Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Am să repet bs-urile. Turbina are 3 ani e seminouă în plus de asta în noiembrie am curățat-o la un atelier am verificat dacă agață e totul înregulă dar înainte de a verifica circuitul vacum am umblat la tija actuatorului acum nici nu ştiu cum este bine rău...ceea ce aş vrea să ştiu e dacă e normal să aibe ulei acea valvă de la egr de cîte ori o scot pică ulei din ea prin acea valva nu trebuie să circule aerul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, bamwels a scris:

Dar nu pot sa folosesc carcasa mea in cazul asta?

Poti, dar iti recomand sa cumperi senzor BOSCH, nou, fara piesa la schimb. Alea cu piesa la schimb sunt reconditionate - adica, unele vechi, la care se inlocuiesc piesele uzate, se recalibreaza si se vad ca fiind unele noi. Numai ca se mai intampla si sa dea rateuri. La diferenta mica de pret dintre unul cu piesa la schimb si unul fara piesa la schimb, parca nu merita sa risti. Aviz @evolkswagen.

Daca esti strans cu usa de situatia financiara, poti merge si pe Pierburg. Dar sa il iei cu tot cu carcasa. Cand pui senzor pierburg in carcasa de Bosch...iarasi iti face probleme/citeste aiurea. La Pierburg, o sa vezi o  usoara creste de consum (0.5 %) dar si ca masina ar trage mai bine (citeste putin mai mult aer, implicit injecteaza si mai multa motorina). 

@deutu. Prin orice valva EGR, circula aer furnizat de turbo. Turbo care dupa un anume timp, mai scapa cate o pelicula de ulei la x aer furnizat (uzura segmentilor de etansare). uleiul acela se depune pe pereti si e transportat spre admisie si in EGR. Oarecum, e normal.  Ar fi interesant sa vezi cat ulei s-a adunat in intercooler si sa te asiguri ca acolo nu faci colectie (golesti si speli intercoolerul). 

@evolkswagen: valoarea M AP o citesti doar cu contactul pus! Acolo vezi cat e presiunea atmosferica si daca citeste bine sau o ia razna. Daca nu citeste bine, fa schimb cu unul de proba de pe o alta masina si apoi vezi in continuare ce se intampla. In logul in mers, valoarea MAP-ului e influentata de reglajele turbinei. Ca sa nu mai zic,ca de multe ori, multi avem obiceiul sa pornim masina fara sa asteptam stingerea martorilor din bord (nu, nu e pentru incalzirea bujiilor, ci pentru ca ECU sa citeasca anumiti parametrii dati de anumiti senzori, cum ar fi, valoarea de presiune atmosferica data de MAP, care dupa pornirea motorului, MAP-ul ofera doar Manifold absolute pressure). Deci...repet: presiunea atmosferica, doar cu contactul pus si atunci vezi cat indica MAP-ul vs cat e presiunea atmosferica. 

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Contactul pus MAP indica valoarea de 960.90 mb iar pe google arata 1011hpa(1hpa=1mb).Deci diferenta de 50 mb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Google? serios? Un aparat care sa iti masoare la fata locului nu de pe net!  Google poate sa iti dea niste valori bazate pe un istoric si cu aproximare, stiind altitudinea. Dar atat. In realitate, presiunea atmosferica se modifica in functie de vreme (temperatura de exemplu, modifica volumul aerului). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,m am gandit si eu la asta dar ,acum nu am un aparat de masurat .Insa,de cate ori am cautat pe google in zona mea niciodata presiunea atm nu a fost sub 1000 hpa.Maine o sa verific si cu un aparat.Sper sa masoare ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, Emy D a scris:

Google? serios? Un aparat care sa iti masoare la fata li nu de pe net!  Google poate sada iti dea niste valori bazate pe un istoric si cu aproximare, stiind altitudinea. Dar atat. In realitate, presiunea atmosferica se modifica in functie de vreme (temperatura de exemplu, modifica volumul aerului). 

Verificat cu barometrul 1009 mbar(757mmhg), iar MAP ul arata 969mbar.Este o problema?Poate influenta cu ceva functionarea masinii aceasta diferenta de presiune?Daca da, cum?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer este curat sau infundat? Daca filtrul de aer e in regula, atunci, curata MAP-ul. Daca nici asa nu da roade, cauta unul de test (care pe alta masina indica 1009 mbar). Daca indica bine cu MAP-ul de schimb, iti cumperi senzor NOU! Daca nici cu ala nu indica bine, atunci ai o problema de contacte sau ceva pe tubulatura. 

Un MAP care masoara gresit, da informatii gresite catre ECU. De exemplu:

Daca un MAP citeste mai putin, acesta ii spune lui ECU ca turbina face presiune de 1950 mbar (de exemplu). ECU cere 2000 mbar. Fiindca nu primeste atat, incearca sa mai obtina, tragand de actuator (prin N75) -> Daca reglajele ii mai permit. 

Si uite asa, de fapt, tu ai suprapresiune, masurata ca fiind presiune normala. Aceasta iti produce backpressure mare, si gazele arse se duc pe recirculare, Automat Iti creste rata de recirculare si ai intrat intr-un cerc vicios. ducand la ancrasarea rapida a geometriei, care dupaia da batai de cap pt ECU si senzorului MAF si MAP...si tot asa. 

Frumos, nu?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

59 minute în urmă, Emy D a scris:

Filtrul deaste curat sau infundat? Daca fisi  aer e in regula, atunci, curamareta MAP-ul. Daca nici asa nu da roade, cauta unul de test (care pe alta masina indica 1009 mbar). Daca indica bine cu MAP-ul de schimb, iti cumperi senzor NOU! Daca nici cu ala nu indica bine, atunci ai o problema de contacte sau ceva pe tubulatura. 

Un MAP care masoara gresit, da informatii gresite catre ECU. De exemplu:

Daca un MAP citeste mai putin, acesta ii spune lui ECU ca turbina face presiune de 1950 mbar (de exemplu). ECU cere 2000 mbar. Fiindca nu primeste atat, incearca sa mai obtina, tragand de actuator (prin N75) -> Daca reglajele ii mai permit. 

Si uite asa, de fapt, tu ai suprapresiune, masurata ca fiind presiune normala. Aceasta iti produce backpressure mare, si gazele arse se duc pe recirculare, Automat Iti creste rata de recirculare si ai intrat intr-un cerc vicios. ducand la ancrasarea rapida a geometriei, care dupaia da batai de cap pt ECU si senzorului MAF si MAP...si tot asa. 

Frumos, nu?

 

Filtrul de aer este curat.Egr ul este anulat pt ca aveam rata de recirculare cam mare intre 45 si 48%.O sa curat si MAP ul.Tubulatura este curata si nu este infundata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am curatat turbina si egr-ul, impreuna cu galeria de admisie

Am facut din nou testul pe 3,10 si 11 si tot numa multumesc valorie 

Imi puteti spune ce mai e in neregula? 

Maf-ul sau altceva?

 

trea 3.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

biziday

Ce te nemultumeste la masina?   Log ul nu arata rau , maf ul citeste bine , turbina corecteaza satisfacator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul citeste peste specific, deci e bine. Totusi, geometria, corecteaza aiurea de tot. @ioanidis84, unde ai vazut ca ea corecteaza satisfacator? Uite ce grafic ai:

Untitled.png

Acum, un BS011 cu turbina bine incinsa? Si un BS003, se poate? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emy sa imi zici si mie cum se face graficul ala ca eu nu stiu cum se face. Nu am zis ca arata bine ....in  grafic acum vad si eu mai bine , se vede  , acel spike specific iar presiune livrata de turbina nu este cu mult sub specific -70 mbar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am legat de faptul ca ai zis ca geometria corecteaza satisfacator. Aia nici pe departe nu e satisfacator. LA cum arata Logul, m-as lega de o geometrie curatata pe graba sau probleme de vacuum (nu mai stiu ce i-am zis data trecuta despre loguri). De-aia trebuie sa vad si BS-urile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e facut deloc pe graba.. o zi intreaga am curatat la ea... o sa fac maine si bs-urile sa vad ce iese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine atunci. Asteptam BS-uri sa vedem si reglajele si vacuumul si cum lucreaza geometria. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile nu sunt bune! Trebuie sa tii motorul turat la 1400 rpm. La celelalte coduri de motor se tureaza singur. La ALH trebuie sa il tii tu turat la 1400 rpm. sa nu treci de 1450, ca o sa dea eroare. Refa logurile si vorbim.,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.. revin... e dificil sa o tii turata la 1400... nu am reusit 

Au iesit 2 loguri dar nu stiu cat sunt de clare...

Nu ma incanta deloc cum trage masina... ceva nu e bine...

 

bs003.csv

bs011.csv

Modificat de Biziday
am refacut logurile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna , imi poate si mie cineva interpreta un log va rog ca eu nu prea imi dau seama ce scrie pe aici ,stiu ca incalzirea de la oglinzi nu merge si inca ceva pe aici 

Multumesc anticipat :D

Log-196310km-121981mi.txt

P.S. Am mai citit pe forum si am vazut ca "
17965 - Charge Pressure Control 
            P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent " este de la geometria variabila , oricum am dus-o in service sa schimb turbo :D 

Si in log-ul acesta am avut si un cablu desfacut deasupra de electromotor si de aceea nu pornea masina , nu stiu care e eroarea pt asta.

Modificat de yonutzu91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvan_andrei82

Salut! Va cer o parere in legatura cu un log in mers.

Motorul este 1.9 tdi bxe cu aprox 112.000 km, iar de vreo 50.000 km turbina fluiera in draci. Am curatat anul trecut turbo si egr si cica aveo un joc "in limite". Acum parca da semne de oboseala si nu trage cum trebuie.

LOG Seat 1.9 tdi 2016.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca crezi ca filtrul de aer e curat atunci maf ul tau e total pe dinafara,abia poti alege cateva valori peste sau egale cu specificul,restul comentariilor sunt de prisos.Schimba maf si revino si cu bs3,bs11,iar daca aveai acest seat si in 2012 atunci cred ca ai uitat sa ne spui ca e resoftata,lucru care conteaza foarte mult!Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvan_andrei82

A fost resoftata. Am revenit la softul de fabrica pt ca era un soft prost optimizat, adica: consum mare, fum, presiune prea mare in turbo, dupa scurt timp  a inceput sa fluiere turbina.Acum am un soft mai putin agresiv.

Meesi de info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan,

teoretic egr ul tau inchide,uitata te daca inchide si practic,adica tija sa culiseze si sa nu ramana intredeschis..provoaca lag

banuiesc ca nu iti place cum trage masina la turatii joase,sub 2000 rot/min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvan_andrei82

Urmeaza sa ii fac revizia sapt viitoare, mai verific cate ceva atunci si o sa vad cum se comporta dupa.

Ionut10a sub 2000 ture nu trage aproape deloc, zici ca nu are turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!