Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare! Am un prieten cu un Seat motor ASZ, masina se tureaza foarte greu, pe loc daca o accelerezi urca foarte greu acul de la turometu. Am atasat un log in mers daca ma puteti ajuta va rog frumos. Multumesc!

LOG-01-003-010-011.xlsx

Modificat de Marian Gurza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca softul masinii e ,,mesterit,,,ECU  de asz cere in jur de 2300 mbari nicidecum 2000mbari

se vede si pe log ca masina nu trage deloc,ii ia cam 12-13 sec sa ajunga la 3000 de ture

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baiatul zice ca dintr-o data masina nu mai trage, am vazut ca valorile EGR si turbina sunt ok, ma gandeam ca ar putea sa fie debitmetru de aer.

Se poate sa fie de la distributie? Ca a zis ca a facut-o recent.

Modificat de Marian Gurza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa lamurim un lucru,motorul e sigur asz?daca da,poate te ajuta cineva care se pricepe la softuri

nu poate sa fie de la distributie,sa mearga asa prost si sa nu bata motorul sau sa nu porneasca greu

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze m-am gresit, motorul este ASV. Inca ceva, consuma foarte mult masina. In trecut am avut un A6 2.5 2001 care avea simtome de genul nu tragea, urca greu in turatie si a fost debitmetrul de aer. Ce era ciudat, e ca nu aveam eroare pe debitmetru si daca scoateam mufa de la debitmetru nu se modifica nimic la functionarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa mai stam de vorba,da maf ul pare batran...trebuie inlocuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos ionut10a, o sa incerc sa il schimb MAF-ul zilele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/4/2018 at 5:41 PM, Laurentiu_LWR said:

Enjoy...sunt vreo 3 reprize...toate in treapta 3 pentru ca pentru treapta 4 ar trebui sa ies din tara :))

Ideea e ca am facut si de la 2000 pentru ca acolo am vazut eu ca face overboost cel mai des...daca ii dai blana de la 2000 face overboost...daca ii dai cam de pe la 1700...nu face mereu...

 

LOG-01-011-xxx-xxx2018.CSV

LOG-01-003-010-011test2018.CSV

Salutare....revin cu un log dupa un drum extern de vreo 500km...

Cum arata fata de anterioarele?Cel putin pe ceas vad ca  nu mai face overboost...

Sunt 2 reprize...prima treapta 3 si a doua treapta 4

LOG-turbo-curat.CSV

Multumesc anticipat 

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu_LWR se vede clar o imbunatatire. Face putin overboost, dar il corecteaza imediat, nimic de speriat. Ce imi place cand vad valori peste ce cere masina, in limitele "a ce trebuie", mai ales la debitmetrul de aer (la majoritatea se plafoneaza dupa 3500rpm) si cat de repede urca in ture :) Se vede si softul, putin cam agresiv la turatii joase, zic eu, volant, planetarele si anvelopele se uita urat la tine deja :))parerea mea :P . Mi-ar fi placut sa vad si un log cu 100% acceleratia plecand de la 1500r/min, nu de la 2058 :) . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci...cat despre punctul de plecare...a fost o sincronizare proasta intre sofer si copilot..acu am vazut ca a dat putin mai tarziu "play"... :)) sau poate chiar laptopul a procesat greu comanda...

Softul nu il simt agresiv...mai ales ca am si avansul dat putin mai sus si i-a mai luat din zvac...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.04.2018 at 12:34 PM, marindan said:

Vă mulțumesc pt ajutor! Verdictul este: catalizator ars și turbo nenorocit. Paletele s-au luptat cu ceva solid și au ieșit sifonate rău din lupta. Urmează recondiționare turbo, schimbat ulei și filtru(chiar daca am făcut schimbul acum 2500km) și catalizator mana a doua.

Problema rezolvată! Turbo a fost recondiționat de parcă era nou din fabrica, astfel că mașina e in parametri optimi de funcționare :) Așa ca recomand recondiționarea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune un log ca am mai vazut noi turbine reconditionate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.04.2018 at 6:00 PM, ionut10a said:

pune un log ca am mai vazut noi turbine reconditionate

Nu e o idee rea. O să-l fac când o să am ocazia, dar deocamdată mașina se comporta foarte bine așa că eu sunt foarte mulțumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/3/2018 at 10:38 PM, lupo_bv said:

@christian78

Mişcă foarte puţin geometria ta. Cauze posibile: geometrie ancrasată, probleme vacuum, N-75 defect. Verifică următoarele cam în ordinea pe care o indic:

  • dacă ai vacuum la capsula vacuumatică
  • dacă capsula ţine vacuum (să nu fie fisurată): cu un furtunaş conectat la capsulă tragi aer cu gura, apoi pui limba să vezi dacă rămâne lipită.
  • separi tija geometriei de actuator şi vezi dacă se mişcă liber
  • dacă până aici totul este ok, adică ai vacuum, capsula nu este fisurată şi geometria se mişcă liber, se verifică în mod indirect dacă N75 face treabă astfel: faci două loguri  în BS011 în felul următor: dai să facă log, o ţii accelerată la 1400 rpm şi prima dată înregistrezi logul cu furtunaşul de vacuum scos. Apoi faci alt log în acelaşi mod, dar aplicând vacuum  (cu un furtunaş separat pregătit din vreme) direct de la rezervorul de vacuum sau dinainte de a intra în N75. Se compară valorile  între cele două situaţii, trebuie să fie undeva în jur de 100 mbari nu 10 cât ai acum.

Am revenit cu logurile.

1. am vacuum la actuator aproape de 0,6 bari.(testat la rezervorul de vacuum si acolo am 0,8 bari)

2.capsula tine vacuum. am testat cu o pompa de mana.

3. aici nu am putut sa separ tija. este o pozitie incomoda, trebuie sa mai desfac ceva pe langa si sa am acces. am incercat cu o pompa manuala de vacuum si se misca foarte putin (5 mm).

4. logurile cu si fara furtun la actuator luat din furtunul care ducea la rezervor.

Am curatat EGR si senzorul MAF cred ca asa se numeste. Apoi am sesizat ca motorul se opreste cu trepidatii. Am verificat capsula vacuumatica de la EGR si este in regula. Dimineata pedala de frana este foarte tare. Daca scot mufa de la senzorul MAF vacuumul creste pana la 0.9 bari si motorul de opreste lin.Cum conectez mufa depresiunea scade.

LOG-01-011-21.04.2018cu furtun la actuator.csv

LOG-01-011-21.04.2018 fara furtun.csv

Modificat de christian78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ma poate ajuta cineva in legatura cu eroarea

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
   Part No SW: 03G 906 016 AL    HW: 028 101 145 0
   Component: R4 2,0L EDC G000SG  5249  
   Revision: 12345678    Serial number: VWZ7Z0C8193401
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 01324 785 00200
   VCID: 6DD612F6740ABE2932-8038

1 Fault Found:
16618 - Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 3276 /min
                    Torque: 254.0 Nm
                    Speed: 134.0 km/h
                    Load: 58.0 %
                    Voltage: 14.36 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 1978.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2346.0 mbar

Readiness: 1 1 0 0 0 

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,geometria variabila a turbinei trebuie curatata/reconditionata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, Ma poate ajuta cineva cu interpretarea acestui log? Masina este un golf 4 1.9 tdi pe care as dori sa o achiziționez.

IMG-20180422-WA0035.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, firiss said:

trage decat in ture mari!

si nici macar acolo...incepe sa faci investigatiile de rigoare asupra turbinei,de controlat vaccum ul la turbina,actuatorul si elicea turbinei de pe partea de admisie,sa nu fie palele polizate sau rupte...

ar fi trebuit facut un log in bs 011

erori nu ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erori nu are masina, ce vacuum la turbina sa controlez, actuatorul este electric...iar pale polizate sau rupte nu crezi "pica" turbo daca ajungea la stadiul asta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina cu pale polizate si nu a mai picat,nu are pic de joc in ax...dar nu face presiune decat la finalul logul

image.png.461a75fbef2ed5d8b06521820fe1354a.png

20180424_200820.jpg

nu stiu cat lipseste din pale dar alea din spate nu ar trebui sa se vada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu cateva log-uri pe BS003 si 011, cu mentiunea ca am fost nevoit sa o tin eu constant la 1400 rpm.Am facut cate doua, tocmai din aceasta cauza.Le-am si redenumit cu 1 si 2 la sfarsit.

Maine o sa incerc sa fac si log in mers si o sa le pun si pe acelea.

Ca si simptome simt ca masina nu mai trage bine, nu intra turbo cum trebuie de vreo cateva zile.

Masina nu a suferit niciun fel de ”tuning”.

Multumesc.

LOG-01-003-xxx-xxx-1.csv

LOG-01-011-xxx-xxx-1.csv

LOG-01-003-xxx-xxx-2.csv

LOG-01-011-xxx-xxx-2.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, ionut10a said:

 

credeam ca zici polizate pe margine, adica gen sa atinga de pereti! am verificat asta, este ok! eu m-am dus cu gandul la debitmetru, pentru ca si cu mufa scoasa masina se comporta lafel

 

Modificat de firiss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Irinel9

din loguri reiese că ai probleme de vacuum

Vezi că ultimul log este subtitrarea la un film, cred :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@firiss la un passat 2001 aceeasi problema am avut-o acu-s cativa ani si s-a dovedit a fi debitmetrul de aer vinovat, te poti orienta si in directia asta. Rezolvarea a venit prin schimbarea debitmetrului cu unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!