Jump to content

Probleme Electrice


mns
 Share

Postare recomandată

...asta daca ai senzor de temperatura exterioara lol.gif

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut, de ceva vreme am o problema la masina si as avea nevoie de un sfat.

Problema:

acum vreo luna a inceput in mers sa se aprinda in bord martorul de abs si cel de frana de mana + un sunet. Totul dureaza 1-2 secunde.

Masina nu isi schiba comportamentul, adica mergea la fel, nu tu sunet ciudat, nimic. Doar avertizarea sonora si martorii aprinsi o secunda.

De ceva vreme a mai aparut o manifestare tare urata: raman in mers fara servo directie si se aprinde si ramane aprins martorul de directie(cel cu volan galben) + volanul devine foarte greu de rotit. Problema dispare daca repornesc motorul.

Am incercat sa identific momentele in care se manifesta si e destul de dificil, adica pur si simplu mi se pare complet aleator comportamentul. Totusi ar fi ceva, ca se manifesta cand masina este la turatii mici, la semafor sau cand folosesc servodirectia(rotesc de volan) consum mare de curent!? Si inca un factor cred ca e, caldura exterioara. Seara/noaptea nu se manifesta. Am facut peste 1500 km de la prima manifestare si nu stiu de unde sa continui diagnosticarea.

Ce s-a facut:

Scanare cu VAG:

17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal

Possible Causes

Alternator faulty

Voltage Regulator faulty

Wiring and/or connections faulty

Possible Solutions

Check / Replace Alternator

Check / Replace Voltage Regulator

Check wiring and connections

Am verificat firele si am gasit un fir ce vine de la alternator si era undeva sub baterie intrerupt. Am vazut ca era firul de la martorul bateriei din bord. L-am inadit si legat acum e ok. Nu am realizat ca nu mi se mai aprinde martorul de baterie din bord la punere contact. Acum se aprinde si se stinge dupa ce motorul e pornit.

Am masurat bateria: 12.4 - 12.5 la rece(masurat dimineata), 14.3 - 14.4 cu motorul si toti consumatorii porniti.

Posibile rezolvari

Si aici va rog niste sfaturi:

- inlocuire releu de incarcare (~ 100 lei), am inteles ca nu se poate masura corect !?

- inlocuire fulie alternator(~250 lei). Am inteles ca ar fi trebuit sa fac zgomot daca e defecta-nu face. Din alte parti am inteles ca daca e doar ovalizata!? flambeaza cureaua pe ea si scapa(fara zgomot)-> nu incarca bateria!?

- verificare/schimbare perii alternator

- si ceea ce vreau sa evit - schimbare alternator

- sensor de ABS defect? mufa sensor ABS defecta sau murdara

- exista posibilitatea de fire alte fire intrerupte, contact la masa de la trepidatii, contacte imperfecte? Daca da unde sa caut. Ce am verificat pe partea asta(sigurante,baterie,mufe vizibile)pare ca nou.

Multumesc ca ati citit tot, as vrea doar sa stiu in ce oridine sa le iau sa minimizez costurile. Merci

Modificat de USuser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand ai rezolvat firul intrerupt ti-a mai aparut eroarea? Eu cred ca nu alternatorul e de vina. Uite ce am gasit aici. Omul avea eroarea asta si venea de la acelasi fir ca si la tine.

Parerea mea e ca nu ai ce sa umbli la alternator. Daca ai 14.3V cu toti consumatorii releul de incarcare e bun, iar fulia se auzea dupa cum ai zis si tu.

Eu zic mai bine sa faci o verificare la pompa de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns. Acum am venit de la electrician, a comandat si inlocuit releul de incarcare. A testat de dimineata cu alta baterie si dupa o cursa a observat ca incarca haotic alternatorul. O sa revin dupa ce o termina de montat. Aseara am mai patit una: am mers pana la magazin fara sa am radioul pornit. La magazin am oprit masina(motorul) si am incercat sa pornesc radio-ul(asteptam pe cineva), surpriza! aparea "SAFE". Dupa 2-3 butonari radioul a pornit normal. Din ce am inteles radioul a ramas fara curent si s-a resetat, a intrat in modul de protectie si dupa s-a autoparitat cu masina(daca zic bine), e casul original RCD200. De aici intrebarea de ce a ramas fara alimentare? Nu mi s-a mai intamplat asta. Poate sa fie inceput de sfarsit la calculator?

Merci de raspuns. Acum am venit de la electrician, a comandat si inlocuit releul de incarcare. A testat de dimineata cu alta baterie si dupa o cursa a observat ca incarca haotic alternatorul. O sa revin dupa ce o termina de montat. Aseara am mai patit una: am mers pana la magazin fara sa am radioul pornit. La magazin am oprit masina(motorul) si am incercat sa pornesc radio-ul(asteptam pe cineva), surpriza! aparea "SAFE". Dupa 2-3 butonari radioul a pornit normal. Din ce am inteles radioul a ramas fara curent si s-a resetat, a intrat in modul de protectie si dupa s-a autoparitat cu masina(daca zic bine), e casul original RCD200. De aici intrebarea de ce a ramas fara alimentare? Nu mi s-a mai intamplat asta. Poate sa fie inceput de sfarsit la calculator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scanare cu VAG:

17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal

P

Cumva eroarea era pe motor? Vezi sa nu fie si celalat fir intrerupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A schimbat releul de incarcare si pana acum pare ok, nu mai palpaie luminile, nu se mai aprinde nici un martor in bord. In plus la baterie s-a aprins becul ala sau ce or fie in verde. Nu am stiut ca ala ar trebui sa fie aprins. Intradevar a mai gasit ceva fir sau mufa intrerupta si a spus ca daca mai apare problema o sa inlocuiasca tot cablu de la alternator la baterie. O sa revin peste ceva sute de km cu noutati. Ale naibi fire si contacte. Masina nu e asa veche, nu a fost lovita, super intretinuta si firul reparat de mine s-a intrupt singur fara nici un factor extern, era protejat, nu freca de nimic, era izolat si totusi s-a intrerupt. Cred ca problema vine in principiu de la fire si/sau contacte imperfecte. Orice contact lipsa sau imperfect poate strica si altceva(alternator, baterie, etc). Doar presupun. O sa scanez si cu vag in weekend sa vedem daca mai e ceva eroare.Oricum merci de raspunsuri.

Modificat de USuser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca idee - pe baterie nu e bec - ci un martor..indicator...cum vrei sa ii zicem. Practic, acesta este un sistem simplu ce indica densitatea electrolitului, deci pozitia martorului este data de densitatea electrolitului si nivelul acestuia.

Are trei culori (pe lume... :) ) verde, alb si negru ... asocierea culorilor e evidenta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg Florin, daca nu este aprins martorul la baterie e problema cu bateria sau cu incarcarea ei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ALB transparent=baterie trebuie verificata la service(de regula e moarta),NEGRU=baterie descarcata,VERDE=baterie optima la functionare.Dar sunt multe cazuri cand martorul respectiv arata total aiurea..ex ALB..si baterie este in parametri maximi.Singurul lucru cert ca sa verifici o baterie este;verificarea nivelului electrolit(la bateriile la care exista posibilitatea),verificarea tensiunii si a tensiunii de incarcare,si verificarea densitatii electrolitului(la bateriile la care exista posibilitatea).Ca fapt divers..sambata am plecat pe fuga si am uitat cd de la masina deschis pe mut dar cu cd mergand,a mers pana duminica seara la 23..in jur de 32 ore.Cand am ajuns la masina nu mai aveam curent :lol: ,nici deschiderea nu mai mergea..nimic..nimic.Luni dimineatza am luat curent de la alta masina,am ajuns la job am complectat cu apa distilata si vad ca nu a necesitat redresor.Martorul respectiv e alb imaculat dar baterie e in parametrii normali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema persita. In anumite momente de la 14,3-14,4 scade la 12,6. Luminile din habitaclu incep sa palpaie si a taiat curentul la servodirectie. Asta pe loc cu toti consumatorii porniti. Am comandat fulie. Am inteles ca firul albastru care vine de la alternator si ajunge in bord e firul de excitatie si pana sa ajunga la martorul de la baterie trece prin ceva dioda si rezistor. Unde se gasesc astea? Sa fie totusi de la fire? Mentionez ca martorul de baterie se aprinde si se stinge dupa pornire motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trec prin nimic, se duc direct in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o posibila rezolvare. Spun posibila pentru ca cu ce s-a facut nu se mai manifesta "anomalia". In alternator sunt legate mai multe fire, o parte de la punte(diode) si o parte de la stator/rotor cred. Astea erau cu calamita pe ele. Legaturile nu sunt lipite, doar presate unele peste altele. Din cauza la calamita/temperatura/trepidatii cred, astea faceau contact intermitent si de aici manifestarea de incarcare intermitenta. Le-am cositorit si pare ok acum. Doar o singura problema, martorul de pe baterie nu se mai aprinde verde, e negru. Sa-mi fac griji pentru asta? Sa-mi fi slabit bateria sau tot ceva nu e ok? Mentionez ca masina se comporta normal si la pornire si in trafic. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

as dori sa stiu pentru ce sunt sigurantele din capacul bateriei

acelea cu picioruse am incercat sa vad daca am curent la ele pauza nu am nici un pic de curent in nici o

situatie am un polo din 2003 1-2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare tuturor,

Am o mica problema cred la sistemul electric, care se manifesta in felul urmator, seara cu farurile pornite, cand semnalizez, apas frana, sau deschid geamurile farurile "palpaie" si cateodata se opreste si cd-playerul...am mai observat ca si la volum mai mare la cd-player farurile joaca dupa ritm :)).

Ce ziceti, ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil releul de incarcare care nu incarca suficient. Masoara tensiunea de incarcare cu si fara consumatori si iti faci o idee

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o mica problema...

Mai mult ca sigur-contacte imperfecte. Verifica cablul care pleaca de la alternator (piulita stransa la 15 Nm), legaturile la baterie sa nu fie slabite/oxidate/etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand e in folosinta bateria care e acum pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Am fost la electrician si se pare ca era doar un contact imperfect la sigurantele de pe baterie ....zice "mesteru" ca nu avea incarcare si de aceea isi facea de cap, bateria e de 1 an, varta :)... acum urmeaza curatarea si schimbarea unei bucse sau ce de la electromotor....face cam urat :P

Multumesc de raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

stie careva unde se afla releul pt incalzire in scaune la polo 9n ? as mai avea o intrebare ,trebuie facuta adaptare la egr daca am pus unul nou? vorbesc despre un polo 1,2 azq

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Priza de 12V din portbagaj nu mai functioneaza. Am verificat siguranta aferenta si este buna . Stie cineva ce ar putea avea? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica conectorul si masa aferenta prizei.Siguranta este parca nr.34.Folosesti consumatori mari pe acea priza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folosesc niciun consumator mare, doar un compresor. Anul trecut am avut un accident pe spate si a fost demontat totul din portbagaj. Banuiesc ca nu a mai fost legata la loc. Problema este ca nu stiu cum se demonteaza plasticul pe care este montata. Mai precizez ca atunci cind rabatez scaunul din dreptul ei acesasta actiune este marcata in bord. Stie cineva cum se ajunge la mufa de contactsi cum se indeparteaza plasticul pe care este fixata priza? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-50318-0-92284400-1361786945_thumb.pAre trei suruburi torx,de 25 cred,aflate sub mocheta din portbagaj.Daca dai mocheta la o parte si te uiti sub suport le vezi,numai sa ai grija sa nu le scapi cind le scoti de acolo.Ia,ca am si poza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor. Am si eu ceva probleme cu incalzirea in scaune (9n), respectiv nu se intampla nimic cand dau de butonul ala, sigurantele nu sunt sigur, si am fost la un electrician care mi-a zis ca dedesubt-ul scaunelor ajunge curent.. s-a mai confruntat cineva cu problema asta? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!