Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Nu lucreaza azi trebuia sa ne vedem in cursul saptamanii dar a intervenit ceva la el si porma nu am mai avut eu cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez un log pt o skoda motor axr

vad acel 19.9% la duty cycle la intrarea in wot,deci reglajul turbo e bun.in schimb sub forma de grafic sunt niste mici deviatii fata de presiunea specifica(nu e nimic de speriat),turbina corecteaza destul de bine.

in schimb maf-ul dupa 3000rpm moare.ia unul bun de proba de la cineva,vezi diferentele,si apoi cumpara altul NOU.

pt o mai buna interpretare ne trebuia si bs003 si bs011.

citeste la best answer cum se fac.

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Va salut!  Bora mea imi intra in limp mode, mai des in trepte mari(5 si 6). Anul acesta In februarie  am reconditionat turbina,am schimbat actuatorul  ,curatat EGR, furtune, intercoler, galerie admisie. De atunci am simtit un usor gol de putere in intervalul 2200-3000 de turati  si parca nu mai trage la fel ca inainte. Actuatorul l-am cumparat de la cei care au reconditionat turbina si nu l-am reglat pe motor. Motorul nu are tuning iar la prima pornire i-mi scoate cam mult fum parca spre albastru.

Va multumesc anticipat !

 

 Din BS-uri, se vede o rata de recirculare cam marit la EGR ON, iar diferenta dintre turbo ON si OFF de numai 80-90 mbari, cam mica, mai lungeste o tura doua tija si vezi cum se comporta. Ai un overbooste de ~300 mbari urmat de ditamai underboostul. Nu e ok. Verifica partea vacumatica, pt ca se vad niste spike uri acolo sus, si pot spune ca geometria parca mai agata, se vede si in logul in viteza 4-a. Ai ceva de investigat. Cauta-ti un meganic care stie ce face, si nu iti mai lasa turbo ul pe mana neprofesionistilor. E o componenta vitala in functionarea motorului. Vezi cateva posturi de ale mele mai din urma ce tre sa verifici la partea vacuumatica, si cum ti-ai putea regla singur actuatorul( neaparat sa fie Original, NU chinezarii)

 

numai bine

Buna seara,

 

Masina din dotare 1.9 TDI BXE 105 ponei obositi a inceput sa nu mai functioneze corespunzator:

 

- Consum extern 7,3-8% / consum oras 8,5 - 9 - 10 - fara limita a ajuns si pe la 15,5%

- Daca merg pana in 2000 RPM consumul sta undeva la 7,3 daca merg mai turat o ia razna

- La acceleratia dupa 2000 RPM are o mica trepidatie, nu face foarte urat dar daca esti atent o simti

- Nu mai este lafel de sprintena

 

Am verificat supapa de la egr / actuator turbina ambele tin vacuum, va atasez LOG-urile BS003/011 cat si 2 LOG-uri facute in treptele 3 si 4

 

Daca aveti sugestii cum as putea sa-i rezolv durerea de cap va rog sa-mi spuneti sunt dispus sa incerc orice in situatia data, maine ar trebuii sa plec in concediu cu dansa si o sa-mi sece buzunarul...

 

Va multumesc,

 

Salut, cu injectoarele cum stai? foarte mare consumul pana in 2000 Rpm. Trepidatiile pot proveni de acolo. vezi putin care sunt corectiile in VCDS, cred ca e canalul 13 daca nu ma insel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ClaudiuM din pacate nu am cu ce sa le verific acum ca sa iti pot da un raspuns exact. Saptamana trecuta cand am verificat cea mai mate corectie pe care am vazuto era 0.27

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ClaudiuM din pacate nu am cu ce sa le verific acum ca sa iti pot da un raspuns exact. Saptamana trecuta cand am verificat cea mai mate corectie pe care am vazuto era 0.27

 

Si inca ceva la tine, daca te uiti in poza atasata cu graficul BS11 vei vedea ceva foarte dubios, cum se comporta linia de sus a presiunii. Arata ca si cum ar ramane geometria blocata cu aproape 100 mbari inainte de maximum. Foarte liniar graficul, ceea ce e bine, plus ca se vad si jos niste mici trepte, probabil nesembificative. In ce stare e actuatorul?

 

Plus ca in logul in mers, cu toate ca ai pedala la fund ECU cere sub 850. E posibil o limitare a injectiei? Poate un coleg mai experimentat sa isi dea cu parerea? Imi aduc aminte din experienta proprie ca valoarea la WOT poate fi modificata din VCDS sub 850, dar tot ramane constanta la WOT. La tine ajunge la 859 deabia la ~3000 rpm. S-a umblat la tija, reglajele turbinei?

post-55812-0-13006000-1442322138_thumb.p

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, daca presiunea facuta este mai mare decat cea ceruta trebuie sa lungesc tija actuatorului? Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, inainte sa ne pronuntam ataseaza te rog logurile. Vezi in susul paginii care sunt acestea, Ca sa iti raspund mai "general" la intrebare, reglarea presiunii turbo depinde de mai multi factori: cum iti lucreaza geometri, etanseitatea circuitului de vacuum, starea actuatorului, si abia apoi ne putem focusa pe reglarea tijei. Btw s-a umblat la reglajele turbo? Ai eroare stocata in ECU rezultata in urma unui LIMP MODE?, sau pe parcursul logului presiunea nu poate fi corectata. Da-ne mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa atasez si log, turbina a fost curatata, apoi reglata, intra undeva la 1600, presiunea se corecteaza cat de cat, iar limp nu am! Am facut soft si turbina intra prea brusc si forteaza ambreajul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva la tine, daca te uiti in poza atasata cu graficul BS11 vei vedea ceva foarte dubios, cum se comporta linia de sus a presiunii. Arata ca si cum ar ramane geometria blocata cu aproape 100 mbari inainte de maximum. Foarte liniar graficul, ceea ce e bine, plus ca se vad si jos niste mici trepte, probabil nesembificative. In ce stare e actuatorul?

Plus ca in logul in mers, cu toate ca ai pedala la fund ECU cere sub 850. E posibil o limitare a injectiei? Poate un coleg mai experimentat sa isi dea cu parerea? Imi aduc aminte din experienta proprie ca valoarea la WOT poate fi modificata din VCDS sub 850, dar tot ramane constanta la WOT. La tine ajunge la 859 deabia la ~3000 rpm. S-a umblat la tija, reglajele turbinei?

Actuatorul a fost schimbat si turbina/geometria curatata. Din pacate actuatorul a fost reglat ochiometric dupa cel vechi... nu a fost schimbat de mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iondarie,niciodata un actuator nu il reglezi la ochi,mai ales ca "astia" monteaza numai chinezarii.si chiar daca ar fi fost original,tot trebuia reglat.

fiecare actuator e unic in comportamentul lui.

sunt o multime de factori,rigiditate membrana,etc.

asa ca....tragi singur concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut log dupa ce am lungit putin tija! nu mai am probleme cu ambreajul, deocamdata!

 

pentru egr nu am facut deoarece este anulat, am facut pe injectoare, nu stiu daca se poate citii ceva! ms

LOG-01-011-010-013.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut log dupa ce am lungit putin tija! nu mai am probleme cu ambreajul, deocamdata!

pentru egr nu am facut deoarece este anulat, am facut pe injectoare, nu stiu daca se poate citii ceva! ms

cat ai lungi ,mai exact?in ture,vreau exprimarea.dar ce pot spune ,e ca ai cam trecut de reglajul optim.se vede ca nu mai exista spyke,sinse vede si din comportamentul duty cycle(comportamentul normal este ca asa : 30-40%( sarcina partiala)....... wot 19%..........dupa 3..5 valori 80% (overboost)........reducere treptata pana se ajunge in jurul la 40%.

parerea mea e ca tu ai incercat sa rezolvi o problema("ruperea ambreiajului" la turatii mici) ,practic, printr-o abatere de la reglajul optim al geometriei,lungind tija prea mult ,astfel incat sa existe un lag la inceput de wot.

dar eu unul as face reglajul optim la turbo si as merge la tuner sa modifice harta astfel incat turbina sa nu mai fie atat de "hotarata" la turatii mici.

cat despre injectoare,valoarea accea de +1.7 ......ar trebui un :reglaj injectoare in prima faza pt a vedea daca mai scade corectia,iar daca tot nu se modifica valoarea,se trece la o analiza mai amanuntita.

reglajul tijei se face in incremente de 1tura sau si mai bine de 1/2 tura ,pt a nu sari peste reglajul optim.se mai lungeste o tura,se merge cu masina 1-2 zile si abia apoi se face log in mers pt a vedea schimbarile.e vorba de "ecu learning"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un log cu alt soft si fara sa umblu la tija! nu sunt modificari mari la duty! o sa mai merg cateva zile si o sa refac logul, fara sa mai umblu la reglaje! 

 

tija am lungit-o cu o tura, nu mai mult!

LOG-01-003-010-01soft1.xls

Modificat de firiss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am nevoie de niste pareri avizate in legatura cu masina mea care trage slab de tot+ limp mode pe care-l iau la orice acceleratie mai sanatoasa cu precadere in treptele 3-6. Pana acum am schimbat toate futunasele de vacuum , am verificat debitmetrul, n75, actuator, tija- nu agata, frana nu e tare, fum nu scoate de nici un fel. Singura chestie care nu merge este egr-ul(multumesc colegului ClaudiuM pentru sfaturi si ca m-a ajutat la un prim diagnostic) insa cu el anulat tot asa iau limp.

Eroarea pe vag com dupa fiecare limp e Negative deviation---intermittent. Atasez cateva loguri, poate ma lamureste cineva. La un service anume, ieri dupa verificari mi s-a spus ca de fapt turbina e buba dar parca eu tot nu cred ca e de acolo. Joc in ax are ffff mic iar paletii se invart usor fara sa agate in carcasa, nu scoate nici un sunet dubios, nu fluiera etc. Pe bs3 se aude ca porneste-are ssss-itul specific. :) In timpul BS!! am verificat cu mana si tija are cursa fara sa agate. Vechea mea turbina m-a lasat, fara sa se sparga paletii, de o saptamana, am montat una sh de la un prieten insa inainte de montaj s-a curatat tot admisie, conducte, intercooler etc + schimb ulei si filtre. Dupa vreo 100 km cu "noua" turbina s-a intamplat primul limp. La restart isi revine insa masina trage din ce in ce mai prost. Ce parere aveti? Luni voi merge la un al service, poate vor reusi acolo sa gaseasca ce are, insa vreau sa fiu pregatit, sa stiu cam ce sa intrebloguri bora.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, turbina este tot de ajm? sigur isi face treaba actuatorul? cand misti de parghia de la geometrie se aude ca aceasta lucreaza? 

In BS pe on ar trebuii sa fie mai mare, gen 1152...cu motorul cald! 

Modificat de firiss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da a zis ca se misca tija geometriei....dubioasa treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa se miste dar sa fie sarita din mecanismul geometriei....! Nu am vazut chestia asta pana acum...dar intreb! Ar trebuii sa se auda daca geometria lucreaza! Daca este totul ok poate incerca din surub sa-l mai desfaca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina e tot de ajm. Mi-a mai zis cineva treaba cu saritul tijei din mecanismul geometriei...nu stiu ce sa zic. O fi posibil...

In timpul bs11 am pus mana pe ea, adica pe tija:) si se simte ca face o cursa de aproximativ 1 cm si ceva. Se misca foarte repede sus-jos.

Inainte de schimbare, turbina noua avea o problema in sensul ca agata tija. Mecanicul a zis ca a desfacut acolo si a rezolvat problema curatand tot. De asta ma duce si pe mine cu gandul la vreo tija sarita din mecanism. Masina a mers foarte bine vreo 100 km, pana la primul limp.

Deja nici la restart nu-si revine. E intr-o continua puturosenie. Cu clima on abia se taraste. Daca nu vin lansat, abia depasesc un aixam.:))

Modificat de dan1980_25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina e tot de ajm. Mi-a mai zis cineva treaba cu saritul tijei din mecanismul geometriei...nu stiu ce sa zic. O fi posibil...

In timpul bs11 am pus mana pe ea, adica pe tija:) si se simte ca face o cursa de aproximativ 1 cm si ceva. Se misca foarte repede sus-jos.

Inainte de schimbare, turbina noua avea o problema in sensul ca agata tija. Mecanicul a zis ca a desfacut acolo si a rezolvat problema curatand tot. De asta ma duce si pe mine cu gandul la vreo tija sarita din mecanism. Masina a mers foarte bine vreo 100 km, pana la primul limp.

Deja nici la restart nu-si revine. E intr-o continua puturosenie. Cu clima on abia se taraste. Daca nu vin lansat, abia depasesc un aixam. :))

 

Salut, 

 

Dupa cele discutate la telefon, valoara in BS03 ramane aceeasi, cu toate ca EGR ul tine vacuum, acum ori s-a facut imediat dupa pornirea motorului, cand EGR ul sta inchis, ori nu ajunge vacuum deloc la EGR -> trebuie vazut. Daca in BS11 simti cum tija se misca 50 % din probleme s-au rezolvat. cum in logul in mers se vede ca se creeaza catusi decat ceva presiune, si punand in balanta faptul ca MAP ul a fost schimbat ( si nu stii daca acel mecanic ti-a pus un senzor cu acelasi cod si bun) ma duce cu gandul ca tija nu are cum sa fie sarita, ci mai mult la un MAP defect. 

 

Pe langa asta, daca totusi ajunge vacuum in EGR si acesta deschide, dar MAF ul nu inregistreaza asta, atunci se poate spune ca si MAF ul s0a dat duhul.

 

Experienta cu Bora AJM , din cauza MAF ulul (cred ca era o chinezarie ordinara, schimbata pe sub mana de vreun mecanic, fara stirea mea) imi citea valori foartea aiurea, cand corect cand foarte mari, din cauza caruia LIMP si posivie si spre final cand deja era mort doar Negative deviation. Schimbat cu Bosh nou original, merge impecabil, fara fum si limpuri.

 

Sfatul meu e sa te duci la un service care are Vacuumetru si mecanicul stie meseri ;), face minuni jucaria asta, poti diagnostica o multime de lucruri.

 

Ca pointuri de start: LA RELANTI pe traseul turbo, dupa valva unisens tre sa ai cel putin -700 mbari STABILI, fara fluctuatii. Pe traseul N75 - actuator, la fel, doar ca in momentul in care accelerezi mai brutal vei observa cum vacuumul scade, dar se reface la loc dupa ce lasi acceleratia. La iesire din N75 spre filtru de aer, vei observa acelasi fenomen doar ca invers. La relanti 0 vacuum, la acelerare mai brutala vei vedea cum se creeaza vacuum. Pe orice traseu la accelerare usoara acul nu trebuie sa tremure, se misca sus jos, dar fara tremurat..

 

La fel poti verifica si N18, are acelasi principiu de functionare. Daca N18/N75 scoate orice fel de zgomot, se infierbanta foarte tare sau la oprire/pornire motor bazaie ca un greier strans de gat :))) atunci cam e defect.

 

Ca sa concluzionez, pasii ar fi urmatorii, avand ca punct de reper povestea schimbarii pieselor, 1. Senzor MAP faci test, 2. Test vacuum/valve/etanseitate 3. Daca nu gasesti probleme pa la N18/EGR adica iti ajunge vacuum acolo dar MAF citeste aiurea , schimbi cu un alt MAF(cu unul bun ;) )

 

Multa bafta

Un video care te-ar putea ajuta, si ar putea ajuta mai multi colegi: VACUUMETRU <- how to diag + Vacuum Test&Examples

Modificat de ClaudiuM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Care ar fi problema la un audi A6 2.0tdi, ii "taie" pedala in mers si isi revine fara sa opresc motorul si sa il repornesc. Merge ce merge si iar ii da in nas...dupa care isi revine si trage iar. Momentan nu am posibilitatea de a atasa un log, dar as vrea sa stiu la ce sa ma astept.

Merci anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de des se intampla? Fa macar o scanare ca e mai simplu decat log si posteaza pe topicul dedicar "Scanarea cu vag-com - erori aparute"

Pot fi mai multe cauze: turbo, actuatorul vacuumatic, injector sau altele. La mine s-a intamplat ce ai descris tu, si cauza a fost senzorului care ia pozitia geometriei variabile.

Modificat de nyrol5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E aleatoare chestia. la un drum de cateva sute de km face din 10 in 10 km. I-am dat si talpa, ajunge pe la 180km/h pe autostrada, merg asa vreo 10 km si iar ii da in nas...scade pe la 130km'h si se pastreaza aici cu acceleratia in blana. Mai merg cativa km si isi revine, iar viteza creste normal. Actuatorul este vacuumatic si nu are senzor de pozitie al geometriei. L-am reglat dupa tutorialul facut de dementor si rune. Figura asta mi-a facut-o dupa vreo 500km dupa ce am reglat actuatorul. O sa postez si eroarea, dar in weekend. Poate cineva sa imi spuna ce valori trebuie sa aiba in BS 011? Masina e din 2007 cod motor BRE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sigur daca si la tine este valabil dar  la rece diferenta dintre turbo off si on la cald 180mb si la rece 150.... Turbo off este presiunea atmosferica a regiunii tale ...iar ca sa vezi daca tija este reglata corect dai statt log mergi in treapta 3 constant vreo 10secunde la 1500-1600rpm si dai wot iar prima valoare de wot(100%acceleratia/throle) la duty cicle trebuie sa fie 19,9.

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!