Jump to content

Jurnal DSG6


Loth
 Share

Postare recomandată

Salut, am si eu un DSG DQ250, ambreiaje umede pe un golf V, imi uruie ceva, am fost la Automatico si mi-au spus ca ar fi un rulment. Mi se pare ca imi cer o suma exorbitanta pentru manopera...3600 lei.

 

Intrebarea mea este ce serviceuri recomandati din Bucuresti la care manopera sa nu fie mai scumpa decat piesele? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista să fie manopera mai ieftina ca piesa, in cazul de fata.

Ai mesaj privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti dau mesaj privat .Mai ok.

Coasta de est din Colentina, daca nu iti place serviceul Automatico de pe Preciziei din cauza manoperei.

Modificat de georgstelsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o observatie.
Am observat o problema de curand la golful meu 2.0 DSG.
Cand ridic piciorul de pe frana de pe loc pe drum inclinat pleaca in suturi masina parca incearca sa cupleze ambreiajul si nu reuseste. Si face asa pana apas aceleratia si pleaca. Pe drum drept nu face asa.
Aveti idee ce ar putea fi? Am scanat cu VCDS si nu am erori pe cutia de viteze.
Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea la fl face cand sunt in rampa si ma opresc si plec de pe loc,in suturi.,..mai rau e ca la mine face si la mersul bara la bara,in treptele mici din 1 in 2 si din 2 in 1...mici smucituri/socuri...din 5 in 4 se aude un clank mic daca e liniste in masina si esti atent...iar la rece pana ce trece de cateva ori prin viteze ,din 2 in 3 se aude un zgomot ca un fel de roata zimtata scurt...nu stiu ce sa ii mai fac...erori nu am pe cutie,ce e drept merge asa de aproape 2 ani..ce poate sa fie ? masina e golf 5 2.0 tdi din 2007

Am gasit o cutie cu 1700 de lei si 300 lei manopera sa o inlocuiasca pe a mea...dar e la 260 kmn de mine..parca nu stiu ce sa fac...

Modificat de Silviu1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificați și suporți motor, în special cel de la cutie și cel de jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica poate sa dea acele socuri din cauza suportilor ?

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam niște șocuri când mergeam în coloana în tr2 și acceleram și iar luam piciorul, nu era o tranziție smooth, suportul de la cutie era aproape rupt. După înlocuire nu mai face, parca și schimbările de treapta sunt altfel. Urmează sa îl schimb și pe cel de jos, ca sigur e uzat și ala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt de la cutie ..sus sub baterie si jos sub cutie...le schimba astea in prima faza :)

 

 

86545-800x800.jpg

V10-1480_02-800x800.jpg

Modificat de lupo_bv
RENUNTA SA MAI DAI QUOTE POSTARII ANTERIOARE!!!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.09.2021 at 11:40, gogosica a scris:

Va salut dragi colegi,

Postez aici pentru ca ma simt dator dupa ce am citit cele 188 de postari si vreau sa va impartasesc si eu problemele si experienta mea cu dsg 6. Masina este un audi a3 din 2009, motorul 2.0 tfsi (sau fsi, ca inca nu am inteles exact desi motorul are turbina) cu 200 cp, cutie dsg in 6 trepte cu codul LQZ. 220.000km, care par reali cu verificare pe 2 saituri de profil si cartea de service, iar pe cutie imi arata cu aproximativ 30.000 km mai putini. (poate sa fie si mai putini dar nu imi aduc aminte acum, dar in mare pana in 30.000)

Problemele intampinate sunt urmatoarele , dar astea numai dupa ce merg in Bucuresti cel putin o ora si motorul este destul de incins, si dupa multe opriri si plecari de pe loc:

-la plecarea de pe loc masina pleaca usor tremurat, ca si cu ar fi un ambreiaj clasic si ar conduce un incepator si nu stie sa dea drumul la pedala de ambreiaj, ba cupleaza cutia ba decupleaza dar nu de tot, si da socuri destul de puternice, pronuntate si deranjante , si totodata valseaza cu turatia mototului si creaza acel balans inainte inapoi, cei drept nu pare a fi ca atunci cand discul de ambreiaj patineza.

-in momentul in care ajungi la semafor si trebuie sa opresti , din treapta a 2a intr-a 1a iar da socuri destul de puternice, ca atunci cand ai avea cutie normala si ai fi intr-o treapta superioara a 5a de ex. Si lasi masina sa curga si nu calci pedala de ambreiaj iar viteza este foarte mica 10 sau 5km/h iar motorul da sa se opreasca/moara si te zdruncina iar tu calci pedala in ultima clipa sa nu moara motorul.

- la drum lung nu face nici o figura, de schimbat schimba destul de ok zic eu, fiind si prima mea masina cu cutie automata nici nu am cum sa fac o diferenta. Restul treptelor le schimba normal, nu da socuri deloc, oricum cand schmba treptele se cunoaste si se simte uneori dar altele nu, depinde si de turatia motorului.

Saptamana trecuta trecand pe langa un service de care citisem pe undeva, ca se afla si fiind chiar la poarta lor am intrat si mi-a facut un update de soft, ce aveam eu pe masina era versiunea din martie 2009 de cand a fost facuta masina, si pe motor de altfel tot din 2009, ce imi arata si mie pe VCDS. Impresiii dupa update-ul de soft au fost urmatoarele: masina pleca mult mai lin in prima treapta, motorul era un pic mai turat chiar daca nu a fost interventie la softul lui dar probabil cutia lucrand cu alte presiuni de ulei acum il tinea un pic mai sus, pe urma cand opream la semafor nu mai dadea acele socuri. Si o chestie pe care am observat-o inainte este ca in momentul cand cutia era in D imi afisa in coada listei in ce treapta era, acum dupa update-ul de soft nu mai apare in ce treapta este cutia, decat daca te duci cu maneta pe manual si acolo se vede. Dar ieri dupa mai multe ore petrecute in trafic simptomele au revenit.

Un alt lucru pe care l-am remarcat este la prima pornire, masina vibreaza destul de pronuntat dar nu de fiecare data, cateodata nu are deloc tremurici, dar cateodata destul de puternic, si asta numai atat timp cat este activ socul electronic, dupa ce motorul revine la relanti se calmeaza tot. Aici banuiesc volant, dar undeva prin februarie am schmbat semeringul de palier, si atunci dand volant jos am miscat-o putin si stanga dreapta si sus jos, dar la o prima documentare pe internet am gasit un filmulet pe youtube unde cineva prezenta cum arata o volant noua, dar si a mea parea la fel numai ca parca ar fi avut un mic zgomot ma puternic. Iar la o incercare de rotire nu s-a rotit usor si nu mai mult de 1 dinte sau 1 dinte jumatate, parerea mea este ca mai duce .

Anul trecut am avut si acel clank, din a1 a intr-a 2 a si invers, dar acum nu mai pare sa fie, ori m-am obisnuit eu cu el si nu il mai aud. Dar de aici deduc discuri usor uzate.

Uleiu si filturl de ulei al cutiei au fost schimbate cu 30.000km in urma. Ulei OE, prin metoda clasica cu furtun atasat la bidon, dupa care s-a facut nivelul cu motorul mergand si la cald cu VCDS verificand temperatura, iar dupa care am trecut cutia prin toate treptele si asteptand cateva secunde. Pe filtrul de ulei se observau ceva sclipiri de span, dar zic eu ca fiind normale, imposibil sa nu fie catusi de putin, dar poate ma va lamuri altcineva care are experienta si a vazut mai multe filtre la schimbul de ulei. Iar la schimb am avut 6 litri si mi-a mai ramas am 300 ml, dar avand in vedere ca in momentul in care am facut nivelul s-a pierdut ceva ulei zic ca este ok.

Masina este achizitionata in 2019, august parca, la schimbul de consumabile am observat scurgeri de ulei  la motor dar si la cutie. Dar la o privire mai atenta cutia era murdara de sus, si am observat ca firul cu mufa de la cutie ce intra in mecatronic este plin de ulei. Am desfacut mufa si surpria ... aveam ulei in mufa de la mecatronic. Am dat cu sprei de frane atunci, dar anul acesta am schimbat termostatul mic ce vine in furtunul de la termoflotul cutiei ca am banuit ca nu se raceste suficient uleiul de la cutie , si iar am desfacut mufa de la mecatronic si iar am gasit ulei in ea si binenteles si pe fire. Acum am dat doar cu sprei de contacte, dar mai mult ca sigur tot este ulei in continuare. Acum stiu ca Florin Caractere a zis in urma cu ceva posturi , dar numai de vreo 2 ori parca, ca uleiul in mufa de la mecatronic este inceput de sfarsit, dar mergand de 2 ani cu masina parca inca nu mi-as face probleme inca. Dar daca gresesc chiar il rog sa ma corecteze.

Inca un lucru pe care l-am observat vineri (update-ul de soft a fost facut joi cu o zi inainte), eram in panta stand pe loc, am bagat in D si masina a luat-o la vale cu spatele destul de repde si lung, dar abia dupa ce am calcat acceleratia mai lung a plecat catre inainte, la deal. De aici deduc discuri de ambreaje uzate.

Mai stiu ca in momentul in care discurile sunt uzate creste si temperatura uleiului din cutie si nu ar avea aceleasi proprietati, aici nu am cu ce sa verific in mers, sau in momentul in care face acele socuri.

In concluzie m-am hotarat sa schimb discurile de ambreaje. Numai ca as vrea sa fac asta doar la discuri nu si la oala in care vin montate discurile. Din ce am vazut codul ar fi 02E398029B , numai ca cand caut imi da tot ansamblu de acolo, daca ma poate ajuta cineva cu un alt cod sau de unde as putea lua doar acele discuri de frictiune si cu discurile de metal ar insemna foarte mul pt mine in aceasta perioada, pt ca sunt in criza financiara si m-a lovit exact in momentul in care nu trebuia. Si o sa comand si acele sigurante, din care doar una se va pune in urma masuratorilor. Binenteles ca voi face si schimbul de ulei si filtru .

Pe langa asta vreau sa mai desfac si mecatronicul complet. Vreau sa desfac si sa curat absolut tot, incepand de la valve pana la canale si acele filtre. O sa incerc si o masurare pe valoare de rezistenta la valve. Am citit tot aici ca colegul  constantinvww  a desfacut mecatronicul si a gasit un fir de par si o valva usor blocata, la asta ma gandesc si eu sa fac. Sigur sunt depuneri adunate in ani de functionare.

Imi poate spune cineva care sunt acele valori de functionale ale valvelor? Si pe ce canale le pot gasi?

Deci daca gresesc va rog sa ma corectati ca nu ma supar sunt deschis , apreciez orice fel de idee si de sfat sau critica, toata viata avem de invatat, numai cine stie sa aprecieze si lte sfaturi, si  invata din greselile lui si a altora are numai de castigat.

Dau cutia jos, desfac mecatronicul il curat si verific si valvele, fac schimbul de discuri , schimb de ulei si filtru. Daca este nevoie desfac cutia de tot , daca are sa zicem foarte mult span , si o spal piesa cu piesa. Inteleg cumva ca in interiorul cutiei mai este un filtru care are legatura cu pompa de ulei a cutiei? Sau gresesc.? La o adica ma gandesc sa desfac si calculatorul cutie sa scot acel ulei din el si sa incerc sa vad daca gasesc pe unde a intrat uleiul sa etansez din nou. Ma risc ca nu am incotro, la un calculator nou nu imi da mana acum, decat daca ma lasa sa muncesc in servie sa ii pot plati contravaloarea , normal la program de lucru.

Va rog daca ma poate ajuta cineva cu un cod de la discurie de ambreiaj si de la cele metalice, dar daca este gresit sa le schimb doar pe ele va rog sa ma corectati, daca imi puteti recomanda pe cineva si stiti ce preturi are va sunt recunoscator.

Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi tot, stiu ca a fost mult , dupa ce am scris am recitit si am completat si probabil vi se pare si un pic ambiguu, doar ca am scris si eu de cum mi-au venit ideile. Probabil cel mai lunga postare.

Va multumesc inca o data, drumuri bune sa aveti.

(stiu ca toti trebuie sa mancam o paine, nu este vorba ca nu imi permit intretinerea masinii, numai ca din cauza acestei pandemii am ramas fara servici de aproape 1 an, si momentan stau prost cu finantele si incerc sa rezolv cat mai usor pentru mine, am stat cateva zile bune si am citit toate postarile plus nenumarate filme pe youtube)

 

Va salut din nou,

cum de altfel ma simt dator cu cateva precizari la ce am postat anul trecut, revin acum dupa ceva vreme.
 

Pe urma am facut schimbul de ambreiaj si ulei.

Mentionez ca nu am mai demontat mekatronicul si nici nu am mai desfacut nici cutia.

Am schimbat ambreajul, am comandat original si a venit frumos in cutie pachet cum este normal, am schimbat si filtrul dar si uleiul. Nu am pus ulei OE pt ca era foarte scump in perioada aia , dar am mers pe un kit oferit de Vaico cu 6 litri si filtru, daca nu ma insel, care a fos la jumatate ca pret fata de uleiu original. uleiul a fost pe cod specific cutiei dsg.

dupa ce am facut postarea, chiar in aceiasi zi am mers si am facut un update de soft la cutie dar nu a fost nicio modificare, decat temporara, si in urma acelui update nu imi mai arata treptele de viteze, adica indiferent ca sunt pe D normal sau pe modul S nu mai stiu in ce treapta sunt. inainte imi afisa intr-un patratel mic in capatul P R N D S, acum nimic, doar daca dau in manual.

Am scapat de toate simtomele care le avea masina inainte. Dar acum a aparut altceva, si s-a intamplat de vreo sau 4 ori, asta recent , in ultima luna, si anume:

pornesc masina o las cateva minute, 3 sau 5, pe urma ma sui in ea si o bag in D si cand sa plec ..... pleaca un pic pe urma decupleaza un pic ambreajul si pe urma cupleaza la loc dar....... pare un pic mai violenta cuplarea si atunci apare si un pic de smuncitura si un zgomot sau lovitura mecanica ...... sa zic de fier pe fier. Asta numai daca nu calc eu acceleratia la plecarea de pe loc ca sa o ajut un pic, daca calc un pic acceleratia nu mai face. Si asta numai in perioada asta mai rece care a fost. Nu am cum sa o pun in conditie sa imi faca mereu ci cand  vrea ea. coduri pe cuti nici acum nu am.

Dupa schimbarea ambreajului am facut si calibrare .

Totusi eu suspectez ceva mizerie in grupul de valve, cand o sa fie un pic mai cald am sa dau din nou jos cutia si am sa o desfac toata , o voi spala, si voi desface si mecatronicul , tot, si ii voi face si lui o spalare, voi verifica si electrovalvele doar cu aparatul de masura, dar ca sa il verifici pe tot mecatronicul iti trebuie un stand special.

Am sa scot toate filtrele alea mici si am sa ii fac o curatare completa. Banuiesc ca undeva are ceva mizerie, la valva care se ocupa de prima cuplare , sau cea care da drumul la presiunea de ulei. O sa mai studiez un pic, gasisem la un moment dat ceva documentatie pt fiecare valva in parte dar acum nu mai dau de ea.

Un aspect pe care l-am observat pe tot ambreajul era trecut anul 2009, anul masinii , inseamna ca ambreajul este cel original ???

Toata lucrarea am facut-o singur, doar un pic ajutat la lasat cutia jos. Acea saiba a fost calculata conform formulei.

Daca mai intereseaza pe cineva am facut o poza cu grosiea discului de ambreiaj nou, cu sublerul, la cel vechi nu am facut, dar il am in garaj si pot face.

Inca un aspect, uleiul nu a intrat tot, aproape 5 litri. asta pt ca nu am desfacut cutia. Dar din ce am mai vazut atunci cel mai sigur intra cum au zis si colegii inaintea mea 4,75 l, daca am gresit scuze.

Drumuri bune va doresc. Si va multumesc pt informatiile impartasite pe acest club. Iar eu nu am mai zis nimic pana acum pt ca trebuia sa trag o concluzie intr-un timp mai indelungat.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Detin o skoda octavia3fl, motor de 2000, 150cp  cu DSG. 

Vin cu o dilema, pe D se schimba turatia la 2000 rot si pe S la 2700 rotati. Dupa o vizita pe la midocar cu o calibrare de Distronic/radar am observat ca s.au modificat schimbarile de trepte la cutia de viteza, adica la D schimba la 1700 rotati si pe S la 2000 rotati...

 

De la ce poate veni schimbarea asta? Eu mergeam pe S ca sa nu infund Dpf.ul, dar acum nu mai depaseste 2000 rotati doar cand accelerez mai tare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/5/2022 at 10:47 AM, UNHleaSHD said:

reparat/reconditionat.

Salut,

Am si eu o problema similara. Unde l-ai reconditionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Ce reprezentanța recomandați in București pt schimb ulei DSG? Am un Golf7 GTI 2016, luat de nou. Fara probleme, Are aproape 50,000km și aș vrea să o fac un pic mai devreme decât recomandarea la 60k.

În mod normal, mă duceam direct la primul dealer dar nefiind vreun specialist și citind poveștile de groaza cu proceduri specifice și nerespectate incep să mă gândesc, posibil prea mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi la automatico.ro, pe bd Preciziei, in spate la service-ul de camioane EDS. 

Dacă vrei neapărat reprezentanta, mergi la Brady Auto de pe bd Iuliu Maniu 

Modificat de georgstelsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

laurentium.ionescu

@stamirnu iti recomand automatico, nu respecta procedura in totalitate, uleiurile sunt tinute in niste butoaie deschise in permanenta, probabil este deja contaminat uleiul respectiv.

Cel ce mi-a schimbat mie uleiul acolo, pe langa faptul ca a luat ulei din butoi cu o galeata (si daca nu vedeam asa il baga in cutie), l-a bagat in cutie cum spune procedura, pe jos insa i-a scapat furtunu' din cutie, mi-a bagat mai putin.. horror

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc amândurora. Prefer o reprezentanță, datorita garanției și istoricului. Că mai fac un schimb de ulei cu alt service e altceva dar la cutie prefer cu cei autorizați de VW.

Doar că nu știu sigur la care să mă duc, faptul că mergi la dealer nu înseamnă că ești ferit de oameni prost pregătiți și lăutari după ureche. Ideea e să găsesc una care are oameni ca lumea.

Am reținut, Brady, deocamdată

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu mi-am schimbat singur uleiul la DSG anul acesta, 6 litrii OE+filtru+furtun adaptor. Am preferat sa aplic metoda ca la carte: scos ulei vechi, bagat ulei nou 6l, verificat cu VCDS sa am temperatura optima, plimbat un pic schimbatorul, scos surplusul. Stiu ca am facut un schimb de ulei corect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , 

Se poate schimba filtrul de ulei la DSG fara a demonta bateria?

Intreb deoarece la mine atunci când s-a schimbat ulei ul nu am avut resetat ceas ul sau  kilometraju mic . 

Urme de degete unsuroase  pe carcasa filtrului sau văzut,  atâta cat si șurub ul de golire era nou ,plus o linie alba trasată  ca sigiliu cred. 

Schimbul s-a facut in reprezentanță, doar ce m-am uitat la niste video uri despre schimb ulei la DSG si la toate s-a demontat bateria. Acuma sunt pus pe ganduri🤔

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie si filtrul de aer… plus un pic de tub :))

…carcasa filtru de aer am vrut sa zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa elucidez misterul ,o sa demontez filtru ul sa vad ce data de fabricatie are înscrisă pe el. Sper sa nu se adevereasca suspiciunea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine-ne la curent. La ce reprezentata ai facut schimbul mai exact ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, fishu26 said:

Ca sa elucidez misterul ,o sa demontez filtru ul sa vad ce data de fabricatie are înscrisă pe el. Sper sa nu se adevereasca suspiciunea.

 

Ai notat data de fabricare a vechiului filtru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fishu26, uite si fara sa dai jos acumulatorul,

 

 - Aici

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!