Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Când scoţi mufa la MAF, ECU înlocuieşte măsurătorile lui cu valoare prestabilită de 550 mg/str, prin urmare şi cantitatea de combustibil injectat scade, deci este normal să tragă prost. Fă un log şi în treapta a 2-a în condiţiile în care simţi şuturile. Astea ar putea fi şi de la EGR. În logul BS003 ar trebui să se vadă dacă sunt probleme pe partea asta. Deci să nu uiţi şi de BS003 pt că este important şi el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si cu logurile cu BS011 si BS003, din pacate chiar daca masina a stat cateva ore bune in parcare, n-a apucat sa se raceasca complet asadar logurile la 'rece' sunt de fapt pe la 50-60 de grade, nu stiu daca influenteaza asta prea mult dar am tinut sa specific si asta in caz ca.
Iar atunci cand a fost cald motorul si atingea (in BS011) 1050-1060 mbar se auzea foarte putin un suierat, nu stiu daca este sau nu normal, doar am tinut sa precizez si asta ca poate e de ajutor.


Iar in legatura cu LOG-ul in treapta a2-a, din pacate nu am reusit sa reproduc prea bine problema, a aparut undeva pe la mijloc spre final foarte putin, ma uit peste log si daca-mi dau seama unde, fac un screen si atasez si am uitat sa specific faptul ca acum cateva saptamani am vrut sa dau jos EGR-ul sa-l curat, dar chiar atunci a venit ploaia peste mine si n-am mai apucat, dar am reusit sa vad ca era destul de curat EGR-ul, cel putin partea care se vedea cu tubul dat jos pe o parte (neapucand sa-l demontez complet din cauza ploii).

LE// Am atasat si screenshot cu zona aproximativa pe unde am simtit foarte putin suturile

LOG-01-003-010-011-a2-a.csv LOG-01-011-xxx-xxx-cald.csv LOG-01-003-xxx-xxx.csv LOG-01-003-xxx-xxx-cald.csv LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Screenshot_752.png

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima întrebare ar fi dacă aşa a mers de la început  maşina sau problemele au apărut pe parcurs, treptat?

Acum logurile....nu arată deloc bine.

BS011. Primul lucru care trebuie remarcat este că diferenţa dintre ON/OFF este prea mică: 61 mbari la rece şi 91 la cald. Ar trebui să fie cam 150 cu 180. Deşi graficele prezintă nişte semne caracteristice problemelor de vacuum (partea urcătoare a graficului neregulată) aş zice că reglajul turbinei este de vină (mai ales dacă aşa a mers după recondiţionarea turbinei). Dar ar trebui verificat prima dată vacuum-ul, fie cu un manometru de vacuum (vezi şi pe la ăştia care încarcă AC şi procedezi cum a procedat colegul AICI), fie, mai simplu, găseşti o metodă cu o oglindă ceva şi urmăreşti dacă pe timpul TURBO ON pârghia turbinei atinge şurubul de STOP. Pentru că la tine problema la acest log nu este atât faptul că acumulează greu presiune cât cel că nu atinge presiunea maximă cerută, situaţie care se întâmplă când pârghia stă sprijinită pe şurub.

La rece

2044308489_9-1-202011-19-48AM.thumb.jpg.7292a4e66034bb0890734713845f6fe0.jpg

La cald

535074636_9-1-202011-19-12AM.thumb.jpg.05eefe1bab24dd6a5a3dc8f97855636f.jpg

Faptul că la cald se înrăutăţeşte porţiunea crescătoare poate fi şi din cauza geometriei

BS003

Şi aici sunt probleme: cu aproximaţie graficul ar trebui să se încadreze între cele două linii roşii

517898297_9-1-202011-23-53AM.jpg.fa91dc51acc96602903bf26ed8c1beb4.jpg

Valoarea maximă prea mică ar avea drept cauze fie un EGR care nu mai închide complet, fie un N18 defect care scapă vacuum când nu trebuie, fie turbina trage aer şi prin altă parte decât prin MAF

Valoarea minimă prea mică indică o recirculare excesivă, dacă citeşti mai în urmă am scris de mai multe ori despre cauze. Ca să izolăm puţin problema îţi propun să blindezi EGR cu o tăbliţă  şi repeţi cele 3 loguri să vedem efectul.

Un mic rezumat:

  • verifici dacă pe timpul BS011 tija se mişcă cursiv şi dacă pe timpul TURBO ON pârghia stă lipită de şurubul de STOP
  • verifici etanşeitatea tubulaturii între MAF şi turbină
  • blindezi EGR şi repeţi cele trei loguri.
  • mersul în şuturi s-ar putea să fie din cauza presiunii scăzute care este mai tot timpul sub cea prescrisă, dar asta o lăsăm mai la urmă s-ar putea să dispară după remedierea celorlalte probleme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOG-01-003-010-011-31.08.2020 turbina+ egr.csv

On 8/27/2020 at 11:36 PM, lupo_bv said:

Până prin 3000 rpm ar trebui să tragă bine. Pune  şi logul în formatul csv şi fă şi celelalte loguri.

Am refacut log. si am efectuat inca un log pe cilindri(daca vorbesc prosti corectati-ma) se poate ca diferenta pe cilindru unu sa fie data de faptul ca am buja defecta. tot odata sa imi creasca consumul la masina?. am observat momente cand trage masina si momente cand nu trage. in momentul  cand trage e ok si consumul iar cand nu trage  imi creste consumul, poate fi problema la electrovalva care face vacum uneori sa faca uneori nu? aia cum se poate verifica?. cel mai mult ma deranjaza consumul si faptul fa am ulei in furtunul de admisie care intra in egr. Am inteles ca resoftare la stage 1 scade consumul? 

LOG-01-013-023-003-31.08.2020. injectoare.csv 

LOG-01-003-010-011-31.08.2020 turbina+ egr.csv

Modificat de golf 3 tuning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treabă bujia, injectoarele sunt ok.

Posibil să fie geometria ancrasată, fă şi logurile în BS003 şi BS011 (dacă citeşti ultimele pagini o să te lămureşti de ce)

1 hour ago, golf 3 tuning said:

Am inteles ca resoftare la stage 1 scade consumul? 

Posibil dar după ce repari maşina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 01.09.2020 at 11:29, lupo_bv a scris:

1. Prima întrebare ar fi dacă aşa a mers de la început  maşina sau problemele au apărut pe parcurs, treptat?

2...Deşi graficele prezintă nişte semne caracteristice problemelor de vacuum (partea urcătoare a graficului neregulată)...

3... fie turbina trage aer şi prin altă parte decât prin MAF...

  • 4....verifici etanşeitatea tubulaturii între MAF şi turbină...

1. Eu am luat masina cam acum o luna, de cand am luat-o asa a facut, direct m-am gandit ca e undeva problema la ceva vacuum iar datorita situatiei in care am fost, am preferat s-o iau asa.

2 si 3. Am atasat poza, acel furtun (din cate am inteles este vacuum catre servofrana) este tocit si pe langa asta si fisurat, copt bine. Cineva mi-a spus ca acel furtun poate afecta si turbina, este adevarat? Sau ar putea contribui intr-un fel sau altul la problemele pe care le am?
4. Fostul furtun care iesea din cutia de aer si mergea catre turbina avea scotch peste el, m-am uitat pe sub scotch si era doar ciupit furtunul dar chiar si asa am preferat sa caut unul bun din dezmembrari, dar situatia e aceeasi, deci treaba cu tubulatura o elimin din calcul, dar cand am dat jos tubulatura de pe turbina am vazut faptul ca pe acea gura in interior era o urma ca de scurgere (din pacate nu am facut poza), probabil nu era bine stransa tubulatura si a patruns acolo umiditate sau ceva.

P.S Am uitat sa specific, cand ii dau 100% pedala in podea, intra turbina, trage cat trage (2-3-4 secunde) dupa care se aude un foarte mic suierat si incepand de acolo nu mai trage la fel, scade puterea iar daca am noroc dupa o perioada de inca cateva secunde iar incepe sa traga cat de cat (oare nu scapa pe undeva toata presiunea?) din fata motorului observ destule furtune coapte de asta am si banuielile astea inainte de toate altele mai grave

dasdas.jpg

118730288_311248429962566_401722827150353882_n.jpg

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit. Am pus MAF nou si se pare ca nu-i place, deoarece indiferent in ce treapta sint (1,2,3,4) cind calc acceleratia nu raspunde repede la "comanda". Sta 1-2 secunde si dupaia o ia din loc. Atasez un log in mers cu 3 reprize facute in treapta a 3-a si cele 2 log-uri pe loc.

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca fiecare din bănuielile tale sa aibă câte o contribuție, dar trebuie verificat. Dacă furtunul de vacuum către tulumba de frână scăpa vacuum afectează atât EGR cât și turbina deoarece folosește aceeași sursă de vacuum. Dar ar trebui să ai si pedala de frana cam tare. Dacă dimineața este beton scăpa pe undeva. Ca să verifici pe unde scapă vacuum folosesti un stetoscop improvizat: o bucată de furtun din ăla transparent ca se găsește pe la toate magazinele, de o grosime astfel aleasă încât să intre în ureche. Un capăt îl introduci în ureche si cu celălalt te plimbi în lungul furtunasele bănuite, mai ales în zona îmbinărilor. Dacă scapă pe undeva o să auzi, eu așa am depistat unul.

Așa cum ai descris la urmă pare o scăpare de presiune. Verifică tubulaturile între turbină si intercooler si intre intercooler si Egr, mai ales în zona îmbinărilor ca mai au prostul obicei să cedeze. Încearcă și cu "stetoscopul", poate ai noroc.

În locul tău as înlocui toate furtunasele de vacuum, dar numai cu unele originale, alea de combustibil nu rezistă. Si furtunul de la tulumba.

Si sa nu uiți:după fiecare intervenție faci cele trei loguri sau măcar BS003 si BS011, altfel o să fie cam greu să îți dai seama care a fost problema reală

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71_skoda

Normal ca nu ii place. Nu sunt la calculator si nu pot face grafice, dar din ce observ asta nu măsoară nici cât ăla vechi si asta nu numai la logul în mers ci și la BS003, ceea ce înainte nu se întâmpla. Practic toate valorile MAF din ambele loguri zici ca sunt translatare cam cu 110-120 mg/str. în jos. Sigur nu este ceva neetans între turbină si MAF? Ca așa pare, ca turbina trage ceva aer necontorizat de MAF.

Curios este ca presiunea în mers s-a mai îmbunătățit în sensul că în tr.3pe la 2200 apare un spike de presiune. Ai mai umblat la reglaje?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu am umblat la reglaje. Nici la furtunele de vacuum. De data asta nu am umblat la absolut nimic. Am schimbat doar MAF-ul, care a venit fara bucata aia de "teava" de plastic si a trebuit sa-l dau jos pe cel vechi din holsuruburile alea 2 cu imbus gaurit si in 5 colturi.

Ma tot gindesc, dar nu-mi dau seama ce ar putea fi neetans. La iesirea din EGR, unde se cupleaza cu bucata de teava din fier (cu galeria de admisie), ar fi oringul care este foarte vechi si foarte tasat, si sub EGR ar fi bucata aia subtire de teava ce duce la catre evacuare, unde nu am garnitura. In rest nu prea are pe unde sa traga aer fals, ca nu am furtune/tevi de plastic crapate. Doar le-am spalat pe toate recent si as fi vazut. Ciudateni ?

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.08.2020 at 23:17, darin a scris:

Bună seara, postez o fotografie a unui log dacă nu e ok asa, voi reveni cu logul după ce îl iau din laptop. 

Mașina 101 Cp, golf 4, diesel, fără soft, în turații joase este puturoasa rău! 

Totodată mai am parte uneori și de limp mode, chiar la viteze mici, în jur de 80 la urcarea unui deal, alteori trag de ea cum vreau fără limp. 

La ce sa fiu atent pt remediere? 

Mulțumesc anticipat! 

IMG_20200804_213928.jpg

Egr anulat din furtun. 

Salut, revin cu o problema găsită azi :

Am schimbat furtunurile de vacuum și apoi am apăsat de câteva ori pe tija de la actuator, aceasta se apasă bine pe toată lungimea, apoi am pornit motorul și am rugat pe cineva sa accelereze în timp ce eu țineam mana pe furtunul de aer sa vad dacă face presiune, am constatat ca nu face deloc și totodată tija actuator rămâne nemiscata, am scos furtunul de vacuum care merge la actuator și am suflat și tras pe el de unde mi-am dat seama ca burduful este spart, e posibil sa se fi spart când am apăsat eu pe el, sau sa fie dinainte asa și logul sa fi ieșit cu el asa? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 01.09.2020 at 11:29, lupo_bv a scris:

...ar trebui verificat prima dată vacuum-ul, fie cu un manometru de vacuum (vezi şi pe la ăştia care încarcă AC şi procedezi cum a procedat colegul AICI), fie, mai simplu, găseşti o metodă cu o oglindă ceva şi urmăreşti dacă pe timpul TURBO ON pârghia turbinei atinge şurubul de STOP.

Revin, am cumparat o pompa vacuum cu manometru, am bagat vacuum pe EGR si tine (am bagat aprox -0.5 bari), am masurat si pe furtunul ce venea la EGR si facea vacuum tot atat, in momentul in care puneam furtunul de vacuum pe EGR se auzea putin duferit motorul fata de cand era cu furtunul scos (Deci cred ca aici nu este problema)

Am incercat sa verific cu o oglinda si tija actuatorului, in momentul accelerarii la relanti se misca, dar nu vad daca ajunge pana la surub, n-am reusit sa vad exact asta ca sa pot spune sigur daca loveste limitatorul, iar atunci cand puneam furtunul de vacuum pe EGR/il scoteam, se misca si tija actuatorului.

O problema ar fi ca nu stiu unde mai exact sa verific vacuumul, care din furtune si unde, din ce parte mai exact, poate pare o intrebare tampita si penibila, dar la cate imbinari exista la multe din furtunele vacuum, nu am idee, asa ca-mi cer scuze in prealabil de intrebarea asta.

Am atasat o poza cu furtunasele vacuum, cam astea ar fi toate de verificat?Vreau mai intai sa fac ce-i mai simplu, evident vacuumul, sa nu ma arunc prea departe si sa investesc degeaba, am mai patit-o cu un focus si pana la urma era vorba de o fisa (pe benzina) dupa cateva luni bune de investigat, inclusiv la service.

LE// Teoretic chiar daca la relanti nu scapa presiune vreun furtun mai copt/fisurat la suprafata, s-ar putea sa piarda doar in sarcina, corect? Datorita presiunii mai mari. In cazul asta da, singura varianta sigura ar fi de schimbat toate furtunele de vacuum mai intai, nu? 

P.S "FURTUN VACUUM SILICON KALTSTADT FV-3X8-10 10 M" ar fi ok pentru traseele de vacuum? Sau am nevoie de alte dimensiuni? Din cate am citit pe forum, 2.5x2?

Vacuum11.jpg

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darin

22 hours ago, darin said:

e posibil sa se fi spart când am apăsat eu pe el, sau sa fie dinainte asa și logul sa fi ieșit cu el asa?

Nu cred, este cam boala lor să se mai spargă. Având în vedere că n-a prea funcţionat actuatorul este posibil ca şi geometria să se fi ancrasat. Separi tija geometriei de tija actuatorului (oricum trebuie să faci asta ca să înlocuieşti actuatorul) şi verifici dacă geometria se mişcă uşor dintr-un capăt în altul fără opinteli sau zgomote.

@DaLyR

20 hours ago, DaLyR said:

O problema ar fi ca nu stiu unde mai exact sa verific vacuumul, care din furtune si unde, din ce parte mai exact, poate pare o intrebare tampita si penibila, dar la cate imbinari exista la multe din furtunele vacuum, nu am idee, asa ca-mi cer scuze in prealabil de intrebarea asta.

Începi de la ieşirea din pompa tandem, înainte de valva aia unisens, ar trebui să ai acolo cam -600-700 mbari. Acelaşi vacuum trebuie să-l regăseşti la intrarea în fiecare electrovalvă. Dacă este mai puţin înseamnă că se pierde pe undeva.

Dacă tot ai luat pompa de vacuum fă următoarea chestie: scoţi furtunaşul de vacuum de la actuator, conectezi pompa de vacuum, dai să facă BS003 sau BS011 în funcţie de actuatorul verificat şi faci un vacuum de -600-700 mbari (să dai repede din mână ca să fie cât mai apropiat de condiţiile reale), după ce a atins valoarea respectivă îl menţii cam 10 secunde, apoi eliberezi vacuum-ul tot aşa 10 secunde după care repeţi ciclurile astea  de vreo 7-8 ori. După asta salvezi logurile şi le pui aici ca să le comparăm cu cele vechi şi dacă nu sunt deosebiri atunci nu vacuum-ul este problema.

20 hours ago, DaLyR said:

P.S "FURTUN VACUUM SILICON KALTSTADT FV-3X8-10 10 M" ar fi ok pentru traseele de vacuum? Sau am nevoie de alte dimensiuni? Din cate am citit pe forum, 2.5x2?

Vezi că sunt mai multe dimensiuni, în ataşament le ai trecute. Este dată dimensiunea şi sub ea sunt enumerate elementele care folosesc dimensiunea respectivă (pagina 2 a doua coloană), respectiv lungimea lor astfel că poţi face şi un calcul a lungimii care îţi trebuie

20 hours ago, DaLyR said:

Teoretic chiar daca la relanti nu scapa presiune vreun furtun mai copt/fisurat la suprafata, s-ar putea sa piarda doar in sarcina, corect?

Se mai întâmplă şi dinastea. Acum ceva timp un coleg avea probleme cu actuatorul care nu era spart de tot, doar fisurat şi pierdea vacuum doar în anumite condiţii, deci orice este posibil

@florin71_skoda

Singura neetanşeitate care ar afecta măsurarea cantităţii de aer care trece prin MAF este strict între MAF şi turbină. Dacă acolo nu este nimic ciudat nu pot decât să trag concluzia că MAF nu măsoară bine. Având în vedere că MAF este nou nu bag mâna în foc pentru concluzia asta şi nici nu pot găsi o explicaţie logică.

On 9/3/2020 at 10:01 AM, florin71_skoda said:

sub EGR ar fi bucata aia subtire de teava ce duce la catre evacuare, unde nu am garnitura

Asta nu are legătură cu problema de faţă, dacă ar scăpa gaze pe acolo cred că ai simţi şi în plus recircularea ar fi mai mică, iar MAF ar indica mai mult nu mai puţin.

On 9/3/2020 at 10:01 AM, florin71_skoda said:

La iesirea din EGR, unde se cupleaza cu bucata de teava din fier (cu galeria de admisie), ar fi oringul care este foarte vechi si foarte tasat

La fel şi asta, dacă ar fi scăpări de presiune pe acolo MAF ar trebui să indice mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, lupo_bv a scris:

@darin

Nu cred, este cam boala lor să se mai spargă. Având în vedere că n-a prea funcţionat actuatorul este posibil ca şi geometria să se fi ancrasat. Separi tija geometriei de tija actuatorului (oricum trebuie să faci asta ca să înlocuieşti actuatorul) şi verifici dacă geometria se mişcă uşor dintr-un capăt în altul fără opinteli sau zgomote.

@DaLyR

@florin71_skoda

Ai dreptate, este spart demult, mi-am dat seama după ce am mers cu ea și se comporta la fel ca în ultimele luni, geometria se mişcă uşor pe toată plaja, mulțumesc mult pentru amabilitate! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, lupo_bv a scris:

 

@DaLyR

Începi de la ieşirea din pompa tandem, înainte de valva aia unisens, ar trebui să ai acolo cam -600-700 mbari. Acelaşi vacuum trebuie să-l regăseşti la intrarea în fiecare electrovalvă. Dacă este mai puţin înseamnă că se pierde pe undeva.

Dacă tot ai luat pompa de vacuum fă următoarea chestie: scoţi furtunaşul de vacuum de la actuator, conectezi pompa de vacuum, dai să facă BS003 sau BS011 în funcţie de actuatorul verificat şi faci un vacuum de -600-700 mbari (să dai repede din mână ca să fie cât mai apropiat de condiţiile reale), după ce a atins valoarea respectivă îl menţii cam 10 secunde, apoi eliberezi vacuum-ul tot aşa 10 secunde după care repeţi ciclurile astea  de vreo 7-8 ori. După asta salvezi logurile şi le pui aici ca să le comparăm cu cele vechi şi dacă nu sunt deosebiri atunci nu vacuum-ul este problema.

Vezi că sunt mai multe dimensiuni, în ataşament le ai trecute. Este dată dimensiunea şi sub ea sunt enumerate elementele care folosesc dimensiunea respectivă (pagina 2 a doua coloană), respectiv lungimea lor astfel că poţi face şi un calcul a lungimii care îţi trebuie

Se mai întâmplă şi dinastea. Acum ceva timp un coleg avea probleme cu actuatorul care nu era spart de tot, doar fisurat şi pierdea vacuum doar în anumite condiţii, deci orice este posibil

Din pacate am vazut prea tarziu mesajul tau si eram deja acasa...

Astazi am schimbat toate furtunele de vacuum exceptie facand cel care duce la turbina de la n75 pe care l-am testat cum am stiut si eu cu pompa de vacuum, i-am bagat -0.5 bar si tinea ok, l-am lasat asa cam un minut si n-a scazut, nu l-am schimbat fiindca imi era destul de greu accesibil, inclusiv daca bagam crocodilul sub ea.

Pana la urma am reusit sa vad actuatorul turbinei si intr-adevar da pana in surub, deci asta inseamna ca nu este ancrasata, nu? Am apasat si cu mana (in timp ce furtunul era scos din N75) dar nu se apasa extrem de usor, se apasa in sensul ala de tare incat ma cam dureau putin degetele, gen lasa urme, dar de apasat puteam sa apas (are cursa cam scurta, nu stiu cat ar fi normala), iar cand bagam vacuum pe furtunul ce intra pe N75 se misca actuatorul pana in capat la surub,  undeva pe la 0.6bar era la capat. Dar chiar si asa, voi testa maine in felul in care mi-ai indicat, sa bag pe acel furtun vacuum cu masina pornita si voi face BS011 (BS011 era pentru turbina, nu?)

O problema pe care am sesizat-o (cred ca problema, poate este normal) este faptul ca daca bag vacuum e furtunul care iese din N18 (sper ca este n18 si nu ma insel, am atasat poza) si care merge spre furtunul de servofrana atunci scapa vacuum grav, adica daca reusesc sa-i bag 0.3 bar (daca reusesc!) atunci nu tine nici o secunda si-i la 0. Nu stiu, poate este normal, poate nu, poate nici nu trebuie sa aiba vacuum. Am incercat sa fac vacuum direct si pe acel "stut" de pe furtunul de servo (cel pe care intra acel furtun din N18 care nu tinea vacuum) dar nici acolo nu tinea evident.

Dupa ce am schimbat toate furtunele am facut si niste loguri, 03-10-11 in treapta a3-a si cu greu am reusit si in treapta a4-a ca nu prea am mai avut unde sa-i mai dau, de aceea m-am si oprit cam pe la 4000, dupa care am facut si BS03 si BS011 (deci nu foarte, enorm de incalzit).

Am mai observat o chestie, nu stiu daca e placebo sau nu, dar ieri dupa ce am schimbat jumatate din furtunase (nu aveam decat de 3.2mm si imi mai trebuia si de 5mm asadar am asteptat sa am de unde cumpara) si m-am asigurat ca-i totul la locul lui impingand toate mufele si toate imbinarile pana la capat, la prima pedala in treapta a2-a nu a intrerupt, dar repet, nu stiu daca a fost placebo sau chiar nu a intrerupt, fiindca in treapta a2-a e mai putin sesizabila chestia asta uneori. Ma tot gandesc daca nu cumva ceva imbinare undeva este problema de imi face asa la prima pedala dupa ce pipai toate, voi mai incerca si asta si voi da prima pedala direct cu log-ul pornit, ca poate, poate.

 

P.S Mi se pare ciudat de cum indica MAF-ul, indica mult sub valoarea specificata, are vreo relevanta? Ai spus in urma cu cateva posturi ca si MAF-ul isi cam face de cap... merita sa-l desfac si sa curat? Am mai curatat un MAF de pe un focus 1 benzinar si a mers, nu l-am stricat cum multi reusesc, l-am curatat cu un spray de contact ( ceva unguresc, cu verde pe ambalaj) dar mie sincer mi se parea ca lasa ceva reziduu in urma...
Deocamdata n-am schimbat furtunul care duce catre servofrana ca nu gasesc la mine in oras decat cu vreo 280 de lei, in timp ce pe net gasesc si la 130, deci voi comanda si de acel furtun.

118846393_2498672857059156_2424409602340411002_n.jpg

LOG-01-011-xxx-xxxZZZZ.CSV LOG-01-003-xxx-xxxZZZ.CSV LOG-01-003-010-011TREAPTA4.CSV LOG-01-003-010-011TREAPTA3.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata intr-o  depasire am simtit intreruperi  in acceleratie ( exact cum face cand intra abs asa se simtea in pedala  in masina si se vedea si pe turometru) am tras pe dreapta am pornit un log dar nu a mai mers intrerupt. totusi am facut log  mai lung de la treapta 1 pana la 5  cu accelerari franari. poate se vede ceva. revin consumul marit ma deranjaza cel mai mult si acuma interuperile mentionate.

LOG-01-003-010-011=05.09.2020 merge intrerupt.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, DaLyR said:

Astazi am schimbat toate furtunele de vacuum exceptie facand cel care duce la turbina de la n75 pe care l-am testat cum am stiut si eu cu pompa de vacuum, i-am bagat -0.5 bar si tinea ok, l-am lasat asa cam un minut si n-a scazut, nu l-am schimbat fiindca imi era destul de greu accesibil, inclusiv daca bagam crocodilul sub ea.

Este ok, Când mai încerci să verifici actuatori cu pompa de vacuum încearcă să bagi ceva mai mult vacuum cam cât ar fi valoarea nominală, în cazul de faţă -600-700 mbari. Nu de alta dar să nu fie vreo fisură mai mică care să scape la depresiuni mai mari.

6 hours ago, DaLyR said:

Pana la urma am reusit sa vad actuatorul turbinei si intr-adevar da pana in surub, deci asta inseamna ca nu este ancrasata, nu

Nu neapărat, dar ştim sigur că nu este blocată sau că din motive de reglaj nu atinge şurubul de stop. Cea mai mare relevanţă o avea dacă observai pe timpul BS011 dacă pe Turbo On se lipeşte de şurub

6 hours ago, DaLyR said:

Am apasat si cu mana (in timp ce furtunul era scos din N75) dar nu se apasa extrem de usor

 Este normal, actuatorul are un arc destul de tare care aduce tija în poziţie de repaus. Din cauza asta nu se testează cursa geometriei decât cu tija desfăcută de pe pârghie pentru că din cauza forţei arcului nu-ţi dai seama dacă geometria merge uşor sau nu.

6 hours ago, DaLyR said:

O problema pe care am sesizat-o (cred ca problema, poate este normal) este faptul ca daca bag vacuum e furtunul care iese din N18 (sper ca este n18 si nu ma insel, am atasat poza) si care merge spre furtunul de servofrana atunci scapa vacuum grav, adica daca reusesc sa-i bag 0.3 bar (daca reusesc!) atunci nu tine nici o secunda si-i la 0. Nu stiu, poate este normal, poate nu, poate nici nu trebuie sa aiba vacuum. Am incercat sa fac vacuum direct si pe acel "stut" de pe furtunul de servo (cel pe care intra acel furtun din N18 care nu tinea vacuum) dar nici acolo nu tinea evident.

Nu îmi dau seama dacă este concludentă verificarea pentru că nu ştiu dacă înainte de supapa unisens care merge spre servofrână ar trebui să se menţină vacuum-ul cu motorul oprit. Tocmai de asta cred că este pusă supapa aia, în cazul că se presurizează sistemul servofrâna să rămână cu vacuum în ea. Etanşeitatea sistemului se verifică bucată cu bucată începând de la pompa tandem.

Ca să nu uit, verifică şi rezervorul de vacuum (bila aia) dacă ţine vacuum că mai are prostul obicei să se crape.

6 hours ago, DaLyR said:

P.S Mi se pare ciudat de cum indica MAF-ul, indica mult sub valoarea specificata, are vreo relevanta? Ai spus in urma cu cateva posturi ca si MAF-ul isi cam face de cap... merita sa-l desfac si sa curat? Am mai curatat un MAF de pe un focus 1 benzinar si a mers, nu l-am stricat cum multi reusesc, l-am curatat cu un spray de contact ( ceva unguresc, cu verde pe ambalaj) dar mie sincer mi se parea ca lasa ceva reziduu in urma...

Are că dacă MAF măsoară prea puţin aer atunci şi parametrii de injecţie sunt daţi peste cap şi din cauza asta maşina trage mai slab. Să zicem că atunci când presiunea este foarte scăzută are motiv să arate mai puţin, dar el nu indică prea bine nici când presiunea măsurată este aproape de cea specificată. Dar deocamdată mai lasă-l să rezolvăm cu presiunea.

Dacă chiar vrei să-l cureţi foloseşte un spray dedicat, dă o căutare după "spray curăţare debitmetru" şi o să găseşti o ofertă destul de largă, Liqui Molly, CRC ar fi nişte mărci bune

Per total se observă nişte mici îmbunătăţiri,

3-10-11.thumb.jpg.747b5880d2173d1ec1ff9636a5089c5d.jpg

BS003.thumb.jpg.13097c5396b085f903fbcbb1520b2c52.jpg

BS011.jpg.bba576db8c5176bb1185978b550e191b.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@golf 3 tuning

Se vede că turbina ta nu funcţionează chiar OK (dacă nu faci logurile recomandate AICI nu ave de unde să ştim care este problema, mie îmi pare geometria ancrasată, dar fără loguri nu se poate spune cu exactitate), dar nu cred că asta este cauza problemelor tale, mai ales cea legată de întreruperi.

Asa că dacă vrei păreri legate de MAF-TURBO-EGR faci logurile recomandate mai sus şi le postezi aici, iar pentru ce te deranjează pe tine postează pe topicele dedicate de mai jos că altfel facem varză aici şi  nu mai înţelege nimeni nimic

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutări din Grecia.

Vineri am plecat din Alba și cînd am intrat la Sebeș pe autostrada , am constatat că rabla mea nu trage mai deloc. M-am chinuit sa ajung la 130km/h și cînd calcam accelerația consumul instant sarea se 10 litri%. Am cuplat tempomatul la aproape 130 km/h și cum dădeam de o mica panta, scădea la 120. Cum coboram puțin, creștea greu la 130. Am vrut să mai cresc puțin viteza din + de la tempomat și nu reacționa de loc. In mod normal cînd apăsăm pe + trebuia să mă bage in scaun și să crească brusc viteza. Cînd am ajuns pe lîngă Deva, aveam consumul de 6,3%. Așa că am intrat în prima parcare și am pus MAF-ul vechi. Rabla mea a prins aripi. Cînd am ajuns in vamă la greci, aveam consumul 4,8%. Mașină a tras bine. Chiar și pe pentile de la intrarea in Grecia, prin munți, urca relativ ușor la peste 130. Singura problema a fost că la turație sub 2000 și accelerare brusca, sta 1-2 secunde și se gândește. Chiar și în Ro, pe pentile după Caransebeș, către Orșova, au fost foarte putini cei care reușeau să urce dealul mai bine decât mine. De-aia zic că sa comportat bine, cu toate că eu știu că ceva nu este in regula.

Om vedea după ce mă întorc din concediu ce-i mai pot face și de ce nu vrea sa mearga deloc cu MAF nou. Am mai dat și o căciulă de bani pe el.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am curatat MAF-ul cu spray de discuri si de contacte, de la motip, parea ok cel de contacte nelasand reziduu, sper sa n-am surprize, apropo, 'stalpul' acela din MAF, pe care sunt lipite sarmulitele este cam nu stiu, parca ar fi avut putina rugina pe ea, dar nu s-a curatat nici cu spray-urile, posibil ca totusi sa fie afectat MAF-ul in intregime cat timp exista urme de coroziune pe acel "stalp" ?

Deci, sa o iau cu inceputul, dupa curatare, uscare MAF si montare am dat o tura, din prima am sesizat din treapta a2-a (valabil in toate treptele doar ca intra 2-a se simtea cel mai tare) ca nu mai intrerupe CHIAR asa tare, dar totusi, mai intrerupe, dar repet, nu atat de tare. Ca sa-ti dai seama cam cat de tare intrerupea, explic in felul urmator: Ii dai talpa, te baga usor in scaun ca un motor de 130 de cai, dupa care dupa cateva secunde simti ca si cum ai sta pe loc la relanti, adica nu te mai tine bagat in scaun, nu mai simti forta aia G, dar brusc se intampla chestia asta in trecut, acum nu te mai scoate din scaun asa brusc si asa tare cand intervine acea pierdere de presiune, este mult mai ok acum, dar repet, nu se mentine acea putere, se pierde cuplul.

Am facut toate logurile, inclusiv BS011 cu vacuum bagat la pompa, din pacate cred ca am cam facut-o lata cu datul la pompa, poate ajuta si acele loguri.

 

Am observat prin loguri ca acum MAF-ul masoara mult mai bine decat in trecut, dar presiunea este cam tot aceeasi din cate imi dau eu seama, s-a mai schimbat altceva in afara de valorile masurate de MAF?

Repet, apare acel suierat chiar in momentul in care cuplul se pierde, acolo undeva clar scapa presiunea atat timp cat apare si acel foarte mic suierat exact in momentul pierderii puterii.

Daca as ridica-o pe crocodil, pe unde sa ma uit maia exact? Intre turbina si intercooler sa ma asigur ca tubulaturile sunt ok? Radiatorul de la intercooler nu poate avea vreo mica fisura care sa produca efectele astea?
Oare ar ajuta daca as curata si senzorul MAP? Deja nu mai am idei...

P.S Nu stiu daca are sau nu relevanta, dar m-am uitat si la injectoare in VCDS si la primul am -1.2 cam asa fluctua, restul nu atingeau nici -1.0 dar nici +1.0, cred ca sunt ok.

 

LOG-01-011-xxx-xxx-CU POMPA.CSV LOG-01-011-xxx-xxxx-CU POMPA CAM ESUAT.CSV LOG-01-011-xxx-xxxqqq.CSV LOG-01-003-xxx-xxxqqq.CSV LOG-01-003-010-011a4a.CSV LOG-01-003-010-011-a3aW.CSV

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71_skoda

32 minutes ago, florin71_skoda said:

Este oare posibil că asta nou să măsoare totuși bine (iar bosch-ul sa fi măsurat aiurea) și să fie nevoie de alte reglaje la turbina ?

În nici un caz. Ala vechi măsoară relativ bine pe prima porţiune a logului dar după 3000 rpm când presiunea este ok nu prea mai măsoară bine. Când te-am sfătuit să pui unul nou (acum îmi pare rău că nu mă aşteptam să se întâmple aşa) m-am gândit că va avea o indicaţie mai liniară. Să zicem că ăla nou urmăreşte curba presiunii, dar de ce în BS003 arată în halul ăla în condiţiile în care cu cel vechi arată ok? Şi faptul că maşina nu mai trage  cred că spune ceva.

44 minutes ago, florin71_skoda said:

....să fie nevoie de alte reglaje la turbina ?

Cel mai probabil, când te întorci din concediu când ai timp cred că trebuie făcut un reglaj cap coadă conform procedurii.

46 minutes ago, florin71_skoda said:

O fi avind și rabla mea o auto adaptare și acum trebuie resetat la valorile de fabrica ?

Eu nu am auzit de aşa ceva.

@DaLyR

Se văd îmbunătăţiri în ce priveşte indicaţia MAF  atât la logul în mers (şi în treapta a 3-a cât şi a 4-a) cât şi la cel în BS003. Pe partea de presiune lucrurile rămân neschimbate, iar testul cu pompa de vacuum confirmă că nu ar fi o problemă de vacuum.

3-10-11.thumb.jpg.3363812eaaba706afb67d185c0b10dfd.jpg

3-10-11-tr4.thumb.jpg.1ac66a438e81d2552638441ceed6b3cc.jpg

bs003.jpg.5284b5a0dd8700e57c1adb959e022086.jpg

Din păcate rămâne căderea aia de presiune care se vede foarte clar în loguri. Dacă ai remedia aia cred că n-ar mai fi probleme.

9 hours ago, DaLyR said:

Repet, apare acel suierat chiar in momentul in care cuplul se pierde, acolo undeva clar scapa presiunea atat timp cat apare si acel foarte mic suierat exact in momentul pierderii puterii.

Înainte de orice trebuie lămurită asta. Mai jos ai schema tubulaturii unde poţi vedea toate îmbinările care trebuie verificate

ASZ- tubulatura admisie.pdf

9 hours ago, DaLyR said:

Radiatorul de la intercooler nu poate avea vreo mica fisura care sa produca efectele astea?

Bineînţeles că poate.

Ca să nu te tăvăleşti prea mult pe sub maşină există o metodă de verificare a tubulaturii

ASZ -verificare tubulatura.pdf

Acum nu trebuie să ai toată instalaţia aia, dar cu două adaptoare, unul într-un capăt pe unde să bagi presiune şi unul în celălalt capăt unde să măsori presiunea cred că te-ai descurca. Pentru presiune te-ai putea descurca cu unul din ăsta de umflat roţi, dar atenţie să nu depăşeşti presiunea de care scrie în pdf că pocneşte ceva şi îţi faci de lucru.

Dacă ai pe cineva care lucrează la strung poate să îţi facă uşor adaptoarele alea, arată cam aşa:

https://www.ebay.co.uk/itm/OEM-VW-Audi-1-9L-BEW-Engine-Turbo-System-Tester-Adapter-VAG1687-50-/322508302531

Având în vedere că nu ai toată scula aia VAG1687/10 care are regulatorul de presiune cu tot cu manometru îţi trebuie două de tipul 50/B, cu unul bagi presiune, cu celălalt măsori.

9 hours ago, DaLyR said:

Nu stiu daca are sau nu relevanta, dar m-am uitat si la injectoare in VCDS si la primul am -1.2 cam asa fluctua, restul nu atingeau nici -1.0 dar nici +1.0, cred ca sunt ok

Fă un log în mers pe grupul 013

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, exista mai multe tipuri de actuatoare? L as cumpăra înainte si decât sa le schimb între ele,prinderea din foto este la cel de pe mașină cu burduful spart și eventual o pot transfera pe celalalt, mulțumesc anticipat! 

IMG_20200904_173929.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.09.2020 at 9:53, lupo_bv a scris:

 

@DaLyR

Se văd îmbunătăţiri în ce priveşte indicaţia MAF  atât la logul în mers (şi în treapta a 3-a cât şi a 4-a) cât şi la cel în BS003. Pe partea de presiune lucrurile rămân neschimbate, iar testul cu pompa de vacuum confirmă că nu ar fi o problemă de vacuum.

Revin cu noutati, de data asta destul de nasoale, sa zicem...

Curand, dupa cum am explicat si in posturile anterioare am curatat MAF-ul cu ceva spray-uri de contacte (2 feluri, ca din unul nu mai aveam), iar dupa ceea am simtit o inbunatatire destul de mare la cuplu, inclusiv in loguri, dar chiar si asa MAF-ul nu masura cat trebuia, mai avea destula diferenta.
Asa ca... ce am zis astazi?Am fost sa-mi iau o garnitura pentru furtunul de la intercooler care merge spre turbina (in disperare sa rezolv o data problem, vazand ceva ulei pe acolo, transpirat mai bine zis) si m-am gandit, ia stai sa iau eu un spray 'special' de curatare MAF, negasind zilele trecute, asa ca am cumparat unul si m-am pus si l-am curatat iar (avand inca ceva depuneri/mizerie pe senzor), l-am lasat sa se usuce cred ca o ora (ca in acel timp ma chinuiam sa desfac furtunul de la IC ca sa pun acea garniturar, dar nici o sansa) dupa care am dat cateva ture, toate bune si frumoase, parca se simtea o si mai buna imbunatatire.
Dupa cateva ore zic hai sa ma duc dupa laptop sa fac un log sa vad exact valorile, am pus testerul, am turat-o la relanti sa vad valorile cu aproximatie in real time si pareau destul de ok, i-am dat start si am am facut un sens giratoriu dupa care cand sa-i dau WOT teapa, ca eram cu trabantu lui bunicu... direct mi-am zis, adio MAF, asa a si fost...

Greseli posibile: Spray-ul acela e ok, dar in unele situatii si stadii ale senzorilor nu prea ori am fost eu prea animal si am dat prea mult/prea de aproape, cu toate ca jetul nu era asa puternic in comparatie cu jetul unui spray de curatat discuri si eram constient ca daca dau de prea aproape atunci risc sa-l nenorocesc pe viata...

Deja de la curatarea anterioara al MAF-ului si imbunatatirile vazute chiar si in LOG-uri am pus deja ochii pe MAF din ce in ce mai mult si sper ca asta va fi problema daca tot am ajuns sa iau altul, ca oricum avea coroziuni de care nu mai scapam decat cu peria de sarma :))

Revin cu noutati poate mai ajuta pe cineva si sper sa ajute pe cineva toata harababura asta, sper doar sa revin cu noutati bune data viitoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am făcut puţină curăţenie (ştiu că este sărbătoare şi  nu este voie, dar....). Discuţiile despre coduri le-am dus în acest topic

@darin

Din păcate pe original actuatorul vine cu tot cu turbină aşa că nu am găsit un cod pe original separat pentru el. Posibil ca un model să se potrivească pe mai multe coduri de motor care au acelaşi model de turbină, dar trebuie să verifici ca cel cumpărat să aibă în specificaţii codul motorului tău.

@DaLyR

Câteodată mai binele este duşmanul binelui, dar mai învăţăm şi din greşeli. MAF-ul ăla nu măsura chiar aşa de rău după curăţare, în parte este cred că este şi din cauza turbinei, dar până prin 3000-3500 rpm măsura cât de cât ok. Acum cred că la tine se pune problema unui reglaj al turbinei (bine , după ce rezolvi problema fâsâitului ăla), dar având în vedere că ai acces greu nu ştiu cum o să te descurci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, lupo_bv a scris:

 Câteodată mai binele este duşmanul binelui, dar mai învăţăm şi din greşeli. MAF-ul ăla nu măsura chiar aşa de rău după curăţare, în parte este cred că este şi din cauza turbinei, dar până prin 3000-3500 rpm măsura cât de cât ok. Acum cred că la tine se pune problema unui reglaj al turbinei (bine , după ce rezolvi problema fâsâitului ăla), dar având în vedere că ai acces greu nu ştiu cum o să te descurci.

Nu prea a fost vreo "greseala" naiva sa zic asa, de multe ori curatarea MAF-ului este 50/50, al meu avea coroziuni vizibile, deci probabil deja era intr-o stare destul de proasta fizica vorbind... Oricum dupa ce imi ajunge MAF-ul nou o sa-l desfac pe asta sa vad daca exista ceva ce as putea remedia eu si sa functioneze din nou (nu strica o rezerva), poate doar s-a acoperit cu ceva mizerie, probabil in timpul curatarii s-au desprins niste depuneri in interiorul carcasei care nu s-au atasat de senzor in acel moment decat dupa ce s-a atins vreo anume temperatura, am atasat si o poza cu log-ul, momentul in care a fost deja caput dar nu e mort de tot, decat masoara foarte prost, asadar poate voi reusi sa-l "reconditionez" totusi.

M-am tot gandit si deja mi-au cam mancat viata toate verificarile facute in zadar, nu mai am vreo idee. Eu voiam sa am access la acel furtun doar asa, sperand ca poate poate, nu stiu sigur daca chiar de acolo provine si acel fasait, problema este ca nu reusesc sa reproduc acel fasait pe loc, decat pe la 2800-3000 cand pierd cuplul.

Dupa asta deja ma gandesc sa caut un service, dar service nu muschetari care habar n-au ce fac si sa caute si ei pierderea aceea de presiune ca poate au ei mai mare "noroc", doar ca nu prea cunosc pe cineva care sa si stiu ca este capabil nu doar sa treaca mana peste furtune si sa ma taxeze zicandu-mi ca-i problema de la turbina si altele neverificand, doar ca scape si sa ma taxeze in special cei care nici macar nu s-ar obosi sa faca vreun log si sa il interpreteze.

 

Vorbesti de reglajul actuatorului sau de calibrare?

Si mai nou am observat faptul ca-mi scade nivelul antigelului drastic, gen dupa cateva zile (10-15) imi dispar cam 500 de ml cel putin, m-am tot uitat dupa urme de antigel dar nimic, exceptie facand chiar sub pompa tandem unde pare sa fie ceva umed maroniu inchis, la fel si uleiul pierde pe undeva, ar fi probabil ca pe unde pierde ulei sa piarda si presiunea turbinei? Am observat pe scut ceva ulei destul de serios, zilele astea voi pune masina pe cric si voi verifica fiecare centimetru sa vad pe unde scapa mai exact uleiul, dar de antigel n-am idee deocamdata.

Daca ai fi din Baia Mare si ai avea un service/ai lucra, la tine m-as duce, ca la o persoana ca tine m-as duce care verifica detaliile nu doar bate din gura, dar din pacate va trebui sa ma duc la ghici si recomandari daca nu voi rezolva zilele ce urmeaza ca deja sunt gata psihic.

Mersi mult de toate informatiile, iti trimit o lada de bere!

118950919_949331188895098_5589131771615370078_n.jpg

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • versus_rmd
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!