Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

salut, furtunele sunt verificate, intercoolerul la fel, l-am remediat, geometria e noua, ca a mea nu se mai putea folosi din cauza vanei rupte, poate face figuri capsula , furtunul  de vacuum e nou, surubelul acela mic ala e M3? de ala nu mam atins

 

geometria in pozitia care este pe masina,  daca  ridic chiar de locul unde agata tija actuatorului(capsula)  si o las libera se duce singura in jos, deci e clar geometria  nu are cum sa fie


electrovalvele le/am schimbat cu altele tot folosite dar functionale, poate scapa ceva furtun de vacuum  pe undeva


asa dupa tine cat sa scurtez tija?


am inteles


tija o sa o scurtez juma de tura

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa o incalzesc bine de tot in urmatoarele zile, si dupa fac log

am mai observat o chestie incep pornirea cu consum de 15 , mers la rece in oras, care scade  pina la 8.5, in functie de cum creste temperatura si se apropie de 90 grade, fac cativa km in oras si urca la 9,6-10,5, turatie nu mai mult de 2500-2800rpm, mers linistit, intreb e normal sa scada si dupa sa creasca consumul, sau nu calculeaza bine  inainte de 90 grade.

nu ma astept la consum mic in oras la busu asta, dar am scos si 8.5 in oras dar nu mai mult de 2200 rpm, .........binenteles ca nu merita mersul subturat, dar am incercat-o sa vad ce poate de mai multe ori cu diferite stiluri de mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ce priveste consumul vreau sa iti spun ca nu te poti lua dupa computerul de bord. de ex la mine arata cam cu aprox 1l in plus. consumul exact il faci doar de la plin la plin recomandat in acelas peco. odata cu incalzirea motorului scade si consumul!

consumul in oras de 8.5-9.5% e normal, cam atat consuma un motor 19 tdi la temperaturile de acuma (0 grade aprox )

Modificat de amicull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tony.

 

Cantitatea  injectata este influentata si de temperatura motorului si a motorinei, un  10 cent tuning  consta in a monta o rezistenta la sonda de  temperatura de la motorina in asa fel ca sa pacalesti EDC  ca temperatura motorinei este mai scazuta astfel  EDC injecteaza o cantitate mai mare.

 

Avantajul  motoru trage mai bine, dezavantajul egr/turbo se incarca cu funincine la greu....dar ce conteaza...

 

Povestile precum ca schimba la 3000 au la baza  faptul ca EGR ul in acceleratie  si dupa 3000 trebuie sa fie mereu inchis, in realitate motorul 1.9 tdi montat pe Sharan are cuplu maxim de  310 N m la 1900 rpm deci cel mai eficient este schimbarea vitezelor undeva la 2000-2200  rpm, ca mai sunt si cazuti speciale unde trebuie accelerat mai mult e de la sine inteles, dar schimbarea vitezelor  mereu dupa 3000 rpm  este din puctul meu de vedere ologeala fara sens.

 

Ca un motor  prost reglat si tunat la coltul blocului nu dezvolta cuplu maxim la 1900 rpm, si trebuie mereu urechit pana ii iese ochii  este cu totul altceva.

 

Daca ti se pare ca consumul se schimba prea radical in functie de temperatura peate e bine sa controlezi senzorii de temperatura de la  lichidul de racire si de la motorina.

 

Apropo de log cred ca vorbesti de BS 011, si cum de multe ori exista exceptii e si aici este una logul BS  este cel mai recomandat sa fie facut cu motorul rece, sau cel putin cand imi postezi acest log sa imi pui si informatia cum era motorul cald sau rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un passat motor 1.9 AVF la ce turatie este cumplu maxim si recomanzi schimbarea treptei?

Maine vreau sa fac un BS pe 003 si 011 si am sa iti cer ajutorul in interpretare...

Modificat de amicull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult Rune,  senzorii astia e problema ca poate sunt in parametri sau nu dar nu a dau nici o eroare, acuma nui un capat de tara si o sa ii pun noi, dar tare mi ca ii schimb si nu se intampla nimic.dar in fine, logul il fac si cu motor cald si rece sa fie treaba sigura

 

 

lada de bere e la rece, cand vii la cj stii ce ai de facut.....calll

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand ma stiu cele mai mari probleme le-am avut cu senzorii, poate tine de faptul ca nu ma stiu prea bine cu electronica, dar un multimetru stiu sa il folosesc...si decat sa merg la specialisti sa ma rog de ei sa imi faca o diagnoza la un senzor, in care stii bine ce baza poti avea,  mai bine pun nou, bine acum nu tre sa crezi ca schimb senzorii o data pe an!?!?  dar dupa dupa ce un senzol a mers 10 ani si il suspectez gasesc ca e mai ieftin sa schimbi decat sa umbli de nebun.

 

Testul BS 011 se face la motor rece deoarece membrana actuatorului si arcul pierd din elasticitate la rece...cauta sa vezi cati spun ca la venirea frigului mototul intra in Limp Mode sau ca la accelerari bruste face un zgomot suspect in tubul dintre filtru si compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu frigul si dilatarea e normala, dar multi se asteapta ca masina in 3min sa zboare, uita ca ei cand au fost copii si aveau 3 ani abia scoteau 2 vorbe clare pe gura.......ca masina e batrana si pieselse sunt imbatranite

zgomotul acela din tub si eu il aud pina nu e motorul cald atunci cand schimb viteza si scade turatia, dar dupa isi revine cand ajung la 90 grade , poate si la mine actuatorul dupa ce se incalzeste tare numai trage destul tija

faza cu temperatura si consumul ce am scris mai sus sigur e de la senzor, de aceea pina e rece e consumul oscileaza, iar cand creste temp in habitaclu motor, senzorul se blocheaza, in fine eu is multumit ca la ce varsta are masina, merge bine si daca am chef de mers sportiv nu se da inapoi, trage bine.

 

 

fac testul azi , maine si revin cu el

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Uite aici un log dragut,cam ce poti pati daca te apuci sa faci DIY pe propia-ti turbina

 

 

Daca te ar asculta cel putin 50% di cei ce frecventeaza forumul....

 

Pe de alta parte trebuie sa iti spun ca sunt si baieti pasionati care cu ajutorul forumului au decis sa demonteze/curate/regleze  turbo singuri si au ajuns la rezultatea frumoase.

 

uite iti prezint un log facut dupa ce tipul a reglat turbina cu ajutorul pompei de vacum:

 

attachicon.gifTurbo reglaj cu pompa de vacuum.png

 

si un log dupa ce a facut reglajul fin cu VCDS:

 

attachicon.gifDupa reglaj VCDS.png

 

Un lucru trebuie sa stii ca motorul este fara tuning.

 

 

Si aici logul facut la motorul tau dupa reconditionarea turbinei ptr a compara.

 

attachicon.gifLaur_vw.png

 

nu inteleg la ce te referi cand spui "reglaj fin cu VCDS"...sa inteleg ca poti regla N75 sa traga de tija "mai optim",adica sa fie cat de cat suprapuse graficele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

actuatorul (tija) turbinei fiind reglat pe banc ,se face cu niste valori standard ale vacuumului care pe masina pot diferi putin din cauza uzurii diferitelor componente .

N75 nu-l poti "regla"

este cum e la distributie ;dupa ce o pui la punct ,o reglezi cu vag-ul sa functioneze optim motorul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,nu inteleg la ce te referi cand spui "reglaj fin cu VCDS"...sa inteleg ca poti regla N75 sa traga de tija "mai optim",adica sa fie cat de cat suprapuse graficele?,,

   se refera la reglajul tijei actuatorului de ordinului mm, adica juma de tura, sfert de tura, cat e nevoie

cu pompa de vacuum se face reglajul brut  al tijei, iar cu programul faci reglajul fin, adica mai strangi sau desfaci tija o juma de tura, un sfert, o tura cat e nevoie...

si eu am avut reglajul brut facut de cel care a reconditionat turbo, am montat turbo si a trebuit sa mai strang tija putin.....

cam asta e ideea

la n75 nu ai ce sa reglezi e doar o electrovalva

Modificat de tonytony
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refer la reglaj software N75 pt ca din ECU poti dicta valoare N75% vs RPM vs IQ,si am crezut ca poti face si din VCDS,fara sa mai fie nevoie de resoftare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din N75 nu ai absolut nimic de reglat!!

 

La turbo ai 2 reglaje :

 

1. surubul de M3 ptr limitarea pargiei in pozitia turbo OFF ( de care iti recomand sa nu te atingi )

2. Lungimea tijei

 

Deci pe banc lungimea tijei se regleaza cu ajutorul pompei de vacuum, apoi se monteaza turbo pe masina  se face un log in mers dupa care se decide cat se mai lungeste/scurteaza tija in functie de comportamentull presiunii masurata fata de presiunea specificata, operatia se face de mai multe ori ( sau e mai bine sa faci intrepte cate o tura) pana cand overboostul de la inceputul WOT ului nu depaseste 100mbar.

 

Unii spun ca overboostul poate fi fara probleme de 500 mbar, precum si in cazul tau!!, dar  nu uita eu vb de motoare standard deci reglajul standard!!

 

Un alt instrument ptr a controla daca lungimea tijei este reglata corect este  Basic setings 011, unde motorul vine accelerat la 1400 rpm si actuatorul face cicluri deschis/inchis, valoarea diferentei dintre Turbo ON si Turbo OFF  spune  daca tija este reglata corect .

 

Asa informativ intre cele doua loguri prezentate mai sus, reglaj pompa vacuum si reglaj VCDS a fost necesar modificarea lungimei tijei cu 2 ture!

 

IN final este asa cum spui tu cand nu stii mai bine contacteaza-l pe Cip, e poate mai scump decat sa faci singur  dar economisesti o groaza de timp!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vb aceeasi limba dar ne intelegem individual :) Eu am crezut ca poti modifica o valoare cu VCDS asa cum faci de exp cu idle speed,o valoare ce ar influenta N75 care lucreaza pe variatii de tensiuni comandate de ECU.

Apropo,Cipos nu mai are nevoie de pompa de vacuum...cred ca le viseaza.In orice caz,baza teoretica o am si inteleg ce spuneti. In soft (ECU) ai o harta N75 pe care daca o modifici poti controla duty cycle,la asta ma refeream.Respecte

Modificat de laur_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N75 lucreaza la 12-14v si modificarea functionarii acesteia se pace prin  modificarea ratei  impulsurilor (duty-cycle) aplicate ei. Singura posibilitate de a regla N75 este din duty-cycle prin ECU, adica prostii... Fiind o valva, un "robinet" comandat in impulsuri (duty cycle) de catre ECU nu prea ai ce sa modifici la ea.  Practic cu cat primeste impulsuri mai rar cu atat tzine deschisa sau inchisa mai mult timp o fanta, un distribuitor de aer, prin care trece vaccumul de ex. Daca se modifica rata impulsurilor se modifica debitul prin acest "robinet". Ca idee N75 se defecteaza atunci cand prin circuitul de vacuum patrund particule foarte fine de praf si care  gripeaza partial sau total  regulatorul de aer al valvei. Cine se pricepe si are dexteritate la mecanica fina poate reconditiona cu succes N75 si de altfel orice astfel de valva existenta. Electromagnetul ce actioneaza valva se arde sau intrerupe in cazuri extrem de rare si poate fi verificat simplu alimentand N75 la baterie sau verificand infasurarea cu ohmetrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo,Cipos nu mai are nevoie de pompa de vacuum...cred ca le viseaza.In orice caz,baza teoretica o am si inteleg ce spuneti.

 Ca Ciprian nu mai are nevoie de pompa de vacuum imi este de foarte demult clar, mai mult daca te uti printre poastarile mele ii trimit pe baieti cu incredere la Ciprian, ca tu l-ai descoperit acum .....

 

Cat despre teorie......cu practica mai trebuie sa exersezi, chiar si atunci cand faci un log in mers....stii de fapt eu si poate altii care se pricep nu au cazut pe spate cand au vazut acel "Log Dragut" prezentat de tine.

 

Asta este la 25 se vad altfel lucrurile.

O singura curiozitate asi mai avea cat v-a tine turbo-ul tau cu o suprapresiune de peste 500 mbar , eu ii dau un an cel mult, in realitate poate nu voi afla niciodata ptr ca sigur nu imi vei spune, dar sigur iti vei aduce aminte  de ce am scris aici, si atunci cred ca o sa sughit in draci, iti multumesc inainte!

 

Succese!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Ha...tare postul,insa tare ma tem ca nu ati inteles ce am intrebat eu initial.Eu nu vreau 500 mbar in plus in turbo pt ca daca as vrea asta i-as avea in maxim 2 min avand in vedere ca softul e facut de mine si ca ECU meu se poate citi/scrie pe OBD.Deviez...eram curios daca poti face adaptare cu VCDS la duty cycle de la N75 astfel incat sa poti regla software un spike (nu mare) in presiune.Si permite-mi sa te contrazic,la 25 ai mei,nu sunt genul de pusti entuziasmat cand vede ca masina lui trage mai bine si fluiera turbina in draci,eu sunt pornit pe cunoastere,pe invatare...In orice caz,mi s-a raspuns la intrebare.CAZ CLASAT si respecte pentru voi si pentru ceea ce faceti aici!!!

Modificat de laur_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din logul de mai jos reiese ca trebuie sa inlocuiesc maf?ca erori pe engine am 17903 , 17964, 16485 post-116159-0-27464700-1392397661_thumb.

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit undeva, nu-mi amintesc acum exact, că dacă dă constant valori în jur de 550 indiferent de solicitare este dus.

Hai că am găsit la ALH, dar cred că este valabil pentru toate. Zice aşa:

"If a fault is present the measured value block indicates a constant air mass value of approx. 550 mg/H over the complete speed and load range".

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa mine trebuie inlocuit deoarece ai valori masurate mult sub cea specificata (850). poate inainte de a cumpara altul incearca cu alt MAF de pe alta masina daca ai posibilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Am scanat in seara asta un Passat  3B6 1.9 AVB si i-am facut si un log. In atasament se gasesc ambele.

Intrebarea mea este, de ce cand este pusa mufa la debitmetru are valoarea actuala 539, iar cand e scoasa mufa e 0, dar masina se comporta la fel?Adica trage la fel de prost...

Si inca o intrebare, de ce presiunea specifica la turbo e fixata pe o valoare?Nu ar trebui sa fie aproximativ la fel cu cea actuala?

 

Ca si rezolvare, banuiesc ca e clar, inlocuire debitmetru. Dar as vrea totusi sa inteleg cateva aspecte legate de log-uri.

 

(n-am reusit sa incarc fisierul csv decat asa)

https://www.dropbox.com/s/z1ducmd230di2c3/LOG-01-003-010-011.CSV

Log-RUX.txt

Modificat de Dementor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Răspunsul cu valoarea actuală a debitmetrului este dată mai sus. Când este mufa  pusă debitmetru dă un semnal către ECU dar care nu este corespunzătoare cu cantitatea de aer care trece pe acolo (un fel de valoare de avarie, de aici apare şi eroarea cu Implausible Signal), iar dacă scoţi mufa valoarea este 0 pentru că ECU nu mai primeşte nici un semnal de la MAF (curios că nu apare o eroare cu Open circuit, de obicei apare o astfel de eroare când scoţi mufa de la un senzor). În concordanţă cu valoarea actuală a MAF, ECU comandă cantitatea de carburant care trebuie injectată şi cele două valori fiind prea mici (în primul caz 539, în al doilea cred că dă el o valoare prestabilită, dar tot mică) maşina va merge prost în ambele situaţii.

Poate nu este cea mai bună explicaţie, dar cam aşa ştiu eu că se întâmplă lucrurile.

În al doilea caz lucrurile sunt invers: atât la MAF cât şi la turbo, valorile specificate sunt cele pe care le cere motorul ca să funcţioneze optim la sarcina cerută, iar valorile de la rubrica actual trebuie să fie egale sau un pic mai mari.

Rezolvă întâi MAF şi fă din nou log.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamurire.

Era eroare cu open circuit pe maf cand am scos mufa, dar am sters-o. O sa revin cu un alt log dupa ce schimb debitmetrul.

Sent from my MID705 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Ma confrunt cu doua probleme. Prima la care am vazut diferite modalitati de abordare(si rezolvare)si anume tremuratul la relanti la un motor 1.9 BXE, de la un Seat leon,din 2007 79100 km.. In mers e totul ok, masina trage bine fara intreruperi insa dupa ce o pornesc (după cateva secunde daca e rece/imediat daca e cald motorul) incepe sa tremure usor la relanti, care nu se manifestă constant.  Pe diagnoza nu se inregistreaza nicio eroare, totul pare in regula. am efectuat o logare in mers dar nu stiu ce concluzii sa trag. Un lucru insa l-am remarcat cand ma uitam la parametrii si mi s-a parut ciudat si anume la ”injector switch time deviat.” pe primele trei injectoare valorile se mentineau in intervalul : - 20; -25 iar la injectorul 4 valoarea era constanta intre 2 si 5 . Sa fie oare aici problema? Atasej logul facut daca ma poate sfatui careva, multumesc anticipat.

O a doua problema e la partea electrica si anume deschiderea usii pasagerului fata(doar la asta se manifesta aceasta problema) care se manifesta astfel: se deschide doar din interior manual( din telecomanda si butonul interior nu vrea) iar dupa deschidere la inchidere se inchide(blochează) imediat automat dupa inchiderea usii fara sa apas vreun buton. Am inlocuit brosca cu alte trei si tot asa face. uneori dupa ce scot borna la prima deschidere daca dau din butonul telecomenzii se deschide odata. Pe diagnoza o vede inchisa, lafel indica si pe butonul de inchis deschis din interior fiind luminat in galben/portocaliu cand e inchis si rosu cand e deschisa. Atasez si erorile aparute

Log-J-VSSZZZ1PZ7R031326-79110km-49156mi.txt

LOG-01-003-010-011 - .xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!