Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Erorile spun asa: releul de la bujii---stricat.

 senzorul MAP--stricat.

 senzorul MAF(debitmetru)--stricat.

Ai incercat sa stergi erorile sa vezi care raman?

In logul tau debitmetrul e praf. Adica masoara foarte putin. Daca zici ca ai probat cu alt debitmetru si tot asa face atunci verifica firele lui. Debitmetrul probat era compatibil cu motorul tau?Stii sigur ca e bun? Sau l-ai pus la nimereala....

Trebuie sa verifici MAf-ul (fire, mufa si senzorul). La fel si MAP-ul (fire, senzor).

Si vezi ce e cu releul de la bujii.Ori e dus de tot, ori are lipituri reci...ori cine stie. Trebuie verificat. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da debimetru este functional pentru ca l-am luat de pe o masina identica cu a mea, an motor si tot. 

maine o sa mai incerc inca o data si am sa iau si senzorul de presiune sa vad daca face la fel si poate o sa pun iara vag-ul pe ea sa vad ce zice.

 

 

ultimul "mecanic" la care am fost zicea ca trebuie alta turbina pentru ca actuatorul este blocat si alta pompa de injectie de aceea mam hotarat sa dau turbina jos si sa o curat :mop: . intradevar cand am dato jos nu puteam sa misc tija cu mana iar dupa aceea mergea foarte usor.

Modificat de lucianms
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine ai facut ca ai curatat turbina. Oricum, debitmetrul nu lucreaza deloc acum. Si daca el nu lucreaza atunci masina e foarte puturoasa.

Mai fa o proba: scoate mufa debitmetrului si mergi asa cu masina. Vezi daca trage mai bine. Daca trage mai bine atunci e clar: debitmetrul trebuie inlocuit.

Daca mai pui vagul pe ea atunci sterge erorile ce le ai stocate si mai fa o scanare. Sa vezi care erori iti reapar. Si in functie de aia actionezi.

Map-ul deocamdata lasa-l asa. E posibil ca eroarea sa fie mai veche, ori ai pornit masina cu mufa scoasa de la el.

Intai vezi ce e cu debimetrul : ori e dus ori firele undeva intrerupte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbo curatat proaspat si cycle duty sta de in inceput pana la sfarsit undeva in furul valorii 50%.......esti sigur ca ai curatat turbo??  estti sigur ca ai pus toate la loc?  daca da atunci actuatorul e varza.

 

valorile MAF ului nici eu nu le vad reale deoarece cand Maful e varza atunci ECU da o valoare predefinita si anume 550 mg/str

 

DAca zici ca pe masina prietenului MAF ul merge  eu asi controla intaii instalatia electrica , deoarece 3 erori electrice simultan ??? poate avea ca, cauza si un cablu intrerupt, un stecher montata gresit.

 

Pe alt aparte daca ai avut geometria turbo bocata in cele mai multe cazuri este din cauza MAF ului si EGR ului, la fel cum foarte bine poate fi din cauza actuatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbo curatat proaspat si cycle duty sta de in inceput pana la sfarsit undeva in furul valorii 50%.......esti sigur ca ai curatat turbo??  estti sigur ca ai pus toate la loc?  daca da atunci actuatorul e varza.

 

da de curatat lam curatat sigur, ma gandeam si eu la acelasi lucru cum ca actuatorul este dus sau ca pierd pe undeva vacuum si nu il accioneaza destul.. presupun 

am un actuator de la fosta masina a lu` fratemio la care ia schimbat turbo un a4 din 2003 si actuatorul la tinut din cate am vazut pare a fi mai mare valva de deasupra sau ce o fi aceea.

 sunt curios daca ar trebui modificata cursa actuatorului daca as montato pe aceea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine am sa pun un alt EGR , pentru ca in momentul de fata masina nu se coporta normal in plaja de turatii joase, adica pana la 2200-2400 ture, dupa care zici ca a calcato cineva pe coada, trage de rupe ! Asa cum a spus si Rune, se pare ca EGR-ul actual are axul blocat ( dupa interpretarea log-ului in mers realizat cu ajutorul lui DragosR ). Daca problema persista, am sa verific si blocul de electrovalve care raspunde de presiunile vacumului atat pe EGR cat si pe actuatorul turbinei-lucru pe care multi dinte noi nu prea il luam in calcul . La o verificare simpla cu manometrul ( de vacum ) pe valva EGR se pare ca functioneaza aproape normal, presiunea sau mai bine zis , depresiunea fiind de 2 atm, dar la oprirea motorului se aude un bazait de besica sparta care se desumfla , timp de aprox 3 secunde !

Astfel ramane suspect EGR-ul, care stim bine ce probleme poate sa creeze.

Daca nici dupa aceasta operatiune nu se simte imbunatatirea mult dorita am sa verific catalizatorul care poate fi si el colmatat.

Precizez ca scot din ecuatie Turbina ( deocamdata ) pentru ca e una garrett fabricata in 2012 si cu foarte putini Km  ( e noua ...la mine !!! ).

@tiroid - asa sa faci- consulta-te cu Cipos - ca din cate citesc acolo problemele sunt mult mai grave dact par !

 

am sa revin cu noi informatii, sper si cu rezolvarea problemei, mai ales ca poate va ajuta pe viitor si alti colegi !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian,

 

un actuator lucreaza in 2 directii

 

Intr-o directie trage membrana vacuum, iin directia opusa arcul din interiorul actuatorului.

 

Membrana o poti verifica cu o pompa vacuum, intrebarea este cum verifici arcul  care poate fi rupt ori tasat.

 

un actuator nou costa in jurul la 50 de euro.

 

modificarile sunt cu cantec mai mereu si la capat sigur mai scumpe....plus nervii pe care ii vei avea.

 

Bafta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine ai facut ca ai curatat turbina. Oricum, debitmetrul nu lucreaza deloc acum. Si daca el nu lucreaza atunci masina e foarte puturoasa.

Mai fa o proba: scoate mufa debitmetrului si mergi asa cu masina. Vezi daca trage mai bine. Daca trage mai bine atunci e clar: debitmetrul trebuie inlocuit.

Daca mai pui vagul pe ea atunci sterge erorile ce le ai stocate si mai fa o scanare. Sa vezi care erori iti reapar. Si in functie de aia actionezi.

Map-ul deocamdata lasa-l asa. E posibil ca eroarea sa fie mai veche, ori ai pornit masina cu mufa scoasa de la el.

Intai vezi ce e cu debimetrul : ori e dus ori firele undeva intrerupte. 

 

Da masina este foarte puturoasa si se tureaza foarte greu si asta si cu debimetrul care merge adica cel de pe masina unui amic.

deci am schimbat debimetrul si nici o diferenta. 

intradevar erorile nu miau mai aparut dupa ce leam sters decat cea de la bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii noi ! Rzultatul schimbarii EGR-ului sunt simtitoare, in sensul ca asa cum a spus si Rune, acesta a fost raspunzator de slaba putere pe turatiile joase, adica pana la 2200-2400 ture masina nu tragea ! Asa ca.....EGRul bata-l vina, a fost problema .  Acum masina trage de rupe....iar cei aprox 135 Cp zburda relaxati ! Masina resoftata cu soft DimSport Italy, Multumiri de sfaturile utile.

Voi face un al log in mers pentru a reinterpreta valorile dupa schimbarea EGR-ului.pentru ca  la accelerarea brusca se aude un fasait/fashait pe undeva. intr-adevar doar intre 2000 si 2400 ture.

Totusi am sa verific si blocul de electrovalve, cel care raspunde de tot ce inseamna vacum la motor( valva EGR , actuator Turbina etc) !

Totodata am sa verific si catalizatorul, iar daca dupa ce il scot masina merge si mai bine, sa fiti sigur ca nu-l mai pun la loc. :001:  ( la asta ma mai gandesc )

 

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un log la masina unui amic. Ma poate ajuta cineva cu citirea lui si sa spune mai exact ce probleme are? Aseara cand incerca sa opreasca motorul, scotea cheia din contact si motorul tot mergea/functiona. Astazi de dimineata cand incerca sa porneasca motorul, nu vroia sa mai porneasca. Se auzea cum incerca sa pornesca dar nu vroia deloc.

 

Ne puteati ajuta cu citirea log-ului?

Log-KRY-325830km-202461mi.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu,

 

Mai da o sansa catalizatorului poate ca acum ca masina merge mai bine si nu produce asa multa funingine, mai creste si temperatura gazelor si daca poti fa un drum mai lung  poate isi da drumu si catalizatorul si nu vei fi nevoit sa il dai jos, deoarece  catul mai are si alt rol nu numai ecologic.

In orice caz nu incepe sa ologesti motorul, cum spun unii dai o forja, e pacat de motor, mai bine mergi la drum lung incalzestel bine si apoi mergi putin mai turat, catalizatorul are nevoie de temperatura ridicata ptr a arde funinginea.

 

FAra catalizator poate apare incet infiltratie de ulei pe la axa turbinei pe partea esapamentului ...depinde bineanteles si de uzura turboului.

 

NU cunosc metode de curatat catul, dar poate stie cineva .

 

 

Nu e usor sa testezi catalizatorul dar poti incepe cu : tinand mana la iesirea din esapament treebuie sa simti pulsatiile cilindrilor, dar tre sa fii atent ca sunt foarte sensibile si daca ai tija la actuatorul turbo prea stransa ( asta e o banuiala deoarece zici ca fasie ceva pe la 2000 2400 rpm  dar trebuie sa imi explici mai exact fenomenul) atunci nu simti absolut nimic.

 

O alta posibilitate este cu log  apoi slabesti cele 3 suruburi inainte de catalizator( eventual pui un distantier si restrangi suruburile) apoi refaci logul si asa comparam logul inainte cu logul dupa.

 

Poate ar fi bine sa faci si un BAsic Seting 011  sa vad ce e cu turbo , log la fel ca la egr  cateva minute cu cateva cicluri.

 

Ai reusil sa il depasesti pe Dragos la WOT?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul a scapat cu bine deocamdata, dar il las pe proprietar sa scrie mai multe cind ajunge la taste :)

 

Asa arata EGR-ul meu inainte de curatare:

post-1792-0-74943100-1385819782_thumb.jppost-1792-0-51446300-1385819791_thumb.jp

post-1792-0-14489900-1385819812_thumb.jppost-1792-0-37881300-1385819999_thumb.jp

 

Dupa curatare nu am mai facut poze de mila obiectelor de inventar :lol:

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA Dragos acolo unde axa intra in corpul EGR ului si nu se vede metal lucios semnifica gripat , si ala e cel mai important lucru de curatat.

 

Sa puneti o data la saptamana un jet doua de WD 40 pe la gaurile de aerisire, eu mi-am pus numai la o gaura ( deoarece daca le infunzi pe ambele nu functioneaza membrana vacuum) un furtun subtire ce iese  mai la suprafata si din cand in cand deschid capota dau u putin WD 40 in furtun si el se duce incet incet la axa si asa ai mereu VAlva EGR deblocata/functionala ( doar cand se rupe arcul ....dar asta e alt ceva)

 

Voi doi vitezomanii ati citit ceva despre iepurator suplimentar, sa mai reduceti cantitatea de ulei deoarece tencuiala aia interioara la EGR este ulei su funingine, deci daca EGR ul functioneaza corect si daca mai reduci putin cantitalea de ulei si tencuiala v-a fi mai subtire in timp.

 

Succes la spalat mainile  a si dati niste sfaturi si lui STOE  ca nu e departe de voi...eu ma duc la saniuta cu soricoaica..

 

 

Duminica placuta

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

miinile mele au acum pielea ca si aia de pe curul unui bebelus dupa ce am dat cu crema de la Bison: proffesional hand cleaner :) (nu e reclama, dar parca se duce mai bine de pe piele negreala in comparatie cu pasta aia verde...derma...saniderm...pana mea)

asta e doar cu caracter de info pt cei ce nu suporta sa lucreze cu manusi.

 

La Stoe zic ca e strat gros de namol si pe clapeta shut off


Cu EGR curatat parca e mai fisneata sau e doar sentiment de feeling?

Multumim la fel, vedem cind facem verificari cu vagul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la G4 TDI clapeta de oprire e in acelasi corp cu EGR; ala fiind SDI, nu am idee daca e la fel ca nu mi-a picat nici unul in mina, dar daca acea clapeta nu e pe pozitia care trebuie -blocata- atunci nu porneste. 

clapeta e actionata de o tija ce iese dintr-o capsula fixata pe EGR.

verificati daca este asa ceva.... pina vin cei mai priceputi de la sanius :)


PS: uite aici cum arata EGR la Golf: http://vwforum.ro/topic/32441-un-golf-iv-special/?p=1047927

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La SDi e maestru Lupo_BV  ai putina rabdare  ca te v-a ajuta sigur  dar cred ca are si el week end.

 

Problema e cam cum a spus Dragos dar trebuie detectat unde este acesta clapeta la SDI, in general motoarele diesel se opresc prin opturarea admisiei , de aceea cand valva ramane blocata intr-o pozitie nefavorabila pot aparea probleme la pornire si chiar si la oprire.

 

BAfta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând erorile să vedem care are legătură cu pornirea

-18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
            P1654 - 35-10 -  - Intermittent

Se datorează unui codurilor de eroare stocate  la senzorul de nivel ulei sau senzor de temperatură la modulul Instruments (probabil ceva probleme de comunicare între ECU şi modulul de la instruments) - Nu cred că are treabă cu pornirea

 

- 19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
            P3101 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Probleme de conectică la mufa clapetei (poziţionare vezi pdf), cablaj sau ECU. Caz extrem: circuit întrerupt în clapetă, puţin probabil.

De verificat dacă pe timpul pornirii este deschisă, dacă rămâne închisă este posibil să fie foarte murdară (când nu se mai oprea probabil rămânea pe deschis)

 

-17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
            P1256 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Probleme de conectică la mufa senzorului, cablaj sau ECU. În principiu nu ar trebui să influenţeze pornirea, ar trebui să stea bujiile vreo 20 secunde dacă este întrerupt

 

-18058 - Powertrain Data Bus
            P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent

Probleme de comunicare între ECU şi Instrument Cluster, cauze posibile: conectică defectuoasă

- 18039 - Accelerator Position Sensor (G79)
            P1631 - 35-10 - Signal too High - Intermittent

Scurt circuit la senzorul de la acceleraţie, cablaj sau ECU. Verificarea conform pdf.

Vezi şi aici

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18039/P1631

Ar putea avea treabă cu pornirea, iar dacă porneşte rlanti-ul este posibil să nu fie ok

 

Concluzie:

Uitându-mă şi la celelate module că majoritatea problemelor sunt cam de aceeaşi natură electrică, eu cred că este o problemă la cablaj pe undeva (verifică pe unde trec cablajele să nu se fi frecat de ceva, la unele modele este o problemă cu cablajul care trece pe sub baterie)sau la mufa ECU.

S-ar putea să fie şi un concurs de împrejurări cu clapeta murdară, aceasta primind semnal "cu porţia" să rămână blocată într-o anumită poziţie

Fă şi un output test

Ti-am pus şi o schemă să verifici continuitatea între mufa ECU şi componentele cu erori

 

 



...in general motoarele diesel se opresc prin opturarea admisiei , de aceea cand valva ramane blocata intr-o pozitie nefavorabila pot aparea probleme la pornire si chiar si la oprire....

 

 

Să ştii că  bestia mea este o excepţie de la această situaţie. Clapeta are un decupaj şi rămâne închisă şi după pornirea motorului, se deschide numai la anumite turaţii sau în sarcină. Practic lucrează în tandem cu valva EGR, clapeta râmânând închisă pentru a mări vacuum-ul care se formează în admisie, favorizând astfel pătrunderea gazelor de evacuare prin EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi baieti pentru raspunsuri si ajutor.

 

Cica i-ar fi ars si panoul de sigurante - cel din partea stanga unde vine volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Lupo

 

tocmai de aceea am formulat in general deoarece nu stiam cum e la SDI dar imi lipsea presiunea facuta de turbo din ecuatie, si mai sunt si noile modele , unde nu sunt uptodate.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca problema persista, am sa verific si blocul de electrovalve care raspunde de presiunile vacumului atat pe EGR cat si pe actuatorul turbinei-lucru pe care multi dinte noi nu prea il luam in calcul . La o verificare simpla cu manometrul ( de vacum ) pe valva EGR se pare ca functioneaza aproape normal, presiunea sau mai bine zis , depresiunea fiind de 2 atm, dar la oprirea motorului se aude un bazait de besica sparta care se desumfla , timp de aprox 3 secunde !

Cu un alt bloc pus tot asa face....

Vazind pe alt topic documentatia despre bloc si legaturile lui, ma gindesc ca e pe undeva o supapa ce nu functioneaza cum trebuie, dar unde sa fie?!?!? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Rune ! Am testat catalizatorul prin desfacerea lui ( l-am dat putin la o parte ) , iar masina tragea tot la fel.... semn ca saracul nu are nicio vina si nu ma incurca cu nimic ! :lol:

Problema care persista sunt 2 :dry: , adica un fasait intre 2200 si 2400 ture la o accelerare mai voiniceasca si mai ales acel zgomot de la blocul de electrovalve, care defapt nu e de acolo doar ca in el se rasfrange sunetul ca de balon care se desumfla si baraie cam 2-3 secunde de la oprirea motorului. Stiu ca nu e defect blocul de vacum pentru ca l-am inlocuit si face exact la fel.

Mai mult ca sigur ca vreo valva sau ceva asemanator nu e ok si descarca vacumul aiurea prin blocul de electrovalve ( asa pare ) . Trebuie mentionat faptul ca valorile de vacum masurate cu manometrul pe EGR si pe actuatorul turbinei sunt ok, deci blocul de electrovalve isi face treaba !

Ce sa fie ?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce zici de niste loguri??

 

BS 003,  011   2-3 minute  sa vedem daca ati facut treba buna, si sa vedem daca tija actuatorului e reglata corect.

 

Log in mers  003  008  011  sa vedem daca nu ai vreo limitare la injectie.

 

Log in mers 003  010  011  sa vedem   MAF  EGR  Turbo.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am unele probleme in ceea ce priveste demarajul,cateodata ma da in nas,egr-ul l-am curatat recent,Momentan nu am posibilitatea sa fac o diagnoza,nu sunt in tara..daca incerc undeva aici astia te usuca de bani te lasa in curu gol,,,,in fine am luat valvele n75,n239,n 18 la verificat,am scos furtunasele,am tras,am suflat,singurul lucru ce mi-a iesit in evidenta e ca atunci cand suflu sau trag pe furtunul de la n 239 parca e aer fals,suflu in gol,iar capacelul de plastic de la n 239 se misca,e normal asa ceva?(pe al meu scrie MADE IN USA).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N239 da comanda sa taie aerul pentru oprirea motorului. Si la mine daca suflu face la fel capacelul ala. In alta parte e problema la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • versus_rmd
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!