Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut,

Am si eu o problema cu un golf plus 2.0 BKD ,2006. Problema se manifesta in felul urmator, daca calc acceleratia usor, treptat, masina merge fara nici o problema cat si in treptele 1,2,3 pe oras o pot accelera si trage fara probleme. Defectul se manifesta incepand cu treapta 4 in momentul in care “o calc” sau vreau sa depasesc , cum ajunge la 3200 rpm intra in limp mode cu eroarea boost presure regulation- overboost condition . Am verificat toate conducte ce pleaca de la turbina atat catre intercooler cat si spre filtrul de aer cat si furtunasele de vaccum, nu exista probleme. Tija geometriei variabile merge usor si ajunge pana la capat . Atasez un log, poate ma puteti ajuta, este facut in treapta 4 cu acceleratia la podea pana in momentul in care intra in limp mode , dupa acesta nu se mai tureaza mai mult oricat as tine accelerat . 

Multumesc

LOG-01-003-010-011nou.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate ai nevoie de o reconditionare a turbinei.

Poate ai noroc si scapi doar cu o curatare a geometriei, dar tot trebuie demontata turbina.. si cine stie ce gasesti pe acolo.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@brook

BS003 ok. Nu confirmă ipoteza expusă mai sus. Dacă aveai pierderi de presiune ar fi trebuit ca valoarea de pe EGR off să fie mai mare.

BS003.jpg.0eba29bf519ba489c5c3fe2bca430e69.jpg

 

BS011 - ăsta nu prea arată cum trebuie. Este cam scurt logul, dar din ce se vede ar fi o problemă de vacuum. Acolo unde am încercuit este porţiunea pe care  vacuum-ul acţionează asupra actuatorului.

BS011.jpg.e31ebcf43530b66ac2f0cc75ef44d66d.jpg

Acum  nu ştiu dacă vacuum-ul sau reglajul turbinei ar fi de vină, dar având în vedere puterea motorului mă aşteptam la o diferenţă mai mare între minim/maxim.

Partea de consum mărit nu-mi pot da seama dacă are legătură cu asta, pot fi şi alte cauze.  Aici vom lămuri problema legată de denumirea topicului, iar cea de consum o discutăm pe un topic corespunzător

sau dacă a coincis cumva cu schimbarea distribuţiei

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv multumesc pentru raspunsuri. Astazi am schimbat un furtun de presiune care nu imi placea cum sta la locul lui.

Legat de problema de vacuum, ce ar mai trebui verificat/ testat/ inlocuit? Mentionez ca furtunul de vacuum spre turbina e nou, capsula + geometria sunt noi , iar reglajul turbinei a fost realizat in service unde oamenii fac doar turbine ( turbina e oem, fara modificari hardware , un 1749VA).  Un log mai lung ar fi mai de folos? 

Nu stiu daca am mentionat , masina are stage1, cu putere aproximata de 175-180 cp ( perfexpert). 

Toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru puţin. Practic ai avea nevoie de un vacuum-metru. Da un log mai lung ar folosi pentru a vedea cam cum se comportă pe parcursul a mai multor cicluri de on/off (vreo 6-7 cicluri on-off sunt ok).

Pentru a verifica traseul de vacuum, am ataşat o schemă. Traseul este destul de lung (4-2-13-8-9-11 - semnificaţia o găseşti în schemă) şi conţine şi ceva furtunaşe, două valve unisens, intră în ecuaţie şi rezervorul de vacuum.

Este bine ca după orice intervenţie să faci o pereche de loguri pentru a observa daca sunt modificări

BSS vacuum.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am un Audi A4 B6 1.9 TDI (101 CP) din 2003 (cod motor AVB) si am ceva probleme cu turbina. Cand ating viteza de 80 - 90 km/h, masina intra in limp mode.

Codul de eroare pe care mi-l afiseaza este:

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control
                        P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent

Am facut log-uri in basic settings pentru group 003 (egr) si 011.

Fisierul .csv pentru 003 (egr) il puteti gasi aici:
https://www.dropbox.com/s/ywnupjzygw8bl7n/LOG-01-003-xxx-xxx-egr.CSV?dl=0
Am construit si un grafic folosind un tool gasit pe internet:
https://log.malonetuning.com/chart/267873#H8KLCADDlxfChV0CA03CjkEKw4MwDATDv8KiwrMFDcO0N8OGB8K1FsKuIMKxwoLCrMKEwrTCr8KvE0PDqXVGw4MqRjBedGfDjMOkw5TDmCHDnMOCwpRCwoTCpy4PwqnCjMOFdFtbw4cDw45qw7LDocOzCgpXNnLChmHDqsOOw6bDqMKKB8OSIWcxGsOKGcOfPwQmw6XDpVfDksOXw75Ew6zCqzBdwoI2w5fCtsOOMsKewrnCp8O0BRsWJh7CpgAAAA%3D%3D

Iar pentru grupul 011, fisierul csv se poate gasi aici:
https://www.dropbox.com/s/t5l1m1i2fpgxla6/LOG-01-011-xxx-xxx-turbo-1400.CSV?dl=0
Iar graful creat aici:
https://log.malonetuning.com/chart/267874#H8KLCADDvxfChV0CA03CjkEKw4MwDATDv8KiwrMFDcO0N8OGB8K1FsKuIMKxwoLCrMKEwrTCr8KvE0PDqXVGw4MqRjBedGfDjMOkw5TDmCHDnMOCwpRCwoTCpy4PwqnCjMOFdFtbw4cDw45qw7LDocOzCgpXNnLChmHDqsOOw6bDqMKKB8OSIWcxGsOKGcOfPwQmw6XDpVfDksOXw75Ew6zCqzBdwoI2w5fCtsOOMsKewrnCp8O0BRsWJh7CpgAAAA%3D%3D

Nu ma pricep foarte bine la interpretarea graficelor, dar cu siguranta nu ar trebui sa arate asa. Nu ar trebui ca la fiecare schimbare de duty cycle presiunea MAF sa se schimbe destul de radical? La mine ramane oarecum constanta... EGR-ul a fost curatat recent. Ma gandesc sa nu fi stricat actuatorul de la EGR atunci cand l-am curatat. Ma poate ajuta cineva cu sugetii pentru diagnosticarea problemei? Ma poate ajuta cineva cu interpretarea log-urilor?

Multumesc anticipat!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !Pana aseara masina mea Passat 2.0 170cp DSG nu facea boost iar dupa o adaptare a actuatorului a inceput sa faca boost cat trebuie .Azi i-am facut un log in mers  .Ce parere aveti dintre cele 2 loguri ? primul log e cel vechi (cand nu face boost ) iar logul 2 e facut azi .Doar mie mi se pare ca gemotria e blocata ?

Multumesc mult !

LOG-01-003-010-011.csv LOG-02-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario.

turbina face presiunea necesară între 2100-2300 rpm, iar presiunea măsurată se menţine peste cea specificată, deci este posibil ca lipsa de putere  pe care o reclami să fie din altă parte

@NowayJack

Posibil ca EGR să nu aibă actuatorul afectat pentru că este o problemă comună la  maşina ta atât la EGR cât şi la turbină: lipsa vacuum-ului. Trebuie să iei instalaţia de vacuum la bani mărunţi de la pompa tandem până la actuatoare (prima dată verifică cu un furtunaş de combustibil nou dacă actuatoarele şi rezervorul de vacuum nu sunt sparte: tragi aer cu gura şi limba trebuie să rămână lipită de furtunaş). Ai aici o schemă după care poţi verifica

AVB vacuum.pdf

@DomaniG

Este mai bine, dar nu suficient. În ce a constat adaptarea actuatorului?

vechi.jpg.d21b8246217406d7be73ff59865ae832.jpg

nou.jpg.ca96be37269031caaab287962396dc9c.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc      lupo_bv        unde ar trebui sa caut ?

Modificat de mario.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mario.

Propun să postezi problema pe topicul de mai jos. Acolo se poate face o analiză mai pe larg şi în afara problemelor analizate pe acest topic

@DomaniG

Este posibil, dar nu-ţi pot spune cu siguranţă. Trebuie făcute nişte verificări aşa cum ţi-am scris pe pm.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nuna seara un log in mers la un golf 7 1.6 cum pot sa-l fac ca nu iti mai arata measure block in vcds ?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.09.2019 at 23:58, lupo_bv a scris:

 

@NowayJack

Posibil ca EGR să nu aibă actuatorul afectat pentru că este o problemă comună la  maşina ta atât la EGR cât şi la turbină: lipsa vacuum-ului. Trebuie să iei instalaţia de vacuum la bani mărunţi de la pompa tandem până la actuatoare (prima dată verifică cu un furtunaş de combustibil nou dacă actuatoarele şi rezervorul de vacuum nu sunt sparte: tragi aer cu gura şi limba trebuie să rămână lipită de furtunaş). Ai aici o schemă după care poţi verifica

AVB vacuum.pdf 114 kB · 7 downloads                      

Multumesc mult, @lupo_bv! Problema era furtunasul de la capsula vacumatica la N75 care era crapat (rupt) in ambele capete. Am inlocuit furtunasul si acum trage bine masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NowayJack

Acum ar fi bine să faci o pereche de loguri şi să le postezi aici (le poţi ataşa la mesaj direct, nu este nevoie de site-uri intermediare de file sharing)atât pentru noi ca feedback cât şi pentru tine să le ai martor pentru o problemă ulterioară. Este bine să ai un termen de comparaţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua! am o Skoda octavia II si am ramas fara putere (sau cu o intarziere mare pana ce se simte ceva putere) in special la turatii sub 2000rpm. nu are erori. banuiesc preobleme la aer admisie, turbo... am facut log-uri in bs003 si bs011 si log in mers pe 03,10,11 dar nu ma prea pricep sa le interpretez. va rog sa ma ajutati!!!

bs003.xlsx bs011.xlsx log in mers treapta a3-a.xlsx log mers treapta a 4-a.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.09.2019 at 13:41, lupo_bv a scris:

@NowayJack

Acum ar fi bine să faci o pereche de loguri şi să le postezi aici (le poţi ataşa la mesaj direct, nu este nevoie de site-uri intermediare de file sharing)atât pentru noi ca feedback cât şi pentru tine să le ai martor pentru o problemă ulterioară. Este bine să ai un termen de comparaţie.

Pe group-ul 011 arata binisor, dar egr-ul e probabil off din soft. Cel mai probabil asa am cumparat masina fiindca eu nu i-am facut egr off...

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de NowayJack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

silviu fa un log in mers cu maf ul tau pe alta masina fara soft sa vezi ce valori da,ori imprumuti tu altul...in rest masina asta cu soft in plaja 1700-4000 de ture tre sa scoata cam 7 sec,stiu ca am la fel

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar bănuiești ca MAF-ul ar fi de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raicasilviu

Nu mai da quote postării anterioare, este contrar regulamentului!!

În afară de ce a scris colegul ionut s-ar putea să mai fie şi alte probleme la turbină

BS011

BS011.jpg.56b4ecda4017a64ef2b9d9123b6f7ecf.jpg

Ce am notat cu roşu ar indica probleme de vacuum, iar cu albastru probleme de geometrie deşi după cum arată logurile în mers aş zice că mai degrabă la geometrie este problema

Treapta a 3-a

tr3.jpg.ce6bab4a866a3537945582d28df3b367.jpg

Treapta a 4-a

tr4.jpg.beb343956ac00d3ad1a72ab63dae9fee.jpg

Cu dreptunghiul roşu am marcat porţiunea între 1700-2000 rpm unde zici că nu ar avea lipsă putere. După cum vezi presiune ar fi.

@NowayJack

Probleme de vacuum tot se mai văd. Acum se pune întrebarea: chiar este anulat EGR sau pierzi vacuum şi pe acolo? Ai verificat dacă membrana EGR este ok?

2032503547_10-3-201910-58-27PM.jpg.891ede970159968db324a488eb2544c7.jpg

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Apelez la voi in speranta ca ma puteti ajuta. 

Passat B5. ATJ. 1.9 TDi. 85 KW. Masina se comporta normal pana la o viteza de 110-120 de km/h cand intra in Limp Mode.

Am facut un log in mers si atasez log-ul. 

Astept orice sugestie.

Multumesc.

 

LOG-01-003-010-011.CSV

20191005_133823.jpg

Modificat de Ioan91
Inserat imagine fault code
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intră în limp mode din cauza suprapresiunii mari. De obicei asta se întâmplă din cauza ancrasării geometriei turbinei. Pentru o evaluare mai corectă citeşte AICI

Deci log în mers (dar cu acceleraţia la podea între 1700-3500 rpm) şi mai ales BS011 şi BS003. Logul în mers n-ar mai fi necesar deocamdată pentru că s-a văzut ce era de  văzut şi pe cel postat de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Postez si eu cateva loguri in speranta ca ma puteti elucida. Este vorba de un Audi A6 C6 2.0TDI BRE din 2008 (103kw). Este automata, de aici si log-ul in mers putin dezordonat. Imi tot da impresia ca este ceva in neregula, dar nu stiu exact. In acelasi timp va intreb in cazul in care ati mai intalnit asa ceva, cu pedala la 100% daca apas ceva mai tare pe ea si mai duce o bucata. E drept, nu apare ca ar fi peste 100%, dar la turatie se simte.

Multumesc

LOG-01-003.CSV log 1.csv log 2.csv LOG-01-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!