Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Sa anulezi sau sa schimbi egr-ul ( te-ia uitat daca este curat poate este plin de funingine) si un log sa vezi cum stai cu valorile la turbina.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Georgebz,e greu de depistat problema ta fara un log.cauze pot fi multe,le putem insira pana dimimeata,iar tu o sa stai o luna sau 5 min sa le verifici pe toate.deci e musai logul in mers plus un bs003 si bs011.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pun mana pe interfata sunt prezent aici. Multumesc pentru promptitudine, o seara frumoasa tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se tureaza singura trebuie sa o tii tu cu piciorul, undeva la 1380-1400 sa nu treci de 1400rpm ca iti va da eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in log se vede...cand am incercat a2a oara...mi-a dat eroare la 1107 rpm....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, asteptam o parere avizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citire pt masina din semnatura va rog!  mersi  :D log-ul contine 2 inregistrari in treapta 3. Avansul e la 0(zero) reglat.

log 3-10-11.xls

Modificat de wolfalex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in log se vede...cand am incercat a2a oara...mi-a dat eroare la 1107 rpm....

E imposibil sa nu mearga.tre sa nu sari de 1407 rpm.incearca sa o stabilizezi pe la un 1380.

Citire pt masina din semnatura va rog! mersi :D log-ul contine 2 inregistrari in treapta 3. Avansul e la 0(zero) reglat.

Maf-ul citeste bine.

Se vede clar in logul nr.2.pe toata plaja e peste specific.

In schimb in logul nr1,avem spike-ul/primul overboost(comportament normal),dar apoi urmeaza un underboost pana spre final de log,dar asta numai in primul log.

In al doilea log presiunea este corectata bine.

Posibil o geometrie ancrasata,o tija turbo ruginita etc.

Necesar ne este un bs 011 facut corect.

Turbina f bine incinsa,o forjezi in mers 3500rpm vreo 15 min ,apoi tragi undeva pe dreapta imediat si faci bs011.si lasi aprox 1 min sa inregistreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

o parere despre aceste loguri. Masina in cauza este un passat cu motor avf. Simptome, e un pic cam lenesa consuma cam mult si accelereaza cam greoi de la 1600rpm pana la 2000rpm.

Logurile sunt efectuate cu clima pe auto-18gr.

Furtunasele de vaccum sunt schimbate cu unele oem, egr-ul este curatat, proba efectuata cu alte supape n75 si n18, efectele sunt aceleasi.

Ceea ce mi se pare ciudat sunt valorile la injectoare cu cantitatea injectata mare in relanti si valoarea ceruta de ecu in relanti ptr egr . Unde sa fie problema? Sa incerc sa schimb o-ringurile la injectoare in prima faza? Dar masina porneste ok , indiferent de timpul de stationare.

tr3 d.xls

tr4 d.xls

Book1 bs3.xls

Book1 bs11.xls

valory d.doc

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

         Am si eu o rugaminte daca se poate sa ma ajutati in rezolvarea unei probleme. Toamna trecuta am inlocuit turbina  cu una reconditionata deoarece la  cea veche a cedat carcasa si a rupt axul. Actuatorul l-am folosit pe cel vechi reglajul fiind facut " la ochi".

          In primavara am inregistrat primul limp mode eroarea fiind intake presure positive deviation. Dupa ce am "intarit"  arcul actuatorului prin lungirea tijei e putin mai bine dar tot am mai avut doua trei limpuri cand afara esete f. cald si cel mai des la urcarea in forta a unei pante.

          nu stiu de ce nu am permisiunea sa atasez "fisiere de acest gen" asa ca daca doreste cineva sa ma ajute am postat linkul log-ului pe g. drive. 

         In prima parte este in treapta a 3-a dar incepe dupa ce am apasat pedala la podea, in partea a doua a tabelului este in treapta a 4-a si cred ca este de la inceput.

 

 

multumesc

 

https://drive.google.com/file/d/0B0_w9OV4pI4ETUZIcWVtd2xCNkU/view?usp=sharing

Modificat de avic71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mario pt interpretare. uite am inregistrat si un BS011, de fapt doua atasez sa va uitati, pentru ca difera putin valorile(am facut unul dupa care i-am mai dat o forja la masina si am facut inca un log).

si atasez inca un log in mers 3-10-11 va rog sa va uitati: este facut in Tr3 si Tr4 si am alipit la acest log unul mai vechi. As vrea sa va uitati la comparatie sa va dati cu parerea ce s-a intamplat intre timp. eroarea ce se stoca era 17958 - Charge Pressure: Control Deviation  P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed, deci nici pozitiv nici negativ cum multi vroiau sa spun. Limp luam inopinant (si destul de rar) si mai ales in anotimp rece la inceput, apoi chiar si vara  :lol: .

acum am observat la pedala ca nu mai vrea sa se inece si nu mai apare pericolul de limp mode, si am facut un log si :001: hop! suprapresiunea a disparut, iar valorile par mai normale.

ce spuneti?

 

ps: nu i-am facut nimic nici dupa atatia ani, nici curatare geometrie, iar alte interventii nu au avut efect: furtune vacuum schimbate, N75 Nou, tot asa au iesit logurile.

 

multumesc anticipat pentru eforturi :icon_thumleft:

BS 011-xxx-xxx.xls

2BS 011-xxx-xxx.xls

vn160815LOG-01-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@wolfalex

 

Din al doilea BS11 se vad probleme atat pe partea pneumatica (spike urile de sus - pierdere de vacuum - deci imposibilitate de a ridica tija la maxim si a o mentine acolo ) cat si pe partea geometriei ( pe masura ce inainteaza log ul zigzagurile sunt tot mai pronuntate - cauze : actuator defect, arc tasat, N75 nu elibereaza vacuumul cum trebuie, furtunul ce duce vacuumul la filtru infundat)

 

din logul in mers :

144.14 1701 850 622.3 4.8 143.42 494.9 928.2 1142.4 100 143.78 1659 2050.2 1264.8

25.5

 

prima linie de WOT underboost/lag destul de mare. La 1700 rpm deja presiunile ar trebui sa fie cam la acelasi nivel. La aceasta turatie EGR ul ar trebui sa fie inchis( teoretic la tine e: 4.8 la EGR duty cycle, acum fizic tre sa te asiguri ca functioneaza corect) si presiunea aproape sau egala cu cea specificata. Cel mai probabil ai lipsa vacuum sau tija prea lunga ( in caz ca s-a umblat la tija ) . Cam lenesa in viteza a 4-a. Cand atasezi logul inceaca sa il pui complet, cel putin cu 3-4 linii inainte de WOT, pt a vedea cum se manifesta EGR ul. Chiar si a 3-a e lenesa. Incearca sa rezolvi probleme de vacuum ( in afara de furtune mai exista o valva unisens - verifica pt ca din proprioe experienta iti spun ca are un efect imens asupra masinii )

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...un mic update la ce am scris mai devreme :

 

Din al doilea BS11 se vad probleme atat pe partea pneumatica (spike urile de sus - pierdere de vacuum - deci imposibilitate de a ridica tija la maxim si a o mentine acolo ) cat si pe partea geometriei ( pe masura ce inainteaza log ul zigzagurile sunt tot mai pronuntate - cauze : actuator defect, arc tasat, N75 nu elibereaza vacuumul cum trebuie, furtunul ce duce vacuumul la filtru infundat + E POSIBIL GEOMETRIE ANCRASATA , cu cat turbina se incalzeste mai tare cu atat problema devine mai proeminenta) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de data aceasa am reusit sa atasez si eu (multumesc wolfalex)

va rog frumos poate ma ajuta cineva

povestea mai pe larg este trei postari in urma

Logul se face in felul urmator.treapta 3,1500rpm ,start log,mers cst o mica perioada la 1500 rpm,apoi wot pana spre 4000rpm.

Nu are rost sa umpli logul cu frane de motor si alte chestii.

Simplu si la obiect.

Turbina daca te uiti are un spike destul de mare la inceput de log,iar apoi corecteaza destul de bine (sa zicem) ....daca punem sub forma de grafic sunt niste oscilatii destul de bruste(over si under boost).

Esti oricum destul de aproape de limp.

Parerea mea este ca tija mai trebuie lungita.

Pana cand spikeul scade sau mai exact pana cand obtii n75 duty =19.9% corespunzator primei valori de wot(intre1500-1700rpm).

Maf-ul e fix pe fix (merita o proba cu altul).

Bs011 nu faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mario pt. raspuns

 

dupa ce am montat noua turbina lungirea tijei a fost singurul reglaj pe care l-am facut si masina a mers mai bine dupa fiecare ajustare.

 

daca spui ca trebuie lungita si mai mult are sens pentruca asa o "simt" si eu fata de cum mergea cu turbina originala, acum trage f tare la inceputul accelerarii dupa care parca se plafoneaza.

 

am facut si BS011 asa cu m-ai sfatuit

 

LOG-01-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avic71, intradevar e mai sprintena masina cu o tija mai scurta.asa ceva fac si tunerii "de la coltul blocului",mai scurteaza tija .dar castigi pe o parte ,si pierzi pe mai multe parti.recirculare marita egr,etc.etc...

Bs011,ar fi ceva zig -zaguri in partea de jos a graficului,posibil geometria sa agate,arc tasat actuator,si ar fi si ceva pe partea electopneumatica(partea de sus a graficului).

Geometria a fost verificata la mana?

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...un mic update la ce am scris mai devreme :

 

Din al doilea BS11 se vad probleme atat pe partea pneumatica (spike urile de sus - pierdere de vacuum - deci imposibilitate de a ridica tija la maxim si a o mentine acolo ) cat si pe partea geometriei ( pe masura ce inainteaza log ul zigzagurile sunt tot mai pronuntate - cauze : actuator defect, arc tasat, N75 nu elibereaza vacuumul cum trebuie, furtunul ce duce vacuumul la filtru infundat + E POSIBIL GEOMETRIE ANCRASATA , cu cat turbina se incalzeste mai tare cu atat problema devine mai proeminenta) 

mda. sa stii ca nici nu mi-a trecut prin minte de valva uni sa verific, furtune sunt schimbate(o parte din ele), N75 cum spuneam am incercat altul nou...

dar totusi nu ai facut referire la logul in mers, cel vechi fata de cel nou...?! 

  :icon_thumleft: buna asta cu valva unisens, de ce n-oi fi verificat-o!? :tuktuk:   multumesc frumos! revin cu alte date imediat ce le am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avic71, intradevar e mai sprintena masina cu o tija mai scurta.asa ceva fac si tunerii "de la coltul blocului",mai scurteaza tija .dar castigi pe o parte ,si pierzi pe mai multe parti.recirculare marita egr,etc.etc...

Bs011,ar fi ceva zig -zaguri in partea de jos a graficului,posibil geometria sa agate,arc tasat actuator,si ar fi si ceva pe partea electopneumatica(partea de sus a graficului).

Geometria a fost verificata la mana?

Turbina e luata de la o firma care doar asta face, recondiționeza turbine, nu mai rețin acum numele, undeva prin Colentina și când am pus-o pe mașină mergea foarte ușor.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avic,

Hai sa iti zic cv legat de centrele de reconditionat turbine(poate nu e la fel si in cazul tau).

Eu sunt din ploiesti.avem aici o firma de reconditionat turbo infiintata de un an.sunt f bun prieten cu ei,uneori cand mai dau greș cu cate un reglaj la actuator ,eu sunt cel care e trimis pe teren pt a remedia problema(adik proprietarul isi ia turbina reconditionata si-o pune pe masina si constata ca masina ia limp).

Ce vreau sa scot in evidenta.Serviciile oferite nu sunt tocmai cele mai bune.

Am prins tot felul de faze la ei in sediu.geometria nu se demonteaza,doar se spala cu jet puternic de apa,alteori se demonteaza si se SABLEAZA(este strict interzis ,stim cu totii,suprafata cat mai rugoasa=accelerare proces de depunere funingine=> in cel mai scurt timp grometrie blocata/limp).nici nu mai intru in detalii legate de curatare geometrie...nu au auzit de asa ceva.

Eu mereu le-am dat sfaturi....mi-am racit mereu gura de pomana...nuns-a lipit nimik de ei...

Eu chiar nu imi doresc ca ei sa greseasca un reglaj de actuator(cu toate ca imi iese si mie ceva in urma greselii lor) pt ca ma pun in locul clientului.eu chiar ajut si clientul si centrul de recond. turbine.

Ii scap pe amandoi de timp pierdut,ca in mod normal.turbina ar trebui demontata si dusa inapoi nepriceputilor pt un nou reglaj.

Si nu mai intru in alte detalii,daca se constata ca o piesa veche(partial uzata)mai rezista perioadei de garantie,aceasta nu e inlocuita.si cand te duci sa iti ridici turbina iti zic ca.s-a schimbat absolut totul.

Bani sa iasa,asta-i deviza.

Lipsa de profesionalism sau afacere?

Dupa mine sunt amandoua....

Nu ma intelegeti gresit,pt mine colaborarea asta cu ei nu reprezinta o afacere,altfel nu va mai impartaseam nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate putini mai reconditioneaza calitativ. Si aceia la preturi o idee mai mari. Si tocmai de asta multi ii ocolesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor AXR, 250.000Km

 

Geometria pare ca nu se misca deloc, totusi presiunea este corectata binisor.

 

Care este explicatia? si opinii in general...

 

post-21653-0-93920600-1439851674_thumb.j

post-21653-0-86166300-1439851696_thumb.j

post-21653-0-83254300-1439851721_thumb.j

post-21653-0-73421400-1439851741_thumb.j

 

 

LOG-01-003-010-011-tr3-r1.xls

LOG-01-003-010-011-tr4-r1.xls

LOG-01-003-xxx-xxx-BS3-r1.xls

LOG-01-011-xxx-xxx-BS11-r1.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

mda. sa stii ca nici nu mi-a trecut prin minte de valva uni sa verific, furtune sunt schimbate(o parte din ele), N75 cum spuneam am incercat altul nou...

dar totusi nu ai facut referire la logul in mers, cel vechi fata de cel nou...?! 

  :icon_thumleft: buna asta cu valva unisens, de ce n-oi fi verificat-o!? :tuktuk:   multumesc frumos! revin cu alte date imediat ce le am.

 

 

Crede-ma ca daca acea "mica piesa" daca scapa vacuum in ambele sensuri , diferenta de performanta este foarte mare. Eu sunt patit si stiu ce inseamana 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!