Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Specific  motoarelor cu  tuning este blocarea geometriei datorita cantitatii mai mare la injectie...no coment banii tai distractia ta

 

Maful, valoara actuala dupa 3000 cade sub valoarea specificata ..deci pune pe lista de cumparaturi din viitorul apropiat un MAF.

 

Turbo, overboostul de 400 mbar ce il ai la inceputul WOT poate apare in urma: unui tuning, geometrii calaminate, un egr care inchide tarziu, alte defectiuni in sistemul vacuum  ptr a fi mai exact mai e nevoie de informatii....

 

Esti inca departe de Limp Mode  daca te uiti la cyclul N75  cea mai inalta valoare este de 81.7 %  in momentul overboostului de 2458.2 mbar, cat de sanatoa este acest overboost ptr motor nu cred ca te intereseaza  atat timp cat ai acceptat sa pui tuning pe motor,  si Limp Mode  iei dupa ce ai trei valori consecutive  de 94%   deci mai e loc destul....si Cipos are o magazie de turbouri noi

De ce zici ca e vinovat tuning-ul? Softul cere 2142 iar turbina baga 2150.Nu e doar vina turbinei?

Iar MAF-ul citeste o valoare scazuta odata cu scaderea presiunii furnizate mai mici decat cea specificata,deci cred ca MAF-ul e ok.

Eu zic sa se uite la MAF dupa ce rezolva cu turbina dar mai mult ca sigur ca e in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La kick-down un overboost de 400 mbar in primele 2-3 secunde e normal.  

Insa valoarea debitmetrului scade mult, mult prea mult raportat la presiunea existenta in turbina.

Dupa parerea mea, acum masina trage foarte bine la inceput apoi odata cu urcarea in turatii si viteza incepe sa-i scada mult puterea. E vina debitmetrului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina trage foarte bine momentan.Pe viitor vroiam sa-i schimb turbina cu un vnt17 dar daca voi spuneti ca mai tine turbina actuala ii voi schimba debitmetrul si mai trag asa de turbina pana va da semne de oboseala.

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ sil

 

 Eu nu ti-am spus ca trebuie numai decat , imediat sa schimbi  debimetrul, debimetrul nu se duce de azi pe maine asa hocus pocus, la debimetru, in timp, datorita uzurii  scade valoarea pe care el o trimite la EDC  deci astfel  managementul motorului se bazeaza pe o valoare mai mica , prin viitorul apropiat ma refeream la o juma de an un an.

 

in cazul tau eu asi incepe cu o verificare/curatare a EGr ului,  apoi o verificare/deblocare a geometriei, si dupa ce ai certitudinea ca EGR ul si geometria functioneaza in parametri  atunci poti  face din nou un log ptr a interpreta mai corect starea debimetrului.

 

Ptr mine este mai simplu/ieftin  sa schimb un debimetru , care a trecut deja de 100000km,  decat sa il diagnostichez, multi vad acest debimetru ca o piesa nemuritoare  dar in realitate face parte din consumabile.

 

La o masina cu tunnig nu este regula sa schimbi turbo la un an, dar  sigur este ca  la motoare cu tuning,  turbo are nevoie de o intretinere mai atenta.

 

Eu personal ptr turbo pe langa verificare/deblocarea geometriei asi opta ptr intinderea tijei cu o jumatate de tura o tura, daca overboostul  persista dupa deblocare, in rest mai poti face km  frumosi cu acel turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns rune.Hai totusi sa detaliez putin.Am masina de 1 an, cand am luat-o intra in limp mode, cipos mi-a schimbat actuatorul la turbo si am rezolvat problema.La geometrie nu s-a umblat niciodata.egr-ul si intercoolerul sunt curatate de mine.cipos mi-a spus atunci ca el prefera sa schimbe geometria nu o curata si ma gandeam daca tot demontez turbina sa-i schimb miezul cu un vnt17.Tuningul l-am facut de cca 3000km si atunci baietii de la tcm mi-au spus ca am debitmetrul putin obosit si imi recomanda si o verificare a furtunaselor de vacuum si curatarea geometriei

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru trebuie sa iti fie clar !! In momentul cand te decizi ptr tuning  datorita avantajelor aduse  trebuie sa accepti  dezavantajele.

 

Si intre dezavantaje intra si necesitatea unei intretineri mai exacte, datorita cantitatii mai mari de particule in gazele de essapament.

 

Un alt lucru care trebuie sa il stii este faptul ca, un motor care vara merge frumos, poate  la intrarea in anotimpul rece sa i-a limp mode, datorita scaderii maleabilitatii membranei actuatorului cauzata de temperaturile scazute.

 

Deci valoarea aceea de la ciclul N75  de 82.0 % este foarte ok ptr timpul rece si nu trebuie sa iti dea de gandit momentan, dar cand vara aceasta valoare urca la 90 % trebuie sa iti dea de gandit, deoarece 90 % vara semnifica limp mode  iarna.

 

Trebuie sa intelegi corect intentia lui Cipos cu geometria !!  deoarece cand mergi la el sa rezolvi o problema cauzata de geometrie  ceri de la el o garantie... deci el nu-ti poate da garantie pe o piesa veche curatata....  dar pe o piesa nou da.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie ar ajuta cu ceva daca schimb miezul turbinei cu unul de vnt17 sau este suficient sa schimb doar geometria actualei turbine?Asta in cazul in care presupunem ca turbina mea este ok si nu necesita decat geometrie variabila nu si alte reparatii.Precizez ca sunt multumit de cum trage masina cu softul actual si nu am nevoie de o marire de putere, vreau sa fie in parametrii cu softul actual.Punand vnt17 , problemele (gen geometrie blocata,uzura turbo,egr blocat etc.) vor aparea mult mai tarziu decat cu vnt15?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ma ajuta si pe mine cineva?

Am un audi a4 1,9 tdi 110 cp

masina nu mai trage de ceva vreme am fost la diversi "mecanici" si fiecare a a avut o parere diferita uni spun ca este turbina altii spun ca nu are cum sa fie. de accea sunt in dubii.

Am dat jos turbina am curatato intradevar se vedea oarecum blocate vanele leam curatat am pus tottul la loc dar la fel.

acum am degand sa ma duc sa schimb turbina dar.. totusivreau sa fiu lamurit ca aceasta este devina .

Uni colegii de pe forum au mai spus ca ar putea fi instalatia electrica undeva intrerupta dar cineva mia verificato si a zis ca e totul in regula (poate na avut destula rabdare)

Si acum  intrebarea e : Sa ma duc sa schimb turbina sau nu ?

 

Astept parerile voastre 

Multumesc.

LOG-01-003-010-04411.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incepem sa ne abatem de la subiect! si cred ca cei de la TCM au vazut mult mai multe chestii decat noi doi la un loc asa ca nu te sfii sa ii intrebi pe ei.

 

 

 

 

 

@  Logul prezentat de tine este ori facut in Limp Mode  ori  MAF ul este total terminat.

 

VAloarea in jurul la 500 mg/str  la MAF actual este posibila numai in cele 2 cazuri prezentate mai sus.

 

Incepe prin inlocuirea Maf ului  cu unul de la un colec  care merge bine si apoi mai vedem

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tocmai ca aici se discuta de probleme turbina, debitmetru, egr ... as fi vrut sa-mi spui parerea ta la postul #5923

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucianms

Inainte de a da jos turbina ai verificat daca ai vacuum corespunzator la capsula vacuumatica? MAF-ul nu are cum sa citeasca valori apropiate de 850 pentru ca nici turbina nu-si face treaba. Diferentele dintre valori sunt aprox. proportionale (nu vorbesc de unitatea de masura). La un moment dat, de exemplu la 2856 rpm, diferenta valorilor MAF este de aprox. 500 (mg) iar dif. presiunii este 500 (mbar)

Personal nu as da vina pe MAF dar poti face o incercare cu inlocuirea acestuia de proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ma ajuta si pe mine cineva?

Am un audi a4 1,9 tdi 110 cp

masina nu mai trage de ceva vreme am fost la diversi "mecanici" si fiecare a a avut o parere diferita uni spun ca este turbina altii spun ca nu are cum sa fie. de accea sunt in dubii.

Am dat jos turbina am curatato intradevar se vedea oarecum blocate vanele leam curatat am pus tottul la loc dar la fel.

acum am degand sa ma duc sa schimb turbina dar.. totusivreau sa fiu lamurit ca aceasta este devina .

Uni colegii de pe forum au mai spus ca ar putea fi instalatia electrica undeva intrerupta dar cineva mia verificato si a zis ca e totul in regula (poate na avut destula rabdare)

Si acum  intrebarea e : Sa ma duc sa schimb turbina sau nu ?

 

Astept parerile voastre 

Multumesc.

In legatura cu posibila problema electrica, ai facut o scanare sa vezi ce coduri de eroare ai stocate? 

Iar legat de  logul tau, maf-ul e praf.  Cere unul imprumut pentru o proba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,imi puteti spune si mie ce nereguli apar in acest log.Mie mi se pare neregula la sonda lambda si g62 care pe bord imi da 90* dar pe vcds are 78*...atasez log.

Log-WVWZZZ3CZ6P013666-174840km.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura, am schimbat turbo-ul care avea un sunet de sirena, si agata la acceleratii pe la 2000 rpm. Dupa schimbare, trage cam la fel dar nu mai fluiera nici nu mai agata. Ce parere aveti? 


 

post-61192-0-70948000-1391710089_thumb.j

post-61192-0-51494500-1391710096_thumb.j

Modificat de vladmury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,imi puteti spune si mie ce nereguli apar in acest log.Mie mi se pare neregula la sonda lambda si g62 care pe bord imi da 90* dar pe vcds are 78*...atasez log.

Log-WVWZZZ3CZ6P013666-174840km.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vladmury totul pare in regula la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salutare.De 2 zile am inceput sa iau si eu limp aleatoriu nu face mereu si nu inteleg de ce.Azi am alergat-o bine de tot si nu a marait deloc.In seara asta I-am facut un log si am primit cadou un limp exact in acelasi timp.Cifrele alea de acolo mi se par cam astronomice.Banuiesc ca geometria e imbacsita dupa cum arata logul.Multumesc

L-am atasat si imagine in caz ca nu se deschide.

LOG.xls

post-116195-0-06858400-1391712324_thumb.

Modificat de marius.stanescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sonda lambda imi da 89,8%,iar valoarea ei in vcds zice ca trebuie sa fie intre 20 si 70%,cum ti se pare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Tin minte ca acum cateva zile am verificat tija de la geometrie si se misca.chiar sunt curios,o sa ma duc sa misc de ea sa vedem ce zice.aa inca ceva de ceva vreme se aude un fluierat de la 1800 ture in sus.nu stiu de ce am impresia ca suieraturile,fluieraturile se aud din cauza geometriei murdare.dar imi poti spune te rog daca maf,egr sunt ok?

Tin minte ca acum cateva zile am verificat tija de la geometrie si se misca.chiar sunt curios,o sa ma duc sa misc de ea sa vedem ce zice.aa inca ceva de ceva vreme se aude un fluierat de la 1800 ture in sus.nu stiu de ce am impresia ca suieraturile,fluieraturile se aud din cauza geometriei murdare.dar imi poti spune te rog daca maf,egr sunt ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uittat sa precizez ca am facut schimb de debimetru (MAF) dar la fel acelasi simtome si nici o diferenta masina se comporta la fel. Iar cel care mia verificat instalatia electrica mia comandat un debimetru nou pentru proba si la fel a fost si atunci

E drept ca nu am apucat sa fac nici un log in mers cu Maf-ul cel nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tocmai ca aici se discuta de probleme turbina, debitmetru, egr ... as fi vrut sa-mi spui parerea ta la postul #5923

 Deoarece tu ai optat ptr un tuning , sa spunem lejer,  eu personal asi ramane pe acelasi tip de turbina deoarece acet tuning este mai mult ca sigur o optimizare a unui motor de serie, deci nu vad rostul unei turbine mai mare, deoarece sensul turboului este de a comprima mai mult aer in cilindri, si daca schimbi turbo nu aduce nimic de a impinge mai mult aer in cilindri, fara a injecta mai mult.

 

Daca ai pune un alt set up unde  cantitatea de motorina injectata poate fi  mai mare atunci ar avea sens ceea ce spui, dar trebuie sa stii ca prin injectoare de serie cantitatea suplimentara injectata este limitata, deci daca vrei turbo mai mare trebuie  eventual si injectoare mai mari.

 

Deci  este un raport foarte strans intre cantitatea de carburant injectata si cantitatea de aer , asa zisul amestec, si pentru o a functiona in parametri  trebuie respectata proportionalitatea dintre aer si carburant.

 

Mai mult un turbo mai mic este mai sprinten, adica produce mai rapid presiune decat un turbo mai mare,  deci in cazul tau masina cu un turbo mai mare poate fi mai puturoasa la inceputul accelerarii si poate putin mai  puternica  dupa ce turbo intra ...mereu avantaje si dezavantaje.

 

In cazul tau eu asi lasa asa, si asi schimba miezul numai daca apar infiltrari de ulei pe la axa turbinei dar cu unul identic, dar eu am trecut deja de varsta plecarilor de pe loc in tromba.

Am uittat sa precizez ca am facut schimb de debimetru (MAF) dar la fel acelasi simtome si nici o diferenta masina se comporta la fel. Iar cel care mia verificat instalatia electrica mia comandat un debimetru nou pentru proba si la fel a fost si atunci

E drept ca nu am apucat sa fac nici un log in mers cu Maf-ul cel nou.

O informatie utila !

 

 de ce nu  adaugati aceste detalii din prima postare ......

 

si daca te mai scotocesti nitel  ne spui ca ai gasit si o eroare  Limp Mode  negativ deviation....

 

Diferenta dintre un MAF stricat si unul nou este simplu de remarcat, daca intradevar problema e la maf

 

Deci problema e la turbo

 

Pune motorul cu VCDS in Basic setings, si verifica  daca tija misca de la un capat la altul , daca nu cauta problema la comanda turboului,  si verifica si furtunele  groase daca nu sunt sparte .

 

A fost de curand un coleg care a avut o vana rupta la geometrie , ar putea fi si asta o pista .

 

Fa intai  un Basic setings 011, sa vedem daca misca turbo.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am schimbat astazi turbina cu una de pe alta masina functionala. Dar nici o diferenta am schimbat si egr-ul. La fel.

Pur si simplu nu mai stiu ce sai fac si unde sa o mai duc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam incet  fa un log in basic setings 003  ptr egr  si altul 011 , deci ambele in basic seting, si dupa ce dai drumul la test apesi log  sa inregistrezi datele ca la un log in mers,  e bine sa prinzi cateva cicluri   asa vreo 10.

 

Motorul se va accelera singur la 1407 rpm e normal.

 

Problema poate fi in comanda electro pneumatica a turboului, multi reusesc sa incurce furtunele de vacuum , cu un test BS 011 putem vedea mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!