Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Depinde cine si cum a curatat turbo...da toate datele si vedem apoi...mie mi se pare a geometrie care agata, datorita amplitudinii oscilatiilor presiunii din turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rune, cand am curatat turbina am dat si egr-ul jos si nu era murdar, avea doar o pelicula de funingina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@c33zar

 

Am reusit sa ma descurc in el .

 

1 asta nu este un log corect ci este o plimbare cu VCDS ul cuplat, data urmatoare logeaza   003. 010. 011  de la 1500 rpm la 4000rpm (adica wot, acceleratie maxima fara sa iei piciorul)

2 prelucrarea cam lasa de dorit....

 

Dar nu acestea sunt importante!

Daca te uiti atent in log vei vedea ca acolo unde EGR ul este inchis( N74 4.8%) presiunea turbo masurata trece peste cea specifica, iar acolo unde EGR ul deschide ( N75 intre 30-60%) acolo presiunea masurata scade sub cea specifica.

 

 

In continuare suspenda EGR de la furtunul de vacuum, daca mersul motorului se inbunatateste curata EGR si asigura-te ca nu sta blocat axul valvei EGR, urmatorul pas fiind MAF ul dar dupa ce e clar cu EGR ul


@Creita,

 

Eu te cred pe cuvant, dar un log spune mai mult, e posibil ca la interior sa fie lacrima, dar axa valvei EGR acolo unde trece prin corpul EGR spre membrana vacuum sa fie franata,/ingreunata/blocata  si in log se vede perfect.

 

Si daca nu e EGR omoara-ma dar iti spun ca e MAF ul ...cati km ai cu el?

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Linia egr masurat e in zig-zag =axa supapei EGR blocata, franata, ingreunata--> demontare curatare si refaci logul BS 003

 

normal trebuie sa se accelereze motorul la 1407 rpm  se vede ca ceva nu a functionat chiar corect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune , nu ma pricep deloc la log-uri si chestii d-acestea .

 

Astazi am cumparat tester-ul pentru ca mecanicii ma pun sa cumpar turbina ... MAF .. etc.. mai ca-i dublez valoarea masinii :D ... ei nu isi dau seama de ce face acele soculete ...si sa  o tot iau prin eliminare..

 

Asadar , am hotarat sa cumpar un cablu obd si sa incerc singur , sau cu ajutorul vostru , celor de pe forum , sa imi dau seama de la ce vine problema ...

 

Deci , acum ar trebui sa scot acel furtunas de la EGR , si sa vad daca mersul masinii se imbunatateste ?

Sau sa o duc maine direct la curatat EGR-ul ?

Eu nu pot curata EGR ul ? Pare ca se scoate usor ... iar de curatat .. ii dau cu spray de frane .. :D

 

Crezi ca ar fi infundat ?

 

Inca o chestie... turbina pare sa functioneze ( fluiera pe la 2500 RPM ) ? Pentru ca cei de la service au desfacut-o crezand ca are joc in ax ... doar ca .. dupa ce au ajuns la palele ei ,  au constatat ca se invart usor , si ca nu are deloc joc in ax . Totusi , au zis ca ar putea fi stricate palele pe partea cealalta ( nu spre filtrul de aer ) , unde au desfacut ei ... si ca

ar trebui sa o schimb , ca sa nu mai fluiere .

 

 

@c33zar

 

Am reusit sa ma descurc in el .

 

1 asta nu este un log corect ci este o plimbare cu VCDS ul cuplat, data urmatoare logeaza   003. 010. 011  de la 1500 rpm la 4000rpm (adica wot, acceleratie maxima fara sa iei piciorul)

2 prelucrarea cam lasa de dorit....

 

Dar nu acestea sunt importante!

Daca te uiti atent in log vei vedea ca acolo unde EGR ul este inchis( N74 4.8%) presiunea turbo masurata trece peste cea specifica, iar acolo unde EGR ul deschide ( N75 intre 30-60%) acolo presiunea masurata scade sub cea specifica.

 

 

In continuare suspenda EGR de la furtunul de vacuum, daca mersul motorului se inbunatateste curata EGR si asigura-te ca nu sta blocat axul valvei EGR, urmatorul pas fiind MAF ul dar dupa ce e clar cu EGR ul

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa turbo in pace momentan la tine se pare ca e putin ca la Craita, ocupate de ce mai ieftin si apoi turbo.

 

Curata EGR, daca ai rabdare eventual si galeria, merge bine cu sprax de curatat cuptorul si asigura te ca valva culiseaza usor,  apoi vedem de MAF.

 

Informatii gasesti pe aici multe cum se face un log cum se prelucreaza, cum se curata EGR ul , trebuie doar sa citesti nitzel.

 

DA sa sciti furtunul dar sa il infunzi cu ceva deoarece daca e scos poate influenta instalatia vacuum

 

SA vezi daca e infundat trebuie sa faci un log  in Basic setings pe canalul 003 si inregistrezi.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp ma jucam cu soft-ul acesta... am mai obs o chestie...motorul 2.5 ACV de pe Transporter ul meu are 5 injectoare .

1 si 2 .. sunt cu - , iar 4 , 5 cu + ... Can accelerez ... si 1 devine cu + , cu valori chiar mai mari decat 4 si 5 , dar injectorul 2 fluctueaza ff putin . Este ok asa , sau e stricat vreounul ?

In atach , poza cu testul .

post-61911-0-59110200-1383933348_thumb.j

Modificat de c33zar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a vedea dacă este problema din EGR, pe lângă indicaţia colegului de mai sus de a face un log în Basic settings pe canalul 3, mai poţi încerca anularea EGR. Ca să nu te complici cu anularea hardware, încearcă anularea din soft:

 

1-Engine -> Login 11
Introduceti valoarea 12233
Do it!
Adaptation 10
Channel 03
Pentru a diminua actiunea EGR-ului la minim introduceti valoarea maxima 33768.
In caz ca doriti sa reveniti la setarile fabricii introduceti 32668.
Dupa introducerea valorii se va da Test si mai apoi Save la valoarea aleasa.

 

Nu sunt sigur că astea sunt valorile, dar ţi le spune acolo într-un balon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi bine Lupo ca el saracul abia si-a cumparat interfata, si sigur mai e si o clona, si noi il trecem deja la adaptari, apoi buleste saracu softul la masina si vai de el...

 

Nu e mai simplu la nivelul lui sa scoata tubul de la erg si sa baga un creion ascutit in tubul .

 

Si pe alta parte 33768 este cea mai mica valoare posibila acceptata de VCDS  dar acesta masura reduce rata EGR ului la minim dar nu inchide total.

 

Intr-un Basic setings 003 se poate vedea forte clar daca valva nu inchide corect ori daca axul valvei  este blocat franat, este doar o chestie interpretare a logului panandu-l in grafic si restul se vede clar

 

DAca citesti C33zar vei descoperi ca grupul 013 este important numai la relanti si o anumita fluctuatie a valorilor este normala, atat timp cat suma valoarilor injectoarelor este apropiata de 0

 

Sambata placuata la toti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajutati si pe mine cu interpretarea rezultatelor?


 

00575 - Intake Manifold Pressure 
            17-00 - Control Difference

Am dat si eu peste eroarea asta dupa un test cu vag-comul. Masina este un golf 4 1.9 tdi cod alh
- debitmetru de aer schimbat recent(nou)
 
Am sa atasez 2 log-uri in mers, am nevoie de ajutorul vostru la citirea rezultatelor, ce ziceti de valva n75 functioneaza corespunzator?


Log1:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiMvR_y6nEKgdGctOUg2RDRKZkhGc0V1eDFEdTV4VHc&usp=sharing

Log2:

 

Ma ajutati si pe mine cu interpretarea rezultatelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rune

 

deci în postul #5431 cam ce-ar putea fi? Nu m-ai lămurit cu nimic. Să înţeleg că turbina nu lucrează cum trebuie dacă m-ai trimis din nou la cipos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

00575 - Intake Manifold Pressure 
            17-00 - Control Difference

Am dat si eu peste eroarea asta dupa un test cu vag-comul. Masina este un golf 4 1.9 tdi cod alh

- debitmetru de aer schimbat recent(nou)

 
Am sa atasez 2 log-uri in mers, am nevoie de ajutorul vostru la citirea rezultatelor, ce ziceti de valva n75 functioneaza corespunzator?

Log1:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiMvR_y6nEKgdGctOUg2RDRKZkhGc0V1eDFEdTV4VHc&usp=sharing

Log2:

 

Refa logurile selectand grupurile 003,010 si 011. Apoi posteaza-le din nou si vei primi un raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    salut,am un passat 2 tdi BKP !!! am schimbat turbina ,dupa montare nu mai trage cum trebuie din cand in cand in vit a 2 se plafoneaza ! urca mai greu in ture ! in plus suiera la pornire ,putin si la relanti ? in a doua vit cand se plafoneaza scoate si fum negru !

 

    mentionez ca am schimbat ulei ,filtru ulei ,aer ,inclusiv motorina! am curatat tubulatura de admisie pana la turbina si dupa turbina pana la interculer! am curatat si tubulatura care iese din interculer si EGR!  EGR era plin de funingine ! Nu am curatat interculer ,dar nu avea ulei in zona inbinarii cu tubul care iese  din el si  duce la EGR!

 

 am testat cu un amic si presiunea e ok ,turbina baga cat trebuie ! 

dar un injector pare sa bage ceva mai multa motorina !

 

   aveti idee ce poate fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza - un log in mers - sa vedem de la ce este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu arata bine. Pierzi presiune - verifica vacuum-urile, verifica actuatorul..... furtunele la turbo, sunt toate ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Alin,

 

Si un EGR ramas blocat poate face ca presiunea turbo sa arate ca si cum ai pierde presiune.

 

Vad ca ai schimbat MAF ul , ai pus unul nou nout ori unul SH

 

Daca mai ai rabdare fa 2 loguri Basic Setings canalele 003(EGR)  si 011( turbo)  si lasa  sa inregistrezi  cateva minute la fiecare.

 

In principiu motorul tau are cam acelasi lucru cum multe altele pe aici, MAF/EGR/VTG, informatii despre ce ai sunt la discretie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat doar Senzorul de MAF (debitmetru) cu unul nou, deoarece imi gasise fault code la scanare pe acest senzor. In rest nu prea ma descurc sa verific tot ciruitul turbo.. am masina doar de doua luni.
Este cineva din Craiova care ar putea sa ma ajute la fata locului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar sa faci inca 2 loguri te descurci?

 

Basic Setings  canal 003   si 011 , si sa lasi sa inregistreze cateva minute, nu te speria daca masina se accelereaza singura.

 

Daca nu te descurci atunci pune o tablita subtire la o inbinare a tubului ce vine de la Turbo la EGR ptr a suspenda mecanic EGR ul si apoi poate merge mai bine.

 

Si daca nu te descurci singur poate este mai bine sa apelezi la un garaj, inainte de a strica ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as dori sa las si eu un loc la masina mea pd 1,9 atj,116cp.Stie cineva sa il interpreteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste cateva pagini in urma (vreo 100-150), si vei afla daca sunt colegi care stiu sa interpreteze un LOG . Dupa te vei putea decide daca poti sa-l pui sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum postez log-ul la masina pe site,ma ajuta cineva?

 


 

 

Modificat de danielsan1985
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Group A: '003        

TIME 820-900 230-420 230-420 10-95%

STAMP     /min  mg/str    mg/str             %

  0.8         1890 850      1180. 9           4.8

     2         2205 850       1229.9           4.8

  3.2         2499 850       1249.5           4.8

  4.4         2814 850       1249.5           4,8

  5.6         3108 850       1082.9           4.8

6.77         3381 850       1009.4           4.8

7.94         3633 850         965.3           4.8

9.06         3843 850            980           4.8

10.13       4011 850         965.3           4.8

11.21       4032 850           637            4.8

Modificat de danielsan1985
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log-ul se salveaza de catre VCDS intr-un fisier CSV.

 

posteaza-l pe acela, daca nu stii sa il faci excel 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!