Jump to content

Chestii Despre Reconditionarea Motorului Tip 4


jan
 Share

Postare recomandată

....

la subaru problema asamblarii este mai ceva ca la vw

post-17229-1202053107_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    130

  • jan

    109

  • KRAKEN

    50

  • MikeRG

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

:rolleyes: de ce ?!?!?!?!?!? :) :D

tusheshte motoru' daca instalezi pistoanele altfel decat in ordinea aprinderii ?!?!?!?!?

be serious ...

Mai, uite de ce: pentru ca nu poti baga boltul din cauza unei proeminente pe care se prinde radiatorul de ulei.

Aici era vorba de motoare de tip 4, nu de instalat in ordinea aprinderii. Ce aprindere?

Daca ai ceva de scris, scrie romaneste. Dar sa fie util si rational, mai ales.

"ultimul venit - primul plecat" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

la subaru problema asamblarii este mai ceva ca la vw

Misto poza, cam asa e povestea la wasserboxer (s-au inspirat chinejii), dar la chineji ii zic rocarului unde sa (se) unga, etc...

La wasserboxer e lucru dracului, ca n-ai cum sa mai comprimi segmentii daca ai montat pistoanele, se pun cu cilindri cu tot.

Ultimele sigurante de la bolt se baga prin gaurile de racire din camasile de apa, treaba interesanta, zic io :rolleyes:, exact ca la subaru, culmea:).

Extinzind, la air-cooled e mai simplu de montat cu cilindrul pus pe piston, daca nu ai compresor de segmenti demontabil, ca-n pozele din carte. E drept ca se pot comprima si pe urma, c-o fisie de tabla, pe care o tragi usor afara, dup-aia. Doar ca e bine sa vezi ce-ai facut "acolea", pozitia in care au ramas segmentii.

N-avea nici o legatura ordinea aprinderii, pistonul la 4 se monteaza inainte de ala de la 3 asta-i toata treaba, altfel n-ai cum. Bogdane, o sa vezi de ce. N-o sa ne influenteze negativ navalitorii cumani sau pecenegi, ce-or fi.

A propos, mai vrei blocul ala motor?

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da .. mai vreau blocul motor....

o chestie.. daca ai datele ... cit este volumul scobiturii din piston si cit este camera din chiulasa la motorul de 2000???.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda.... "proeminentza" nu o vazusem ... acum dupa ce mi-ai zis m-am uitat mai atent si cam asa e . ala ar fi primul piston pe care il montezi :icon_thumright:

cat despre ordinea de aprindere tot neatent am fost ...

sorry de offtopic.

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la volumele alea la 2000. Parca scria asa, orientativ, prin nu stiu care din cartile alea de motor.

Am avut niste pistoane si chiulase de 2000 (de la motor de-asta mai nou, cu tacheti hidraulici, e alta treaba), dar le-am aruncat, ca erau terminate. Scobitura din piston era maricica rau.

Am vazut pistoane de 1800, scobitura e infima. Dar stai, n-ai setul si chiulasele?

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si setul .. chiulasele sint inca la schimbat de ghiduri ....dar nu am masurat nimic inca.. vroiam asa orientativ ca sa ma apuc de socotit.. si sa stiu cu cit mai incarc chiulasele... mie din socotelile mele fara masuratori imi dadea de incarcat 9cmc ca sa ies la 8,25... compresie......as fi vrut mai exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da .. din calculele... diagrama distributiei..diametrul supapei de admisie,turatie 0-5000..imi da un raport de compresie 8,25 teoretic si un raport de compresie efectiv 6,82..diametrul corectat al supapei de admisie 36,37mm supapa de evacuare 28,36.mm...viteza aerului in galeria de admisie la 4500rot/min teoretic 95,86m/s corectat 63,43m/s....daca inchidera supapei de admisie se face la 60,5 grade....pentru o incarcare teoretica a motorului .. adica o greutate a masinii intre 1250-1500kg..rezulta cu cutia de viteze in ultima treapta.. 100km/h ..la turatia de 2584,63rpm........cam atit am calculat ... urmeaza corectiile si sa vad puterea efectiva si teoretica.. si cuplul motor teoretic si efectiv....... eu nu fac tuning dupa ochi.. prima data calculez la minutza si creion si apoi corectez marimile ce pot fi corectate.. cum ar fi in cazul de fata raportul de compresie.. diametrul galeriilor de admisie evacuare.. timingul aprinderii..si instalatia de alimentare.... pun garniturile ca au rolul lor.. dar mai incarc cu aluminiu in chiulasa camerele ... trebuie sa mai pun cam 9cmc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jane.. de ce am la chiulasele mele supapa de admisie 39mm si nu 37,5mm ...???... acum reiau calculele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca-s chiulase de 1800 si de-aia. De-aia o fi si camera din chiulasa mai mare, ca in pistoane nu avea decit o usoara scobitura la 1800. Ce cod au chiulasele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... nu am masurat la chiulase decit diametrul in care intra cilindrul .. si este la fel cu cele cu care au fost pe motor... acum ma uitam la t3 80-83 ... deci chiulasele provin de la un motor de t3 ca la alea supapa de admisie este de 39,3iaca.

post-17229-1202144965_thumb.jpg

post-17229-1202145153_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne' zau, m-atzi bagat in boale. :vaidecapulmeu: .in spital.. :rolleyes: in...ma apuc si io sa desfac!!!La tachetii hidraulici mi-e frica :angry: ...ca nu stiu... :lol: nu mai stiu ce sa printez din ce atzi bagat aci!Bravo, nene. :icon_thumright: ..asa dambla...mai rar...da' mai rarutz ca-i mai dragutz... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, daca tot te-ai entuziasmat, fa-o des, bucura-te, nu rar.

Bogdane, camele alea au 37,5 peste tot? Sau camele la evacuare sint mai mici? Aia la uzina unde repari tu au cum rectifica axul cu came?

Acum, pe ax ar trebui sa fie stantat abia lizibil ceva de genul "021 101 J" si mai incolo emblema vw cu o cifra linga ea. Poti citi ce scrie p-acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. jane am masurat camele cu un shubler.. si nu sint asa convins ca e masuratoarea corecta ... toate patru camele sint la fel ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

info: pistoanele "scobite" de bus de 2.0 - scobitura insumeaza 11 cc; pistoanele de 914 - scobitura poate fi de 3 sau 7 cc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diametrul pistonului 9,4cm cursa 7,1cm =>volumul 492,5 cm^3 considerind raportul de compresie 7,6 =>

dupa formula (V+x)/x=7,6 x volumul camerei de ardere 74,6 cm^3 cunoscind din carti ca la motorul de 2000 volumul camerei din chiulasa este aproximativ 50 cm^3 => volumul camerei din piston + deck high+ garnitura 24,6cm^3...deci -11cm^3 => deck high +garnitura=13,6cm^3 deci inaltimea deck+garnitura 0,19cm sau 1,9mm.....deci cam asa ar trebui sa fie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..

pentru jan .. si pentru cei care vor sa studieze mai adinc motoarele .. o carte..veche .. biblia studentului la MT "TEORIA CALCULUL SI CONSTRUCTIA MOTOARELOR PENTRU AUTOVEHICULE RUTIERE" .. prof.dr.ing. BERTHOLD GRUNWALD..1980...

si inca o carticica .. mai subtirica pentru ceva calcule estimative de inceput...

post-17229-1202489685_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu gasesc nicaieri: ce grosime tre' sa aiba discul de ambreiaj nou? Ochei, trebuie minim 2 mm grosime pina in nituri, asta depinde de cum a pregatit ala gaurile de nit. Dar in total? 7mm? 8mm? Cit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

roaga-l pe XAnu ca are manualul de bus, sa arunce un ochi si sa iti zica nominal si uzura max/grosime minima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o idee buna. Am sa-l rog. Bine, m-am uitat si io in vreo 3 manuale. Nica. Nu m-astept sa fie in Haynes asa ceva. Dar cine stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!