Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Da, i s-a umblat la turbina, a curatat-o cineva.Nu stiu cat de bine a facut treaba asta dar nu s-a imbunatatit mersul motorului.I-am mai facut scanare si apare eroarea: Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

o sterg si apare dupa ce accelerez masina din nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles gresit si te ambalezi repede :) Cand se vorbeste despre cuplul maxim, toata lumea se refera la plaja de turatii la care masina dezvolta cuplul ridicat, nu neaparat la acel numar deturatii la care cuplul este maxim (in cazul meu teoretic 310 Nm). Ca sa explic mai pe intelesul tuturor, ma refer lafaptul ca masina dezvolta cuplu maxim atunci cand simti ca esti impins in scaun de la acceleratie. Si asta se intampla de pe la 1600 RPM in sus, iar dupa 2000 RPM cuplul scade destul de mult. Ce spui tu, ca masinaincepe sa aiba cuplul de la 1900 inainte, este gresit, poate asa face a ta, dar nu este normal. Sigur, din cauza uzurii si a unor probleme tehnice se intampla si asta. Insa in cazul meu, kick down la 1600 RPM inseamna bagat in scaun. Si acest bagat in scaun il simt pana pe la 2400 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa umblat la actuator? la reglajul acestuia? furtunasele de vacum au fost bine puse inapoi, nu au fost inversate?

geometria sa verificat manual dc merge ok si isi face intreaga cursa inainte sa o montezi pe masina, era mai usor, o poti face si acum

Dolphspeed as vrea sa vad un log de la masina ta cand e posibil :icon_thumleft:

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitate te rog la al 2 lea post pls ca primul era a unui prieten cu b5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e acelasi log ca si cel pe care mi l-ai trimis aseara, parerea mea ti-am spus-o, sau mesajul nu e pentru mine?

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era pentru dolphspeed ca a citit primul log..si am pus si al 2 lea..ala al meu dupa aia:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, acum se vede ca presiunea in turbo e prea mare, de circa 2950 la 3000rpm. Insa vad ca si cuplul este destul de mare, adica intre 2000 RPM si 3250 RPM tu ai cuplul peste 320 Nm, cat este normal la motorul tau. Si asta ma face sa te intreb daca nu cumva ai resoftat-o. Sau poate era resoftata cand ai luat tu masina. Insa valorile de cuplu maxim indica resoftare, probabil purere dusa pana pe la 165-170 CP si cuplu dus pana la 350 Nm, dupa cum se vede in log.

Eu nu ma pricep la resoftari si nu stiu daca cresterea presiunii turbinei peste valoarea normala este ok sau nu, insa poate iti raspunde un coleg care se pricepe la asta mai bine.

Motorul ALH este de 90 Cp si are 210 Nm/1.900 rpm, iar motorul ASV/AHF cum am eu are 235 Nm/1.900 rpm, astea ma intereseaza , ce am si ce am avut, ce o sa am o sa ma documentez, motorul tau la ce turatie atinnge 310 nm? la 1500 rpm?

Da, ai perfecta dreptate, insa masina nu sare de la cuplul de 150 la 300 intr-o fractiune de secunda. Intr-adevar, momentul maxim al cuplului se intampla udneva pe la 1900 RPM, poate 2000. Dar uita-te si la specificatiile producatorului, cuplul este indicat la o anumita plaja de turatii. Acum nu am la indemana si nu am timp sa stau sa caut, insa la mine (AVF 131 CP) cuplul maxim era dat intre 1600 si 2200 parca RPM. Si asa si este, de la 1600 incepe turbina sa lucreze in forta si cuplul incepe sa creasca brusc, pe la 1900-2000 probabil ating cuplul maxim de 310 (nu am resoftare facuta), dupa care cuplul incepe sa scada pe masura ce urcam in turatii. As fi facut un log in mers pe grupul 20, ca sa se vada clar cuplul in turatii, insa am bagat Win7 pe laptop si nu mai merge VCDS-ul.

Deci, amandoi avem dreptate, dar vorbeam de lucruri diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles gresit si te ambalezi repede :) Cand se vorbeste despre cuplul maxim, toata lumea se refera la plaja de turatii la care masina dezvolta cuplul ridicat, nu neaparat la acel numar deturatii la care cuplul este maxim (in cazul meu teoretic 310 Nm). Ca sa explic mai pe intelesul tuturor, ma refer lafaptul ca masina dezvolta cuplu maxim atunci cand simti ca esti impins in scaun de la acceleratie. Si asta se intampla de pe la 1600 RPM in sus, iar dupa 2000 RPM cuplul scade destul de mult. Ce spui tu, ca masinaincepe sa aiba cuplul de la 1900 inainte, este gresit, poate asa face a ta, dar nu este normal. Sigur, din cauza uzurii si a unor probleme tehnice se intampla si asta. Insa in cazul meu, kick down la 1600 RPM inseamna bagat in scaun. Si acest bagat in scaun il simt pana pe la 2400 RPM.

Exact.

Acestui moment de "bagat in scaun" i se mai spune se "momentul spike" in limbajul folosit de cei care se ocupa cu resoftari,tuning, etc

Momentul spike e acel moment cand ai apasat kick-down si turbina se incarca brusc pana la 500 mbar peste limita admisa de ecu ca sa dea limp mode si o mentine cam 4-5 secunde dupa care incepe sa scada presiunea cu ajutorul n75.

Deci daca la motorul tau turbina lucreaza la wot la 2600 mbar atunci la kick-down vei avea cca 3000-3100 rpm pentru cateva secunde (de obicei 4-5) si aici simti ca te baga in scaun. O turbina reglata corespunzator asa face.

Deci tot timpul la kick-down vei avea o turbina supraincarcata 4-5 secunde, dupa care ii scade treptat presiunea pana la limita admisa.

Poate nu e concludent exemplul dar la mine cu esp-ul dezactivat in treapta a 2-a rotile inca patineaza la plecarea in forja. Chiar si cu esp-ul activat cateodata mai resusesc rotile sa patineze.

post-55955-0-64135400-1353850031_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Dupa nesfirsite bube mecanice la masina am reusit sa rezolv si problema cu presiunea atmosferica.

Acum se pare ca nu lucreaza debitmetru? Motorul nu trage deloc acum.

Multumesc!

log 01.txt

log02.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf defect sau deconectat

maf defect sau deconectat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e resoftata sigur:) de cand am schimbat turbina asa e desi e turbina noua nici macar reconditionata ci noua:) nu stiu sigur cat baga turbina precedenta dar stiu ca lucra de la o plaja mai joasa de ture.chiar daca reglez geometria ei tot ajunge la 2950 mbar doar ca mai tarziu..undeva pe la 3500 dar tot ajunge:) cert e ca in fiecare caz turbina sare la aproape 3 bari indiferent de reglaje.o sa verific si acutatorul saptamana asta sa vad daca face cursa toata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Se poate o interpretare la log-ul atasat?

Multumesc!

post-53357-0-35169400-1353975811_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez log-uri facute in treapta 3 si 4 pentru un prieten. Nu sunt facute exact ca la carte, in sensul ca sunt de la 2000 rpm in sus, dar cred ca in rest sunt relevante.

Masina in cauza e Golf IV Variant 2001, motor ATD 101 CP. Turbina este schimbata de curand.

Eu unul suspectez debitmetrul (mai ales ca si cu mufa sa scoasa masina trage la fel, ba chiar parca un pic mai bine), dar am rugamintea unei/unor pareri mai avizate.

Multumiri anticipate.

post-70692-0-76577400-1354101782_thumb.j

post-70692-0-40673600-1354101790_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hanu totul e in regula...ce te supara la masina?

@Polosaurus Intr-adevar, debitmetrul e terminat...insa da valori mai mari decat valoarea default, deci doar ti se pare tie ca fara el trage mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am simtit de vreo cateva ori cand eram in depasire imi scadea turatia de la 3000 la 2800 in vit.4 sau 5 apoi incepea sa creasca din nou.Am uitat sa spun ca masina e resoftata sau chip

Multumesc pentru ajutor.

Modificat de hanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce alte erori ai stocate? Turatia sa scada aiurea asa, nu am auzit...poate are vreo problema IC-ul pe partea de turometru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt. raspuns, dar in afara de valoarea de la randul 2 (turatie 2268) din log-ul de treapta 4 vad peste tot valori mai mici la MAF actual fata de specified.

Sau e invers decat cred eu?

Modificat de Polosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Azi am rezolvat problema cu debitmetrul.

Un pin de la mufa debitmetrului nu facea contact.

Dar acum am presiune prea mare.

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 028 906 021 GH

Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1444

Coding: 00002

Shop #: WSC 00672

VCID: 5BBE675AC91C33C0147

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Readiness: N/A

Multumesc!

log03.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ajuta cineva cu aceste erori.Au legatura intre ele

post-7919-0-72222800-1354262888_thumb.pn

post-7919-0-21630300-1354262907_thumb.pn

Modificat de hanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Hanu, problema e la senzorul de temperatura/nivel ulei -G266- si erorile au legatura intre ele una e stocata in ECU (18062), iar cealalta in memoria cluster-ului (00562).

Prima data incearca sa le stergi vezi daca mai apar, daca reapar, rezolva problema cu senzorul G266.

Modificat de deztgmures
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.Senzorul este acela din partea de jos a baii de ulei?Ar putea fi si un contact inperfect?

Modificat de hanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!