (mă rog cu tija separată de pârghia geometriei), cu pârghia ţinută cu mâna lipită de şurubul de stop nu se pot obţine mai mult de 1110 mbari înseamnă că fie mai mult nu poate turbina fie sunt alte cauze.

Acum ce ar trebui să faci?

În primul rând să găseşti o metodă să ţii pedala constantă la 1400 rpm. Fă un suport ceva sub formă de pană şi fără să porneşti nici un test, doar cu vcds reglează-l să obţii 1400rpm la apăsarea pedalei.

Apoi fă nişte loguri corecte atât în mers (treapta a 3-a de pe la 1500-1600 rpm) cât şi pe loc (BS003, BS011) astfel încât să vedem ce s-a modificat.

Mai departe, în condiţiile expuse mai sus, eu aş zice să înşurubezi la loc şurubul de stop până când presiunea începe să scadă, nu cred că ar trebui lăsat deşurubat la maxim. După asta montezi actuatorul (tija în cazul că numai ai separat-o de pârghie) şi cu furtunaşul de vacuum scos din capsulă şi motorul accelerat la 1400 rpm reglezi presiunea undeva pe la 960. Faci un semn, ceva să ştii până unde trebuie să ajungă pârghia cu tija elongată la maxim,  pui vacuum-ul la loc apoi îi dai să facă BS011 şi te uiţi dacă pârghia se mişcă cursiv între şurubul de stop şi elongaţia maximă.

La final repeţi logurile amintite mai sus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect, o mai las "dospeasca"  cateva zile si apoi sar pe log-uri.

Ca idee parca trage un pic mai bine.

Tija acum o am intinsa la maxim, pentru ca, presiunea mica, masurata fara tija, nu scade sub 979mbar... sau ceva de genul. Oricum, nu 960... nu 950.

Incep sa cred ca atat poate turbina.

Dar, asa cum s-a recomandat, mai merg cateva zile si apoi fac log-uri.

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi. Am reusit sa dau turbina jos si sa o curat. Turbina era blocata la jumatate ( nici inchis, nici deschis.... se poate vedea urmele de funingine ) Am avut cei 3 pini incercuiti cu rosu blocati. Am avut ceva de munca cu ei sa ii deblochez avand in vedere ca nu am dat turbina jos de pe masina. Am scos doar jumatete din ea fiind mai putin de munca ( cateva conducte de aer si cam atat ) . Am facut din nou LOG-uri si sunt foarte curios daca este diferenta  fata de LOG-urile in care era blocata. Cam asa arata turbina ? Am facut si un BS 120 in care se poate vedea tensiunea pe G531 care acum este in parametri 760V - 3600V. Ar fi trebuit sa ii fac poze dar am ramas fara baterie la telefon :(

87387474_209694746945463_2348693648817782784_n.jpg

89435301_137826757585543_1836031148182994944_n.jpg

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV LOG-01-120-xxx-xxx.CSV

Modificat de Fyscker Fyss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Că şi-a dat drumul geometria se vede în graficele comparative de mai jos. Nu este prea regulat graficul, dar măcar face cursa cap coadă

bs011.thumb.jpg.2dbc920e784041b4da9b10f5b0a7712f.jpg

 

Dar deşi şi-a dat drumul geometria la logul în mers se vede că acum face mai puţină presiune. Aici mai intervine ceva şi anume faptul că pedala nu a fost apăsată 100% ci numai 91%. Aşa că te rog să refaci logul ăsta în mers cu pedala apăsată la podea şi începând de pe la 1500-1600 rpm ca să vedem şi momentul când turbina începe să facă presiune. Acum cum trage maşina?

3-10-11.thumb.jpg.a7ea387123eed8ab808c861b50d20951.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina merge mult mai bine decat inainte?. Diferenta e mare, te baga in scaun de cum ai apasat acceleratia. Inainte asteptam sa isi faca masina avant sa simti o usoara bagare in scaun.  Pedala a fost tinuta la podea , ciudat cum de a iasit doar 91% ?. Voi mai face un log, poate mi-a tremurat piciorul de emotie si uimire cum trage masina ?.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala se vede în grupul 010.

967636048_pedalaacc.thumb.jpg.575874461557c7818a2cd70b1e5ac710.jpg

Observ că porneşti şi opreşti logul în timpul mersului ceea ce nu este ok.

În primul rând că este periculos să umbli la laptop în timpul mersului, apoi nu te poţi concentra să apeşi pedala când trebuie chiar dacă ai o altă persoană care îl manevrează.

Aşa că porneşte logul din staţionare, faci reprizele care trebuie şi opreşti logul când tragi pe dreapta. Chiar dacă iese lung, chiar dacă conţine mai multe reprize nu este problemă pentru că îmi dau seama unde ai făcut testul după apăsarea pedalei de acceleraţie iar de treapta de viteză în care ai fost după compararea timpilor de accelerare.

Deci siguranţa în primul rând şi revino cu loguri făcute de pe la 1500-1600 până pe la 3500 ar fi suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, ii dau drumul si il opresc in timpul mersului. Pe strada unde fac log-urile nu circula multe masini si are o portiune unde este drept, in "caz ca vine masina din fata" fac testul la intoarcere ( sunt constient de pericole ,nu sunt teribilist ). Voi reface log-ul asa cum mi-ai sugerat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!