Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Buna ziua, detin un golf 5 1.9 tdi BLS 2006, de ceva timp masina in treptele 1 si 2 scoate un fum negru si masina nu trage, da in nas daca pot spune asa. In treapta 1 turbina intra brusc la peste 3000 rpm si la fel mult fum negru, la fel si cu treapta a 2. Cateodata, simt ca nu intra deloc cum ar trebui turbina. De asemenea, cu capota ridicata, motorul pornit, accelerez si se observa iesind gaze din zona turbinei.

Am facut si test in mers si atasez rezultatele, poate ma ajutati cumva.

viteza 3.xls

viteza 4 iar.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, detin un golf 5 1.9 tdi BLS 2006, de ceva timp masina in treptele 1 si 2 scoate un fum negru si masina nu trage, da in nas daca pot spune asa. In treapta 1 turbina intra brusc la peste 3000 rpm si la fel mult fum negru, la fel si cu treapta a 2. Cateodata, simt ca nu intra deloc cum ar trebui turbina. De asemenea, cu capota ridicata, motorul pornit, accelerez si se observa iesind gaze din zona turbinei.

Am facut si test in mers si atasez rezultatele, poate ma ajutati cumva.

in tr3: ceva lag la inceput dar apoiturbina corecteaza bn pe toata plaja logului,dar maf-ul este cap coada sub specific.

in schimb in tr 4 ,turbina are ceva lag pana ajunge la pres specifica(intra pe la aprox 2300 rpm),apoi la fel,corecteaza f bine.

dubios e ca in tr 4 ,maf-ul afiseaza valori ceva mai mari fata de logul in tr3.

referitor la fum ,ma duce gandul la o "fisura/scurgere de presiune" pe traseul de admisie(tot ce este intre turbo si admisie).

maf-ul citeste o anumita masa de aer ce este absorbita de turbo,dar in schimb in cilindrii nu mai ajunge aceeasi masa de aer.si de aici rezulta un AF ratio modificat,adica maf dicteaza o anumita cant de motorina,dar fiind aer putin din cauza pierderii,rezulta acel fum.

asta e parerea mea.posibil sa ma insel.

un bs003 si 011 ne mai trebuie.

si vezi de unde ies acele gaze din zona turbo

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am revenit cu un log Tr. III (senzor pedala 100%). Am avut furtunul care iese din pompa de vacuum spre blocul de supape si tulumba de la servofrana fisurat. Acolo pierdeam vacuum-ul care trebuia sa ajunga in blocul de supape. Va rog analizati acest log. Multumesc!!


Va salut! Am revenit cu un log Tr. III (senzor pedala 100%). Am avut furtunul care iese din pompa de vacuum spre blocul de supape si tulumba de la servofrana fisurat. Acolo pierdeam vacuum-ul care trebuia sa ajunga in blocul de supape. Va rog analizati acest log. Multumesc!!

2222222LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am revenit cu un log Tr. III (senzor pedala 100%). Am avut furtunul care iese din pompa de vacuum spre blocul de supape si tulumba de la servofrana fisurat. Acolo pierdeam vacuum-ul care trebuia sa ajunga in blocul de supape. Va rog analizati acest log. Multumesc!!

Va salut! Am revenit cu un log Tr. III (senzor pedala 100%). Am avut furtunul care iese din pompa de vacuum spre blocul de supape si tulumba de la servofrana fisurat. Acolo pierdeam vacuum-ul care trebuia sa ajunga in blocul de supape. Va rog analizati acest log. Multumesc!!

ai un spike ,care intradevar scade in valoare dar e putin prelungit.

turbo se vede ca intra de jos.

maf e cam.....incearca o proba cu unul bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreflo73

Mult mai bine acum,MAF-ul isi face putin de cap.Ai putina  suprapresiune la inceput,dar nu e bai,ajuta la rotile pe 17 :icon_thumleft:

post-74110-0-13094300-1443029243_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult! Incerc si cu unul bun! ..revin :)


Ms Cata! Ti-am trimis si un email!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mario20. Am sa revin si cu Bs003 si 011. Si daca e mai reped odata MB. O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am revenit cu un log Tr. III (senzor pedala 100%). Am avut furtunul care iese din pompa de vacuum spre blocul de supape si tulumba de la servofrana fisurat. Acolo pierdeam vacuum-ul care trebuia sa ajunga in blocul de supape. Va rog analizati acest log. Multumesc!!

Va salut! Am revenit cu un log Tr. III (senzor pedala 100%). Am avut furtunul care iese din pompa de vacuum spre blocul de supape si tulumba de la servofrana fisurat. Acolo pierdeam vacuum-ul care trebuia sa ajunga in blocul de supape. Va rog analizati acest log. Multumesc!!

 

 

@ andreflo73

 

S-a umblat la reglajul turbo? valoarea minima la N75 dutycyle trebuie sa fie undeva la 20% la > 4000 RPM. La tine e deja sub aceasta valoare de pe la 3800. Se vede si la felul cum citeste MAF ul dupa 3000. Daca s-a umblat cred ca tija e prea scurta, mai merge lungita putin. Valoarea de start WOT e perfecta.

 

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms! Incerc si varianta cu lungirea tijei! Juma de tura ar fi prea mult daca o lungesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la relanti tre sa ai duty  cycle 85 la suta....tu ai 80

 
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms! Incerc si varianta cu lungirea tijei! Juma de tura ar fi prea mult daca o lungesc?

 

Nu e nici o problema la lungire, doar ca dupa fiecare operatiune, blocheaza usor contrasurubul, mergi cu ea asa o zi dupa care fa un BS11, si in functie de ce vezi acolo, o mai lungesti sau o dai inapoi. Ataseaza te rog acum inainte de operatiune un BS11, si un BS03, cu turbo bine incins, si macar 5-6 cicluri on-off. Logul in mers este un stres prea mare pt masina , sa il faci de fiecare data.

 

Salut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS03 arata foarte bine, in schimb in BS11, apar niste mici neregularitati pe parte Vacuumatica, ma duce gandul la o valva unisens inbatranita, nu stiu tu daca ai asa ceva pentru ca mi se pare ca ai un bloc comun de valve. Te rog sa verifici (vezi unul din posturile mele mai vechi) . in rest e foarte bine. Deci cu o jumate de tura daca o lungesti , cred ca ar fi perfect. Tot odata verifica traseul de retur vacuum pana in filtru sa nu fie infundat.

 

numai bine

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o parere despre aceste loguri. Masina in cauza este un passat cu motor avf. Simptome, e un pic cam lenesa consuma cam mult si accelereaza cam greoi de la 1600rpm pana la 2000rpm.

Logurile sunt efectuate cu clima pe auto-18gr.

Furtunasele de vaccum sunt schimbate cu unele oem, egr-ul este curatat, proba efectuata cu alte supape n75 si n18, efectele sunt aceleasi.

Ceea ce mi se pare ciudat sunt valorile la injectoare cu cantitatea injectata mare in relanti si valoarea ceruta de ecu in relanti ptr egr . Unde sa fie problema? Sa incerc sa schimb o-ringurile la injectoare in prima faza? Dar masina porneste ok , indiferent de timpul de stationare.

O parere despre aceste log-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,

Dupa ce am reglat la audi(2,0tdi) actuatorul la turbo ON 1181mbar si OFF 958mbar va atasez un log in mers. Masina trage tot la fel de prost, adica sunt in treapta 3, WOT si masina urca incet incet in ture, cand dintrodata fuge de sub tine...Merg ce merg, iar revine la vechea poveste.
Imi da eroarea asta mereu pe EGR. Din ce ar putea fii?

Merci anticipat!
 

LOG-01-003-010-011.xls

Log-11111111111111111.txt

Modificat de vladinsky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu eroarea este din cauza egr-ului. Rotilele din plastic care actioneaza clapeta erau mancate. Deci, egr-ul ramanea blocat pe inchis.

Acum va intreb: de ce nu trage masina la WOT chiar daca egr-ul e inchis?

Din log reiese ca MAF-ul e dus, sau face figuri, pt ca i-am scos si mufa si masina merge la fel, cand isi revine si trage cand se plafoneaza(mufa maf scoasa!)

Astept pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu eroarea este din cauza egr-ului. Rotilele din plastic care actioneaza clapeta erau mancate. Deci, egr-ul ramanea blocat pe inchis.

Acum va intreb: de ce nu trage masina la WOT chiar daca egr-ul e inchis?

Din log reiese ca MAF-ul e dus, sau face figuri, pt ca i-am scos si mufa si masina merge la fel, cand isi revine si trage cand se plafoneaza(mufa maf scoasa!)

Astept pareri...

 

Fa un BS03 sa vedem ce se intampla cu EGR ul.

 

Dupa ce rezolvi EGR ul, zic sa incerci sa reglezi actuatorul cu un pistol vacuumatic. Nu conteaza doar presiunea Turbo ON si OFF, ci si cand actuatorul incepe sa se miste si cand atinge surubul de stop. Daca ai acceasi turbina ca pe 1.9 130 CP Passat, atunci urmareste videoul din postul #10052 si fa-o calumea.Iti recomand sa nu umblii la surubul de stop, daca nu a fost umblat niciodata.

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci ClaudiuM, dar un BS 003 ar fi inutil daca l-as posta, atata timp cat rotilele care actioneaza clapeta sunt tocite definitiv si EGR-ul ramane mereu inchis. Valoarea se pastreaza la 485-500 atat ON cat si OFF.
In weekend revin cu postari, dupa ce voi schimba EGR-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

DPF off,EGR off....= power off   :D 1.Pune softul original. 2.Adu motorul in parametri normali.3.Vezi daca mai e nevoie de softul tunat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOG-01-003-xxx-xxx.xlsLOG-01-011-xxx-xxx.xls

Se da masina din semnatura...curata...adica fara soft...

Turbina a inceput sa prinda un fluierat...

Luna viitoare vreau sa o reconditionez...dar nu sunt sigur daca sa ii fac doar o curatare sau recontionare adica schimbat tot din interior...

Ce parere aveti?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul recircula prea multe gaze,o solutie ar fi garnitura cu gaura de 9mm.

Turbina e ok,valoarea pe OFF e putin cam mare dar nu merita umblat la tija actuatorului.Valorile  pot  fi influientate  de consumatori ,cantitate injectata,unghi sincronizare....etc

Daca are fluierat metalic nu mai duce mult,necesita reconditionare/inlocuire inainte ca eliciile sa strice carcasele.Daca are fluierat de sirena mai duce mult si  poate scapi doar cu   o curatare

post-74110-0-97051200-1443726121_thumb.j

post-74110-0-27056100-1443726134_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze ca ma bag,dar turbo off are o valoare cam mare=>o tija reglata prea scurt=>o cantitate mai mare de gaze recirculate.

tija scurta=vane mai apropiate= se creeaza o presiune mai mare intre motor si turbo,si cum conducta egr este situata intre cele 2 piese (motor si turbo),rezulta ca "se duc" mai multe gaze arse catre egr.

deci o concluzie si mai detaliata este aceasta"

Daca scurtezi tija presiunea mica de la Bs011 creste, deoarece vanele se inchid, asta duce la cresterea ratei de recirculare, deci incarcarea cu calamina a galeriei isi mareste viteza, aerisirea cilindrilor sufere a data datorita recircularii marite pe alta parte datorita cresterii presiunii intre motor si turbo deci evacuarea nu se mai face complet si raman gaze in cilindri, fortele de forfecare la nivelul axului turbo cresc ,deci uzura segmentilor de etansare creste, apoi la decelerari aerul compresat se intoarce pana in filtru si iti omoara rapid MAF ul sau il incarca cu vapori de ulei si astfel masoara gresit lucru ce duce la scaderea cantitatii injectate= lipsa putere, etc etc etc deci in nici un caz nu e recomandat."

si app sunt si ceva probleme pe partea electro-pnrumatica (bs 011 partea de sus a graficului,acele trepte/varfuri).

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,sunt multe de verificat inainte de a umbla la actuator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Se da masina din semnatura...curata...adica fara soft...

Turbina a inceput sa prinda un fluierat...

Luna viitoare vreau sa o reconditionez...dar nu sunt sigur daca sa ii fac doar o curatare sau recontionare adica schimbat tot din interior...

Ce parere aveti?

Multumesc

cat era pres atm la momentul bs-urilor. grup 010 a 2-a casutza.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!