Jump to content

Cum se crapa?


MishuL
 Share

Postare recomandată

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    54

  • chirostar

    21

  • jan

    20

  • KRAKEN

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

O avere... daca ash avea desenele, as putea face divaisul la a 50-a parte din suma aia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scula ca scula ... divasul de reglat cutitul e mai interesant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca voi va uitati pe Discovery la documentare de-alea cu supravietzuirea in jungla- e unu' care-ti arata ce si cum sa mananci, ce si la ce poti folosi...

Asa e si uzina pt mine- jungla mea. Daca stii unde sa cautzi, nu exista sa nu gaseshti. De exemplu, aveam nevoie de shuruburi pt prins cilindrul de alezat intre placile de prindere. Am gasit suruburi de 8 care prindeau baia de ulei la motorul RABA de la UDM si Ikarus. Sunt de fabrica, filet rulat, si vin la fix, nici scurte nici lungi, iese varful shurubului 2-3-4 mm pe partea cealalta a placii.

Azi e ziua cea mare- incep remontarea motorului. Constat ca scosul pinionului de distributzie la baros e sport natzional in RrO- dar ce ma mir, am facut j' de extractoare pt la uzina- erau tzinute in dulap si cantau baroasele in sectzia de motoare de ziceai ca esti la cazangerie. ;)

Later edit: iar am pierdut masa la cantina :D - iar n-o sa am stare de la atata cafea cata mananc azi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata dragii mei, inchidem mustaria, iar ploua cu reporturi ca Mishu a zis, Mishu a dres. Cine va avea nevoie, ma va intreba. Eu va las sa va spalati pe cap cu membrii de baza ai acestui forum si ai altor sisteme, care sunt tinuti cu dragoste in bratze. Am mai vrut eu sa ma car... atunci era la nervi, acuma este cu calm. Va las sa-l pupatzi pe gura.

Hasta la vista! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mishule ,daca tot incepi montarea ,poate-mi dai si mie o idee bazata pe experienta.

Am dat jos motorul (serie B -1600 simpla admisie)pt ca pierdea ulei.Am suspectat ca pierde pe la semeringul de la palier.

De fapt pierdea pe la:

-pompa de ulei

-pe la arbore

-fiindca erau doua prezoane slabe in dreptul fuliei pierdea si pe acolo.

Solutiile pe care le-am gandit:

-la pompa ,am montat garnituri noi. (dupa ce am confectionat un dispozitiv de scos pompa)

-la arbore e vorba de etansarea intre volant si arbore.Am gasit o sursa care spune ca se foloseste un o-ring sau o garnitura(in functie de tipul mot.)

-prezoanele nu erau slabe ci filetul era smuls din bloc.

Intrebari:

-ce stii despre etansarea arbore-volant?

-ce solutii mai sunt pentr problema filetului smuls din bloc ?

Eu m-am gandit la majorat gaura si filetat cu M10 .Merge ? a facut cineva?

Am mai observat ca prezonul nu se infileta pana la fundul gaurii.Daca folosesc un prezon mai lung am sansa sa mai gasesc ceva filet pe fundul gaurii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-o sa curga niciodata pe la oring sau garnitura dintre arbore si volant. Poate sa fie si oring - dar si garnitura, folosita ca distantier pt. jocul axial. Da volantul jos si uita-te ce-i acolo. Dar scurgerea de ulei (e lucru ras-discutat deja), apare datorita uzurii la palier, se pierde ulei pe la simering.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-o sa curga niciodata pe la oring sau garnitura dintre arbore si volant. Poate sa fie si oring - dar si garnitura, folosita ca distantier pt. jocul axial. Da volantul jos si uita-te ce-i acolo. Dar scurgerea de ulei (e lucru ras-discutat deja), apare datorita uzurii la palier, se pierde ulei pe la simering.

Volantul e dat jos.Simeringul a fost schimbat recent (in vara).Stiu ca pierderea majora era in zona fulie-pompa ,dar vrea sa ma asigur ca nu o sa piarda nici pe la volant.Acolo (intre volant si arbore)nu am gasit nici o-ring nici garnitura.

Modificat de fellix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oringul ar trebui sa fie intre volant si arbore, insa pe partea interioara cilindrica a flansei de pe volant. Trebuie sa fie acolo oringul, intr-un sant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista volantzi cu sau fara acel O-ring care etanseaza imbinarea volant- arbore. Daca ai model cu canal pt O-ring si o-ringul este in stare OK (neturtit), daca stifturile de centrare sunt ok iar mega-suruboiul cu hexagon de 36 bine strans (parghie de minim 1,5 metri si lasat cu toata greutatea, cu un divais coresp. pt tinut contra de volant- vezi poze in paginile anterioare), nu are de ce curge. daca nu ai canal de oring in volant, verifici starea gaurilor de stifturi din arbore si volant si faci o garnitura din dosar. Daca stifturile au joc, degeaba- se toaca.

Insa poti avea pierderi pe la simeringul de palier chiar si cu sim. nou, daca jocul in cuzinet e mare.

Pt filet shfichiuit in bloc- cauta pe forum si pe Gogul HELICOIL. Am vrut sa cumpar, la vremea aia n-am avut bani sa iau original de la Bolhoff parca ii zice- ulterior am gasit la louis.de mai ieftin, cred ca o sa iau.

Am zis ca nu mai contribui pe forum. Hai sa pun totusi o poza- stai s-o fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimele poze pe care le mai pun- moatzele de pe o laterala a bielei- toate trebuie "in sus". Reperele de imperechere intre pinioanele de distributzie. O-ringul in locashul sau.

DA, incalc (dintotdeauna- adica de cand a luat nastere forumul) regulamentul scriind cu sh, tz. Mai reportatzi naibii si altii chestia asta, ca doar unu' toarna cu spor, e chiar plicticos. :(

Motorul este inchis acum. Maine alezez cilindrii si ii montez si pe ei. Poze fac, dar nu mai pun NIMIC atata timp cat persoane cu un caracter infect sunt tolerate pe forum.

Ceau.

post-32-1204143611_thumb.jpg

post-32-1204143619_thumb.jpg

post-32-1204143626_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimele poze pe care le mai pun- moatzele de pe o laterala a bielei- toate trebuie "in sus". Reperele de imperechere intre pinioanele de distributzie. O-ringul in locashul sau.

DA, incalc (dintotdeauna- adica de cand a luat nastere forumul) regulamentul scriind cu sh, tz. Mai reportatzi naibii si altii chestia asta, ca doar unu' toarna cu spor, e chiar plicticos. ;)

Motorul este inchis acum. Maine alezez cilindrii si ii montez si pe ei. Poze fac, dar nu mai pun NIMIC atata timp cat persoane cu un caracter infect sunt tolerate pe forum.

Ceau.

Stai ca nu pricep.. :lol: sa moara si capra vecinului??Auzi, desteptu' tace si face.. :vaidecapulmeu: asa mai invatam si noi, astilaltii...de la tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat cu prezoanele.Am masurat adancimea gaurii si am observat ca prezonul original nu mergea pana la fundul gaurii.

Asa ca am confectionat doua prezoane mai lungi (unul dintr-un surub ,altul din o tija).Cu astea strange bine si nu a mai fost nevoie de alte inventii.

Alta problema: Am gasit un prezon smuls la un cilindru si a trebuit sa scot chiulasa.

Intrebare:Pot refolosi inelele de cupru dintre chiulasa si cilindru sau trebuie sa pun altele?

In poza : prezoanele originale sunt in mijloc.

post-12327-1204227952_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde de starea lor. Unde vin, ca la 1200 vechi? Fa o poza. Daca sunt in stare buna, incearca- oricum nu cred ca o sa gasesti altele, acum nu se mai pune nimic, etanseaza direct chiulasa pe cilindri, frontal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiulasa e cu simpla admisie.

Inelul de cupru a ramas pe chiulasa si se vede pe inel o parte mai neagra pe unde se pare ca nu a etansat(din cauza prezonului slab).

Inelul de hartie de la baza cilindrului il am si o sa-l pun nou.

Fac poze maine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este gata. Mai am de pus o tabla, 2 nuiele 3 surcele....

Daca vreti sa pastratzi ceva din acest topic, faceti-o acum- diseara voi sterge aproape tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cateva intrebari am si eu:

piesele le-ai strans la dinamometrica in cotele de strangere? sau ai format de-a lungul timpului un simt al fortei exercitate in cheie, si nu a fost nevoie dinamo?

la chiulase ai respectat ordinea de strangere?

la motoarele erculd, se recomanda ca dupa un nr de km de la RK sa se restranga surubele de la demicartere si chiulase?

garniturile le-ai pus pe curat, fara redgasket sau alte substante?

capacele de culbutori cum rezolvi sa nu curga? ca multi pun de pluta garnituri si tot plang ...

presupun ca si astea-s premisele unui motor bun ptr viitorm nu doar piesele noi/rectificarile facute.

multumesc. ps.. nu-s mecanic asa ca is chiar interesat de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este gata. Mai am de pus o tabla, 2 nuiele 3 surcele....

Daca vreti sa pastratzi ceva din acest topic, faceti-o acum- diseara voi sterge aproape tot.

Iti iei jucariile si pleci? Lasa aici ce ai postat, mai ne uitam si vedem cum se face treaba. Unde mai pui ca ai dat de toate problemele posibile la motor... Nu e o chestie de demontat motor si montat piese noi, din astea mai gasesti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne lasa coane in ceata!!!di ce sa stergi???ce-ai cu noi??? ...///ps. iar nu poci baga emoticoi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti iei jucariile si pleci? Lasa aici ce ai postat, mai ne uitam si vedem cum se face treaba. Unde mai pui ca ai dat de toate problemele posibile la motor... Nu e o chestie de demontat motor si montat piese noi, din astea mai gasesti....

Aha... adica eu sa va sprijin, voi pe mine- nu. Sorry....

P.S. ai apucat sa citesti ce-a fost vizibil acum f'o 2 zile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha... adica eu sa va sprijin, voi pe mine- nu. Sorry....

P.S. ai apucat sa citesti ce-a fost vizibil acum f'o 2 zile?

Drum bun! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ceva chibzuintza am ajuns la concluzia ca nu are sens sa sterg un topic tehnic pe care unii l-ar putea considera util, din cauza unor conflicte cu 1-2 oameni.Fiind ora 1.40 noaptea nu mai sunt in stare sa pun toate pozele din zilele anterioare si de azi. Pun doar cu starea motorului acum. Restul- luni.

post-32-1205019767_thumb.jpg

post-32-1205019772_thumb.jpg

post-32-1205019789_thumb.jpg

post-32-1205019829_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incepe sa arate intr-un fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!