Jump to content

Cum se crapa?


MishuL
 Share

Postare recomandată

Zii si tu ca la filmele alea italiene, veeechi: ,,FINO DEL PRIMO TEMPO"... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    54

  • chirostar

    21

  • jan

    20

  • KRAKEN

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

O intrebare, tablele de sub cilindrii, cum se monteaza? Trebuie sa am grija sa le pun deodata cu cilindrii (in paralel) sau merg montate si dupa aceea. Si ele in ce stau defapt acolo, doar in stiutza aia de pe bloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se pun dupa ce pui cilindrii, pina sa pui chiulasele si pantalonii. Pe urma nu mai ai cum sa le bagi acolo.

Nu mai stiu la tip 3, io am demontat motorul mai demult nitel si am renuntat la el, de bloc nu mai tin minte daca se prind (cu vreun surub-doua, parca nu), in orice caz ele trebuie sa se agate de prezoanele care string cilindrii/chiulasele. Le impingi spre prezoane si fac "clanc", o sa vezi. Dac-astepti pina miine si nu le pui, ma uit in vreo 2 carti si-ti zic exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am testat eu asa fara cilindrii, si fac asa clac, dar nu pica de la gropi sau ceva? Si inca ceva, care sunt pantalonii?? :D

Pai am testat eu asa fara cilindrii, si fac asa clac, dar nu pica de la gropi sau ceva? Si inca ceva, care sunt pantalonii?? ;) Si astept si nu ma grabesc pentru ca am vibrochenul la rectificat, si a spus ala ca dureaza....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D "Pantalonii" :) sint tuburile prin care trec tijele impingatoare, tuburile alea de tabla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, clar acuma.... Dar auzi, pantalonii aia au in capete "burdufele" alea ar trebui sa le intind putin , sa trag asa de ele, ca sa se preseze mai bine , sau sa le las asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage, dar cu simt de raspundere, usurel, nu fi agresiv. Uite lungimea tubului inainte de montaj:

post-2697-1222929527_thumb.jpg

Din pacate, n-am gasit nimic despre tablele de sub cilindri. Dar nu-mi amintesc sa aiba si suruburi, intra doar pe prezoane.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri m-am uitat peste catalogul BBT, si am vazut ca astia au motoare refurbished, la schimb cu motorul vechi. Pretul unui astfel de motor este 1100 lei standard si parca 1600 unul mai modificat putin. Eibine eu am depasit deja acest buget, cu rectificari, piese, strungari, etc. si imi pare rau ca nu am fost pe faza de la inceput, macar scapam de ceva batai de cap si de umblatura. A cumparat cineva un astfel de motor? Este bun, nu-i bun? merita, sau nu? Si daca da, de unde se ia, unde ar fi sediul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi permiti o mica observatie: ai gresit un zero... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O suta de milioane???? Aia-s nebuni? Da nu am vazut eu bine :)) deci atunci fac bine ca-l repar eu.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In mod normal cat se face rodajul? Si trebuie sa fiu atent la ceva? Si cum e bine sa fie facut, in oras sau afara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam tot, zic eu, set motor, cuzineti - totzi, rectificat arbore. Si mi se pare ca , cam strange..... Ca nu prea mere ea asa lejer... nu stiou cum sa spun. Si nu stiu daca e normal, tre sa "se lase" sau nu, sau care e treaba....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai motorul montat nou e mai rigid, sigur. L-ai inchis personal sau la vreun mester? Pe parcursul montajului puteai vedea daca intepeneala e din arbore sau din cilindri (sau din altceva). Acuma e cam tirziu, n-ai decit sa-l pornesti sa mearga (daca nu l-ai pornit). Bine ar fi, pina sa-l pornesti, sa-i faci mai intii presiune la ulei: scoti bujiile si-i dai la demaror pina se stinge becul de ulei. Pompa de ulei ai umplut-o cu vaselina inainte s-o montezi acolo? Daca nu, s-ar putea sa nu reusesti sa obtii presiune la ulei, mai ales c-o pompa mai uzata.

Daca n-ai schimbat axul cu came si tachetii, n-are rost, zic si eu, sa-i faci primul rodaj de 20 de minute la 2000 de ture. Asa ca sui-te in masina si mergi mai mult pe-afara, bineinteles, cu maxim 80 km/h la inceput. Cel mai important lucru e, bineinteles, sa fii atent la presiunea uleiului si la temperatura, cind sint piesele noi pe-acolo se poate sa mearga mai caldut. Evita drumurile scurte. Urmareste nivelul de ulei si continutul de particule metalice, mai ales cind il schimbi (dupa vreo 500 km, poate mai putin).

Se mai recomanda ca, la prima plimbare, sa gasesti o strada mai linistita sau asa ceva, unde sa accelerezi intr-a doua pina pe la 30km/h si s-o lasi in frina de motor nitel, pe urma accelerezi si repeti de vreo 10-15 ori povestea asta. Asta solicita segmentii si-i obliga sa se "aseze" mai repede. O sa observi ca frina de motor va deveni tot mai eficienta.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strangea din arbore, pentru ca am rectificat si blocul, ca juca tot. Motorul l-am inchis personal, am experiente neplacute cu mesteri. Am facut si ceva frane de motor, pompa de ulei nu am umplut-o cu vaselina, dar am turnat cu palnia ulei pe acolo pe la sonda de ulei, pe la radiatorul de ulei, pana s-a umplut, dupaia am pus surubul si am inchis. De pornit am pornit-o, dar numai trasa, pentru ca electromotorul invartea, dar prea incet ca sa o ia. Acum merge bine, dar nu stiu cat timp trebuie sa merg asa cu grija, adica cati km. Si am o mica buba, daca merg usurel si cu rabdare merge bine, daca vreau sa accelerez sa zicem putin mai brusc, atunci hacaie, e ca si cand nu ar veni benzina destula in carburi. Treaba e ca ele mergeau bine inainte treaba asta, si acum hacaie, poate sa fie din cauza ca nu se poate tura? sau o fi o problema de carburi, si trebuie sa le reiau la curatzat si reglat. Carburile au stat nefolosite cam o luna jumate.... a sa mai dau un detaliu, motorul era de 1,5 acum e de 1,6. Carburile or fi cu jicloare calibrate pt 1,5? cum erau la dacie alea de 1,3 si de 1,4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte posibil sa fie din carburatoare, dar si din aprindere. Uita-te in carburatoare si zi ccam ce dimensiuni au jicloarele, poate gasim cit ar trebui sa aiba...

Normal ar fi sa masori compresia, care o sa creasca, probabil, pe masura ce se asaza segmentii pe cilindru. Cind nu mai creste, probabil ca poti sa-i dai tare in goarna. Sau fa si tu un drum, io stiu, pina la Cluj sau Brasov si gata.

Daca e cam strins arborele, nu prea-i bine. Cum e temperatura la ulei? Ar fi trebuit, cu arborele montat provizoriu, fara biele si ax cu came, sa-l poti roti usor. Daca puneai si volantul si-l roteai, ar fi trebuit sa se-nvirta din inertie cam o tura. Ai mai masurat palierele si fusurile dupa rectificari? Ai mai "lustruit" fusurile dupa rectificare? Sau le-au lustruit la atelier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai alezat palierele? Cat a costat? Ai bagat comparatoru' inauntru sa vezi la ce cota a facut ala blocul? Ai facut bailagare sau ai pus cuzinetzi majoratzi pe exterior?

Intreb fin'ca am cel putzin un bloc pe care vreau sa-l alezez. Dar sunt un client dificil..... fin'ca shtiu ce vreau.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca atunci cand rectifici un arbore ar fi bine sa ai alaturi si cuzinetzii, si la fel sa ai si cuzinetzii cand faci blocul. Uite de ex la bloc: iei in micrometru diametrul ext al cuzinetzilor si il blochezi. Pe urma reglezi comparatorul pe 0 dupa micrometrul astfel blocat, si prelucrezi blocul pana la obtzinerea ajustajului prescris de hiclerist. Ca daca iti face prelucrarea pornind de la un micrometru reglat "la mana" pe 65,00 sa zicem, pot aparea erori de cateva sutimi, date de dereglarea aproape insesizabila a micrometrului, de jocul din mecanismul micrometrului care, nestrangand pe ceva, nu se preia samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai nitel, stringerea cuzinetului in bloc (parca) nu-i data nicaieri. Dar exista o anumita stringere, altfel s-ar invirti acolo cu tot cu "pinii" aia din bloc. Stii cit tre' sa fie? Adica e dat diametrul palierului (de la - la), dar nu-i dat diametrul exterior al cuzinetului. Cuzinetul nou poate sa aiba si el de la atit la atit... Care-i smecheria, cu cit tre' sa fie mai mare cuzinetul decit palierul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am desfacut motorul era o varza totala acolo, erau cuzineti rupti, aia de la axul cu came (bucati), era pusa tabla de alama, pe la cuzinetii de la palier, era un bailagar la cuzinetul de la volant, si cuzinetul 3 (ala ce e prins de rotzile dintzate) era gripat, bucatile de cuzinet au ciobit 3 tije de la culbutori, pe care le-am schimbat . In legatura cu rectificarea, am cumparat un set de cuzineti la +0,75 in interior, si +1 in exterior. Am dat arborele la un om care il cunosc si el lucreaza in principiu numai la masini mercedes. Am aflat si din alte parti ca lucreaza bine, si e serios. Dupa o zi m-a sunat si mi-a spus ca ce vreau eu e o tziganie, si ca trebuie sa-i aduc si blocul sa-l vada el. Eu vroiam ceva simplu si repede, ma gandeam ca o sa pun iara bailagarul ala cumva acolo si o rezolv io, dar m-am bucurat mult cand mi-a cerut si blocul, pentru ca mi-am dat seama ca stie ce face. Ei bine, a vazut , si si-a dat seama ca el nu are un aparat pentru asa ceva, si ca atare l-a trimis la Timisoara, la nu stiu cine (un preten de-al lui cred) si ala mai lucrase cu asa ceva, si numai el putea sa ma rezolve. DUpa 3 saptamani, a adus blocul si vibrochenul, SI era cam asa: A facut palierul tot, si la cuzinetul de la volant, care era prea mic pentru bloc , chiar si cu +1 , a facut alt cuzinet. Eu am ramas masca. Era exact la fel , numai ca in alte cote. SI se vedea ca este facut. Strangerea la cuzinet este de 7 sutimi, mi-a spus omul. Mi-a mai spus ca vibrochenul l-a testat cu raze x sau ceva, sa vada daca nu cumva este fisurat.(a scos un vilbrochen de mercedes si mi-a aratat o fisura._) Asta o facer, pentru ca el da si garantie, si a spus ca acum e ok, si ca motorul va merge bine. De lustruit nu am lustruit, pentru ca era ok, nu chiar oglinda, dar ceva cam cum e argintul. Comparator nu am, dar m-am bazat pe om. Si cam atat. M-a costat 5 milioane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, deci a facut un nene cuzinetul nr. 1? Nu stiu ce sa zic...

Daca zici ca motorul merge normal acum, mergi cu el si vezi ce se mai intimpla. Dar poate c-ar fi bine in primii vreo 500 km sa-l lasi mai moale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda asa ma gandeam si eu. Dar o saptamana a durat asteptarea dupa omul care era in concediu si numai el stia sa faca respectivul cuzinet, iar alta saptamana a durat asteptarea dupa materialul respectiv. Acum ce sa mai zic, alta varianta era bailagar, ceea ce dupa parerea mea era mult mai nasol, sau sa fac de undeva rost de un bloc care sa fie bun. Ceea ce iara nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne rugam sa fi reushit nenea ala sa fi facut un cuzinet ca lumea. Nu am auzit pana acum de cuzinet facut, care sa tzina. Om vide'....

Referitor la strangeri, nu le shtiu acum, vedetzi ca am discutat la "cum se crapa" pe aircooled.3xforum, asta-primavara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nasol.... de obicei statisticile nu gresesc.... Daca se strica , ma duc si-i dau cu el in cap. Dar ala o sa zica ca n-am facut rodaj calumea, sau ceva..... Vom vedea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca daca-i facut cu simt de raspundere si in cunostinta de cauza o sa mearga. Cat ramine de vazut.... Ce nu inteleg eu: de ce inca se folosesc tot felul de babisme ( ca sa nu le zic tiganisme ) cand avem posbilitatea sa cumparam cuzineti "de fabrica" pana la +4? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!