Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

dar nu iau limp curios ca daca ii scot supapa nu mai face acum nu stiu o fi de la geometrie sau de la electrovalva n75

 

electrovalva am schimbato odata o fi de la ea ca am pus una aftermarket pierburg ....vroiam sa te intreb ai idee cand opresti motorul tija la actuator (capsula ) se ridica sau se lasa de ce te intreb am scos furtunasul de pe ea si am tinut degetul pe furtunas in timp ce se oprea motorul .. electrovalva mea mai tragea inca aer cu motorul oprit cam inca vreo 5 secunde dupa ce motorul e oprit (adica motorul oprit ea inca tragea de tija in sus)

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbat acum n75 pus original la fel deci turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, spido said:

Va salut colegi! O interpretare la logul urmator? Sunt ok valorile?

Masina e puturoasa pina in 2800 ture dupa care trage bine...e normal ?

LOG-tr3.csv

LOG-tr4.csv

2 lucruri nu par normale,primul este  lagul destul de simtitor la inceput de log,am analizat logul in tr3,la 2000 de ture turbo ar trebui sa faca in jur la 2 bari si nu ii face,asta o face sa fie puturoasa si sa nu ai reprize bune la schimbarea vitezelor

al 2 lea este presiunea specificata ceruta de ECU pe randurile 5 si 6 care scade la 2300 de mbari,eu cred ca nu au ce cauta aceste 2 valori acolo....s a umblat la soft?la softuri nu ma pricep

 

in tr 4 la fel...alte 2 valori de 2300 de mbari cerute de ECU,...lag mai putin

ti am facut grafic sa vezi linia verde cum scade

LOG-tr3.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Daca poate sa ma ajute cineva si pe mine cu interpretarea acestor loguri BS pe turbina si egr. Daca poatre sa ma indrume cineva pe unde sa ma uit deoarece am recircularea mare si fluctueaza mult. Va multumesc anticipat.

 

Am uitet sa mentionez ca am verificat circuitu de vacuum si suntt ok furtunele (ce trebuia schimbat am schimbat). EGR e schimbat nou de o luna. Masina nu trage in turatii mici si dupa 2000 parca smunceste. Verificat la mana axul turbinei si pare sa nu aiba joc, ulei pe admisie sau turbo nu, doar vapori, fum nu scoate. 

egr BS.xlsx

turbo BS.xlsx

Modificat de vadyk2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai că ai recirculare mică şi nu fluctuează cât trebuie. MAF arată cât aer intră şi diferenţa o reprezintă gazele recirculate.

Deci la EGR ON (când vacuum-ul acţionează asupra membranei EGR) ar trebui să arate undeva la 200 şi ceva, diferenţa până la aproape 500 fiind gazele recirculate. La EGR OFF (vacuum-ul nu mai acţionează asupra membranei), EGR  se închide şi în motor intră doar aer, acum MAF raportează cât aer intră în motor şi aici trebuie să fie val maximă.

La tine problema este la EGR ON când valoarea nu scade cât trebuie, deci vacuum insuficient.

Ar trebui măsurat vacuum-ul care vine la membrană şi să faci un test înlocuind vacuum-ul care vine de la electrovalvă cu cel produs de un pistol de vacuum. Cum presupun că nu ai cu ce, caută la farmacie o seringă de 20 ml sau mai mare, fă o adaptare cu un furtunaş între seringă şi egr (trebuie să fie perfect etanş), dă să facă BS003  faci vacuum cu seringa şi vezi dacă scade valoarea pe undeva pe la 200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recircularea nu e mare la tine,din contra e mica...in jur de 10-20 %....recircularea se modifica si in functie de reglajele la turbina,daca ai umblat la ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am umblat la reglaje. Am tot avut probleme de vacuum de la furtunile de vacuum îmbătrânite,  dar le-am schimbat pe toate. O sa incerc maine cu o seringa la sfatul lui lupo si dupa voi sti sigur daca mai am scăpări de vacuum. 

Merci mult de sfat. 

Modificat de vadyk2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate lupo,posibil vaccum putin la egr si nu are forta sa deschida egr ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut10a

Multumesc de raspuns.Masina nu are soft modificat,e stock.Ce ar putea cauza simptomele? Geometria turbinei?

Cat priveste valorile rand 5,6-masina e automata...si chiar daca am incercat sa o tin pe manual intr-a 3-a...uneori retrograda..asta sa fie cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Va rog ajutati-ma cu interpretarea unui log facut ieri seara, in treapta a 3-a (1,9TDI PD).
Problema mea: masina are 328.000km, turbina curatata la 200.000km, EGR-ul anulat acum ceva ani (metoda de pe forum cu surubul pe furtunul care intra in EGR). In ultima perioada am observat ca motorul are cuplu maxim doar de la 2500 rotatii in sus, pana la acea turatie accelerand destul de lent. Mai nou, mergand pe autostrada, imi intra in limp mode pe la 2300rotatii, doar in treapta a 4-a, daca o turez suficient ca atunci cand bag a 4-a sa am peste 2400-2500 rotatii nu am probleme. Am verificat furtunele, par sa fie fara fisuri, nu suiera, nu face alte zgomote. 

Am si urmatoarea eroare pe modulul motor:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation 
        P1556 - 35-10 -  -  - Intermittent


Multumesc.

2017-07-11_102236.jpg

Modificat de cosmosin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Negative deviation - lipsa vacuum. Verifica actuatorul turbo (sa nu fie capsula sparta), furtunuri imbatranite si fisurate, stutul de la pompa tandem, supapa unisens si ultima data electrovalvele. 

Undeva, pierzi vacuum. Se si vede in log, pe grupul 011 la Actual Intake ca foarte greu ajunge la presiunea ceruta de ECU. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa verific actuatorul turbinei, manual daca are cursa, sau cu vagcom pe canalul 11 Basic Settings sa vad daca se modifica ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In BS 011 o sa vezi tot asa cum abia creste. Ar fi buna o pompa de vacuum sau o seringa mai mare + un furtun bun. dupaia verifici celelalte furtunuri, pe rand. Vezi ca si eu am avut o data problema asta si la mine era iesit un furtun de pe supapa unisens. (o posibilitate din mai multe). 

Cu pompa de vacuum vezi si cat vacuum face pompa tandem (daca mai face), vezi si cat vacuum ajunge la actuator (poate o electrovalva pierde vacuum?).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, spido said:

@ionut10a

Multumesc de raspuns.Masina nu are soft modificat,e stock.Ce ar putea cauza simptomele? Geometria turbinei?

Cat priveste valorile rand 5,6-masina e automata...si chiar daca am incercat sa o tin pe manual intr-a 3-a...uneori retrograda..asta sa fie cauza?

daca era geometria ai fi avut suprapresiune,daca era din actuator ai fi avut overboost urmat de undeboost...am patit eu dupa ce am schimbat acuatorul logul a iesit liniar

totusi daca vrei sa rezolvi problema nu ar strica sa verifici geometria la mana cu actuatorul scos,eventual sa faci un log in bs 011

si passat ul meu e puturos rau,turbo incarca tarziu,am schimbat 5 turbine si la fel face...daca masina e pompe duse poti masura vacum ul....daca e cr nu ma pricep,intreaba l pe exxcalade

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09/07/2017 at 11:43 AM, ionut10a said:

mai rau de atat nu se putea,turbina nu face presiune cat trebuie pana la 3000 de ture,iar dupa intra in limp mode

asa a mers si dupa reconditionare?adica si inainte tragea de la 3000 de ture in sus?

fa un log in bs 011 sa vedem reglajele

atasez alaturat    rezultatul  destului pe BS 011 si unul pe 03,  EGR-ul  e anulat   cu un surub pe furtunul de vacuum.Masina mergea mai bn dupa reconditonare dar tot nu  cum ar fi trebuit la 130 de cp., eu unu nu am resoftat-o  dar cel de la care am cumparat-o  poate,   are si litera I rosie  o fi pus-o el de smecher :P .  multumesc pentru ajutor. sper sa ii pot da de cap .

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

LOG-01-003-.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuator turbo mort. Ori are membrana spartă, ori este înţepenit de tot ori nu primeşte vacuum. Practic ai o turbină cu geometrie fixă.

Prima dată verifică membrana dacă ţine vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09/07/2017 at 0:20 AM, gabriel2014 said:

Buna am si eu o problema ,, nu imi trage masina cum trebuie  in ture mici  pleaca foate greu doar de pe la 3ooo ture  parca prinde viata,  si mi-a dat limp mode de cateva ori .. as vrea sa tiu care ar putea fi problema   mentionez ca turbina a fost reconditionata  acu 2 ani.  Azi am facut log il atasez alaturat, la sfarsitul testului mi-a dat  limp.

Astept un raspuns, trebuie sa fac un drum mai lung si vreau sa stiu daca  nu e nici o problema:)  multumesc mult.  Masina e un Passat b.5.. avf 131 cp

LOG-01-003-010-002 - passat avf 2.csv

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

controleaza ce ti a zis lupo,actuator,vaccum la actuator...geometria nu misca deloc

cu motorul pornit tija la actuator tre sa intre in el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Detin un VW Bora cu motor 1.9 TDI AJM 116 CP (cu cip sau resoft la 150 CP, asa am cumparat-o deci nu stiu exact).

Problema ce o am la ea e celebrul limp mode ce apare undeva dupa 120km/h. Eroarea din VCDS mai jos:

   Mileage: 294430km-182950miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 038-906-019-AJM.lbl
   Part No: 038 906 019 CJ
   Component: TuneLine V25G000SG  1086  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 00046  
   VCID: 61CE7EC6EBD2EA4986-4B18

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control 
            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent
Readiness: N/A

 

Turbina a fost curatata si am schimbat si actuatorul la turbina (posibil sa nu fi fost reglat bine de mecanic) dar problema persista.

Atasez si logurile in BS pe grupurile 003 si 011 si apoi 2 log-uri in mers pe grupurile 003,010,011 (unul in care turbina nu mergea: boradeadLOG-01-003-010-011.csv si unul in care a murit in mers boragood2LOG-01-003-010-011.csv) + 1 log normal boragoodLOG-01-003-010-011.csv.

Daca e cineva care stie sa le interpreteze mi-ar putea da niste informatii despre ce ar putea fi problema raman dator ;) 

 

Multumesc!

BORA_LOG-01-003-xxx-xxx.csv

BORA_LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o Skoda Octavia 1, 1.9 tdi ALH care nu mai vrea sa traga ca odinioara. Am facut un log in mers cu un prieten dar nu ne descurcam cu interpretarea lui. pe langa faptul ca nu mai trage, a crescut si consumul cu aproape 2l. turbina a fost curatata si i s-a schimbat supapa vacumatica si actuatorul, injectoarele si debitmetrul au fost schimbate. va rog sa ma ajutati!log1.JPG.b0324eb112401eb23460b17e92438660.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, visy199 said:

daca s a curatat turbina si tot face presiune mare e cam greu de ghicit de unde vine...ai stat langa mecanic cand a facut curatarea?a umblat la reglaje?

turbo on e cam mic de asta intreb

3 hours ago, Cretzulinu27 said:

Salutare! Am si eu o Skoda Octavia 1, 1.9 tdi ALH care nu mai vrea sa traga ca odinioara. Am facut un log in mers cu un prieten dar nu ne descurcam cu interpretarea lui. pe langa faptul ca nu mai trage, a crescut si consumul cu aproape 2l. turbina a fost curatata si i s-a schimbat supapa vacumatica si actuatorul, injectoarele si debitmetrul au fost schimbate. va rog sa ma ajutati!

la tine ori pierzi vaccum pe undeva ori actuatorul e reglat prost,revin o cu un log in bs 011 sa vedem reglajele sau daca ai pierderi de vaccum

logurile salveaza le in format csv sau xls,ca sa putem face grafice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, ionut10a said:

daca s a curatat turbina si tot face presiune mare e cam greu de ghicit de unde vine...ai stat langa mecanic cand a facut curatarea?a umblat la reglaje?

turbo on e cam mic de asta intreb

Mersi pentru raspuns. Nu am stat langa el cand a facut curatarea, de reglaje mi-a zis ca a facut.

 Am mai citit pe aici si am refacut niste teste dupa indicatii (90 grade la apa si rotatii de la 1700-1800 rot pana la 4000) in treptele 3 si 4.

Loguri : - in treapta a 3-a bora3_03.csv 

- in treapta a 4 a  in care a mers ok: bora4_01.csv si doua loguri in care a murit pe la 3000 rot/min bora4_2_01.csv si bora4_3_01.csv .

Sper sa fie mai concludente. Multumesc!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea mare vine din geometrie ancrasata,nu ramane decat sa scoti actuatorul tu si sa verifici la mana geometria,daca agata sau nu

de obicei cand se schimba actuatorul si se curata turbina nu se intervine asupra reglajelor,se masoara cu atentie tija actuatorului si se pastreaza lungimea...pastrand acceasi lungime se pastreaza si valoarea turbo off avuta anterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut baieti am schimbat egr-ul acum ceva timp cu unul nou totul este spre bine nu mai am regenerari asa dese  (asa rar isi face ca uit) si nici nu o mai simt cand face plus ca am rezolvat si cu turatia in relanti se tura la 1000 de ture singura era releul de incarcare pe care il schimbasem cu ceva timp in urma si pusesem ceva de la cargus sau cargo si load managementul bateriei isi facea de cap am pus unul bosch si acum e totul ok ....dar vreau sa va intreb am observat ca in relanti daca stau 10 minute cu motorul pornit la inceput este ok dar dupa 10 minute in grupurile de la egr in vcds specificatul ramane la 1000 si ceva mg iar actualul 200 si ceva si nu stiu daca e in regula iar daca accelerez un pic isi revine actualul cu specificatul sunt egale acum ori era in regenerare ori este altceva as banui clapeta de shut off care daca nu gresesc si nu mau mintit si pe mine altii lucreaza in paralel cu egr-ul  atat in regenerari cat si, mai inchide si deschide fluxurile de aer  curat la anumite turatii pentru a recircula gazele din egr ..... a uitasem cand creste valoarea specificata la egr creste si valoarea la debitmetru de aer dar dupa cum am zis daca accelerez un pic isi revin toate

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!