Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

@energizer: Bineinteles!

E si randul meu sa postez niste log-uri cu turbina.

Am niste intrebari legate de Specified MAP care mie imi scade in sarcina totala si nu inteleg de ce. Plus ca atata trebuie sa fie dupa remapare??! E cam putin!!! E adevarat ca abia am apucat sa "bag" a 4-a parca...

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ andREI

Nu am apucat sa vad logurile de MAP, insa:

-testele se fac la 100% pedala acceleratie intr-a III-a

-spec MAP scade numai la turatii peste 4000rpm

-spec MAP scade (fata de req) numai daca apar virfuri de presiune mari in comparatie cu cererea ECU, fenomenul este foarte nociv si se numeste overboost - undershoot. El apare la o remapare-tuning nu tocmai fericita.

Se rezolva prin modificarea formai mapei de cuplu, si anume la turatii mici gradientul IQ trebuie fie mic in comparatie cu gradientul RPM. Este tocmai invers in raport cu ce fac tunerii, adica nu trebuie modificat raspunsul la pedala in plaja de turatii 1500-2000RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o usoara interpretare a datelor am realizat cate un grafic pentru fiecare log.

Valorile care au importanta sunt: actual MAP, Specified MAP, Actual MAF, Duty Cycle-ul si turatia (pe axa x pentru o vizualizare mai comoda).

Concluzia:

La logul 1 ai schimbat vitezele si apar fenomene tranzitorii care se stabilizeaza in plaja superioara de turatii. (portiunea imediat dupa schimbare nu este de luat ca referinta).

Nu stiu daca este vina ECU-ului, a interfetei sau a setarilor comunicatiei VAG-ului, dar merita sa refaci log-ul cu o rata de esantionare cat mai mare sa apuci sa vezi variatiile scurte. s-ar putea sa ai spike-uri de presiune pe care in acest log nu le observi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se vede destul de bine cum la schimbarea vitezei ECU trage spec MAP mult in jos datorita virfului de boost de la actual MAP.

In realitate lucrurile sunt mult mai accentuate datorita timpului mare de esantionare specific VAGCOM-ului pe seriala.

Sa fie foarte clar, virfurile de presiune sunt benefice pentru a compensa overfueling-ul la schimbarea vitezelor (la WOT) atita timp cit nu genereaza histerezis in circuitul de control al presiunii si implicit undershoot.

La andrei recuperarea presiunii sa facut pe o plaja de appr 1000rpm. Daca virful de boost nu ar fi fost atit de mare, ECU si implicit mecanismul de control al presiunii nu ar fi modificat MAP req.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ender si Andi TDI!

Intr-adevar log-ul nu e tocmai reusit datorita portiunii scurte de drum. Rata de esantionare nu stiu cat a fost (thheo m-a ajutat cu log-ul, poate el stie) dar stiu ca era interfata USB (are vreo diferenta fata de cea pe serial dpdv al frecv de esantionare?).

Eu aveam inainte de asta furtunurile la N75 incurcate in asa fel incat N75 devia ce lua post-turbo in wastegate in loc de pre-turbo si in pre-turbo in loc de wastegate. D'asta nu treceam de 1600 mbar (absolut) nici din intamplare. Acum a mers parca pana spre 2100?

Intr-adevar m-am dus si peste 4000rpm in a 3-a.

Altadata voi face un test pe Vitan unde ai loc mai mult de desfasurare. Explicati-mi va rog de ce trebuie neaparat treapta a 3-a? In a 4-a (unde am loc desigur) motorul merge in sarcina mai puternica totusi (la WOT)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viteza III este aleasa din motive de siguranta si de aproximativa liniaritate a raspunsului. La peste 3000 rpm in treapta IV se manifesta puternic rezistenta aerodinamica si scade viteza de crestere turatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie foarte clar, virfurile de presiune sunt benefice pentru a compensa overfueling-ul la schimbarea vitezelor (la WOT) atita timp cit nu genereaza histerezis in circuitul de control al presiunii si implicit undershoot.

La andrei recuperarea presiunii sa facut pe o plaja de appr 1000rpm. Daca virful de boost nu ar fi fost atit de mare, ECU si implicit mecanismul de control al presiunii nu ar fi modificat MAP req.

E clar.. www.boostvalve.com scrie in agenda la mine deja... ;) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

de la o vreme am zile cand masina merge foarte bine,iar in altele abia trage dar totusi ajung la 150-160 km/h,daca o iau cu binisorul si parca nu se mai aude tubina.De aceea am facut niste loguri si la relanti si in mers poate se indura cineva si reusesc sa_i dau de cap .

Modificat de buyuc1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a mers,incerc sa le pun acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat rapid pe log-uri ... Nu am E L S A in fata , dar la o prima privire , sunt mai multe probleme...

Prima problema ar fi ca logurile se fac la full throtle ( talpa :P ) . Acest lucru este esential pentru a putea formula niste concluzii... In cazul de fata nu am vazut nicaieri talpa ( max 95% load , parca ).

Presiunea pe turbina este destul de mica , la fel ca si indicatiile MAF-ului. Asta ar putea fi generata de o admisie partial obturata. Poate un filtru de aer imbacsit sau o galerie de admisie cu depuneri apreciabile , fapt ce reduce diametrul "util" al galeriei de admisie. Nu este exclusa nici posibilitatea ca MAF-ul sa aiba un "inceput de sfarsit".

de asemenea nu apare foarte bine nici "Idle speed regulation". Poate o mica decalare a timingului pompei de injectie....

Concluzia este ca trebuie verificata galeria de admisie si trebuie facute noi loguri ( preferabil grupurile 10-11 in viteza a III-a cu "talpa" , grupul 3 la fel si grupurile 13-14 la relanti )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la 1500 ture am apasat brusc pedala la fund si am tinut-o asa pana in jur de 3500 rot; in mod sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica,vezi ca toate logurile sunt facute individual in mers si apoi individual la relanti,dar le-a cuplat asa,uita-te la rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arata timing-ul pe pompa? In ce zona este ? Sigur nu impiedica covorasul de cauciuc apasarea pedalei de acceleratie pana la fund? Cati km are filtrul de aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost atent si am tras covorasul,iar filtrul are vreo 9000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am mai facut niste masuratori si cu contactul pus pedala de acceleratie apasata la maxim cu indica decat 98%,iar in grupul 003 la relanti maf specificat intre 500-600 si maf actual la fel.

Modificat de buyuc1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez alte masuratori facute astazi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arata galeria de admisie? Nu cumva este partial obturata? A fost curatata vreodata? Daca nu este infundata , MAF-ul este pe duca.... In mod normal chiar daca ar fi infundata, ar fi trebuit sa am presiune mare , ceea ce nu se intampla. Banuiesc ca MAF-ul e pe duca. Cati km are acest MAF?

Modificat de alinica2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Galeria nu a fost curatata niciodata dar acum vreo sase luni s-a uitat un mecanic pe la capacul dinspre radiator si a zis ca e curata.Nu a controlat si pe la EGR deoarece nu a putut sa desfaca acolo. In ceea ce priveste MAF-ul,nu stiu cati km are,cert e ca eu am masina de 4 ani si nu l-am schimbat.

-Stie cineva cum pot face ca pedala de acceleratie sa mearga pana la 100% ?

-de asemenea as vrea sa-i dau relantiul la 800,cum se procedeaza ? asta deoarece de catva timp am un tremurat accentuat la relanti(inainte la aceeasi valoare a relantiului nu se simtea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deoarece vad ca nu prea am primit ajutor in afara de Alinica,am luat-o pe cont propriu si pana sa schimb MAF-ul,vreau sa curat intercoolerul si galeria de admisie impreuna cu valva EGR,deoarece am observat ca atunci cand e mai rece afara(in special dimineata si seara) masina merge bine si nu mai are nici tremuratul acela la relanti.

Pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie mare la curatarea EGR..... sunt sanse de 90% sa il distrugi ........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi ceva explicatii te rog,sau eventual foto....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am zis mai sus, foarte probabil lipsa de putere este datorata MAF-ului "obosit". Va fi o imbunatatire dupa curatarea intercoolerului, dar in final , tot va trebui schimbat MAF-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intriga faptul ca atunci cand e mai rece afara merge bine,am sa fac niste loguri cand o prind in toane bune si am sa le atasez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata,mi-am luat o grija.Intercoolerul nu are pic de ulei,toate furtunele sunt ok,galeria este curata,la fel si valva EGR.Am schimbat filtru de aer si de motorina.Din pacate,nu s-a imbunatatit nimic.

Zilele astea o sa pun un MAF de la alta masina sa vad sigur daca asta e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!