Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

la usa ar trebui sa incerci si cu alt calculator de usa ( motorasul de la geam care include si calculatorul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai geometria blocata sau tija actuator blocata. Indeparteaza tija actuatorului si incearca sa misti parghia geometriei, daca e blocata geometria ar cam trebui schimbata, se rezolva in unele cazuri si cu curatare/rectificare dar nu pentru mult timp, depinde cat de mult s-au strambat vanele sau daca nu mai sunt si alte uzuri avansate.

Modificat de Nd_via
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salutare.Revin si eu cu un log nou dupa ce acum 2 saptamani aveam limp de la presiune prea mare.Simt totusi ca ceva nu e in regula ori cu geometria ori cu actuatorul.Din decembrie am un vuiet mai ciudat pe langa suieratul turbinei.La ralanti daca o accelerez nu se aude vuietul ci doar suieratul fin, in schimb in sarcina se aude mai ales daca las geamul deschis.Turbina e verificata si nu are joc deci nu prea cred sa fie din ea.Initial ma gandeam la un furtun fisurat dar nu trebuia sa iau negative deviation daca era de la furtune?Atasez log-ul facut acum.Multumesc

post-116195-0-12783100-1392655023_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu alte doua log-uri facute la Passat AVB, de care spuneam acum cateva zile.

I-am schimbat debitmetrul, se simte ca trage mai bine, dar tot nu inteleg de ce sunt acele oscilatii ale boost-ului.

 

https://www.dropbox.com/s/p9d65rnupjz3f5d/LOG-01-003-010-011.CSV

 

Primul log este cel cu debitmetrul stricat, iar celelalte doua sunt facute recent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Un passat b6 2.0 TDI BKP ia limpla turatii mari si am atasat 2 log-uri (in primul log este si eroarea).

PVa salut colegilor ! Log-urile postate de Planetara sunt ale mele ! ... si gata...am rezolvat ! ....am fost la CIPOS ! Actuator "muci" (exact vorba meseriasului) si geometria blocata....ambele schimbate 650 lei (400 geometria+250 actuatorul)...foarte rapid , cam 1,5 ore, mai mult am facut pana am gasit atelierul lui Cipos !...la intoarce ..am facut o escala spre Germania si am dat 180 in ea (pe autostrada in Germania - fireste)  si merge super...si surpriza...consumul a scazut de la 6,7 mixt (cand lua limp la 3000 rpm)  la 5,3 ! Scuze daca am postat aiurea! 

Modificat de i_am_roby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu alte doua log-uri facute la Passat AVB, de care spuneam acum cateva zile.

I-am schimbat debitmetrul, se simte ca trage mai bine, dar tot nu inteleg de ce sunt acele oscilatii ale boost-ului.

 

https://www.dropbox.com/s/p9d65rnupjz3f5d/LOG-01-003-010-011.CSV

 

Primul log este cel cu debitmetrul stricat, iar celelalte doua sunt facute recent.

 

Din pacate eu nu gasesc decat un log executat pe 14 Feb la 19:20 care arata o valoare constanta MAF actual de 539 mg/str  si o presiune turbo actuala ce face un zig-zag frumos  in apropierea  valoarii specifice.

 

Din punctul meu de vedere MAF ul este defect, dar poate acesta este logul cel vechi...poate gasesti o posibilitate sa il arati si pe cel cu MAF ul inlocuit.

 

Ai inlocuit cu un MAF nou ori SH?

 

Parerea mea daca ajungi acolo,  incat  ca MAF ul sa iti dea valoarea constata insemnand ca e defect, inseamna ca in ultimul timp ai mers cu un MAF ce a dat o eroare  mai mica la EDC  deci urmarile sunt: incarcarea EGR ului si blocarea geometriei turbo.

 

Deci daca ti se pare ca schimbarea MAF ului nu a rezolvat problema complet atinci  controleaza/curata EGR precum controleaza/deblocheaza geometria, variatii ale presiunii actuale sunt deja un indiciu in directia geometrie blocata.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salutare.Revin si eu cu un log nou dupa ce acum 2 saptamani aveam limp de la presiune prea mare.Simt totusi ca ceva nu e in regula ori cu geometria ori cu actuatorul.Din decembrie am un vuiet mai ciudat pe langa suieratul turbinei.La ralanti daca o accelerez nu se aude vuietul ci doar suieratul fin, in schimb in sarcina se aude mai ales daca las geamul deschis.Turbina e verificata si nu are joc deci nu prea cred sa fie din ea.Initial ma gandeam la un furtun fisurat dar nu trebuia sa iau negative deviation daca era de la furtune?Atasez log-ul facut acum.Multumesc

Va uitati va rog si pe log.ul meu?tocmai m.a speriat un mecanic ca turbina e pe duca si stau parca pe ghimpi.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce nu apar celelalte doua loguri, eu am descarcat fisierul si era ok. Infine, in atasament e fisierul cu cele doua facute azi. In el se poate vedea diferenta dintre maf vechi-maf sh bun.

 

MAF-ul l-am schimbat inainte sa fac log-ul cu unul SH, ca impresie concreta, masina trage mai bine, dar eram curios ce e cu acele variatii ale boost-ului. Din cate stiu, ar trebui sa fie un varf pe la ~2000 si apoi sa coboare si sa continue "relativ" paralel cu valoarea specifica.Sa ma corectezi daca gresesc.

 

P.s.: Cand se efectueaza log-ul, drumul trebuie sa fie drept?Sau mai bine spus influenteaza in vreun fel drumul?Sau conteaza doar partea legata de comenzi (treapta 3, pedala in fund...)Poate e o intrebare aiurea, dar daca tot fac un log, sa fie facut ca la carte.

Log Rux.xls

Modificat de Dementor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dementor,

 

Varful overbostului  apare intre secunda 3-5 a logului, si nu trebuie sa sara peste presiunea specifica cu mai mult de 100mbar,  daca dupa ce a depasit valoarea specifica incepe sa coboare  si se duce sub linia specifica, adica underboost,  este deja un semn ca reactia de corectie este intarziata in acest proces poate fi implicata geometria ori comanda geometriei.

 

De regula acest fenomen este mai vizibil intr-un log intro treapta inferioara si mai putin vizibil intr-o treapta superioara deoarece durata logului este mai lunga si compensarea reuseste mai bine.

 

DA acum am vazut logurile, sunt cred in viteza a 3 a

 

1, MAful nu este inca cel mai bun deoarece valoarea MAF actuala dupa ce motorul trece de 3000 rpm  scade sub 828 mg/str ptr mine nu este un MAF defect  dar valoarea lui este prea mica, si EDC ul v-a regla motorul cu acesta valoare mai mica decat trebuie.

 

Aici ai  grafic ce se intampla cu MAF ul:

 

 

 

2,  daca te uiti la valoarea ciclului N75  vei vedea ca valoarea incepe pe la 56  si ajunge pe la 64 deci e clar geometria agata undeva.

 

 

Daca ai posibilitatea incerca cu un alt maf, si  scoate furtunul de la actuatorul turbo si incerca cu o siringa de 50 ml sa tragi  sa vezi daca  geometria misca .

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai banuit bine, sunt in viteza a 3-a facute.

Multumesc pentru lamurire.O sa incerc spre sfarsitul saptamanii ce m-ai indrumat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Ma confrunt cu doua probleme. Prima la care am vazut diferite modalitati de abordare(si rezolvare)si anume tremuratul la relanti la un motor 1.9 BXE, de la un Seat leon,din 2007 79100 km.. In mers e totul ok, masina trage bine fara intreruperi insa dupa ce o pornesc (după cateva secunde daca e rece/imediat daca e cald motorul) incepe sa tremure usor la relanti, care nu se manifestă constant.  Pe diagnoza nu se inregistreaza nicio eroare, totul pare in regula. am efectuat o logare in mers dar nu stiu ce concluzii sa trag. Un lucru insa l-am remarcat cand ma uitam la parametrii si mi s-a parut ciudat si anume la ”injector switch time deviat.” pe primele trei injectoare valorile se mentineau in intervalul : - 20; -25 iar la injectorul 4 valoarea era constanta intre 2 si 5 . Sa fie oare aici problema? Atasej logul facut daca ma poate sfatui careva, multumesc anticipat.

O a doua problema e la partea electrica si anume deschiderea usii pasagerului fata(doar la asta se manifesta aceasta problema) care se manifesta astfel: se deschide doar din interior manual( din telecomanda si butonul interior nu vrea) iar dupa deschidere la inchidere se inchide(blochează) imediat automat dupa inchiderea usii fara sa apas vreun buton. Am inlocuit brosca cu alte trei si tot asa face. uneori dupa ce scot borna la prima deschidere daca dau din butonul telecomenzii se deschide odata. Pe diagnoza o vede inchisa, lafel indica si pe butonul de inchis deschis din interior fiind luminat in galben/portocaliu cand e inchis si rosu cand e deschisa. Atasez si erorile aparute

 

Are careva vreo opinie referitoare la problemutele mele, multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

p_vio46

 

In mers totul e Ok e destul de relativ... daca ma uit la comportamentul motorului tau iti pot spune ca geometria nu functioneaza foarte corect deoarece overboostul la inceputul WOT ului nu numai ca depaseste 500mbar  dar tine  destul de mult.

mai sus e un coleg i_am_roby  si daca iti arat logul lui inainte de a face o vizita lui Cipos arata identic cu logul tau la inceput, deci cam ce ar fi la tine poti deduce din  postarea lui roby.

 

Aici ai logul in grafic, linia actuala trebuie sa urmareasca linia specificata.

 

 

 

Chestia cu tremuratul la relanti poate avea o legatura cu geometria blocata, deoarece blocarea geometriei este o urmare a unui EGR  ce nu mai functioneaza corect, clar in acelasi timp  tremuratul la relanti poate aparea si de la un contact slab la PD uri ceea ce ar justifica si valorile injectorului 4.

 

Egr se poate verifica, curata la fel si turbo Cipos este o adresa buna, schimbarea cablurilor la injectoare poate aduce o imbunatatire si eu asi schimba cablurile inainte de a da injectoarele afara ptr. a schimba O-ringurile.

Cat despre defectele electrice poti verifica cablurile ce trec de la caroserie la usi, au fost multe cazuri cand cablurile se intrerup si dau tot felul de erori extratereste,  si daca nu ii dai de capat electricianul de servici AL Bundy.

 

Cu placere..este numai o opinie

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, am sa-i fac lui Ciopos o vizita, oricum ma batea gandul sa trec pe la el. La partea electrica m-a ajutat Al Bundy(aveam calculatoarele e usi defecte), dar partea cu inchiderea inca nu i-am dat de cap. Enervant e ca se inchide automat imediat ce inchid usa si se dechide doar manual din interior. Am testat 4 broaste si toate fac lafel. Tind si eu sa cred ca problema e de la niscai fire ceva deoare are momente cand la plecare(dupa 15-20 km/h desi e inchisa) primeste semnal ca sa se inchida insa din pacate nu face tot timpul. Revin cu o programare si la Al.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce nu pot si eu sa atasez un log pentru interpretare.  Ma poate ajuta cineva va rog?

Modificat de Corbesma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai excel 2007 intra in el, si dai save as Excel 2003.

2007 salveaza fisiere in format CSV care nu se pot incarca pe forum. Dar 2003 salveaza fisierele de tip XLS care se pot incarca.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

 

Cand am facut acest log 3 persoane mi-au spus ca turbina mea imi face supra presiune. Vroiam sa va intreb cauza acesteia si daca trebuie schimbata turbina. Mentionez ca masina la accelerari bruste imi intra in limp mode. Ulei nu imi mananca mult, dar in ultima vreme mi-a luat cam 250g la 3000 km.  Toata faza cu turbina dupa schimbarea pompei de ulei. Pana la schimbarea ei nu mi-a facut probleme. Tot ce stiu este ca s-a dat jos tubul care duce la intercooler si s-a pus la loc.

 

Va multumesc,

LOG-bun.xls

Modificat de Corbesma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corbesma,

 

Valorile inregistrate sunt in parametri, aproape bune cel putin la debitmetru de aer. Ce pare defect la tine este geometria turbo, e aproape blocata. Daca observi ultima coloana din tabel ai valori cumrinse intre 31-72% ceea ce semnifica ca undeva este o problema.

Cu siguranta vei mai primi raspunsuri de la cei mai cu experienta insa parerea mea este ca geometria agata undeva.

Modificat de amicull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scap doar printr- o curatare a turbinei si atat sau trebuie ceva mai elaborat?

Modificat de Corbesma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi miroase a EGR blocat deschis , sau egr  ce inchide intarziat deoarece la inceputul logului ai o intarziere mare a liniei  presiunii turbo actuale fata de cea specificata.

 

daca ai chef si timp refa logul dar porneste de la 1500 rpm  nu de la 2300, deoarece overboostul apare undeva in jurul la 1900 rpm, nici parerea amicului cu geometria nu e departe de adevar...

 

Dar vad ca stai la Buftea  ce te costa o fuga pana la Cipos si ai un diagnostic corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu o interpretare a logului atasat.

Cand am inregistrat logul eram sa bag capul prin spitele volanului  :))  

Cand m-am apropiat de 4000 de ture am simtit ditai smucitura si mi-a aparut un martor galben ca o spirala (cred ca este turbina)

Mai am urmatoarea problema : cand accelerez se aude ca un huruit....masina trage dar sunetul este foarte enervant....la relanti nu se aude...

La scanare dupa ce m-a zguduit am eroarea 000564 - Boost Pressure Regulation / P0234 - 006 0 Limit Exceeded (Overboost Condition)...

 

 

Multumesc si sper sa ma puteti ajuta cu o parere

LOG_Passat_BKP_140CP.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adytzurulz

 

Citeste putin PDF ul postat de Ayres si poate apoi ne poti ajuta sa te ajutam.

 

http://vwforum.ro/topic/69486-modalitatea-de-efectuare-a-unui-log-in-mers-la-tdi/

 

Citeste si postarea de mai sus #6022, e cam aceiasi motor si aceiasi problema, mai putin cea cu huruitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Logul in mers l-am facut exact dupa instructiunile lui Ayres...din ce am inteles nu e necesar sa il inregistrezi decat in treapta a 3-a....a 4-a nu e musai...eu l-am facut doar in a 3-a....

Eu nu stiu cu ce sa va ajut....sunt incepator intra-le VW-ului Passat....

 

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal ti-asi recomanda sa mergi direct la Cipos si sa nu mai chinui masina cu loguri in mers mai ales in acest moment cand posibil ca geometria sa raman blocata si  face presiune mult mai mare decat este necesara.

si la postarea logului pe forum  daca cauti Lupo_Bv a postat odata posibilitatea de postare a unui log in mers, deoarece in forma PDF e putin mai dificil de interpretat.

 

Vad ca esti din Bucuresti si cel mai recomandat aici pe forum este Cipos ptr B, si daca spui ca esti incepator poate e mai bine sa apelezi la cineva decat sa incerci singur.

 

Cu placere

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!