Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

 

 
maf ul e bosch nout,este al 3 lea cumparat intr un an de zile...inainte am avut un pierburg si alt bosch reconditionat si mergeu f slab

 

 

Ce inseamna "nout" . Cu o oarecare indoiala tind sa cred ca MAF ul cumparat nu e pt modelul tau, sau are o provenienta de contestat. Un bosch nou fara piesa la schimb e undeca la 550 roni, cu piesa la schimn e la 350 pe acolo. 

 

PS: Schimbarea oricarei piese electornice se face in felul urmator:

1. se scoate mufa (in cazul tau debitmetru) 

2. se pune contact (se inreg eroarea in ecu) eventual chiar pori sa pornesti motorul sa sesizesi comportamentul si sunetul motorului, lasi 1-2 min si il opresti

3. se schimba piesa + se conecteaza mufa

4. se porneste motorul

5. se remarca sunetul si mersul motorului schimbat (are o tonalitate mai placuta)

 

De ce se face asta: Pt ca ECU memoreaza ultimele valori de la orice component electronic care furnizeaza data in timp real, si seteaza ceilalti parametrii in acord. Prin stocarea erorii (punerea contact) informezi ECU ca piesa este "defecta". In acel moment el se asteapta sa o schimbi, resetand valorile anterioare.

 

PS:

Am sa caut si sursa si am sa o atasez. Pe proprie experienta am patit-o cand cei de la service cu maful nou din magazin 550 roni, l-au pus direct pe masina si la pornire a scos un fum de nu mai puteai sta in garaj si s-a balbait motorul si s-a oprit . "Arunca-l nene ca nu e bun", a fost replica lui. l-am pus pe cel vechi, am plecat, hotarat sa il duc la magazin, si inainte am facut un mic research pe net, unde am gasit procedura descrisa mai sus. Am incercat si voila merge. Service-urile din ziua de azi  :))  :))  :)) . In putine locuri de duci si iti face treaba calumea. :(  :(

 

Toate bune!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,nou nout am vrut sa scriu...interesanta adaptarea care trebuie facuta la maf..eu nu am facut asa,voi face asta ,,,,oricum arata mai mult dacat ala vechi ,si mult mai mult ca ala reconditionat...maf ul e pt masina mea

am remarcat ca o data cu schimbarea maf ului se schimba si valorile din bs003....adica cresc usor....

scuze ,am ceva probleme cu calculatorul...multumesc


 
 

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 
Presiunea turbo are spyke-ul specific apoi este corectata binisor cu exceptia finalului de log ,are un undeboost de max 123 mbar.

 

 care este valoarea maxima al acestui spyke (fata de specific)?? Difera de la 1.9 la 2.0 tdi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea turbo are spyke-ul specific apoi este corectata binisor cu exceptia finalului de log ,are un undeboost de max 123 mbar.

care este valoarea maxima al acestui spyke (fata de specific)?? Difera de la 1.9 la 2.0 tdi ?
Pai acel spike tre sa fie cat mai mic posibil ,si sa nu fie urmat de underboost.sunt multi factori care influenteaza un comportament ideal.

Cu cat spykeul e mai mare ,de ex un prescris de 1948 mbar(ALH) si un spyke de 2450mbar,cu atat axul turbo se invarte mai repede,cu atat uzurile turbo interne cresc.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi de ajutor, am sa revin zilele astea cu un Log pentru turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea turbo are spyke-ul specific apoi este corectata binisor cu exceptia finalului de log ,are un undeboost de max 123 mbar.

care este valoarea maxima al acestui spyke (fata de specific)?? Difera de la 1.9 la 2.0 tdi ?
Pai acel spike tre sa fie cat mai mic posibil ,si sa nu fie urmat de underboost.sunt multi factori care influenteaza un comportament ideal.

Cu cat spykeul e mai mare ,de ex un prescris de 1948 mbar(ALH) si un spyke de 2450mbar,cu atat axul turbo se invarte mai repede,cu atat uzurile turbo interne cresc.

am inteles dar trebuie sa existe o limita in care sa ffie considerat spyke dar in acelasi timp sa nu fie connsiderat suprapresiune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modul general scrie pe site la ross-tech:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Pai ,exact de acolo stiam si eu de ex cu alh-ul.

Vad ca zice spike de la 1.9 bar la 2.1 bar.

Alh are pres prescrisa de 1948 mbar.diferenta pana la 2100mbar este de 152 mbar.

Deci la alh spikeul are 152 mbar pe plus.asta e asa la general ca in realitate ......

Nu am stat sa studiez si la alte motoare.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ceva ce pierdusem prin casa.am facut o poza,poate va intereseaza.

E un ghid despre verificarile ce trebuie facute inainte de montarea une turbine noi/reconditionate/second.

Este o poza.

post-31997-0-38204700-1440178687_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o interpretare.am un touran 1.9 si nu mai trage deloc. Se accelereaza foarte greu abia ajunge la 100 nu intra turbo deloc.am facut in log in merg in a 3. Am si urmatoarele erori 16622 manifold pressure/boost sensor g31.

19463 camshaft position sensor g40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor presiune turbo,verificate fire ,mufa,eventual senzor defect(cat iti arata pe grup 010.)

Senzor axa came,verifica siguranta,fire,mufa,senzor.

Sau pe grup 011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

La modul general scrie pe site la ross-tech:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Pai ,exact de acolo stiam si eu de ex cu alh-ul.

Vad ca zice spike de la 1.9 bar la 2.1 bar.

Alh are pres prescrisa de 1948 mbar.diferenta pana la 2100mbar este de 152 mbar.

Deci la alh spikeul are 152 mbar pe plus.asta e asa la general ca in realitate ......

Nu am stat sa studiez si la alte motoare.

 

 

Da ai dreptate, dar eu, diferenta intre ce zice la ross tech si realitate vad la presiunea specifica, ce este de multe ori peste 1.9 cat zice acolo (eu cu masina luata de noua, la wot presiunea ceruta e de 2040mbar si am mai vazut asa si alte loguri pe forum) dar poate e din cauza ca al meu e de 105 cp iar alh-ul de care vb tu e doar de 90. In schimb spike-ul maxim e intradevar la 2.1 bari (mai exact 2111), de aia intrebam daca e o valoare minima si maxima, ca ma gandesc ca daca 150 de mbar ar trebui sa fie spik-ul cam la toate, la mine 2040 + 150 ar trebui sa ajunga pe la 2200, dar nu stiu daca se aplica aceasta logica banuita de mine.

 

 

Aaaa si mai e un lucru ce nu-l inteleg, ce presiune se masoara pe canalul 10?? ca vad ca e diferita de cea de pe 11

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Măsoară acelaşi lucru, dar într-un moment diferit. Dacă te uiţi la Time stamp o să-ţi dai seama. Cel mai probabil ECU interoghează senzorii secvenţial şi de asta apare decalajul acela temproral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt diferente la presiunile prescrise turbo.logic.fiecare motor (sau mai multe cu acelasi cod,si chiar diferite) au presiuni diferite de lucru.

Spikeul este specific fiecaruia,nu stiu cat tre sa fie de fabrica.

Pe 010 si pe 011 e acelasi map.

Numai ca pe 010 e pres.atmosf(care e citita la punerea contactului)iar pe 011 este pres. turbo (absoluta,adik pres atm +pres generata efectiv de turbo)in timp real.

atasez si logul

Map blocat la 2183 mbar.pune unul bun de proba si vezi ce zice.vad ca.pres atm a citit-o bine.parca 938mbar.

Oricum masina era in limp inainte de wot(vezi pres ceruta ca e mica si duty n75).

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 010 si pe 011 e acelasi map.

Numai ca pe 010 e pres.atmosf(care e citita la punerea contactului)iar pe 011 este pres. turbo (absoluta,adik pres atm +pres generata efectiv de turbo)in timp real.

 

Asta m-am prins, dar la casuta a 3 a pe canalul 10 nu imi dau seama ce e. tot presiunea turbo (adica atm + turbo)?

La fel cum nici cantitatea de aer masurat la prima casuta, canal 10 fata de casutele 2 si 3 de pe canal 3. pe canal 3 stiu ce e, dar nu inteleg ce e cea de pe 10 (prima casuta) ca nu seamana cu masa de aer actuala  de pe canal 3.

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canalele sunt concepute pentru mai multe tipuri de diagnoză nu numai pentru turbo. Pentru anumite diagnoze este nevoie de o anumită grupare a valorilor măsurate şi de asta pe canalul 10 sunt valorile măsurate ale MAF şi MAP, adică ceea ce este la actual pe canalele 003 şi 011. Dacă sunt pe aceeaşi linie nu înseamnă că sunt măsurate la acelaşi moment (ţi-am explicat mai sus de ce "nu seamnă"). Ca să te convingi uită-te la un log spre sfârşit unde valorile se uniformizează şi o să vezi că de exemplu când în canalul 011 apar mai multe valori consecutive egale o să vezi şi în canalul 010 aceeaşi valoare a presiunii pentru un Time stamp inclus în intervalul de măsurare din canalul 011. Oricum pe noi ne interesează canalul 010 pentru tipul ăsta de diagnoză în special pentru a ştii când este călcată pedala de acceleraţie la podea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.o sa schimb senzorul si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat senzolul si degeaba.unde e pozitionat n75 la touran?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va propun spre analiza un nou caz.

ALH, 333.000Km.

Turbina originala, actuator la fel.

Treapta a 3-a

3-10-11-tr3.jpg

Treapta a 4-a

3-10-11-tr4.jpg

BS3.jpg

BS11.jpg

Comentarii?

Dupa logurile in mers si dupa bs011,eu zic geometrie.

Cel mai bine e sa verifici la mana geometria.

Oricum sunt probleme si pe partea electro-pneumatica.se vede in partea de sus a graficului(bs011).verifica furtune vacuum,n75,stut pompa vacuum,actuator.

Am schimbat senzolul si degeaba.unde e pozitionat n75 la touran?

Eu am zis sa incerci cu alt senzor bun.nu ma bate daca ai dat banii pe el.:)).

Pt n75 te iei dupa furtunasul vacuum care pleaca de la actuatorul turbo.tre sa duca la n75:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce as mai putea verifica in afara de n75?ar putea fi actuatorul defect?am gasit mult ulei in clapeta de acceleratie si pe furtunele de la intercooler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

da' touranu nu are bloc de electovalve la fel ca golf v?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ar trebui sa gasesc blocul?

Am uitat sa specific ca dupa schimbare MAP am sters eroarea emission workshop si a reaparut dupa ceva timp in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' touranu nu are bloc de electovalve la fel ca golf v?

 

ba da; idem si la fel si la octavia

Unde ar trebui sa gasesc blocul?

Am uitat sa specific ca dupa schimbare MAP am sters eroarea emission workshop si a reaparut dupa ceva timp in bord.

blocul e pe partea stinga a masinii, pe panoul ce desparte motorul de habitaclu, undeva intre motor si baterie/cutie sigurante, ceva mai jos, dar il vezi dupa manunchiul de furtunase ce iese din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!