Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Buna Rune,

Turbo are logica "inversa" EGR-ului? (post #5000)

Adica TURBO ON = no vacuum (80 mbar) iar EGR OPEN = vacuum

TURBO OFF = vacuum (650 mbar) vs EGR CLOSED = no vacuum

 

Am inteles bine? Asta inseamna cand accelerez valva N75 reduce cantitatea de vacuum pentru a mari boostul?

 

Stima, Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand accelerezi N75 reduce vacuum, actuatorul tinde sa revina in pozitia initiala datorita arcului si vanele incep sa se deschida ducand la scaderea presiunii.

Pe timpul accelerarii EGR este inchis, adica gazele de pe evacuare nu intra in admisie ci doar O2. In decelerare si la ralanti  EGR va deschide combinand O2 cu gazele din evacuare.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbind de euro 3

Vb de basic setings 011 motor 1407 rpm

Turbo off pozitia specifica relanti vacuum maxim , presiune 950 mbar

Turbo on, vacuum minim, presiune 1150 mbar

Daca diferenta dintre on, off este ma mare de 150mbar la motor rece sau mai mare de 200 mbar la motor cald semnifica ca turbo nu e reglat corect.

Si la testul BS 011 nu trebuie facuta nici o asociere cu EGR ul, nu are nici o relevanta.

EGRul deschide la relanti si in sarcina partiala, si este inchis in sarcina, adica in accelerare de aceea log in mers se face la wot ptr a fi inchis egr ul, si dupa 3000 rpm este obligatoriu inchis.

Datorita inchiderii insarcina si dupa 3000 rpm apare recomadarea de a schimba vitezele dupa 3000 rpm ptr a avea minimul de recirculare....deci depuneri minime in egr....dar maximul de consum.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa reglezi lungimea tijei cu ajutorul pompei de vacuum atunci ai inteles corect.

Actuatorul 80,+- 20 mbar pleaca din pozitia tija maxim extinsa si ajunge in pozitia opusa la un vacuum de 650+-50mbar, este o metoda grobiana de reglat lungimea tijei  dar tr cineva ce nu are VCDS  este ok.

 

Daca vrei sa intelegi comportamentul geometriei trebuie sa iti spun ca ai inteles invers.

 

aici este expliata functionarea https://www.youtube.com/watch?v=8pi5bKdWVdc  presiunea  si turatia cresc pe ceasuri de la  stanga spre dreapta, dar din pacate nu este atins subiectul cu pozitia  vanelor la relanti!! si nu am gasit pana acum nici un video care sa explice comutarea .



Deci la relanti .vacuum maxim, vanele inchise, turbina nu este antrenata, cand demarezi N75 deschide, vacuumul scade, vanele se deschid pana intr un anumit punct in care n75 se inchide si din acest punct cresterea vacuumului corespunde cu cresterea presiunii in turbo si scaderea vacuumului corespunde cu scaderea presiunii in turbo.

Deci in mers! Vacuum creste-presiunea turbo creste, Vacuum scade-presiunea scade.

La relanti vacuum maxim-presiune minima.

Comutarea intre aceste 2 chestii este destul de greu de inteles.

 

DAca vrei sa intelegi mai simplu iti montezi  cu un T un vacuumetru pe furtunul actuatorului, si un manometru  pe tubul turbo inainte de  intrarea in motor( acesta presiune corespunde cu presiunea aratata  de VCDS  numai ca trebuie sa scazi presiunea atmosferica

 

Apoi pleci la plimbare si vei vedea clar corelarea vacuumului cu presiunea turbo.

 

O alta chestie care treubuie sa fii atent   sunt valorile unui EDC 15  si a unui EDC 16   care in unele cazuri te induc rapid in eroare  de exemplu Cycle Duty  la EGR  si Turbo   sunt exact pe dos,  asa ca atentie mare  cand compari logul tau cu un altul 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Deci la relanti .vacuum maxim, vanele inchise, turbina nu este antrenata, cand demarezi N75 deschide, vacuumul scade, vanele se deschid pana intr un anumit punct in care n75 se inchide si din acest punct cresterea vacuumului corespunde cu cresterea presiunii in turbo si scaderea vacuumului corespunde cu scaderea presiunii in turbo.

Te inseli, nu cred ca este adevarat ceea ce spui.

 

la ralanti, cand nu este nevoie de sarcina, adica motorul nu are consum de energie, avem asa:

N75 deschis, presiune atmosferica in tubulatura de control = > vacuum minim = > arcul deschide vanele turbinei => presiune minima in admisie (practic presiune atmosferica)

 

Cand soferul creste sarcina, prin apasarea pedalei de acceleratie:

N75 incepe sa inchida = > creste vacuumul => vanele incep sa se inchida => turbina isi creste turatia => creste presiunea in admisie

 

Cand soferul apasa pedala la capat

N75 inchis = > vacuum maxim => vanele inchise la maxim => turbina la turatie maxima => presiunea de admisie maxima

 

Cand motorului ii creste turatia

N75 incepe sa deschida usor => vacuumul scade usor => vanele se deschid usor => turbina isi reduce turatia => presiunea in admisie se mentine aproximativ constanta

 

In cazul unui limp sau alta situatie gen emergency:

N75 deschis => vacuum minim => arcul deschide vanele la maxim = > turbina are o turatie mica => presiunea in admisie inexistenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UIte se vede ca nici Cuiuda nu a inteles cu toate ca manaca pe paine VCDS ul si motoarele diesel.

 

 

Cand accelerezi N75 reduce vacuum, actuatorul tinde sa revina in pozitia initiala datorita arcului si vanele incep sa se deschida ducand la scaderea presiunii.

 

pai aici se bat 2 lucruri cap in cap  Deci cand accelerez presiunea scade.mai sa fie  pai atunci ar merge mai bine fara turbo!!

 

Eu pun mana in foc ca tu  ai inteles destul de bine cum functioneaza turbo dar nu ai inteles cum se face comutarea dintre turbo in pozitia relanti  si turbo in mers.

 

Ceea ce spui tu cuiuda este valabil numai la plecarea de pe loc!!

 

deci la plecarea de pe loc  N75deschide ,  reduce vacuum, pana cand jetul de gaze produs prin deschiderea vanelor  incepe sa antreneze turbina, cand turbina incepe sa produca presiune N 75 inchide  si din acest moment presiunea  in turbo creste  odata cu cresterea vacuumului   si scade odata cu scaderea vacuumului, dar presiunea in turbo nu scade mai jos de valoarea 1150 mbar data in pozitia tija maxim extinsa, vacuum minim 80 mbar   atat timp cat masina este in mers chiar daca ai luat piciorul complet de pe acceleratie.

 

In momentul cand ai oprit si ai luat piciorul de pe acceleratie motorul continuand sa merga la relanti N 75  inchide continuu, vacuumul creste maxim tija este trasa maxim in

 

actuator, vanele sunt inchise la maxim, presiunea in turbo minim  adica putin sub presiunea atmosferica  950mbar.


@Vali

 

 

asa credeam si eu odata undeva candva pana cand Asap03  mi-a deschis ochii, el are rabdarea sa iti explice  eu poate nu ..sunt mai putin pedagog... pentru a demonta tot ceea ce ai spus te rog numai sa te bagi sub masina si sa imi spui in ce pozitie se afla  tija actuatorului in momentul cand motorul este la relanti!!!

 

Cand soferul apasa pedala la capat

N75 inchis = > vacuum maxim => vanele inchise la maxim => turbina la turatie maxima => presiunea de admisie maxima

 

vanele inchise la maxim corespunde pozitiei turbo la relanti  si turbina la relanti are turatia 0 altfel spus nu produce presine

 

 

N75 deschis, presiune atmosferica in tubulatura de control = > vacuum minim =

 

Imi vine sa rad  dar nu rad datorita faptului ca tu esti un moderator,   imi poti bloca contul ei si  tu ai de pierdut nu eu  eu stiu cum functioneaza dar dupa cum se vede tu mai ai nevoie de ajutor.

 

Nu rad  deoarece sper ca esti interesat sa stii cum e cu adevarat.

 

Si daca te vei baga sub masina vei vedea  ca in momentul cand ai pornit motorul primul lucru pe care tija actuatorului o face este de a intra toata in actuator  si atunci trebuie sa imi explici  de unde N75  deschis  si de unde Vacuum minim   sunt curios cum vei explica acest lucru????

 

 

NU este o rusine ca cineva sa nu inteleaga acesta chestie  dar este pacat cand cineva se opune ptr a intelege acest lucru.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, are cineva valva care acctioneaza clapeta shutt off de pe egr, tija as putea sa o lipesc dar nu ma pot baza

 

reconditionarea turbo cei care au facut la Cipos, de fapt in ce a constat ? ax cu paletii cu tot gata echilibrat si montat pe galerie, reglat actuator...?    am mai gasit cateva oferte cu pret apropiat de al lui Cipos, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toni  eu o am dar sunt departe

 

Tu nu esti primul si nici ultimul care  a rupt tija ........iti pot canta un catec

 

Ptr a scoate/ baga tija fara a o rupe  trebuie incalzita ptr a mari elasticitatea plasticului.

 

se poate repara provizoriu  tija  actioneaza la tragere nu la impingere

 

asa ca fixeaza prima data tija cu un lipici rapis ptr plastic,  apoi ptr a mari rezistenta la tragere  faci  o gaura cu o clama de birou incalzita intr-o parte a  ropturii si in cealalta parte a rupturii.

 

faci dintr-o clama de birou o bucata in forma de U in asa fel incat sa treaca prin cele 2 gauri, dupa ce ai bagat prin cele 2 gauri strangi  varfurile unul peste altul, apoi  invelesti tija impreuna cu clama cu banda  sau cu un araldit, las sa se usuce si o remontezi.

 

Cipos schimba si geometria si actuatorul+reglaj, miez echilibrat,  deci in functie de buzunar deci totul in afara de compresor si galerie

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UIte se vede ca nici Cuiuda nu a inteles cu toate ca manaca pe paine VCDS ul si motoarele diesel.

 

NU mananc paine pentru ca am auzit ca ingrasa. :lol:

Ceea ce spui tu cuiuda este valabil numai la plecarea de pe loc!!

 

Am incercat sa fac un rezumat. Nu mai am rabdare la butonat.

 

 

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad  ca nu ai inteles nimic

 

nici eu nu citesc spaniola sa nu devin capsunar dar cand ai timp , stiu ca te cunosti cu el, vb cu Romeo si iti va explica el poate mai bine dacat an incercat eu.

 

si poate mai faci un add la filmulet si cu pozitia vanelor la relanti ca eu nu ma cunosc cu spaniola.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dom' profesor...vad ca te-au cam enervat elevii. Capsuni nu vrei, spaniola nu-ti place, pe Romeo nu-l cunosc (doar pe Julieta)...

Cred ca e cam tarziu si esti obosit :D

Scuze de off

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii hai sa ne intrecem la mistouri si in ofuuri si la postat videoclipuri de 2 lei  sa incarcam forumul.... mai cauta pritre videouri poate deschizi ochii, niciodata nu e prea tarziu

 

in ultimii 4 ani nu te ai schimbat vad dar nici nu ai mai invatat sa te comporti...pacat

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune, in primul rand te sfatuiesc sa lasi de-o parte ironiile ieftine. Nu-si au locul aici.

 

La inceput am crezut ca ai facut o greseala de exprimare, se pare insa ca m-am inselat. Mai jos ai un material in engleza. Din pacate este tot un videoclip in care arata (de pe la 2.20) pozitia deschisa a vanelor in limp sau turatie mare, respectiv inchisa, la turatii mici si sarcina mare. 

 

 

Daca nu te convinge, maine promit ca vin cu un material de la VW care explica foarte clar ce se intampla cu N75 si geometria variabila 

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii hai sa ne intrecem la mistouri si in ofuuri si la postat videoclipuri de 2 lei  sa incarcam forumul.... mai cauta pritre videouri poate deschizi ochii, niciodata nu e prea tarziu

 

in ultimii 4 ani nu te ai schimbat vad dar nici nu ai mai invatat sa te comporti...pacat

Nu trebuie sa te superi dar atitudinea ta lasa de dorit.

In 4 ani alta treaba nu ai avut decat sa ma urmaresti? Poate lucrezi la vreo "Agentie" sau esti coleg cu 007 ??

 

PS Valentin esti sigur ca stie lb. engleza?

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Deci la relanti .vacuum maxim, vanele inchise, turbina nu este antrenata, cand demarezi N75 deschide, vacuumul scade, vanele se deschid pana intr un anumit punct in care n75 se inchide si din acest punct cresterea vacuumului corespunde cu cresterea presiunii in turbo si scaderea vacuumului corespunde cu scaderea presiunii in turbo.

Deci in mers! Vacuum creste-presiunea turbo creste, Vacuum scade-presiunea scade.

La relanti vacuum maxim-presiune minima.

Comutarea intre aceste 2 chestii este destul de greu de inteles.

 

 

 

Ai dreptate Rune si cred ca marea confuzie pentru majoritatea consta in interpretarea functionarii lui N75, despre care se crede ca marind duty-cycle ar creste vacuumul in capsula turbo si implicit crestera presiunii admisie, ceea ce este..exact pe dos: Cu cat N75 se misca mai repede cu atat este mai "inchis"  sau redus vacuumul.

La pornire N75 are duty-cicle valoare mica, adica N75 este deschis si vacuumul trece si ajunge usor prin el la capsula....rezulta ca e vacuum mare pe capsula turbo > tija ridicata sus la max. (cred ca majoritatea ati observat ca la pornire tija este trasa in sus, dupa cateva secunde) > vanele inchise la maxim. Acuma chiar daca sunt inchise la max. practic nu avem presiune admisie mare pentru ca fiind in zona cu turatie minima sau mica nu avem debit mare  de gaze arse care sa antreneze turbina. Accelerand, pe masura cresterii turatiei, dupa inchiderea EGR-ului gazele arse cresc in cantitate si tind sa antreneze tot mai rapid turbina. In acest moment N75 creste rata duty-cycle pentru a pastra "ritmul" cu necesarul de turatie si putere (dupa harta ECU) si deschide partial vanele. Pentru inceput va deschide mai putin (creste duty-cycle), in primul interval, cred ca cel ce corespunde cu 50-80% din puterea motorului (ca sa folosesc un reper) iar spre final o sa aiba un duty-cycle mai ridicat si binenteles atunci vanele is deschise aproape total, pentru a nu depasi zona de siguranta, a preveni overboost-ul si eventual intarea in limp.

 

Si eu credeam ca intre ciclurile N75 si presiunea de admisie este un raport direct, creste ciclul N75 creste presiunea, dar este invers.

 

Asa vad eu lucrurile, daca are si altcineva alta parere este binevenita..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuiuda nu te mai obosi.

 

Valentin  daca citesti cateva postari mai inainte vei ajunge la concluzia ca , cu ironiile a inceput cuiuda  asa ca ori imparti la 2 ori  lasi balta.

 

VAlentin daca tu gasesti un videoclip in care explicatia sa contina comportamentul:  vacuumului, presiunii turbo, turatie turbo, pozitia vanelor atunci putem vorbi mai usor

 

In videoclipul postat de tine se vorbeste de defectele posibile , deci noi vorbim de functionarea normala nu in caz de ...

 

In videoclipul postat de mine este explicat vizual  nu intr-o limba pe care cucu o intelege si fiecare o interpreteaza cum vrea, deci este explicat ca inchiderea vanelor duce la cresterea presiunii  respectiv a turatieu turboului.

 

la  turbo cu geometrie variabila  este sectiunea gazelor de esapament care fac ca turbina sa se invarta mai repede , deci cand vanele inchid putin  presiunea gazelor se mareste respectiv turbina se invarte mai repede.

 

Deci in timpul mersului constant  tija geometrie sta undeva la jumatatea cursei, in momentul cand dai gas   vacumul creste , vanele se inchid putin, presiunea gazelor de esapament cresc , turbina este antrenata mai repede  respectiv presiunea turbo creste,  

 

deci cresterea vacumului  induce cresterea presiunii in turbo

 

http://www.youtube.com/watch?v=8pi5bKdWVdc&feature=player_detailpage

 

si daca citesti si comentariile vei vedea ca unul spune ca la toyota lui e exact invers deci  a posta kg de videouri e simplu cu copy & past.

 

 

Videoclipuri de acest gen sunt informative dar din acesta animatie nu poti interpreta corect care este turatia, presiunea, valoarea vacuum , de aceea daca gasesti material cu  indicatoare de presiune vacuum sunt interesat sa le vad , restul animatii de genul asta nu ma inteseaza e apa de ploaie.

 

http://www.youtube.com/watch?v=69B5K3OX6Pw&feature=player_detailpage

 

@ RO-VW

 

Merci Ro

 

Acuma chiar daca sunt inchise la max. practic nu avem presiune admisie mare pentru ca fiind in zona cu turatie minima sau mica nu avem debit mare  de gaze arse care sa antreneze turbina

 

 

merci mann aici se intampla comutarea intre cele doua , sa zicem pozitii,  deci de la 900 rpm pana la 1500  motorul nu livreaza presiune indeajunsa ptr a antrena turbina

 

Si tu nu ai VCDS original si nici nu te ocupi cu diagnostica dar ai inteles

 

de aceea basic setings se face la 1407 deoarece presiunea la acea turatie este foarte importanta.

 

Si inca ceva daca cineva este profesor aici pe forum el se numeste Romeo si locuieste in Cluj si este cunoscut sub nikul Asap03...multumesc inca odata Romeo ptr discutiile purtate!

 

 

O seara buna la toti ma duc la film Noapte buna RO-VW

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune

Nu cred ca te-am contrazis in vreun post de-al meu. Explicatiile tale sunt corecte. In postul 5842 am vrut sa spun cam acelasi lucru dar am folosit mai putine cuvinte decat tine...te-ai "turat" degeaba. Esti putin mai coleric si reactionezi mai ciudat.

No comment...

The end.

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bull shit

 

Cand accelerezi N75 reduce vacuum, actuatorul tinde sa revina in pozitia initiala datorita arcului si vanele incep sa se deschida ducand la scaderea presiunii.

 

asemenea tampenii nu au iesit din mine!!

 

noi 2 nu mai avem nimic de discutat cu toate ca suntem amandoi din moldova

 

NU mananc paine pentru ca am auzit ca ingrasa. :lol:

Am incercat sa fac un rezumat. Nu mai am rabdare la butonat.

 

gaseste-ti rabdarea necesara !!! scuze nu am nevoie.

 

tu esti si ramai ptr mine un diagnosticator la coltul blocului ca acum 4 ani

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi rune, am rezolvat-o, mai trebuie reparatia la turbo si conducta de ulei, sa vad daca gasesc sau o sudez....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai rupto la demontare??  se intampla de multe ori...

 

daca mai trebuie sa desfaci alta data   safaci dintr un surub de 8 o pana , deci trebuie facut 2 laturi la surub  dar putin conic  si bati incet surubul intre reductia de la conducta si peretele de fonta al turboului  deci pe parte esapamentului!!  apoi incerci incet sa  deblochezi piulita conductei,  tricul merce si la montare ptr a nu rasuci conducta.

 

La conducta de retur atentie mare  la montarea ei furtunul , deci mijlocul conductei nu trebuie sa stea rasucit   pericol de opturare apoi iti da ulei la greu afara pe axa turbo.

 

Inca ceva  sa nu care cumva sa gandesti ca garnitura de la conducta de retur se poate etansa cu putin silicon!!!!!  ca iti intra silicon la presare in turbo si l ai belit ieftin  deci garnitura noua  si daca nu ai finante fa una dun clingerit grafitat.

 

Inca ceva parghia geoletriei variabile acolo unde intra/strapunge turbo  sa o ungi cu vaselina de cupru deoarece acolo oate rugini si bloca!!  nu folosi vaselina normala se coxeaza si blocheaza!!

 

Reparatia la tija actuatorului tina asa  dar cand iti cade un egr defect  i a actuatorul  dar incalzeste l  cu un feon sa fie elastic cand desfaci.

 

Conducta e scumpa  dar daca o repari sa te asiguri bine ca nu este obturata, cel mai bine daca o sudezi sa bagi un spiral la interior  sa nu iasa sudura la interior sa obtureze , daca iese sudura largeste cu in spiral o freza  ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ tonytony

 

Si eu am rupt conducta prima data cand mi-ar reconditionat turbo si eram singur in garaj asa ca am rugat un amic sa-mi cumpere una de la reprezentanta, ca eram disperat..:P si m-a costat, daca imi aduc bine aminte 120 Ron..asta acum 5ani..poate intre timp s-au mai ieftinit... Suna la Autofyg, pe str. Oasului si vezi cat costa, poate nu merita sa te chinui cu sudatul...parerea mea, vorba lu' Vacaroiu :)

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La edc 16,in functie de tipul motorului ,actuatorul poate fi pozitionat intre motor si turbina (vacuum-ul impinge tija )sau intre turbina si caroserie (vacuum-ul trage tija)
De aici vine confuzia.
Rune :"E in zadar sa vorbesti celor ce nu vor sa asculte"

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu va recomand, RECOMAND am zis, sa va calmati TOTI, dar absolut toti fara nicio exceptie, si sa continuati discutiile intr-un mod demn de vwForum.
 

Cine nu se poate abtine de la mistouri, ironii sau atacuri la persoana, indiferent cate cunostiinte tehnice are, zboara in secunda doi de pe forum.
Prefer sa pierdem cunostiintele respectivului user si aportul lui adus vwForum, decat sa transform acest forum intr-unul gen Softpedia.

 

Va rog nu raspundeti la acest post. Sper sa intelegeti ce este de inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve, am dat-o la sudat la un meserias care  se ocupa doar cu sudura,  de 8  ani il stiu eu si numai asta face, cu el am sudat si planetara,  in sudura e as, ......ati reconditionat careva turbo la firma aia din baciu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Rune,

Turbo are logica "inversa" EGR-ului? (post #5000)

Adica TURBO ON = no vacuum (80 mbar) iar EGR OPEN = vacuum

TURBO OFF = vacuum (650 mbar) vs EGR CLOSED = no vacuum

 

Am inteles bine? Asta inseamna cand accelerez valva N75 reduce cantitatea de vacuum pentru a mari boostul?

 

Stima, Florin

 

Buna Florin,

 

Intrebarea ta a fost foarte interesanta, dar raspunsul  sa cam complicat, scuze daca nu am reusit sa-ti raspund exact scurt si concis la intrebarea ta , si daca din postarile urmatoare nu ti sa clarificat intrebarea  ma poti contacta si imi iau timp sa incerc sa iti clarific nelamurirea.

 

Sorin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!