Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Postez si eu un log facut in mers. 

 

Daca se poate sa aruncati un ochi peste el, eu din cate am vazut/citit cred ca este facut bine si date inregistrate sunt in parametri. Doresc insa si parerea unora mai calificati decat mine :)

 

attachicon.gifLOG-01-003-010-011 1.xls

 

Suprapresiune pe toata plaja de WOT. Inca o secunda si iti luai LIMP. D.Cycle MAP arata niste valori care indica o tija reglata prea scurt(valorile trebuie sa fie cupreinsea intre 20-30 % la inceputul WOT ~ 1500-1800 si 70-80 % la peste 4000 RPM). Asta inseamna, ca oricat de mult ar comanda N75 ul deschiderea vanelor, datorita tijei prea scurte acesta nu se deschid cat trebuie. Vezi ca am postat cateva pagini in urma niste video-uri despre cum se regleaza actuatorul cu ajutorul pistolului vacuumatic. 

 

Ataseaza te rog un BS11 (cu turbo incins)

 

Numai bine.

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Mario

Am revenit cu surubul limitator la pozitia initiala si tija am lungit-o la maxim.

Astept parerea voastra avizata.

Cam asta a iesit;

 

Tija ar mai merge lungita putin. La 4000 RPM ai o val de 86.5 % la D.Cycle Map unde ar trebui sa ai max 80 %. Cum am spus si colegului de dinainte, am postat cu ceva pagini in urma cum sa reglezi actuatorul cu ajutorul unei pompe de vacuum(post #10052). La surubul limitator NU TREBUIA SA UMBLII. Cred ca surubul limitator ar mai merge putin infiletat un sfert de tura, pt a deschide putin vanele in pozitia de ON. un reglaj de 0,5 mm face diferenta la reglarea surubului <- vezi video aici

 

Din BS11 se vede ceva probleme pe partea de jos a graficului, ori agata geometria, ori sunt ceva probleme la arcul actuatorului. Dubios tare. Oricum pt 90 de cai mi se pare ca trage ok.Logul i0n mers e facut in tr 3 sa inteleg. Daca poti si ai cum fa unul in tr 4 in felul urm: mergi constant ~5-6 secumde la 1600, dupa care blana pana dupa 4000. si imediat dupa faci un BS11 de 1 minut si le urci pe site.

 

Seara faina.

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Claudiu.

Logul nu este de la masina mea ci a unui prieten la care i-am schimbat turbo cu una sh kkk; motor 1.9 axr 101cp.

Geometria a fost curatata asa ca si eu cred ca ar putea fi slabit arcul de la actuator care e de la cealalta turbo.

Surubul limitator a fost adus exact cum era innainte sa umblu la el pt ca nu umblasem la piulita de blocare.

De lungit tija nu mai merge pt ca e la maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario,salut.uite,am facut un bs in 011 sa urmaresc tija.nu se misca deloc.asta fiind la relanti.nu pot tine masina la 1400 rpm ca nu are cine sa se uite la tija,dar poate gasesc eu pe cineva.dar uite,azi am mers foarte turat.am tinut'o uin a 3 a,intre 3500 si 4500 chiar am dus'o si pana in 5000 aproape.am fdat a 4a si mai vroia ,dar am incetinit ca nu mai aveam timp si de a 5 a.nu mi'a intrat limp mode si masina tragea super.aveam in a 3 a 110 km/h.zic eu,ca parere.daca ar fi geometria blocata,nu ar trebui sa fie tot timpu?si azi nu mi'a intrat limp mode oricat de turat as merge.deci nu stiu ce sa mai verific.as face un log nou acuma,poate e in alti parametri.ce zici?si app..are rost sa lungesc sau sa scurtez tija?pot verifica cuma supapa vaccumatica?aa..si intreb inca ceva,am un senzor,n239 parca.ala de e in fata masini,langa radiator si din el pleaca furtunul catre actuatorul turbinei.poate fi ala infundat sau defect?pt ca l'am curatat o data cu spray si s'a deblocat si a iesit numa mizerie.dar eroare nu imi da vag comu.si ala tacane mereu cand pun contactul si nu dau sa pornesc masina.ticaie intr'una pana pornesc masina.ceea ce nu cred ca e normal.acuma astept raspunsurile tale sa ma luminez si eu.mersi fain :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Claudiu.

Logul nu este de la masina mea ci a unui prieten la care i-am schimbat turbo cu una sh kkk; motor 1.9 axr 101cp.

Geometria a fost curatata asa ca si eu cred ca ar putea fi slabit arcul de la actuator care e de la cealalta turbo.

Surubul limitator a fost adus exact cum era innainte sa umblu la el pt ca nu umblasem la piulita de blocare.

De lungit tija nu mai merge pt ca e la maxim

 

Pentru turbinele kkk sunt niste actuatoare specifice,tot kkk daca nu ma insel. Pe fosta turbina daca aveai garret sigur nu sunt compatibile. se vede si in log asta. Plus reglajul este diferit. Trebuie investigat putin pe aceasta tema

 

Seara faina!

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario,salut.uite,am facut un bs in 011 sa urmaresc tija.nu se misca deloc.asta fiind la relanti.nu pot tine masina la 1400 rpm ca nu are cine sa se uite la tija,dar poate gasesc eu pe cineva.dar uite,azi am mers foarte turat.am tinut'o uin a 3 a,intre 3500 si 4500 chiar am dus'o si pana in 5000 aproape.am fdat a 4a si mai vroia ,dar am incetinit ca nu mai aveam timp si de a 5 a.nu mi'a intrat limp mode si masina tragea super.aveam in a 3 a 110 km/h.zic eu,ca parere.daca ar fi geometria blocata,nu ar trebui sa fie tot timpu?si azi nu mi'a intrat limp mode oricat de turat as merge.deci nu stiu ce sa mai verific.as face un log nou acuma,poate e in alti parametri.ce zici?si app..are rost sa lungesc sau sa scurtez tija?pot verifica cuma supapa vaccumatica?aa..si intreb inca ceva,am un senzor,n239 parca.ala de e in fata masini,langa radiator si din el pleaca furtunul catre actuatorul turbinei.poate fi ala infundat sau defect?pt ca l'am curatat o data cu spray si s'a deblocat si a iesit numa mizerie.dar eroare nu imi da vag comu.si ala tacane mereu cand pun contactul si nu dau sa pornesc masina.ticaie intr'una pana pornesc masina.ceea ce nu cred ca e normal.acuma astept raspunsurile tale sa ma luminez si eu.mersi fain :)

 

Daca BS ul nu iti tine masina turata poti incerca Output Tests. Dai next pana ajungi la N75 Valve, sau cum se numeste la tine in VCDS, dai start in cazul in care nu iti porneste automat, si te duci la turbo si te uiti. Actuatorul ar trebuie sa faca cursa on off. Valva care e raspunzatoare este N75. Daca ai probleme cu N239 si scapa vacuum cu motorul pornit (nu spre clapeta shut off si pur si simplu afara) atunci tre schimbat. La fel daca N75 ul iti bazaie aiurea sau tzacane tre schimbat.

 

Trei valori consecutive de 94.4 rezulta limp. Chiar si asa valorile alea de 91,2 91,6 nu baga motorul in limp, dar iti tine o presiune foarte mare in motor ceea ce nu e deloc bine. Plus EGR ul inchide foarte greu -> trebuie verificat.

 

Sfatul meu, este sa te asiguri ca nu exista mizerie pe traseul de retur al vacuumului, toate furtunele sunt intacte, nu ai pierderi pe nicaiei. Actuatorul turbo sa functioneze, valva unisens sa fie montata corect si sa fie buna. Valvele N75(turbo) N18(EGR) sa aiba intre 16(rece)-20(cald) ohmi si sa NU fie infundate. N239 sa nu scape aiurea vacuumul.

 

Dupa ce te asiguri ca totul e ok, revenim la log-uri.

 

Seara faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe logurile mele se poate uita cineva sa isi dea cu parerea ?? :D

 

 

1. Inainte de a comanda senzorul MAP, baga VCDS ul pune contact si nu porni motorul si dute pe canalul 10 si compara presiunea atm cu cea citita pe grupul 4. daca e o diferente de max 2-3 mbar e ok, daca valoarea e defazata cu mult e defect.

 

2. asigura-te ca tot circuitul vacuum nu este afectat, sa nu au furtune sparte, valve care scapa vacuum, valva unisens, etc

 

3. asigura-te ca circuitul turbo nu este obturat. de la filtru pana dupa EGR.

 

4. Valva turbo functioneaza corect. Geometria nu agata etc

 

5. Daca toate astea sunt ok, fel cum a spus Mario, cred si eu ca s-a umblat la reglaje. Valorile pe care le ai in BS11 sunt cam ciudate.

 

Totusi merg pe premisa ca nu ajunge destul vacuum la actuator pt a face presiunea necesara. Orice alte opinii sunt binevenite. Diagnosticarea la distanta este destul de grea si daca userul zice ca x,y este ok trebuie sa il credem :)

 

Seara faina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Claudiu ca nu am mentionat dar si vechea turbina tot kkk era.

Deci turbinele erau identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Claudiu ca nu am mentionat dar si vechea turbina tot kkk era.

Deci turbinele erau identice.

 

Atunci in mare parte ar trebui sa fie ok. Verifica returul vacuumului si valva sa nu aiba mizerii pe interior. Un filtru de aer imbacsit poate duce in timp la acumularea de mizerie pe interiorul furtunelor de vacuum (pe retur).

 

Alte pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Suprapresiune pe toata plaja de WOT. Inca o secunda si iti luai LIMP. D.Cycle MAP arata niste valori care indica o tija reglata prea scurt(valorile trebuie sa fie cupreinsea intre 20-30 % la inceputul WOT ~ 1500-1800 si 70-80 % la peste 4000 RPM). Asta inseamna, ca oricat de mult ar comanda N75 ul deschiderea vanelor, datorita tijei prea scurte acesta nu se deschid cat trebuie. Vezi ca am postat cateva pagini in urma niste video-uri despre cum se regleaza actuatorul cu ajutorul pistolului vacuumatic. 

 

Ataseaza te rog un BS11 (cu turbo incins)

 

Numai bine.

 

Salut!

 

Din pacate am pus un alt log,nici macar nu era al meu...il aveam pe aici si l-am incurcat. Cel de jos ii cel bun.

 

Mersi de raspuns !

 

LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe logurile mele se poate uita cineva sa isi dea cu parerea ?? :D

1. Inainte de a comanda senzorul MAP, baga VCDS ul pune contact si nu porni motorul si dute pe canalul 10 si compara presiunea atm cu cea citita pe grupul 4. daca e o diferente de max 2-3 mbar e ok, daca valoarea e defazata cu mult e defect.

2. asigura-te ca tot circuitul vacuum nu este afectat, sa nu au furtune sparte, valve care scapa vacuum, valva unisens, etc

3. asigura-te ca circuitul turbo nu este obturat. de la filtru pana dupa EGR.

4. Valva turbo functioneaza corect. Geometria nu agata etc

5. Daca toate astea sunt ok, fel cum a spus Mario, cred si eu ca s-a umblat la reglaje. Valorile pe care le ai in BS11 sunt cam ciudate.

Totusi merg pe premisa ca nu ajunge destul vacuum la actuator pt a face presiunea necesara. Orice alte opinii sunt binevenite. Diagnosticarea la distanta este destul de grea si daca userul zice ca x,y este ok trebuie sa il credem :)

Seara faina

M.am uitat atent la vaccum...si chiar la iesire din vacum e lipit cu poxipol... Cum se poate verifica daca vaccumul face presiune ???

Si incca ceva...am pus pe cineva sa accelereze sa vad daca se umfla furtunul de la turbo... Cat timp urca in acceleratie...baga...dar Daca tii constant la 2500-3000 furtunul e moale....nu baga deloc...

Modificat de hhh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.mi'am rezolvat problema cu limp mode.nu era geometria cu asa cum credeam si eu.vaccumul nu ajungea destul la actuator.am lipit stiutul de la pompa tandem si acuma merge super bine.am si vaccum mai mult,chiar daca folosesc frana.va salut si toate cele bune.si multumesc celor ce si'au facut timp sa imi raspunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

M.am uitat atent la vaccum...si chiar la iesire din vacum e lipit cu poxipol... Cum se poate verifica daca vaccumul face presiune ???

Si incca ceva...am pus pe cineva sa accelereze sa vad daca se umfla furtunul de la turbo... Cat timp urca in acceleratie...baga...dar Daca tii constant la 2500-3000 furtunul e moale....nu baga deloc...

 

 

Te referi la iesire din pompa Tandem, acolo e lipit cu poxipol? Ca sa testezi etanseitatea circuitului de vacuum foloseste un vacuumetru ca cel de AICI sau asemanator. Trebuie sa ai (-700 - -750 mb la relanti la intrare in actuatorul turbo si -800 - -850 pe traseul turbo incluzand rezervorul de vaacum (dupa valva unisens) - SA NU OSCILEZE nici macar 1 mm acul chiar daca accelerezi si frtanezi. Daca acul oscileaza ai probleme cu valva unisens-> vezi posturile mele anterioare.). Daca nu ai valorile respective, sau macar apropiate(o toleranta de 50 mbar cred ca e ok) inseamana ca ai pierderi sau pompa nu poate sa creeze vacuumul necesar. Mai poti verifica fix la iesire din pompa tandem, daca nu ma insel tre sa ai  min -800 mbari (cu cat val e mai mica calitatea franei si a boost ului au de suferit)

 

Etanseitatea tubulaturii turbo se testeaza inserand in serie un tub etans, cu valva auto unde se baga presiune( ca in pneu ~ 1.5 bari). Aceasta trebuie sa tina presiunea cel putin 10-15 secunde, dupa care e normal, usor usor sa scape. Un exemplu AICI

 

Un mic guide despre motorul 1.9 tdi 

 

Numai bine.

Va salut.mi'am rezolvat problema cu limp mode.nu era geometria cu asa cum credeam si eu.vaccumul nu ajungea destul la actuator.am lipit stiutul de la pompa tandem si acuma merge super bine.am si vaccum mai mult,chiar daca folosesc frana.va salut si toate cele bune.si multumesc celor ce si'au facut timp sa imi raspunda.

 

 

Voila, la fel am patit si eu in trecut, numai ca la mine era de la furtune si valva unisens. Pentru cei care dau peste acest post, VERIFICATI circuitul de vacuum, pt ca este cel mai ieftin si mai putin costisitor ca timp si bani, si apoi mergeti mai departe.

 

Ma bucur ca ti-au inviat calutzii ;) :icon_thumleft:  :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.mi'am rezolvat problema cu limp mode.nu era geometria cu asa cum credeam si eu.vaccumul nu ajungea destul la actuator.am lipit stiutul de la pompa tandem si acuma merge super bine.am si vaccum mai mult,chiar daca folosesc frana.va salut si toate cele bune.si multumesc celor ce si'au facut timp sa imi raspunda.

Bine k ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

 

Din pacate am pus un alt log,nici macar nu era al meu...il aveam pe aici si l-am incurcat. Cel de jos ii cel bun.

 

Mersi de raspuns !

 

attachicon.gifLOG-01-003-010-011.xls

 

 

 

Salut,

 

Cam lenesa pt 115 Cp. In prima faza as zice un MAF "lesinat", dar la o prima vedere. Am impresia ca nu ai destul vacuum si turbina nu iti face suficient boost. Ataseaza te rog un BS11 de minim 1 minut, un BS03 si te rog confirma ca valva unisens este functionala. Cauta un post de-al meu cateva pagini in urma cum sa o verifici.

 

Cheers! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Din pacate am pus un alt log,nici macar nu era al meu...il aveam pe aici si l-am incurcat. Cel de jos ii cel bun.

Mersi de raspuns !

attachicon.gifLOG-01-003-010-011.xls

Salut,

Cam lenesa pt 115 Cp. In prima faza as zice un MAF "lesinat", dar la o prima vedere. Am impresia ca nu ai destul vacuum si turbina nu iti face suficient boost. Ataseaza te rog un BS11 de minim 1 minut, un BS03 si te rog confirma ca valva unisens este functionala. Cauta un post de-al meu cateva pagini in urma cum sa o verifici.

Cheers!

Ar trebui sa repete si logul.sa il faca mai de jos din ture.

Maf-obosit.dupa 3000 rpm.

Verifica si temp aer admisie (pe grup 007 parca),in mers cst la 100km/h.tre sa fie cu max ,deci max 10°c peste ambianta.

Pt ca un intercooler ineficient poate face minuni in citirea maf.aerul are masa si volum.daca temp aerului e mare,volumul se mareste iar map sesizeaza mai repede atingerea presiuniicde lucru.si practic prin maf trece o cant mai mica.asta asa ca o proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa repet, sper, astazi logul avand in vedere sugestile voastre. La fel voi incerca sa fac si un BS011 si BS003.

 

Am o rugaminte, poate intr-un topic diferit, sa explicati ce reprezinta fiecare bloc masurat si intre ce valori trebuie sa se incadreze aiba fiecare.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Va rog sa imi spuneti daca urmatorul log este ok.

Este facut pe un golf 4 AJM in treapta a 3-a.

Multumesc!

Maf-ul citeste bine si dupa 3000rpm,deci e in parametrii.

Turbo ,prea multe nu pot sa zic(asa la prima vedere e in regula).

Pt acuratete in interpretare ne trebuie un log facut corect: treapta a 3-a,1500rpm,start log,se mai merg 5-10 sec cst la 1500 ,apoi wot(blana) de la 1500-4000.

Deci in log tre sa apara inca de la 1500rpm,pedala apasata 100%.

Si in plus de log ne mai trebuie,bs011(inainte sa incingi f bine turbo),si un bs003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Va rog sa imi spuneti daca urmatorul log este ok.

Este facut pe un golf 4 AJM in treapta a 3-a.

Multumesc!

O alta parere ar fi ca tija e putin mai scurta decat ar trebui.dar refa logul si fa si bs011 si bs003 cum ti-am explicat,sau cum scrie la "best answer"
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Detin un Golf 5, 77kw, BKC, 2006. Va rog sa ma ajutati cu interpretarea unui log (viteza 3, viteza 4, relantiu ptr grupurile 003,010, 011).

Va multumesc anticipat!

LOG in mers si relantiu.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai facut logul corect... Trebuie sa fii pe la 1500rpm dai start la log sa mergi asa vreo 5 secunde apoi apesi pedala la maxim...cei ce va raspund aici vor sa vada comportamentul dinainte si din momentul intrarii turbinei in sarcina... Si nu uitati bs 011 se face mu turbina foarte bine incinsa si se lasa sa inregistreze macar 2 cicluri de ON si 2 de OFF.

Oricum din ce vad eu ca neexperimentat debitmetru nu citeste corect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Detin un Golf 5, 77kw, BKC, 2006. Va rog sa ma ajutati cu interpretarea unui log (viteza 3, viteza 4, relantiu ptr grupurile 003,010, 011).

Va multumesc anticipat!

Tr3:

Exista un overboost destul de lung pot zice(catre dreapta ,sub forma de grafic),urmat de un mic underboost catre final de log.asa in mare ,functioneaza bine.

Ori tija e prost reglata,ori geometria ,ori actuatorul(e cv specific la edc 16).

Cat despre maf,nu pot zice decat ca, dupa 3000 rpm nu mai citeste bine.merita in prima faza o proba cu altul,iar daca se constata imbunatatiri,atat in log cat si la mersul masinii,nu iti ramane decat sa iei altul nou.

Tr4: prea scurt logul.

Mers la ralanti: e irelevant ce ai facut.

In orice caz repeta logul in mers.tre facut in wot de la 1500rpm.

Apoi mai tre bs 011 si bs 003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc! Am sa revin cu un log ptr vit 3 de la 1500 rot/min, vit 4 o sa fie mai lung (nu am mai avut unde sa ii dau) iar pentru relantiu am sa-I fac un log corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!