Jump to content

Problema cu incalzirea habitaclu la Fabia


Pitica
 Share

Postare recomandată

Nu este asta cauza .Acum o luna cand am luat masina mergea perfect ,dupa ce am dat sa verific AC nu a mai mers bine ,am incercat sa resetez cu sigurantele 3 si 12 se pare ca se remediaza dar doar de moment ca daca schimb pe aer rece se strica iar treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ansamblul v68 se aude ca functioneaza

Asa ai afirmat.

Ei, dupa ultima ta postare, pot sa-ti spun ca V68 este cu probleme.  De reglajul aer cald/rece el se ocupa.

Cum poti sa-ti dai seama, sau sa verifici afirmatiile mele? Foarte simplu:

1. Diagnoza pe HVAC.

Nu ai vcds, atunci:

1. Pornesti motorul, si il lasi asa la ralanti pana temperatura lichidului de racire ajunge la temperatura de 90 grade.

2. Porneste ventilatorul din habitaclu.

3. Actioneaza ,,rotita" reglaj temperatura habitaclu maxim rece.... ei, din aceasta pozitie te duci cu el maxim cald, maxim rece....adica vei face niste miscari ferme  fara a astepta ca motorasul sa execute comanda. Vei proceda asa, de vreo 6-7 ori. Te opresti in pozitia maxim rece cu rotita.

4. Din aceasta pozitie vei duce rotita in pozitia maxim cald...astepti cateva secunde....daca nu te arde la nas....V68 este cu probleme.

Il auzi, dar posibil sa nu faca toata cursa, adica rotita dintata a motorasului, sa actioneze doar un dinte sau doi, dintii  care actioneaza ansamblul.

Poti sa verifici si aceasta afirmatie: demontezi plasticul de la picioarele soferului, te bagi acolo sub bord, rotita sa fie in pozitia maxim rece, rotesti maxim cald....trebuie sa faca o tura completa....daca ,,merge" doar un dinte sau doi si se opreste....este clar.

 

 

 

.Partea dreapta nu da caldura deloc doar la sofer este putin dezmortit in mers.

 

Ansamblul directionare a aerului functioneaza corect? Posibil sa fie probleme cu cablul de actionare.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat azi plasticele de pe partea soferului si din cit am vazut v68 isi face cursa am numarat 12 dinti de pe roata dintata iar cand dau pe cald cursa este pana la capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Se poate trece de pe AC climatic pe AC normal la o fabia? Cam ce implică?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.

Mentinerea potentiometrului G267 in pozitia maxim rece= AC normal.

Rotirea potentiometrului la gradatia 17...18...20 grade =AC climatic.

Costuri zero, nu trebuie decat sa pozitionezi potentiometrul in pozitia maxim rece, si acolo il lasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înţeles ce zici tu Carmen. Eu mă referam la faptul că dacă se poate renunţa cumva la rahatul ală de V68 şi clapeta/robinetul sau ce o fi el care deschide/închide căldura să fie acţionată mecanic. Am un amic cu o octavia tur (octavia I) care are AC normal. Am mers cu el pe timp de iarnă şi dacă vroia mai cald dădea mai spre partea roşie, dacă vroia să reducă (nu oprirea în totalitate) din căldură dădea spre partea albastră. Vara, dacă vrea ca aerul rece de la AC să nu fie f.f.f. rece, mişcă puţin potenţiometrul spre cald şi gata. Şi reacţia e aproape instantanee, nu stă să se gândească ce să facă, cum să facă, ş.a.m.d. La mine, spre exemplu, potenţiometrul este pe 22 de grade şi dacă vreau să cresc sau să scad temperatura din maşină ...ehe, nu e chair atât de simplu precum cred unii. O apucă toate pandaliile - ba fierbinte, ba rece, după cum ii vrerea. Astă vară, mergând pe A1, cald afară (33 de grade), AC-ul pornit pe maxim rece, dintr-odată am făcut saună instantaneu. Ce mişto, nu! Deci, se poate modifica sau nu - constructiv vorbind?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te inteleg perfect, am avut si eu probleme cu v68-ul :soothe[1]:

 

constructiv vorbind v68-ul ala al tau e rahat :))

 

il are si prietenul cu octavia, DECAT ca lui ii functioneaza (nu da erori)

 

v68 e un servomotoras care actioneaza o clapeta care trece mai mult sau mai putin aerul prin calorifer

 

in toata ecuatia asta tu nu ai treaba cu partea de AC, doar sa-ti rezolve cineva v68-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Ce sanse am ca un motoras V68 luat din dezmembrari sa fie bun, cum as putea sa il verific?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te inteleg perfect, am avut si eu probleme cu v68-ul :soothe[1]:

 

constructiv vorbind v68-ul ala al tau e rahat :))

 

il are si prietenul cu octavia, DECAT ca lui ii functioneaza (nu da erori)

 

v68 e un servomotoras care actioneaza o clapeta care trece mai mult sau mai putin aerul prin calorifer

 

in toata ecuatia asta tu nu ai treaba cu partea de AC, doar sa-ti rezolve cineva v68-ul

Octavia 1 cu AC normal nu are v68.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy - merci de corectare, nu stiam, credeam ca se refera la climatic, nu stiam ca s-a pus si AC simplu pe ele...

 

sveck - apropo, eu am reusit pe al meu sa-l resuscitez, l-am demontat foarte greu, e in dreptul pedalei de acceleratie - cauta pe forum ca gasesti tot ce trebuie sa faci, apoi il desfaci si ii cureti potentiometrul cu un spray si montezi totul la loc, verifici si cu vcds

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU s-a pus decat AC manual si climatronic, nu exista climatic la O1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea, dar nu cred Sorine ca agreezi improvizatiile.

In opinia mea, mai bine inlocuiesti V68 daca este inregistrata eroare pe motoras.

Daca nu este eroare inregistrata, s-ar putea sa fie probleme si cu potentiometrul G267 din blocul de comanda.

Nu ai cum. Ai in oras la tine dezmembrari auto care sa-ti imprumute motorasul?

Daca raspunsul este afirmativ, demontezi plasticul de la picioarele soferului, scoti mufa de pe motoras, iar cel pe care il achizitionezi il vei cupla mufa, si ii vei da de lucru, adica din potentiometru misti la gradatiile care le doresti, si il urmaresti sa lucreze gradual, adica daca vei comuta la 22 grade, el va trebui sa faca o cursa mica. Daca vezi ca el lucreaza doar pe maxim cald/maxim rece, multumesc frumos, si buna ziua....altul, daca mai au pe stoc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Carmen. Chiar am un V68 din dezmembrari si o sa fac cum ai zis. Azi mi-am bagat nasul in el adica am scos potentiometrul si l-am curatat sub partea aceea negra cu un spray de contacte. O sa vad zilele astea in functie si de vreme ce pot face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am demontat plasticul de picioare si scos mufa de la V68. L-am conectat pe cel luat din dezmembrari : am miscat potentiometrul la 22 de grade si motorasul s-a miscat foarte putin si in socuri, apoi a dat la maxim cald, motorasul facand cursa completa.  Am dat inapoi pe rece, iar cursa completa. Iar maxim cald -  cursa completa. Am dat la 18 grade, aproape nu s-a miscat. Dau la 26 de grade, se misca putin, cu zvacuri - socuri. Cred ca nu e bun motorasul. L-am desfacut, am ajuns la potentiometrul din interior (cel albastru cu 3 pini), l-am curatat cu spray de contacte dar nici o imbunatatire. Se poate inlocui numai acel potentiometru, se gaseste pe undeva, are vre-un cod? Sau ce as mai putea face sa-l resuscitez?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bun, asa merg ele sacadat sau treptat

 

daca vrei sa fii 100% poti verifica cu vcds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut setarea de baza cu VCDS dupa schimbarea motorasului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am apucat să fac setare cu VCDS-ul, doar ce am scos mufa din V68 de pe maşină şi am băgat-o în celălalt motoraş, la rece ca să zic aşa. Acum am mai făcut rost de alt motoraş dar e diferenţă vizuală între ele :

- unul are rotiţa dinţată de culoare neagră, iar altul o are albă; 

- cel cu rotiţa neagră are număr egal de dinţi de o parte şi de alta a spaţiului dintre dinţii plin pe jumătate, pe când celălat are un număr inegal de dinţi;

- cel cu rotiţa neagră are un singur spaţiu dintre dinţi plin pe jumătate, iar celălalt are două spaţii dintre dinţi plini pe jumătate.

Nu ştiu dacă m-am exprimat astfel încât să fiu înţeles şi nici nu am la îndemână cele două motoraşe ca să le fac poze, să vorbesc pe concret. Cert este că cele două pe care le am diferă la rotiţa dinţată exterioară. Acum s-a mai stricat şi vremea ca să mai pot face ceva...pentru moment. E posibil ca unul să fie V154?

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6Q0 957 511 cel cu rotița neagră

6Q0 957 511A cel cu rotița albă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU gasesc nimic dupa acele coduri. Esti sigur ca sunt corecte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era cam întuneric în masină, scuze. Are dreptate carmen.

6Q0 907 511 cel cu rotița neagră

6Q0 907 511A cel cu rotița albă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa fac ceva poze la cele doua motorase pe care le am.

Cel cu rotita alba are codul 6Q0907511A, iar cel rotita neagra are 6Q0907511.   

Din ce am incercuit eu se vede ca sunt diferite spatiile pline dintre dinti (rotita neagra are 2 spatii, iar rotita alba are 1 spatiu).

Cel cu rotita neagra are un numar egal de dinti (cate 12) de o parte si de cealalta a spatiilor pline, iar cel cu rotita alba are 14 dinti intr-o parte si 11 dinti in partea cealalta a spatiului plin. Nu stiu altfel cum sa ma exprim, dar cred ca pozele spun mai mult decat cuvintele mele. Am o banuiala ca cel cu rotita neagra mi-ar fi mie de folos. Atunci cel cu rotita alba ce este? Sunt mai multe modele de V68?Multumesc. 

 

post-26240-0-42151600-1414233977_thumb.j

post-26240-0-67569000-1414233989_thumb.j

post-26240-0-79254900-1414233997_thumb.j

post-26240-0-19806600-1414234009_thumb.j

post-26240-0-39094500-1414234015_thumb.j

post-26240-0-07654500-1414234024_thumb.j

post-26240-0-35817800-1414234031_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V68.

Da.  Servomotorasul cu rotita alba are terminatia A, posibil anul fabricatiei de pe masina care provine, difera de anul de fabricatie al masinii tale.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6Q0907511A - servomotor dezaburire parbriz - la niste Polo, etc...  nu la Fabia.

 

tie iti trebuie 6Q0907511

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!