Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare,

As avea nevoie de cateva pareri.

2.0 TDI BMM DSG6 2010. Log facut pe treapta 5 pentru a vedea mai bine variatia boost-ului.

Eu suspectez n75 lenes sau ciuperca turbo lenesa.

Mentionez ca are si o pierdere de vacuum sau boost pe undeva. Nu reusesc nicicum sa o gasesc, am dat toate furtunele jos si le-am verificat de cel putin 2 ori. Pe partea de gaze nu se vede suflat nicaieri, am rezolvat si pb cu racitorul de gaze si clapeta de pe el. Se aude de la aprox 1500 rpm pana pe la 2500 rpm dupa care scade in intensitate dar nu dispare de tot. Sunetul se aude de sub bord de undeva. (stiu ca la golf 5 au fost unele tulumbe de servofrana care scapau vacuum dar atunci se intarea pedala de frana ceea ce la mine nu se intampla).

Mai apare in treapta 2 un fel de ''Sughit'' in sarcina cu pedala la aprox 40 50%, parca intrerupe asa scurt si isi revine. In acelasi timp cand sughita :) se aude ca un blow off. Acest sughit nu il face tot timpul. Apare aleator si nu am reusit sa prind vreunul pe LOG sa vad ce se intampla.

Nu am patit niciodata sa dea limp. Masina trage foarte bine si constant.

Se vede pe LOG ca ECU incearca sa restabileasca boostul (pe valorile n75) dar parca ceva intarzie sa faca ce trebuie.

Merci!

LOG 91PBA.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura, daca ma aflu in treapta a 4a sau a 5a si accelerez usor, intra in limp mode la turatii peste 2000rot/min, in scimb daca merg spotiv,

adica accelarari cu pedala la podea, masina accelereaza bine si atinge viteza maxima  constructivă, fara sa ia limp.

Eroarea stocata este cea de mai jos.

Am facut un BS canal 11, m=am uitat la tija turbinei si se deplaseaza usor cand trece de pe on pe off, in schimb se aude un fasait tot timpul, dar mai pronuntat cand tija trece pe ON.

Am verificat furtunele pe partea de presiune, adica de la turbina la interculer si interculer admisie si nu vad sa rasufle, fasaitul se aude parca din zona turbinei.

Stiti vreo metoda cum sa verific etanseitatea furtunelor, interculerului?

log.txt LOG-02-011-xxx-xxx.xlsb

Modificat de lupo_bv
eliminare viteză ilegala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este presiunea scăzută care poate fi de la vacuum, dar şi de la turbină sau neetanşeitate pe admisie (faptul că auzi un fâsâit face probabilă şi această supoziţie). În BS-ul postat de tine se evidenţiază ceva probleme de vacuum. Acum de ce numai la accelerare uşoară, mai greu de spus, poate un log în mers ar fi mai lămuritor. Pentru a localiza sursa fâsâitului poţi folosi un furtunaş pe post de stetoscop :icon_cheesygrin: (un capăt îl bagi în ureche şi cu celălat te plimbi pe unde bănuieşti sursa). Nu glumesc, aşa am găsit un furtunaş de vacuum crăpat care scotea ca un bâzâit şi nu-mi dădeam seama de unde.

Eu zic să faci şi un log în mers atât cu acceleraţia la podea în treapta a 3-a şi a 4-a, dar să ai acolo şi o repriză în care să surprinzi limp-ul. Ar fi util şi BS003 (uneori scoate în evidenţă scăpările de presiune).

Etanşeitatea furtunelor se verifică cu nişte adaptoare, o sursă de presiune şi manometru ceva cam ca aici

verificare etanseitate.pdf

Până una alta verifică şi traseul de vacuum

vacuum.pdf

Şi bineînţeles alea două loguri, poate se văd mai multe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile în mers arată foarte bine, n-ai zice că maşina aia ia limp. BS003 a păţit ceva pt.că nu are decât turaţia, cred că l-ai editat şi ai eliminat mai mult decât ai vrut. Logul cu limp trebuie refăcut pentru că trebuie văzut şi cât cere ECU atît dpdv al presiunii cât şi al N75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

O sa refac log-urile respective.

Am cautat pe net ceva asemanator cu problema mea, si am gasit ca ar putea fi sonda lambda. Are sonda lambda 1.9 tdi BLS?

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai filtru de particule?

 

Dacă ai filtru de particule are şi sondă lambda, dacă nu...nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, BLS are filtru de particule

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu ai nici o eroare pe ea greu de spus dacă este defectă sau nu. Nici nu ştiu pe ce grup se pot citi informaţiile date de ea. Dacă găseşti grupul respectiv înlocuieşte la logul în mers grupul 010 cu gurpul respectiv poate se vede vreo coincidenţă între apariţia problemei cu informaţiile date de sonda lambda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut log-urile. M-am chinuit cu ea pana sa intre in limp, am accelerat usor de trei ori pe plaja 2000-3000rot/min, pana si-a luat limp. Nu am gasit pe ce canal este sonda lambda.

Log eroare.txt log fara limp.xlsb loglimp.xlsb BS03.xlsb

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci: în BS003 nu se observă vreo scăpare de presiune între turbină şi admisie motor (de obicei când se întâmplă asta valoarea maximă este mai mare undeva spre 500 sau peste), recircularea este ok.

Logul cu limp este mult prea scurt pentru a se putea spune ceva. Cel mai bine este să laşi logul să curgă de cînd pleci cu maşina de pe loc şi până opreşti din nou, nu trebuie să te chinui să-l porneşti/opreşti în mers pentru că este şi periculos şi nu are rost, după procentul de la pedala de acceleraţie şi turaţie ne dăm seama când ai făcut repriza.

În schimb este mai interesant logul fără limp (aşa ceva voiam de fapt să văd).

724942230_loginmers.thumb.jpg.48f5bfd384967b90d387eed8bec6a605.jpg

Acolo se vede o chestie interesantă: totul a mers perfect până când ai schimbat la un moment dat viteza şi motorul a accelerat mai lent (am pus o linie roşie). De acolo presiunea a scăzut şi duty cycle s-a menţinut la valori mari fără a reuşi să corecteze presiunea. Deci cred că este ceva ce se manifestă cu intermitenţă: poate agaţă geometria, poate o scăpare de vacuum... greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv revin cu problema mea. Am schimbat furtunul de la turbina ( avea prinderile găurite) dar tot nu vrea sa tragă după 3000 ture. Colac peste pupăză cred ca aceasta problema îmi infunda filtrul de particule ( aproape 5g în aproximativ 1.5luni) și a crescut consumul. Ieri am făcut 2 loguri cu noul furtun. 

LOG-02-003-010-011 (4).csv LOG-01-003-010-011 (5).csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, nu sunt diferenţe semnificative faţă de logurile precedente, sunt aproape identice. Este bine că ai schimbat furtunul pt. că putea să cedeze, dar nu acolo a fost problema se pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, lupo_bv said:

 

În schimb este mai interesant logul fără limp .

Multumesc pt raspuns.

Azi am comparat comportamentul tijei de c-da a turbinei mele cu cea de pe un golf 5 tot cu 1.9 cod BLS, la golf 5 la pornire, tija coboara maxim jos si ramane acolo cat timp e la ralanty... la mine, tot la pornire, tija coboara aprox 50%, sta asa o perioada si dupa un timp coboara pe maxim. Am masurat vacuumul imediat dupa pompa de vacuum si are valoare mai mare ca cea masurata la capsula turbinei, trag concluzia ca asa este comandata de n75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că agaţă geometria. Dacă ai acces ai putea să separi tija actuatorului de geometrie şi să vezi cum se mişcă geometria la mana.

Un alt test care ar putea da ceva informaţii despre turbină ar fi să faci BS011 cu motorul rece şi apoi unul cu motorul bine încins. Dacă se observă diferenţe notabile între loguri (din cauza dilatărilor) atunci cam ai răspuns la problemă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna din nou. la skoda mea bss 2.0 tdi-pd , nu am mai facut nimic , consumul extra-urban se situeaza undeva intre 6.2.-7.2 depinde de pedala ( ortodox pentru ~ 1.9 tone ).

 

Vin cu o noua provocare.

Datele problemei : Skoda Fabia 2 , 1.4 BMS 55kW , absolut totul stock.

Problema: scoate fum mult in sarcina ( in rest masina se comporta exemplar ,masina o foloseste prietena).

Am curatat EGR si clapeta de shut-off in urma cu un 1 , erau depuneri , dar nu ceva de speriat.

Valorile la injectoare : -0.41 , +0.05 ,  +0.38

Atasez un log in mers pentru a continua analiza masinii + bs03 si bs11.

 

 

multumesc.

 

LOG Skoda Fabia 2 BMS.csvLOG-01-003-xxx-xxx.CSVLOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de brook
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva probleme ar fi, dar nu cred că de aici scoate fumul. Senzorii de temperatură i-ai verificat (grupul 007)?

Logurile

Logul în mers: între 2000-2500rpm are o cădere de presiune, dar cantitatea de aer este ok, până pe la 3500 nu ar trebui să aibă motiv să scoată fum din cauza asta

3-10-11.jpg.c54ad52aeeafadfa11deb81168fc774a.jpg

BS011: cea mai vizibilă este problema de vacuum, ea ar confirma căderile de presiune din logul în mers

bs011.jpg.20c5c5cc591f548d74b4a4beea1cf3a9.jpg

BS003: pun graficul aici, dar nu ştiu să-l interpretez. Este EGR electronic şi mă cam depăşeşte

003.jpg.cee97886f68b284adada69e1fb0557e0.jpg

Dacă nu ai eroare pe EGR eu zic că nu ar fi nici o problemă aici.

Acum treaba cu fumul se complică la maşina asta pentru că are şi filtru de particule şi sunt mai multe de luat în calcul. Oricum trebuie rezolvat destul de urgent pentru că afectează filtrul de particule.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv masina nu are nici o eroare pe nimic. Consumul este super mic , intercoolerul este nou( cel vechi era fisurat si am preferat sa il schimb).

Ce ar trebui sa verific? 

SmartSelect_20191102-103746_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În grupul 007 prima temperatură este a combustibilului, a doua a aerului şi ultima a lichidului de răcire. Par ok. Eventual vezi când sunt cu motorul rece dimineaţa doar cu contactul pus (ar trebui să fie aproximativ egale cu temperatura mediului ambiant).

Pune şi o poză cu grupurile 001 şi 004 iar pentru partea de filtru de particule vizitează topicul ĂSTA să vezi cum stai şi acolo

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/30/2019 at 10:35 PM, lupo_bv said:

Deci: în BS003 nu se observă vreo scăpare de presiune 

Revin cu noutati :)

Ieri am avut timp si am mai facut niste teste la masina:

- am verificat etanseitatea, este ok, am bagat 0,5 bari si nu scapa.

- am verificat etanseitatea circuitului de vacuum si asa este ok, inclusiv actuatorul turbinei.

- am verificat jocul in ax al turbinei, adica am desfacut racordul de la admisie si am apucat de ax cu un patent

     si nu se simte joc, ulei doar cateva picaturi, care cred ca provin de la gazele de carter condensate.

Am demontat actuatorul de pe corpul turbinei, tija ramanand fixata, am miscat tot ansamblul si nu am simtit

puncte dure la deplasarea tijei in sus si in jos. In schimb am miscat tija de multe ori , gandindu-ma

ca daca sunt depuneri sa se indeparteze.

Acum, de dimineata,  am mers pe centura si am supus-o la toate regimurile, am, facut un log complet,

masina nu si-a mai luat limp, am fcut si un bs011, pe care le atasez.

 

log bs 011 nou.CSV log bs011 vechi.xlsb Log in mers.CSV

WhatsApp Image 2019-11-03 at 09.58.28.jpeg

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Detin un seat leon 19tdi asv as avea nevoie de cateva pareri.Atajez logul facut dupa curatare geometrie variabila si mici reglaje la actuator .Va multumesc.

LOG-01-003-010-011.csv

Modificat de Leon ASV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat19tdi

I-a prins bine gimnastica:)). Deşi în BS011 nu se văd diferenţe şi aş fi zis că nici la logul în mers. Dar mi-a trecut prin minte să fac un grafic în care să materializez diferenţa de presiune între solicitat şi măsurat turaţia şi pedala de acceleraţie. Acolo se vede că în aceleaşi condiţii de mers (mă refer la turaţie) diferenţa dintre cele două presiuni a scăzut ceea ce te mai îndepărtează momentan de condiţiile luării unui limp. Mai sunt nişte vârfuri pe acolo dar alea nu duc la limp. Primul grafic este de pe logul vechi. Pericolul potenţial rămâne pentru că N75 lucrează preponderent spre 80% şi asta nu este departe de maxim.

1131866100_11-3-201912-50-04PM.thumb.jpg.5b9dd8d7ab3c53066b26ca6405e61163.jpg

1161920003_11-3-201912-52-53PM.thumb.jpg.3e3e7118cedc489683164c5d27e14921.jpg

 

@Leon ASV

Arată foarte bine, numai că ar fi bine să faci un log cu pedala de acceleraţie la podea de pe la 1700 rpm (nu trebuie să porneşti logul atunci , porneşte-l de când pleci de pe loc şi-l opreşti  când ai ajuns în parcare din nou, iar pe parcurs fă log şi în treapta a 3-a şi a 4-a. ne dăm seama de porţiunea de log utilă după pedala de acceleraţie). Dacă vii şi cu BS003 şi BS011 ar fi perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok mulțumesc ,am să încerc să revin cu un alt log.Asta vara am desfăcut turbina pentru ca geometria era blocată si acum dupa 3 luni am luat un limpe mode si am constatat că geometria era din nou blocată .care ar fi motivul pentru care se murdareste asa repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând nu mai da quote postării anterioare, este inutil şi neregulamentar.

Pot fi mai multe cauze. În primul rând maşina scoate fum? Al doilea cum ai curăţat turbina, cu ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!