Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Iar cu furtunasul de vacuum scos de la capsulă egr pot face bs 003, cantitatea nu se modifică, rămâne undeva la 470 480.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înseamnă că ai o recirculare prea mare când EGR  este deschis. Normal ca daca scoți furtunasul EGRnu se mai deschide și cantitatea de aer rămâne nemodificată. Problema recircularii marite cu EGR deschis nu prea este de la EGR. Postează logul în mers si BS011 să vedem ce se întâmplă. Salveaza si BS003 și pune-l aici (după ce s-a oprit motorul nu iei contactul, salvezi mai întâi logul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua ! Dețin un A4 B7 2006 BRB cu DPF. Am înlocuit turbina deoarece cea veche a crăpat. Reparația s-a efectuat la un service autorizat. Turbina reparată la un service turbosuflante. Deci nu ar trebui să fie problemă cu geometrie variabilă blocată, etc. Problema este că aleator mașina intră în limp mode. Când intri în depășire nu ai certitudinea că iese bine. Am efectuat un log așa cum m-am priceput , în treapta a 3-a. Mă poate cineva ajuta cu interpretarea lui?LOG-A4B7_BRB.CSV

Log-A4B7_BRB.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum apare în log problema ar fi lipsa de presiune. Ar trebui să simți și că în general nu prea trage mașina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa este . Tragi de ea să se tureze. Unde ar fi problema ? Tot la turbosuflantă? 

Log-A4B7_BRB.txt

Modificat de Alin Todoran
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil reglaj geometrie, dar as suspectă puțin și MAP pentru că MAF arată că intră aer suficient în motor, cantitativ vorbind. Acum trebuie stabilit dacă presiunea chiar este mică sau MAP nu măsoară bine.

Înainte de înlocuire turbină cum mergea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un Passat B5.5 1.9 AWX. De ceva vreme nu mai trage bine. Am verificat cu VCDS si presiunea aerului la admisie era in jurul valorii de 3000 si nu se modifica deloc. Nici macar doar cu contactul pus. Am facut un cross-check cu un senzor de la un amic si a inceput sa arate ok si masina sa traga mai bine. Cumparat senzor Bosch, inlocuit, merge acum, dar masina trage cu intermitente. Am facut cateva loguri: BS003,BS004, Treapta3 si Treapta4 si sunt fluctuatii mari pe presiunea de aer citita dar si pe valoare masurata de MAF. 

Dupa testele dinamice s-au setat erorile:

Treapta3:

17565 - Manifold Pressure Sensor (G71)

            P1157 - 35 - 10 - Supply Voltage  - Intermitent

17964 - Charge Pressure Control

           P1556 - 35 - 00 - Negative Deviation

Treapta4:

17964 - Charge Pressure Control

            P1556 - 35 - 00 - Negative Deviation

 

Initial, inainte sa incep testele, in ECU erau stocate erorile urmatoare (dar au putut fi sterse si nu au reaparut parte din ele numai dupa ce am iesit la drum):

17964 - Charge Pressure Control

           P1556 - 35 - 00 - Negative Deviation

17565 - Manifold Pressure Sensor (G71)

            P1157 - 35 - 10 - Supply Voltage  - Intermitent

17569 - Manifold Temp Sensor (G72)

            P1161 - 35 - 10 - Open or Short to Plus  - Intermitent

Va puteti arunca o privire peste ele si sa imi dati un sfat?

 

Multumesc anticipat,

Sorin

BS011.csv BS003.csv LOG_Treapta_3.csv LOG_Treapta_4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că problema este în primul rând la cablajul MAP (mufă MAP, fire, mufă ECU). După cum vezi eroarea era şi cu senzorul vechi şi este şi cu cel nou (probabil era buşit şi senzorul, dar nu este sigur). Faptul că înainte de schimbare mai aveai o eroare pe senzorul de temperatură duce cam tot acolo pentru că acesta este încorporat în MAP (posibil la schimbare ai mai mişcat de fire şi unul a început să facă contact mai bine)

Logul în mers în treapta a 4-a subliniază destul de bine această eroare intermitentă pe MAP

TR.4.jpg.be7f1d5ad253e5d63b89a2c2e9420e3c.jpg

Oscilaţiile pe care le indică MAF cred că au drept cauză tot intermitenţa funcţionării MAP. După cum se vede ECU tot închide şi deschide geometria (linia portocalie) după presiunea indicată de MAP.

 

BS011

arată  precum EKG-ul unui mort. Nu se simt diferenţe între ON/OFF. Era interesant dacă îl lăsai mai mult, măcar  5-6 cicluri. Acum că nu face presiune turbina sau nu funcţionează MAP  rămâne de văzut după remedierea erorii.

 

BS003

Şi aici este o mică problemă: intră prea puţin aer cu EGR închis. Cel mai probabil că EGR necesită o curăţare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/25/2019 at 5:30 PM, lupo_bv said:

@transilvanu

Am cam uitat de tine:))

Treaba este că stai rău de tot cu presiunea, dar nu cred că este din cauza reglajului.

Mulțam fain, bade. Nici eu nu am mai dat pe-aici de ceva vreme.

MAF-ul, ce-i drept nu este 1:1 modelul meu, e luat de pe un Touran tot 1.9TDI, dar e foarte posibil ca de acolo să vină o parte din probleme, în sensul că nu măsoară corect. Mașina nu trage decât de pe la 2200 de ture în sus, înainte trăgea și pe la 1800. Am văzut că senzorul nu e identic cu ce am avut eu.

EGR-ul îmi stătea la cap să îl curăț, că nu m-am atins de el de vreo 8 ani. O să mai fac un log după ce termin ostilitățile. 

Numa' bine!

Modificat de transilvanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Multumesc pentru interpretare si sfaturi. Voi face verificari la fire, la cum se se misca geometria turbinei si o curatare la EGR si mai revin cu un log.

 

Multumesc si o zi faina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am facut acum 2 weekenduri un drum pana la mare. Am mers  comod, incet, frumos.
Duminica, la intoarcere, am dat ceva mai tare pe o distanta mai lunga . Am zis sa o curat si sa o tin peste 3000rpm pentru a facilita acest lucru.

Problema este ca dupa vreo 30-50km de mers la 3000rpm, mi-a dat un zvac si m-am trezit cu semnul de la Glow Plug (arcul) care clipea intermitent.
Dupa zvac, accelera foarte greu si nu mai tragea deloc. Mi-a cazut instant la 100kmh si viteza era in cadere libera. Mai accelera putin, dar nu cat ii dadeam eu.
De frica, am zis sa mai merg asa cu ea, macar sa chem platforma mai aproape de Bucuresti (eram cam la 100km departare cand mi s-a intamplat). Am mers vreo 20-30km dupa care am urcat la deal, a picat viteza pe la 60kmh, m-am bagat pe banda de urgenta cu avarii si am bagat viteza inferioara. Dupa ce am dat a 4-a si a 3-a, mi-a iesit un nor de parca eram tractor ). Abia in viteza 1 si 2 am putut sa accelerez si sa ma duc pana la prima intrare de servicii. Acolo am oprit masina, am lasat-o putin, dupa care am pornit-o si a mers fara probleme pana acasa (am stat in 100kmh).

Acasa, am bagat testerul pe ea si am eroarea:
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached - MIL ON

Atasez si 2 loguri facute la turbina alaltaieri.
Din cat ma pricep eu, arata bine, nu?

Am mai facut niste drumuri cu ea de atunci si n-a schitat nimic. Merge impecabil.
Am desfacut-o, am curatat pe la furtune de nitel ulei. 
La mine, furtunul dinspre turbina care o ia in jos este de culoare rosie. Acu 5-6 luni era negru complet de ulei. L-am spalat bine si acum cand m-am uitat la el iar, avea doar puuuuutin ulei pe el, si ala uscat, deci nu cred ca mai scapa sau ceva.
Initial, cand ascultam, parca se auzea un fasait, insa dupa ce am curatat si montat totul inapoi nu se mai aude. Ori placebo, ori nu, habar n-am :))

log 1.xlsx log 2.xlsx

Modificat de lupo_bv
eliminare viteze ilegale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare , am un vw passat b5.5 din 2001 , motor 1.9 tdi 131cp , pare ca nu trage cum ar trebui sau cum o facea inainte.. am facut un log,  imi poate spune cineva daca se comporta normal? m-am uitat la ce valori ar trebui sa aiba (valorile de referinta de deasupra) dar vad ca nu se  prea incadreaza si nu imi dau seama daca e de la turbina sau vreo pierdere de aer pe undeva , senzor maf sau altceva.. multumesc

LOG-01-003-010-01133.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Fallen

În primul rând nu mai posta viteze ilegale, este contrar regulamentului, indiferent de motiv şi se cam sancţionează.

În al doilea nu prea ai făcut logul cum trebuie, nu ai avut pedala apăsată la podea între 1800 rpm şi 3500-4000 rpm. Citeşte Recommended posts din partea de sus a paginii şi vino şi cu BS003 şi BS011. Aşa din ce se vede turbina nu face presiunea care trebuie şi posibil şi MAF să fie obosit. Posibil să ai ceva pierderi de presiune dar fără cele 3 loguri corect făcute este mai greu de estimat.

@FarcaselMircea

 Valabil şi pentru tine ce am scris mai sus colegului referitor la loguri, este nevoie de toate 3. Din ce se vede în logul tău turbina nu face presiunea necesară. La tine MAF OK.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Iti multumesc pentru raspunsuri.
Iti garantez ca pedala era la podea. Spui ca nu era la podea din cauza ca arata 82.4%?
Nu este putin prea perfecta valoarea aia ca sa pot sa o tin "intre"? 
E posibil sa se fi stricat pedala de acceleratie? :))

De asemenea, MAF-ul il vad la 1020, deci ceva mai sus decat la colegul de desupra postului. 
De ce ar fi obosit?

Modificat de Fallen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu m-am uitat cât este exact, m-am uitat așa din avion să văd dacă este 100. În cazul ăsta trebuie remediată prima dată problema senzorului de la pedală de accelerație. Poți vedea funcționarea lui urmărind grupul 10 doar cu contactul pus. La apăsare procentul trebuie să crească progresiv până la 100.

MAF se evaluează comparând în grupul 003 (pe timpul logului în mers) coloana a treia (cantitatea de aer măsurată) cu a doua (cantitatea de aer cerută de ECU). peste 3000rpm cantitatea măsurată nu trebuie să scadă sub cea cerută. La tine după 3300 scade cam mult. La colegul sta destul de mult peste chiar în condiții de presiune scăzută.

Dar în ambele situații este nevoie și de BS003 si BS011 si bineînțeles să nu fie alte probleme, gen senzor pedala accelerație, senzor pedala frana, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Dpmdv, am incercat sa fac perfect logul.
Am dus masina pana la 1800rpm in viteza a 3-a, dupa care am apasat pedala la podea. Dupa ce am ajuns la 3800-4000rpm, am luat piciorul de pe acceleratie si am oprit logul.
Din cauza asta am facut si de 3 ori, ca sa fiu sigur ca nu am gresit ceva. Daca tu zici ca am gresit ceva in toate si ca n-am dus pedala la podea, eu te asigur ca am facut tot posibilul. N-am decelerat, nimic. Eram pe autostrada si am avut loc sa dau :D

O sa mai incerc odata zilele astea.

Pe coloana a 3-a din grupul 3, vad ca este EGR-ul, care la mine e blocat.

Modificat de Fallen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, lupo_bv said:

 

 

 Valabil şi pentru tine ce am scris mai sus colegului referitor la loguri, este nevoie de toate 3. Din ce se vede în logul tău turbina nu face presiunea necesară. La tine MAF OK.

 

posibil sa fie o problema la modul in care s-a salvat sau am salvat fisierul? pentru ca eu am facut pe 003, 010 si 011 , cum scrie si in numele fisierului dar nu stiu ce s-a intamplat mai departe de ce nu au aparut si restul.. sau este nevoie sa fac doar cate una selectata de fiecare data?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Fallen

în ultima mea postare nu am spus că nu ai făcut bine logul ci că trebuie să remediezi problema senzorului de la pedala de acceleraţie şi ţi-am indicat o modalitate de a vedea funcţionarea acestuia fără să te plimbi cu maşina. Treaba asta se poate vedea şi în Grupul 2, căsuţa a doua.

În grupul 003 coloana a 3-a se afişează exact ce am scris mai sus. În unele versiuni de vcds apare EGR pentru că prin intermediul MAF se poate evalua funcţionarea lui (practic MAF măsoară cantitatea de aer care reprezintă diferenţa între ce intră în cilindru - amestec de aer cu gaze recirculate - şi gazele recirculate). Aceleaşi valori apar şi în grupul 010, prima căsuţă. Valorile sunt uşor diferite din cauza faptului că măsurarea este eşantionată în timp, dacă te uiţi la Time Stamp vei vedea că sunt diferite. Faptul că EGR este anulat se va vedea foarte bine în BS003.

Deci pentru a rezolva problema trebuie mai întâi să remediezi problema cu pedala de acceleraţie apoi să refaci şi să  postezi aici: logul în mers, BS003, BS011

@FarcaselMircea

Logul în mers este ok, pentru BS003 şi BS011 citeşte aici

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut nu am rezolvat problema cu golful 4 Alh

mi-a spus un mecanic k sa nu fie ecu defect.pareri?ce sa îi mai fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

asa cum discutasem si in posturile trecute, a ramas sa revin cu log-uri.

Asadar intre timp s-au facut urmatoarele operatiuni

  • - schimbat debitmetru (pus nou, Bosch) - multumesc pentru recomandari;
  • - curatat turbina (chiar era necesara - multumesc pentru sfaturi);
  • - si, acum doua zile schimbat discul de ambreiaj (datorita faptului ca pierdeam ulei pe la simeringul de la palier si... tot uleiul a ajuns pe disc... si normal ca a inceput sa patineze). Tot chitul fusese schimbat cu un an in urma (acum cca 10 000 Km ? ) - ca idee am acum am pus Luk si chiar e o diferenta fata de Valeo. Dar, vedem cum se comporta.

In tr 4 mi-a fost imposibil sa o "urc" in 4000 rot (asa cum reiese si din fisier), insotita fiind si de o plafonare, care s-a dovedit a fi data de urmatoarea eroare:

00575 - Intake Manifold Pressure
        17-00 - Control Difference

Ciudat este ca pana sa schimb discul nu imi aparea eroarea... parca se plafona dar eroarea nu aparea.

Dupa curatarea turbinei consumul a crescut cu circa 0.5 L/100

Masina trage dar nu grozav!

Rog deci o interpretare a logurilor atasate.

Multumesc mult.

LOG-01-003-010-011.xlsLOG-01-011-xxx-xxx.xlsLOG-01-003-xxx-xxx.xls

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai să plecăm de la eroare de data asta. Ea zice aşa

conform Rosstech:

  • Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
  • Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
  • In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.

conform manual Elsa

  • - Charge pressure control solenoid valve (N75) defective
  • - Hose connections interchanged, not connected
  • - Leakage between turbocharger and engine (charge air circuit)
  • - Turbocharger defective

Ca să verificif N75, în afară de înlocuirea lui cu unul nou, poţi încerca, de probă, să inversezi N75 cu N18 şi să repeţi logurile

Pentru verificarea furtunaşelor de vacuum la turbină ai aici o schemă

AFN-vacuum turbo.pdf

Acum logurile:

Logul în mers. În tr. a 3-a iar nu ai apăsat acceleraţia la podea (sau dacă ai apăsat-o ai o problemă la senzorul de la pedala de acceleraţie). Oricum chiar şi aşa ce se vede în log nu este bine deloc. În tr. a 4-a nu are relevanţă logul fiind făcut în limp mode.

tr.3.jpg.384610ed4501e425409797a61048944e.jpg

Practic arată mai rău (mă refer în special la suprapresiune) decât celelate loguri postate până acum, uite de exemplu ultimul

ultimul.jpg.d2a7ec932ffbebadf13d75c0a32a8d36.jpg

Ceva ce este comun la toate logurile şi înainte de curăţare şi după: nu face presiune până în 2500 rpm ceea ce mă duce cu gândul la partea de acţionare a turbinei (N75, vacuum).

Iar după curăţare şi celelate intervenţii a mai apărut şi problema suprapresiunii care ar putea avea drept cauză reglajul actuatorului

BS011

011.jpg.7abd69767ee1c3aa5a8d727627b49fb5.jpg

E în bălării rău de tot. Ar putea fi lipsă vacuum, dar asta nu explică suprapresiunea. Aşa că ar mai rămâne N75 şi reglajul. Sau poate pierderi de presiune

BS003 - ok

003.jpg.102c274a5d838663875d649c9b4552e3.jpg

Deci, verifică în ordinea asta:

  • verifică conectarea furtunaşelor de vacuum
  • verifică capsula vacuumatică de la turbină să nu fie spartă (tragi aer cu gura cu ajutorul unui furtunaş nou de combustibil şi vezi dacă rămâne limba lipită de furtunaş)
  • verifică prezenţa vacuum-ului înainte de N75
  • inversează N18  cu N75 şi refaci logurile

În nici un caz nu te bagi la reglaje până când nu eşti sigur că totul este ok pe partea de acţionare electropneumatică, nu ai scăpări de presiune.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am atasat un log in mers , extras dintr-un fisier log, pe care l-am facut singur la volan( siguranta pe primul loc) . Este vorba de Skoda Superb 1 2.0 tdi-pd 140 cp + 

In urma cu cateva zile am schimbat teava de la racitor gaze ( a mea s-a spart) , iar un furtun de la intercooler il vad mereu plans ( parca nu sta 100% la locul lui , cel care iese din turbo si intra in intaritura fata ).Mentionez ca turbina e reconditionata 100% in urma cu 1 luna ( miez , geometrie , capsula vacumatica) 

Problema este consumul usor marit ( am avut si 7.5 extraurban).

Va rog , cu o interpretare la Log-ul afisat.

 

Multumesc anticipat.

 

LOG Skodaa Superb 2.0 tdi-pd.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatoriu să fie din zona asta consumul crescut, dar poate fi şi de aici după următorul scenariu: scăpări de presiune între turbină şi admisie  ---> debitmetrul înregistrează o cantitate mai mare de aer ---> cantitatea de combustibil injectată se măreşte ---> consum mărit.

După un scenariu asemănător se întâmplă să crească consumul atunci când se anulează EGR (în motor va intra numai aer curat care este contorizat de ECU). La un motor fără MAF, cum este al meu, anularea EGR nu duce la creşterea consumului pentru că ECU nu prea ştie cât aer intră în motor şi dozează cantitatea injectată după nişte valori prestabilite.

Revenind la logul tău, graficul arată aşa

3-10-11.jpg.c497016e713acc0e245ec187231b7877.jpg

Parcă turbina face presiune cam târziu, în rest se comportă foarte bine, mai rar aşa grafic. Cantatea de aer citită de MAF este cam măricică faţă de ce este specificat de ECU şi asta ar putea avea legătură cu ce am scris mai sus, dar ar trebui să faci un BS003 şi un BS011 pentru a confirma asta (vezi AICI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv multumesc tare mult ca iti dedici putinul timp pentru a ne ajuta.

Aici atasez cele 2 loguri bsv003 si bsv011. A durat ceva pt ca interfata mea 18.2 se bloca atunci cand dadeam test ON.

Am facut poze la toate canalele pana la 13 , distributia e ok ( -2.5) , injectoarele ( cel mai mare e -0.43).

Egr este curatat bec/luna de acum 3-4 zile.

Dupa interpretarea acestor 2 log-uri , voi putea adresa intrebari , pana atunci astept.

Multumesc inca o data.

 

LOG-01-003.CSV LOG-01-011.CSV

Modificat de brook
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!