Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Multumesc, asa ma gindeam si eu.

In alta ordine de idei uitati ce spune nenea asta care lucreaza pe cutii DSG AICI.

Zice ca primii 100k km (aprox. 60k miles) cutia DSG este, citez, 'bullet proof'. Dar dupa 100k km, citez 'you are looking for trouble' :)

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW a testat cutia asta ~ 2 mil km asa ca afirmatia ca dupa 100k "you are looking for trouble" e destul de subiectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a testat o singura cutie 2 mil de km :icon_thumright:. Deci parerea ca peste 100k km "you are looking for trouble" poate fi rezultatul testarii.

In alta ordine de idei 100k km imi par cam putini pentru o cutie de viteze. In plus am vazut DSG si la 150k km care mergea bine.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG6 a intrat in productie in 2002. Pana la momentul intrarii in productie a lui DSG7 (ianuarie 2007), mai bine de 1 milion de bucati DSG6 fusesera vandute de VW. Primul prototip DSG7 a fost realizat in septembrie 2005. De atunci si pana la momentul comercializarii, mai multe cutii DSG7 au fost testate pe bancurile de proba, din punctul de vedere al fiabilitatii, cu mult peste 60.000 de ore. In plus, VW Golf dar si alte modele ale companiei echipate cu DSG7 au fost trimise pentru testarea cutiei pe sosele. Cu acest prilej au fost parcursi in total 2 milioane de kilometri. Deci informatia referitoare la testarea cutiei pret de 2 milioane de kilometri se refera doar la DSG7 (cu cuplu pana la 250 Nm). DSG6 este deja un veteran in domeniu, urmand sa implineasca anul acesta 7 ani de la producerea primul model.

Ca aceasta cutie a fost un succes o dovedeste atat faptul ca VW/Audi o foloseste pe o gama larga de modele si motorizari (inclusiv unele mai vechi cum sunt 1.4 85 CP, 1.6 102 CP, 1.9 TDI 105 CP), dar si faptul ca si altii se grabesc sa copieze acest succes. Ford a lansat recent Powershift, realizat de Getrag si disponibil deocamdata doar pe motorul 2.0 TDCI la Focus si C-max, iar compania Fiat are si ea in lucru o astfel de cutie. Vor urma cu siguranta si altii. Desi marca inregistrata VW, cutia nu este realizata de producatorul de automobile german, ci de o firma specializata (Borg Warner). In orice caz, pentru mine aceasta cutie este un deliciu. Despre fiabilitate nu ma pot pronunta, intrucat nu am decat 17.000 km.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici gasiti o sintetizare a cutiei DSG. Sint convins ca deja stiti multe despre aceasta cutie. Importante la nivelul end userului (soferul normal de zi cu zi, fara pretentii de mecanica auto) sint Avantajele si Dezavantajele (conform linkului):

Advantages

* Extremely fast shift time of 8 milliseconds, when shifting to a gear ratio the transmission ECU is expecting;

* Practically no power loss, due to the use of twin clutches instead of a torque converter;

* Better fuel economy than conventional planetary geared automatic transmission (due to lack of "slip" found in a torque converter);

Disadvantages

* Lengthy shift time when shifting to a gear ratio which the transmission ECU did not anticipate (around 400ms, depending on the situation);

* Relatively expensive to manufacture

* Heavier than a comparable Getrag conventional manual transmission (75 kg vs. 47.5 kg);

* Greater potential failure due to complexity; (deja un dezavantaj probat de ceva useri de pe acest forum!)

* Torque handling capability constraints limit after-market engine tuning modifications.

Problema este ca pe internet nu gasesti un studiu de fiabilitate cit de cit. In schimb gasesti din belsug marketing BS si useri cu probleme.

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu imi doream aceasta cutie de mult timp, tocmai datorita impresiilor citite pe net. Am cumparat-o fara sa fac drive test, doar pe baza impresiilor userilor. Si nu regret niciun moment alegerea. Mi-am asumat riscul de a avea un echipament mai complex, cu potential mai mare de defectare. E cat se poate de logic acest lucru. Daca mergem insa doar pe aceasta logica, atunci nu numai ca renuntam la DSG (sau orice alta cutie automata), dar cautam doar masini cu motoare aspirate, cat mai simple constructiv, cu o echipare cat mai saracacioasa (fara cutie automata, fara suspensii independente, fara AC, fara geamuri sau oglinzi electrice etc.). Doar in felul asta vom avea garantia ca vom trece mai rar prin service. Cui ii e frica ca s-ar sui m

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frumos, frumos post. Felicitari pentru alegere, nu cred ca regreti nici 1 secunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as compara geamul electric (mai ales costul reparatiei lui) cu o cutie DSG... care atunci cand "s-a dus" costa (cel mai probabil) cat jumatate din valoarea masinii la acea data (daca nu mai mult) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi-am propus o astfel de comparatie. Altceva vroiam sa subliniez.

Sa privim insa si partea plina a paharului: cutiile automate sunt "idiot-proof". Adica au "protectie" impotriva utilizatorului, oricat de nepriceput ar fi. In schimb, se mai intampla ca o cutie manuala sa o mai "caraim", uneori, din greseala.

Pe de alta parte, prin recurgerea la o cutie automata, si motorul este la adapost de unele "exagerari" ale utilizatorului, voite sau nu (inclusiv in modul Tiptronic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In speranta unor sfaturi, postez si pe acest topic. O sa-mi cer scuze daca problema a mai fost discutata, dar sunt zapacit pe problema "micutei mele bijuterii".

an fabricatie : decembrie 2004

motor: 2.0 TDI

cutie viteze : DSG 6 trepte + marsarier

defecte : - fara nici un fel de avertisment sau alt indiciu care sa anunte o eventuala problema tehnica, nu a vrut sa mai intre in viteze. merge doar pe directia inainte in treapta I de viteze, indiferent de modul in care este selectata cutia, D,S, +,- , si in marsarier doar pana cand se incalzeste putin motorul.

nu face zgomote deosebite sau alte chestii iesite din comun, decat vizual. se aprinde martorul din bord cu treptele de viteza ale cutiei, clipind toate simultan. am fost la Porsche bucuresti, mi s-a spus ca ar fi blocul de electrovalve si manopera + piesa ar fi 18000 RON. ati citit bine 18.000 RON - si nu garanteaza functionarea (dar suma tot trebuie sa o platesc chiar daca nu merge.)

am renuntat incercand si la alte service din tara : galati si buzau - nimeni nu i-a dat de cap. Sunt din buzau, si imi este greu sa o deplasez din service in service, platforma costand destul de mult.

orice sugestie, sunt deschis la idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

La mine dupa 1 an a revenit problema cu smuciturile. La plecarea de pe loc nu ma mai zguduie de multe ori cum facea inainte(3-4 ori) in schimb smuceste o data si bine. Tot asa, cand e in panta sau in sarcina(urcare bordura etc). O sa sun iar la ei sa ma reprogramez dupa ce mi-au schimbat blocul de valve anul trecut in mai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte aiurea problema - ma ia groaza cand ma gandesc si la a mea.

Eu am avut inainte o problema - clipeau becurile. La un moment dat s-a auzit un zgomot aproape de casa. Am parcat masina si a doua zi - pauza nu mai pornea. Pana la urma am dus-o la service si dupa mai multe diagnoze, verificari si demontari, concluzia a fost : volant. A iesit un arc si practic bloca rotatia motorului de aceea nu pornea si nu invartea. Am schimbat volant (2,300 ron - originala LUK - numai din aia o sa gasesti) am montat-o si acum merge. Am deabia 800 km facuti dar nici o problema. Saptamana asta o sa schimb si uleiu din cutie la reprezentanta. Nu stiu daca si la tine ar putea fi ceva de genul acesta sau mai degraba este o problema din interorul cutiei. Ar putea fi defect al doilea disc, cel care schimba treptele 2,4,6.

Oricum cu aprox 4,000 Euro cat costa o reparatie fara garantarea rezolvarii problemei, cred ca posibilitatile ar fi:

- sa gasesti un meserias in cutii, parca era pe forum cineva care spunea ca s-a specializat in cutii DSG. - varianta ideala

- sa gasesto o cutie DSG - SH - mai greu

- sa o schimbi cu una manula, eventual SH, destul de greu - probabil implica volant + kit ambreiaj+pedala, nu stiu cum se rezolva cu partea electronica. Oricum ce am vazut pe forum se discuta de a schimba manuala cu DSG. Invers nu am vazut, dar cred ca operatiunea este mai simpla. Chiar ar fi o optiune interesanta, a facut-o cineva ?

- cel mai dureros, sa vinzi bijuteria de masiana pentru dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa schimbi manuala cu DSG sau invers este exclus. In service-ul VW nu se face asa ceva si nici nu se recomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte aiurea problema - ma ia groaza cand ma gandesc si la a mea.

Eu am avut inainte o problema - clipeau becurile. La un moment dat s-a auzit un zgomot aproape de casa. Am parcat masina si a doua zi - pauza nu mai pornea. Pana la urma am dus-o la service si dupa mai multe diagnoze, verificari si demontari, concluzia a fost : volant. A iesit un arc si practic bloca rotatia motorului de aceea nu pornea si nu invartea. Am schimbat volant (2,300 ron - originala LUK - numai din aia o sa gasesti) am montat-o si acum merge. Am deabia 800 km facuti dar nici o problema. Saptamana asta o sa schimb si uleiu din cutie la reprezentanta. Nu stiu daca si la tine ar putea fi ceva de genul acesta sau mai degraba este o problema din interorul cutiei. Ar putea fi defect al doilea disc, cel care schimba treptele 2,4,6.

Oricum cu aprox 4,000 Euro cat costa o reparatie fara garantarea rezolvarii problemei, cred ca posibilitatile ar fi:

- sa gasesti un meserias in cutii, parca era pe forum cineva care spunea ca s-a specializat in cutii DSG. - varianta ideala

- sa gasesto o cutie DSG - SH - mai greu

- sa o schimbi cu una manula, eventual SH, destul de greu - probabil implica volant + kit ambreiaj+pedala, nu stiu cum se rezolva cu partea electronica. Oricum ce am vazut pe forum se discuta de a schimba manuala cu DSG. Invers nu am vazut, dar cred ca operatiunea este mai simpla. Chiar ar fi o optiune interesanta, a facut-o cineva ?

- cel mai dureros, sa vinzi bijuteria de masiana pentru dezmembrari.

la mine problema am inteles ca pana la urma ar fi blocul de electrovalve dupa o diagnosticare cu vag com, la niste baieti care se pricep doar la asta, nu si mecanica.

decat sa o vand la dezmembrari, m-ai bine dorm in ea. o masina reusita, nu te lasa la greu. pun problemele doar in seama ghinionului. tot sper sa-i dau de cap. maine vine un particular acasa sa o desfaca, spunand ca stie deja problema dupa ce i-am spus telefonic. blocul de electrovalve infundat, din cauza neshimbarii uleiului din viteza cand a trebuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne tii la curent, e o informatie utila si pentru altii !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este vorba numai ca nu recomanda VW ci si de faptul ca, costurile sunt uriase...mai bine vinzi masina si cumperia alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta da problema :P

faptul ca-ti clipeste afisajul e semnul clar ca intra pe avarie sau .. "programul de urgenta" cum se mai spune

sper sa nu ai o problema grava, bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine problema am inteles ca pana la urma ar fi blocul de electrovalve dupa o diagnosticare cu vag com

Lucruriile stau asa:

1. Ca sa fie mechatronica defecta (blocul de electrovalve) eroarea pe VAG COM ar trebui sa arate cam asa:

18115 - Interference in Mechatronic Module

P1707 - 006 - Short to Plus - Intermittent

17145 - Shift solenoid 3 (N90):Open or short to ground

P0761 - 000 - Intermittent

19164 - Pressure control solenoid 6: Open or short to ground

P2732 - 000 --- Intermittent - MIL ON

17150 - Shift solenoid 4 (N91): Open or short to ground

P0766 - 000 ---- Intermittent - MIL ON

(baga si tu un listing pentru conformitate)

2. Daca doresti sa pastrezi masina inca multi ani afla ca o unitate de mecatronica (piesa in sine) costa in jur de 2200 EURO. O cutie completa (cu tot cu mecatronica) cam 5500 EURO. Pretul de 4000 EURO numai de schimbat mecatronica provine din faptul ca service-urile de masini din Romania sint in general pe mina unor escroci.

3. Daca ai ceva cunostinte tehnice poti sa schimbi mecatronica in regie propie. In manualul de fabrica sint cca. 7 pagini in care procedura de schimb este descrisa pe larg. Parerea mea este ca se poate face de oricine cu ceva inclinatii tehnice in directia potrivita.

In poza se poate vedea cutia (sus mijloc) si unitatea de mecatronica (blocul de valve) scoasa, in mina tipului.

post-43099-1237929076_thumb.jpg

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aceeasi problema cu plecarea din rampa am patit-o si eu. Dar in trapta I, adica eram in panta de vreo 5 grade si trebuia sa intru de pe un drum lateral pe DN1 destul de aglomerat, in spatele meu cateva masini, afara temperatura sub 4 grade, adica auto hold era out of service, am tinut masina din frana de picior (normal), levierul cutiei pus pe D, am luat piciorul de pe frana si am accelerat usor, turometrul a crescut dar surpriza! masina a luat-o inapoi ca si cand ar fi fost pe N, am verificat repede era in D, am franat, ala din spatele meu claxoane. Am incercat de cateva ori sa plec dar masina tot in spate dadea! Am apasat frana de mana, am incercat toate combinatiile posibile in D, in S, in M aproape un minut si pana la urma a plecat fara sa opresc motorul. M-am facut de rusine ca nu stiu plecarea din rampa cu DSG! exista asa ceva? Nu de rusine imi ardea mie ci de faptul ca nu mai ajund acasa, masina e in garantie, 20,000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Aveti idee care este cuplul maxim suportat de o cutie dsg de pe motoarele 2.0TDI? Este safe daca dupa un chip tuning am 380NM si tunerul mi-a zis ca acum masina o sa traga mai de sus tocmai pentru a proteja cutia?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am tot citit, cea cu 6 trepte tine pana pe la 400 NM. Tu cati ai acum cu 170CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

am citit cu mare atentie aproape toate replay-urile si problemele. Problema mea legata de cutiile DSG a fost urmatoarea : in "R", imediat ce am ridicat piciorul de pe frana, s-a oprit motorul. am sunat mecanicul car eimi afce mie toate mendrele la masina si mi-a zis sa merg sa alimentez (eram pe galben si mai aveam marja de 50 km) si sa incerc din nou. dar pe drum spre benzinarie, la semafor imediat ce am ridicat piciorul de pe frana a murit din nou. am tras din nou o sperietura groaznica si am pornit masina si am plecat la benzinarie. dupa ce am alimentat, a doua zi am patit aceeasi chestie in parcare. astept sa o pun pe tester saptamana asta sa vedem ce s-a intamplat si cred ca una din bujii e pe duca. in rest sunt foarte multumit de ea. la 120 km/h constatnt are un consum de 6.4/100km. ce depaseste 180 merge si in 10/100km. in oras nu pot spune mare lucru ptr ca stau in focsani si aici sunt cateva semafoare :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este un VW G5 1.4TSI 140CP DSG.

Am si eu o problema cu DSG-ul.

Cand stau la semafor si ridic piciorul de pe frana, masina sumceste. Cineva a descris senzatia aceasta ca atunci cand ridici prea brusc piciorul de pe ambreiaj.

O alta problema este ca atunci cand plec la semafor si merg usor (treapa 1 si/sau a 2-a) masina nu merge rotund (parca tot asa smucit, sau ca atunci cand ai apa in carburant).

In prima faza am zis ca nu stiu eu sa merg cu masina (citind acest topic am remarcat ca nu am fost singurul cu dilema asta). Dar totusi vazand ca persista, m-am dus cu masina la PBN la garantie.

Le-am lasat masina si a doua zi ma anunta calduros ca au schimbat softul la masina si ca nu mai face probleme (desi mi se parea mai mult decat ciudat sa fie de la asta, am zis cine stie... stiu ei ce fac acolo). In drum spre casa, observ ca nici vorba sa fie remediat defectul. Facea chiar mai rau.

Ma intorc la PBN cu masina si le zic ca problema nu s-a rezolvat.

Ma suna ei ziua urmatoare sa-mi spuna cu parere de rau ca trebuie schimbata unitatea mechatronica (am spus bine?!).

Intrebarea este daca aceasta unitate mechatronica este acelasi lucru cu blocul de valve. Schimband aceasta unitate mechatronica voi scapa de probleme?

Toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

e aceeasi chestie mecatronicul cu blocul de valve. de cat timp ai schimbat uleiul la cutie ? si daca nu le-ai schimbat, fa-o si schimba si filtrul de la cutie si apoi vezi daca mai face smuceala. uleiul se uzeaza si nu mai are fluiditatea care trebuie sa-l aibe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca sunt destui cu probleme la DSG, predominant cei cu fabricatie mai veche .. sa inteleg ca eu am noroc ? august 2007, nici o problema pana acum

merge foarte bine si-mi place la nebunie faptul ca-mi invata stilul de condus, daca o alerg 1 ora ba cu D ba cu S vad ca mergand pe D incepe sa fie mai agresiva, sa schimbe mai tarziu, sa stea turata. Daca merg cu ea bara la bara mai mult timp parca leneveste :ceuameni:

Sunt foarte multumit, raman de parere ca este cea mai buna cutie de pe piata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!