Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

salut tuturor,doua pagina in urma am atasat cateva log uri,imi puteti spune uitandu va pe ele daca problema mea ,fumul si lipsa de putere,poate proveni de la un turbo defectuos?am mai spus ca turbo nu are joc in ax.de aia va intreb daca poate fi fect fara sa aibe joc?maine am sa ma uit si la intercooler cum m au sfatuit baietii si va tin la curent...merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

timpul de reactie se vede si pe log....

pentru mine un turbo ce reactioneaza bine trebuie sa se incadreze intre 1-1,5-2 secunde de cand ii dai wot in zona 1500-1600 rpm si pana atinge presiunea ceruta de catre soft, in treapta a patra. pentru maxim de acuratete eu folosesc setare turbo in vcds; si eventual loghez numai 10 si 11 pentru a fi cat mai rapida interfata.

 

nu stiu daca este super concludent, insa din tot ce am observat eu in teste si la mine, si la altii cam asa stau lucrurile; evident conteaza si carburantul, filtre etc


@ ionut

 

daca ar fi masina mea m-as baga la reglat turbo.

dupa ce ai schimbat debitmetru si egr si zici ca nu pierde pe nicaieri presiune, sau alte nebunii gen carpe sau mai stiu eu ce, este clar ca vina cade pe turbo.

vezi si tu ce valori au alti colegi pe bs11 carora li se spune ca e totul ok; te poti uita chiar la al meu pe care l-am postat ceva mai devreme.

 mie personal nu imi plac deloc valorile tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,tzacanel exact pe log ul tau mam uitat si am vzt ca ai valori mai mari ca ale mele,respectiv 150 mbar.la tija de la turbo nu am umblat cand am curatat turbo,deci e reglaj de fabrica.spunemi te rog cum se regleaza tija,sa o scurtez sau sa o lungesc?merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niste grafice comparative

post-40889-0-01846600-1406649362_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci,se vede diferenta ,la mine logurile sunt facute la 800 de m altitudine,ar trebui sa conteze asta?

ar trebui tija scurtata?merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi pentru grafice. fir-ar el de excel eu nu reusesc sa fac grafice trebuie sa iau meditatii pentru asa ceva. sunt destul de pricepul in general insa la un moment dat partea cu calculatoarele ma lasa in urma.... :)

 

parerea mea este ca ar trebui ca ecu sa faca socotelile necesare si in linii mari masini de la altitudine diferita sa aiba aceleasi performante.

 

@ ionut

  o sa incerc sa revad logurile sa vad daca imi vine vreo idee......... oricum din ce am citit eu pe forum, cred ca pana acum masina ta se numara printre cele cu cel mai inexplicabil comportament. poate ne strangem toti sa iti reparam masina sa vezi atunci cod portocaliu de bere la gheata...... :)

 

 

p.S.  vine el rune din concediu...... :)

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo

Avand in vedere discutia, cred ca ar fi util sa treci pe grafic si timpul necesar atingerii presiunii maxime si minime, ca de aici a plecat ideea, ce inseamna geometrie prompta si de unde incepem sa banium blocajele, ca la ochiometrie nu prea se vede. La tzacanel am calculat ceva in jur de 2.8-3 s la crestere, deci se poate.

 

@ionut

Da, altitudinea conteaza si graficul se deplaseaza in jos cu cresterea altitudinii, in schimb nu pot spune cu cat. Cu o regula de 3 simple, acum Constanta 1010 mbar, Predeal 892 mbar, ar insemna ca daca ai 960 mbar in bs 11 la C-ta, la Predeal ar fi 848 mbar, diferenta uriasa :). 


 

parerea mea este ca ar trebui ca ecu sa faca socotelile necesare si in linii mari masini de la altitudine diferita sa aiba aceleasi performante.

 

 

 

 eu cred ca asta e valabil in cazul functionarii normale pentru ca-l rezolva vnt-ul prin modificarea turatiei turbo, dar la BS11 geometria este la maxim deschisa sau inchisa, deci turatia turbo cat si cantitatea de aer sunt independente de altitudine  in acest caz, deci indicele de presiune este identic. De aici rezulta ca presiunea la iesire depinde doar de presiunea la intrare care depinde de altitudine si de depresiunea cauzata de filtru sau alte blocaje pe admisia in turbo.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curiozitate, zolak, tie ce presiune atmosferica iti arata masina ? la mine in jur de 989,4-999,9 daca numa insel.....


de curiozitate, zolak, tie ce presiune atmosferica iti arata masina ? la mine in jur de 989,4-999,9 daca numa insel.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimul log facut in gr 10 aveam 948 mbar (Brasov, cca. 500m) si in bs11 am min. 912 mbar, si nu m-am atins de tija chiar daca aici pe forum s-a sugerat turbo dereglat eu am considerat ca reglajul de fabrica e sfant daca nu umbli acolo.  Si pe parcurs mi-am dat seama ca bine am facut ca dupa mine daca reglezi la Balea lac la 960 mbar cand te duci la mare s-ar putea sa primesti cadou un limp de toata frumusetea :)

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta te-am intrebat. Inteleg ca tu nu ai nici o problema cu masina totul este ok.

Pe forumurile straine pe unde m-am documentat din momentul in care am avut eu probleme cu masina, fortat fiind de imprejurari sa imi rezolv singur problemele pentru ca astia sunt mecanicii, practic informatiile despre reglajul turbo nu fac referire la niste valori bs11 batute in cuie, ci mai degraba la diferenta de presiune ce trebuie sa fie de minim 80 mbar, uzual pt performante optime de 150-180 mbar.

Usor usor se pun lucrurile cap la cap.

Un alt lucru pe care l-am testat involuntar pe pielea mea a fost acela ca  imediat dupa ceva forja, diferenta de presiune intre off/on se mareste semnificativ. Mai exact intr-o zi, dupa o sesiune de loguri ce a implicat inclusiv rularea cu v max constructiva am observat ca valorile bs11 facut imediat au crescut cu cca 70-80 mbar, urmand ca dupa circa un minut sa isi revina la cele ce se vad in log.

De aici eu trag concluzia ca in momentul in care incingem serios turbo apar niste dilatari f mari ce automat conduc la o "invartire" mai usoara, mai rapida. Retineti toate astea fara a avea overboost altfel decat in mod normal pe loguri.

Daca cineva mai are experiente similare astept discutii.

In legatura cu bs11 postat de ionut, m-am gandit si eu ca nu cumva valorile sa fie influentate de diferenta de altitudine. Era mult mai simplu daca spuneai de la inceput ca si la tine sunt similare. :) La tine care este diferenta de presiune on/off.

Practic din ce se vede in bs lui diferenta de presiune tinde sa fie in jur de 140 de mbar, poate nici motorul/turbo nu a fost suficient de incins. Cred, acum, ca nu se justifica comportamentul masinii din cauza reglajului turbo. Cu alte cuvinte imi retrag pe moment necesitatea reglarii lui.

 

Ce nu reusesc sa pun cap la cap este aparitia overboostului soldat cu limp mode in situatia in care este egr activ(neobturat).

 

PRIMA explicatie care imi vine acum in minte este ca galeria de admisie sa fie groaznic de obturata, presiunea de la turbo sa se intoarca prin egr pe conducta ce il leaga de galeria de evacuare si alaturi de gazele de evacuare sa antreneze palele turbinei intr-un mare fel, cu alte cuvinte creaza fenomenul de overspining, geometria neavand cum sa reduca in aceasta situatie turatia turbinei.

Teoria asta ar explica oarecum si valorile mici ale debitmetrului NOU.

 

A DOUA, ar fi ca in continuare vanele geometriei desi curatate, agata, iar in momentul in care egr este obturat fizic cu saiba gazele ce ar fi trebuit recirculate aduc un plus de forta ce contribuie la deschiderea lor (a vanelor).

 

Cat de S.F. sunt aceste posibilitati va las si pe voi sa apreciati.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

in seara asta m-am "jucat" putin cu doua debytmetre testate prin log-uri pe masina mea 1.9tdi avf 6tr 4motion(poate are vreo importanta.

la care exista diferente majore zic eu. le atasez sa vedeti si voi

log debytmetru pyerburg


debytmetru pyerburg este nou. iar cel bosch este stock al masinii. ce am observat eu cu debytmetrul bosch masna raspunde la accelerare de la ture joase foarte bine fata de pierburg care are o ezitare ptr cateva sec la orice accelerare. iar bs pe egr cu debytmetru bosch parca are valori mai bune pe off(460)


log mers

bs 03 pyerburg.xls

bs 11 pyerburg.xls

treapta 3 pyerburg.xls

treaptaa 4 pyerburg.xls

bs 03 bosch.xls

bs11 bosch.xls

log treapta 3 shy 4 bosch.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zolak

Este cam greu de trecut timpul pentru că am văzut că în loguri diferite "time stamp" nu este acelaşi, în sensul că deşi on/of trebuie să alterneze la 10 secunde, la unele ( tacanel şi ionut10a), în schimb la altele time stamp apare înjumătăţit (de ex ursachicătălin şi kosmin_ aurel89).

Ca să fie comparaţia concludentă am făcut graficele astfel încât să fie acelaşi nr de on/off.

Eventual poţi pune Time Stamp la axa X

 

Referitor la presiuni am găsit aşa la AXR

-la BS011:

After selecting display group number 011, the idling speed is increased by the engine control unit in display block 1 to 1380...1420 rpm.
The display in display field 2 must switch between “off” and “on” every 10 seconds.
The following readouts must fluctuate in display fields 3 and 4:

 

Display field 2: off

  • Specification in display field 3: Atmospheric pressure in mbar
  • Specification in display field 4: 98…100 %

Display field 2: on

  • Specification in display field 3: Atmospheric pressure in mbar + 80...250 mbar
  • Specification in display field 4: 0…2 %

- la log în mers

Accelerate vehicle in 3rd gear at full throttle from about 1500 rpm.

At about 3000 rpm read off value indicated in display block:

 

3090 rpm   1866 mbar   1917 mbar    62 %

Specification in display field 3: 1850…2250 mbar
 

 

Am făcut captură cu 2 grafice. Convert to number nu este necesar tot timpul, mesajul ăla din primul video apare când valorile din Excel sunt salvate sub formă de text. Ca să se vadă mai bine selectaţi HD

http://youtu.be/r377Bo0Jno0

http://youtu.be/GKaYvDk6gwQ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu bs11 postat de ionut, m-am gandit si eu ca nu cumva valorile sa fie influentate de diferenta de altitudine. Era mult mai simplu daca spuneai de la inceput ca si la tine sunt similare. :) La tine care este diferenta de presiune on/off.

Practic din ce se vede in bs lui diferenta de presiune tinde sa fie in jur de 140 de mbar, poate nici motorul/turbo nu a fost suficient de incins. Cred, acum, ca nu se justifica comportamentul masinii din cauza reglajului turbo. Cu alte cuvinte imi retrag pe moment necesitatea reglarii lui.

 

Ce nu reusesc sa pun cap la cap este aparitia overboostului soldat cu limp mode in situatia in care este egr activ(neobturat).

 

PRIMA explicatie care imi vine acum in minte este ca galeria de admisie sa fie groaznic de obturata, presiunea de la turbo sa se intoarca prin egr pe conducta ce il leaga de galeria de evacuare si alaturi de gazele de evacuare sa antreneze palele turbinei intr-un mare fel, cu alte cuvinte creaza fenomenul de overspining, geometria neavand cum sa reduca in aceasta situatie turatia turbinei.

Teoria asta ar explica oarecum si valorile mici ale debitmetrului NOU.

 

A DOUA, ar fi ca in continuare vanele geometriei desi curatate, agata, iar in momentul in care egr este obturat fizic cu saiba gazele ce ar fi trebuit recirculate aduc un plus de forta ce contribuie la deschiderea lor (a vanelor).

 

Cat de S.F. sunt aceste posibilitati va las si pe voi sa apreciati.

 

Eu am diferenta on/off cca. 170 mbar la un minim de 912 mbar, si zic eu ca masina merge bine. Din pacate nu se prevede anul asta sa fac un drum de mare ca as face niste masuratori si acolo si la Predeal si am vedea practic daca pe aceeasi masina exista diferente in functie de altitudine si teoria mea ar putea fi infirmata sau confirmata. Dar poate cineva are aceasta ocazie. Totusi din ce ai scris si tu si @lupo putem considera ca diferenta on/off nu este asa de stransa la 160-180 mbar, ci poate fi considerata acceptabila de la o dif de 80 mbar in sus, pana pe la 250.

 

Legat de problema lui @ionut mai degraba cred in prima varianta "SF" expusa de tine, mai ales ca se plange si de fum, deci poate ca aerul masurat de maf nu ajunge in motor ci in evacuare. Eu daca as fi in locul lui as demonta tot si as curata/verifica toate conductele, IC, galerie, egr ca doar asta nu costa bani doar timp. El deja a dat bani (poate inutil) pe egr si parca si pe maf si problema persista in continuare. Dar parca un log in mers de la el nu am vazut, ca la WOT egr nu se deschide deci s-ar vedea daca ia limp doar cu egr in lucru.

 

O alta problema este maf-ul pyrburg, ca din ce zice si @kosmin si altii pe acest forum se pare ca nu este cea mai nimerita varianta. Chiar daca Bosh-ul e un pic mai scump poate merita diferenta.

 

@ lupo

 

Cred ca nu m-am exprimat destul de clar. M-am gandit doar sa vezi in log pe time stamp cat timp trece din momentul din care se comanda inchiderea geometriei si pana urca presiunea la max. Sunt 2-3 cicluri deci o valoare medie aproximativa si trecut pe grafic ca si comentariu. La tzacanel am calculat cca. 2,8-3 secunde, eu am undeva la 3,5-3,8, la @ursachicatalin parca era ceva tot atat. Ca pe graficele facute de tine (foarte fain dealtfel), e greu sa aproximezi timpul de pe axa Ox cu ochiul, ca e doar o poza.

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zolak ,dupa amiaza ma duc sa desfac intercooler ul si ma mai uit inca o data la furtunele alea groase sa vad vrei pierdere de aer,numai admisia nu o pot da jos ca e cam incomod,dar e destul de curata din ce am vazut ,egr ul e nou deci e curat.va tin la curent ....merci

log cu saiba egr cu gaura redusa,limp mode.xls

iar limp mode.xls

log geomterie curatata.xls

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudat rau logul ala cu saiba cu gaura redusa.  Simt ca-mi patineaza mintea,  mai ales ca tu ai comenzile pe invers ca la mine. Dar esti convins 100% ca stii care este N75 si ca furtunul de la N75 pleaca de pe stutul bun si merge la actuator? Sau ai incurcat furtunele de vacuum de la egr si turbo? Supapele electropneumatice sunt apropiate? Nu cumva ai incurcat mufele electrice? Nu am explicatii f. logice dar mie-mi pute a ceva incurcaturi de comenzi. Poate ai vre-un prieten cu masina identica si faci o comparatie inainte de a te apuca sa demontezi.

 

Uite mi-a venit o idee, dai pe bs11 si urmaresti vizual ca actuatorul sa se miste cel putin 1-1,5 cm si pe bs 003 la fel sa vezi ca egr-ul misca cel putin 1-2 cm

Modificat de zolak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,la mine e bloc de electrovanne ,nu pot confunda comenzile de la egr cu turbo ca nu ajung furtunele,am fost la doua reprezentante vw si masina a stat ore intregi la ei si nu au gasit pana,doar daca au facut ei vreo pozna,ceee ce nu prea cred,geometria e murdara de asta i au limpuri ,e posibil ca actuatorul sa nu fak cursa completa,insa eu ma intreb de ce debitmetrul nu vrea sa scoata valorile cerute de ecu......am vazut ca debitmetrul nou care l am pus are potential ,scoate si 940 de mg dar in schimb am si presuinea f mare...

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa tu debitmetrul ca limp-ul nu-l iei din cauza lui ci al turbo. Daca tu stii ca geometria e murdara si se blocheaza rezolva asta si dupa aceea te poti pronunta asupra debitmetrului. Cu schim egr, maf etc. poti preveni afumarea geometriei dar nu-l poti curata, mai ales ca presiunea sta bat la 2500 timp de 5 sec. si scade doar dupa ce ecu taie motorina.

Deci discutam doar sa ne aflam in treaba ca tu stii de fapt care e problema care necesita rezolvare urgenta, dupa aia vine doar un "fine tuning".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! revin cu o problema. cand pornesc masina am observat ca tija actuatorului culiseaza la maxim si ramane acolo nu se misca dupa cum o accelerezi, iar cand opresc motorul reveni la normal. care ar putea fi problema? actuatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e problema? Nu-ti merge masina? Pune loguri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zolak,eu geometria am cutat o de 2 ori in decursul unei luni,doar nu oi curata o lunar de acu...am desfacut intercooler ul si l am spalat cu benzina ,nu avea nik era curat inauntru,m am uitat la tija actuatorului si cand pornesc motorul face cursa completa ,adica se opreste pe surubul de stop,pe urma m am uitat pt a 3 a oara la furtunele de la admisie si turbo si nu am gasit nici macar o pata de ulei sa se prelinga pe ele.daca voi cei mai cu experienta imi spuneti ca geometria agata eu schimb si gata,deja am comandat una....te rog uitat te la log ul cu geometria curatata si ai sa vezi ca debitmetrul nu baga aer suficient....

log geomterie curatata.xls

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum arata graficul actual o sa schimbi geometria turbinei aproape degeaba. Da poate curba presiunii o sa stea ma aprope de ce vrea ECU, dar nici in situatia de fata lucrurile nu stau atat de rau, cel putin nu atat de rau incat sa fie o cauza pentru valoarea de la MAF. Daca esti sigur ca admisia e curata si intacta atunci ar fi bine sa verifici si cablajul dintre MAF si ECU.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

si eu zic ca nu are nimic debitmetrul din moment ce ai suprapresiune pe turbina. cred ca problema ta se invarte asupra turbo-ului in zona de comanda adica: lipsa vaccum la capsula turbo, sau actuator defect/spart. capsula de vaccum ii da drumul la tija dar nu mai poate sa o ridice sa stabileasca presiunea si asta se datoreazA lipsei de vaccum sau actuator spart, plus ca gazele opun rezistenta mare asupra geometriei.

geometria cand ai curatat-o culisa usor la mana? facea cursa complet de la un capat la altul? ai folosit smirghel ? cum ai indepartat calamina de pe zona unde freaca palele geometriei? ai facut planeitatea geometriei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti,

 

dupa ce am montat saiba cu diametrul mai mic la egr(9 mm) , tot nu am am scapat de acea intrerupere din jurul turatiilor 1.800-2.000 , dar , am observat ca daca merg cu mufa scoasa la debitmetru,masina merge un pic mai bine si nu mai are acele intreruperi.

postez 2 loguri cu BS 03 si BS 011 , cu egr cu saiba cu diametrul micsorat. pana acum colegii au banuit o geometrie ancrasata,dar nu cu certitudine. ceva idei?

 

multumesc

LOG-01-003-xxx-xxx egr 22jul.txt

LOG-01-011-xxx-xxx 22 jul.txt

LOG-01-003-010-011 log mers nou bora grafic.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian,admisia nu am curatato dar cand am schimbat egr ul m am uitat la ea si era destul de curata,voi verifica cablajul de la maf la ecu....                                                            kosmyn,blocul de electrovane cred ca merge altfel nu ar merge nici egr ul ,plus ca am scos furtunelul din actuator si aspira aer,cat despre actuator acesta tine vacuum l am contolat impreuna cu un mecanic cu o seringa mare,,cat despre curatarea turbo ului ,am curatat cu varful la o surubelnita plata si nu am facut nici o planeitate,chiar azi m am uitat si face cursa completa la relanti pe surubul de stop.   in schimb am dat cu degripant pe carcasa unde i geometria variabila si facea bule de aer mici,acolo unde s suruburile alea 5 care strange geometria,poate fi asta o problema?astept raspuns    merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

la tine kirule am impresia ca nu deschide bine valva egr sau nu primeste comanda sa fie deschis. verifica daca ai suctiune la intrarea in egr, trebuie sa fie puternica sa iti aspire degetul si sa il tina lipit.verifica vaccumul daca vine la electrovalva care comanda egr-ul. verifica inclusiv egr-ul. te conectezi cu un furtunas si tragi aer sa faci vid;si daca tine inseamna ca are membrana buna. daca scapa e sparta. de la ce motor sunt log-urile?

@ionut ai umbla la furtunele de la blocul de electrovalve? le-ai scos? sa nu le fii scos cumva si dupaia le-ai bagat gresit la loc si ai incurcat vaccumurile. verifica/compara cu o alta masina la fel ca a ta . . .apropa rau ca nu ai facut si o planeitatea geometriei . .

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!