Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

salut rune,

 

catalin kiru sunt,am fost plecat in concediu si nu am mai raspuns. am luat legatura cu floro din barlad dar este plecat pana in august. am comandat acea garnitura pentru egr de 9 mm si vineri o sa fac schimbul,si , asa cum mi-ai cerut ,ai in atach log BS 03 si 11 ,poate ma ajuti cu interpretarea lor. am incercat pe pm,dar cred ca s-au sters conversatiile,si nu am reusit sa trimit alt mesaj.  o zi buna

LOG-01-003-xxx-xxx.txt

LOG-01-011-xxx-xxx.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Turbina curatata,egr curatat,n75 nou,furtunase schimbate si tot am luat limp mode doar pe la 130-140 km.

Astazi am fost pe autostrada special pentru un log si surpriza nu a mai luat limp mod,asta dupa de am chinuit-o bine.

Am facut un log si as vrea va rog sa imi spuneti parerea.Multumesc.

La prima vedere debitmetrul este vinovatul. Inlocuieste-l, chiar cu unul de proba dar care fie bun ( valori mai mari decat cele cerute) si refaci logul pentru ca nici turbo nu lucreaza cum trebuie insa functionarea lui este dependenta de debitmetru.

Ce eroare integistreaza masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Turbina curatata,egr curatat,n75 nou,furtunase schimbate si tot am luat limp mode doar pe la 130-140 km.

Astazi am fost pe autostrada special pentru un log si surpriza nu a mai luat limp mod,asta dupa de am chinuit-o bine.

Am facut un log si as vrea va rog sa imi spuneti parerea.Multumesc.

salut rune,

catalin kiru sunt,am fost plecat in concediu si nu am mai raspuns. am luat legatura cu floro din barlad dar este plecat pana in august. am comandat acea garnitura pentru egr de 9 mm si vineri o sa fac schimbul,si , asa cum mi-ai cerut ,ai in atach log BS 03 si 11 ,poate ma ajuti cu interpretarea lor. am incercat pe pm,dar cred ca s-au sters conversatiile,si nu am reusit sa trimit alt mesaj. o zi buna

Catalin kiru

Din bs11 rezulta o diferenta de presiune prea mare intre turbo on/off. Parerile pe forumurile diesel sunt ca ea trebuie sa nu depaseasca la cald o caliare de 180-190 mb. Practic vanele tale latunci cand vacuumul este maxim, adica se cere boost maxim de la turbina, sunt prea inchise. De aici iti rezulta si valoarea mica la egr on pe care o observi in celalalt bs. Practic din cauza vanelor prea inchise gazele de evacuare nu au suficient loc pe unde sa iasa si o iau pe teava catre egr a carei prindere este pe galeria de evacuare inainte de turbo.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Maf-ul meu cum se prezinta?

Modificat de ursachicatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.Masina nu integistreaza nici o eroare acum dar inainte de curatare am avut :17965-charge pressure control: positive deviation
P1557-35-10- --intermittent.
 

Am facut acest log sa vad daca mai apare.Ce valori trebuie sa am la debimetru sau cum ai constatat ca este debimetrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log mers 3-4.txtlog bs 3.txtlog bs 11.txtLOG-01-003-010-011.XLSLOG-01-003-xxx-xxx.XLSLOG-01-011-xxx-xxx.XLSbuna seara. astazi am curatat debitmetrul,am verificat geometria cu o seringa si se misca...cand am iesit la o tura parca tragea mai bine(o fi placebo) si m-am gandit sa fac niste loguri in bs 3-11 si log mers in treapta 3 si 4 va rog niste pareri...dl RUNE m-am uitat a furtunase sunt in regula am dat cu spray contact la toate mufele de pe la senzori si debitmetru asa cum mi-ati spus. pun si format txt pentru cei care intra de pe telefoane. scuze pentru cele xls ca am uitat sa le asez.

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.Masina nu integistreaza nici o eroare acum dar inainte de curatare am avut :17965-charge pressure control: positive deviation

P1557-35-10- --intermittent.

Am facut acest log sa vad daca mai apare.Ce valori trebuie sa am la debimetru sau cum ai constatat ca este debimetrul?

S-a tot discutat.... Un debitmetru care functioneaza corect trebuie sa citeasca mai mult aer decat specificat sau cel putin egal cu acesta, mai ales in ture mari. In cazul tau se vede ca pica sub ba mai mult decat atat oscileaza nejustificat, asta daca nu ai trecut tu prin portiuni de vid cu masina cand ai facut logul.

Maf-ul meu cum se prezinta?

Tie cum ti se pare? Spre rusinea mea nu ma descurc foarte bine cu graficele, insa tu ce parere ai despre maful tau cand te uiti la graficul oe care probabil tu l-ai facut.

Avand in vedere explicatia pe care am dat-o mai devreme celuilalt coleg si transpunand in graficul tau te las pe tine sa tragi concluzia.... :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate o parere? Turbina a fost reconditionata in urma cu un an/20.000 km, geometria nu a fost inlocuita, doar verificata si curatata (aparent lucra cum trebuie, motiv pentru care nu s-a inlocuit).

 

In timpul primului log a luat limp pe la 3700rpm, la a doua incercare s-a comportat normal, atat in treapta 3 cat si in treapta 4.

"Problema" este ca in decelerar, cand se scoate din sarcina, se aude pentru cateva secunde un hmmm. Masina merge bine dar parca nu facea asa in urma cu 2-3 saptamani.

 

Eroarea stocata la primul log

16618 - Boost Pressure Regulation
            P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition)

 

 RPM: 3744 /min

 

O parere?

Posibil sa fie din reglajul tijei actuatorului?

treapta3 - LIMP.xls

treapta3 second.xls

treapta4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am nevoie de putin ajutor,log-ul este de la un passat 5.5 2.0 tdi ,limp mode, overboost:

 

Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de fff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate o parere? Turbina a fost reconditionata in urma cu un an/20.000 km, geometria nu a fost inlocuita, doar verificata si curatata (aparent lucra cum trebuie, motiv pentru care nu s-a inlocuit).

In timpul primului log a luat limp pe la 3700rpm, la a doua incercare s-a comportat normal, atat in treapta 3 cat si in treapta 4.

"Problema" este ca in decelerar, cand se scoate din sarcina, se aude pentru cateva secunde un hmmm. Masina merge bine dar parca nu facea asa in urma cu 2-3 saptamani.

Eroarea stocata la primul log

16618 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition)

RPM: 3744 /min

O parere?

Posibil sa fie din reglajul tijei actuatorului?

Este posibil sa fie si din reglajul tijei actuatorului, un actuator cu tija prea scurta poate conduce la overboost/limp. Insa in cazul tau probabil ca este vorba despre o geometrie cu probleme,ancrasata, mai ales daca logurile le-ai facut in ordinea in care sunt postate. Se poate observa o mica imbunatatire de la un log la altul in sensul ca timpul in care presiunea furnizata de turbo este mult prea mare pare sa scada.

Sfatul meu este sa faci mai multe basic setting-uri pe canalul 11 combinat cu ceva mers mai turat sa vedem daca se imbunatateste si mai mult situatia. Sau, in masura in care ai acces si te pricepi sa demontezi tija de pe parghia de la turbo, scotand siguranta zeger, sa actionezi manual geometria sa vezi daca agata, si eventual daca se mai deblocheaza.

Salut,am nevoie de putin ajutor,log-ul este de la un passat 5.5 2.0 tdi ,limp mode, overboost:

Multumesc anticipat!

Cunosti masina? De cat timp are soft? A functionat vreodata bine cu softul asta?

Fara suparare insa pare un soft facut prost, care a ajutat la blocarea geometriei.

A luat limp spre sfarsitul logului?

Poate colegul rune are ceva disponibilitate sa isi spuna punctul de vedere, este mult mai experimentat.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,cunosc masina ,softul este de cateva luni si nu a fost nici o problema...de ce crezi ca este prost facut?

 

Da,este in limp mode

 

Am uitat sa mentionez ca masina are si dpf off si s-a mers fara a fi inlocuit spatiul unde a fost dpf-ul(log-ul e facut in aceleasi conditii)

Modificat de fff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!! as dori si yo o parere cu mentiunea ca valva egr este anulata. si din cand in cand limp mode debitmetru de aer schimbat, turbina curtata acum o luna

Log-230230km-143058mi.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ fff

Este o parere personala, preferinta daca vrei. Mi se pare prea agresiv softul. Practic de la cca 2000 de ture si pana la turatia maxima turbinei tale i se cere sa livreze 1,5 bari constant, destul de aproape de capacitatea maxima pt o perioada de timp foarte mare. Plus ca si sub 2000 de ture salturile de la o presiune ceruta la alta mi se oar destul de mari. In aceste conditii stresul pe turbo mi se pare foarte mare.

Mai ales ca ai/a avut dpf masina inainte consider ca se impune o verificare riguriasa a turbinei. In aceeasi situatie am fost si eu si dupa anulare am constatat ca turbo avea joc axial maricel.

Incepusem sa am si eu overboosturi destul de asemanatoare ca si tipar cu ale tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu are joc,asa facea si cu softul initial ,softul a fost scris aseara stage 1+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de raspuns,

acum cateva luni am schimbat actuator-ul de pe turbina si nu stiu daca a mai fost reglat cum trebuie sau nu. n18 si n75 sunt noi,egr este de 1 an,debitmetrul are cam un an si jumate. cert este ca am o intrerupere intre 1.800 si 2.200 ture,de care nu scap si un consum cam maricel. ce ma sfatui sa fac in continuare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

           Va salut,

    Am rugamintea sa-mi spuneti si mie daca este in regula reglajul la tija turbosuflantei si daca sunt alte probleme.

Postez un log tr3 la un ALH din 2000 (am schimbat turbina cu un sh, apoi am refacut reglajele la tija)

 

   Multumesc.

LOG-01-003-010-011 tr3 azi 3.xls

Modificat de nyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa montezi saiba de care faceai vorbire in postul anterior.

Am si eu pe masina mea, se gaseste pe original si costa doar 10 lei. sunt sanse sa scapi de aceasta intrerupere. Daca imi amintesc bine motivul pt care aceasta saiba exista ca reper original este chiar eliminarea acestor intreruperi sau a unor vibratii pentru anumite coduri de motor.

Oricum pentru sanatatea turbinei eu as recomanda refacerea reglajelor turbo. Si eu am avut cu turbina actuala o diferenta intre turbo on/off de aproximativ 260 de mb daca imi amintesc corec, diferenta pe care am redus-o in jurul valorii de 180-190mb cu motorul incalzit bine, prin starngerea surubului de stop, cel asigurat de o piulita hex de 8 si in care trebuie bagat un imbus de 2,5. Bafta!


@ nik

 

Este masina ta?

 

Nu pare reglat corect actuatorul, mai exact tija este prea lunga. Asta daca restul este in regula, adica furtune turbo montate corect, fara sparturi etc sau nu exista pierderi de vacuum.

Tija trebuie stransa pana ce valoare duty cycle n75 ajunge in jurul valorii de 75-80% pentru o functionare corecta pe parcursul intregului an si in toate conditiile de sarcina.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, este masina baiatului meu.

Am atachat log-ul corect in timp ce tu ai postat, sorry.

Primul pe care l-am sters a fost logoul initial.

 Am facut reglajul marind tija (primul log), apoi am micsorat-o pana la ultimul log, ce crezi este in regula ?

  multumesc.

LOG-01-003-010-011 tr3 azi 3.xls

Modificat de nyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

attachicon.giflog mers 3-4.txtattachicon.giflog bs 3.txtattachicon.giflog bs 11.txtattachicon.gifLOG-01-003-010-011.XLSattachicon.gifLOG-01-003-xxx-xxx.XLSattachicon.gifLOG-01-011-xxx-xxx.XLSbuna seara. astazi am curatat debitmetrul,am verificat geometria cu o seringa si se misca...cand am iesit la o tura parca tragea mai bine(o fi placebo) si m-am gandit sa fac niste loguri in bs 3-11 si log mers in treapta 3 si 4 va rog niste pareri...dl RUNE m-am uitat a furtunase sunt in regula am dat cu spray contact la toate mufele de pe la senzori si debitmetru asa cum mi-ati spus. pun si format txt pentru cei care intra de pe telefoane. scuze pentru cele xls ca am uitat sa le asez.

 

debitmetru cere iesire la pensie si in opinia mea turbo nu este reglat corect daca s-a umblat cumva la el, sau nu ai vacuum suficient, sau ai geometria blocata( adica nu face cursa minim-maxim),sau actuator este defect. In bs11 intre turbo on si off trebuie sa ai o diferenta de minim 80mbar, uzual/recomandat 180-190 mbar pentru ca masina sa raspunda bine la acceleratie. Posibile cauza pentru diferenta mica in cazul tau sunt cele de mai sus.

Numai bine!

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tzacanel  ,

 

multumesc mult pentru ajutor , voi schimba intai garnitura,dupa care voi strange si acel surub de stop.

 

o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbo nu a fost umblat, am incercat geometria cu o seringa se misca usor dar avea un mic scartait (nu stiu daca facea cursa completa, sau mai exact nu.mi dau seama) cum scap de acel scartait si cum aflu daca geometria ajunge la cursa maxima? Exista vreo metoda?...am verificat furtunele sunt intregi....sa inteleg ca diferenta dintre turbo onn si off trebuie sa fie mai mare adica geometria nu ajunge la maxim (ori vacuum insuficient ori ancrasare) off: imi urez la multi ani azi fac un an de vwforum :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La turbo nu a fost umblat, am incercat geometria cu o seringa se misca usor dar avea un mic scartait (nu stiu daca facea cursa completa, sau mai exact nu.mi dau seama) cum scap de acel scartait si cum aflu daca geometria ajunge la cursa maxima? Exista vreo metoda?...am verificat furtunele sunt intregi....sa inteleg ca diferenta dintre turbo onn si off trebuie sa fie mai mare adica geometria nu ajunge la maxim (ori vacuum insuficient ori ancrasare) off: imi urez la multi ani azi fac un an de vwforum :))

 

Ai inteles perfect. Daca esti sigur ca nimeni nu a deranjat reglajele atunci,

faci un basic settings pe canalul 11 si urmaresti daca atunci cand ai vacuum maxim (la mine afiseaza turbo on pe vcds) parghia de la turbo, cea pe care intra tija dela actuator, ajunge pe surubul de stop, idem relanti; la turbo off parghia ar trebui sa fie la maxim in directia opusa- turbo off cea in care geometria este deschisa la maxim. Judecand conform logului bs postat consider ca isi face cursa pentru a deschide geometria.

 

 

p.s. oricum debitmetrul este clar obosit. eu unul as schimba debitmetrul si restul as verifica pe urma.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tzacanel la ultimul meu log ai vazut ceva in neregula ?

 Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nyk

 

Arata mai bine acum. duty cycle este corect, nu este el chiar 80% insa eu l-as lasa asa.

 

Problema este ca turbina face destul de greu presiunea ceruta, in traducere lagul este destul de mare. Overboostul ce apare pe la 2600 rpm iarasi este o idee mai mare si este corectat putin mai greu decat ar trebui. Ceva in comanda geometriei sau chiar geometria nu functioneaza chiar cum ar trebui.

 

Ai curatat cumva geometria turbinei sau ai montat-o direct pe masina?

 

 

Daca turbina este proaspat montata pe masina si e de pe vreun raft din dezmembrari sau de pe o masina ce nu a functionat de ceva vreme, momentan as lasa-o asa, mergi cu masina,nu subturat insa nici nu abuza de ea pana nu te convingi cat de cat de turbina. Scoate-o la un exterior in regim variat de sarcina si turatie si dupa refa un log.

 

Un posibil vinovat pentru lagul marit poate sa fie si egr-ul.... daca inchide mai greu/lent decat trebuie pierzi presiune pe la el.

 

 

Sa ai spor!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Multumesc mult, azi am facut reglejele si nu eram convins ca am facut ce trebuie; turbina am montat-o de la dezmembrari si nu am umblat la ea eloc,doar ca nu facea "servici" decat de la 2300 rpm, asa ca am cumparat o clona vcds si am purces la treaba.

 

  Treaba cu motorul e ca s-a turat, a luat-o pe ulei astfel am schimbat turbina segmentii si pistonul2 am refacut chiulasa ( schimbat supapele pe evacuare, semeringuri, samd ) si de cateva saptamani se chinuia bietul baiat cu masina la putere de SDI, astfel fiind in concediu si urmand sa mergem cu masina lui in excursie pe la Oradea, manastirile  din Moldova, am luat-o in teste si am decis impreuna cu mecanicul care mi-a facut reparatia sa incercam sa o punem cat de cat la punct, si iata rezultatul.

 

   Geometria cred ca i-si  va reveni dupa reglajul tijei, tind sa cred ca in aceste cateva saptamani de cand am reparat motorul (baiatul meu nu a mers sportiv cu ea, de, e incepator ca la 18 ani) din cauza ca tija nu se ducea pana la capat, geometria nu i-si facea cursa totala si astfel se putea depune finingine pe valve in zona in care nu lucra, nu?

 

Multumesc inca o data pentru sprijinul acordat!

Modificat de nyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!