Jump to content

Probleme generale servodirectie Polo 9N (Koyo & TRW)


Valllentin
 Share

Recommended Posts

Pe.steering asist nu am nici.o eroare

La.measuring blocks imi arata ca citeste senzorul de pe volan, ca e pompa pornita si tensiunea de 12 si ceva volti.

La.output test imi zice " function not available"... si nici la.basic settings nu merge sa ii dau nimic.

Ce sa ii fac?

Pompa.merge , bazaie cand misc de volan dar volanul.merge f greu

Link to comment
Share on other sites

Vezi un specialist in partea hidraulica si mecanica.

Link to comment
Share on other sites

Salut, am un polo 9n 1.2 12v din 2002 care face figuri pe partea de servodirectie. Se aprinde martorul in bord dar servodirectia functioneaza, intr-un fel.Daca invart usor de volan merge, daca trag mai tare, se intareste. La steering aid imi apare senzorul g250. L-am schimbat si tot asa. La meas. blocks se schimba valoarea senzorului in momentul invartirii volanului, acesta fiind functional. Am depistat o problema la incarcare, incarca numai 13.4v, am schimbat releul de pe alternator, acum incarca 14.3-14.4v si servodirectia merge perfect pana aprind farurile. Dupa cativa km cu farurile pornite se aprinde becul in bord si aceleasi simptome. Dupa ce umblu cativa km cu farurile stinse la repornire isi revine si functioneaza perfect. Tin sa mentionez ca ori la accelerare, ori la decelerare farurile "palpaie", problemele astea doar dupa schimbarea releului de pe alternator. Toate simptomele astea ma duc spre o problema electrica, nu primeste curent cat trebuie pompa. Vreo idee? 

Link to comment
Share on other sites

Asa pare ca e o problema de incarcare. Daca palpaie farurile verifica sa fie stranse si sa faca contact electric bun legaturile de masa si de incarcare. Vezi ca ai un fir pe partea de plus intre alternator (cel cu piulita de 13) si baterie (se leaga in siguranta 1 de putere ~175A din capacul bateriei - e prima pe stanga). Si mai ai 2 cabluri de masa, unul intre borna minus a bateriei si oala telescop stanga langa gatul de umplere cu lichid de parbriz, si celalalt e intre surubul de prindere electromotor (e intre cutie de viteze si radiatoare) si lonjeron stanga langa pompa de servo. Curata-le bine papucii cu jmirghel, strange cu simt (bornele bateriei nu prea tare) si vezi sa nu fie rupre lite din cabluri langa papuci.

Atentie! Se lucreaza cu bornele bateriei deconectate, se deconecteaza borna minus prima intodeauna si la conectare e ultima, pentru a evita scurturi la masa cu cheia de 10.

Edited by SergiuD
Link to comment
Share on other sites

39 minute în urmă, SergiuD a scris:

Salut, merci de raspunsul prompt. Masele de pe alternator, si oala telescop le-am verificat, curatat si dat si cu spray de contacte. Ce am observat zilele astea ca mai este o masa care se leaga la farul din dreapta masinii(partea opusa locatiei bateriei). Oare se gaseste pe undeva o schema cu toate punctele de masa de la motorul respectiv?

Link to comment
Share on other sites

Nu e necesar Quote la texte succesive.

Masina are doar 2 mase de care ti-am spus: baterie - caroseriecaroserie - electromotor de unde se duce in bloc motor si carcasa alternator. Alternatorul nu are cablu de masa, are doar + de incarcare care merge direct in siguranta 1 de pe baterie. Simplu

Edited by SergiuD
Link to comment
Share on other sites

Atunci sunt verificate si sunt in regula. Am sa ma mai uit la siguranta 1, poate e fisurata.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Verifica si caderea de tensiune pe cabluri, nu trebuie sa ai mai mult de 100mV pe fiecare ramura + si -

Masoara cat scoate pe surubul + al alternatorului si masa ia-o de pe carcasa alternator sau bloc motor, si apoi vezi cat ai pe bornele bateriei, ca sa vezi caderea totala de tensiune pe cabluri.

Fa masuratorile cu motorul la relanti cu faza scurta si lunga pornite.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, revin cu un raspuns dupa ce masor.

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am avut si eu probleme cu pompa de servodirectie la un vw polo 9n 1.2 benzina. Pe tester imi aparea eroarea la pompa. Dupa ce am citit aici ca poate fi si de la siguranta de la tabloul dupa baterie am verificat acolo si asa a fost, siguranta de 50A era rupta.

Dupa inlocuire, problema a fost rezolvata.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

FuioreaCatalinIonut

Salutari .  Am luat recent un vw polo motor 1.2 din 2002.  Problema este urmatoarea: cand merge servo cand nu merge. Pe loc merge ft greu mai mereu, are momente cand se misca ft usor dar daca e sa ma.grabesc sa fac o parcare ceva rapida, e jale. Imi apare eroarea cu volanul acela din cand in cand.. dar dispare cand repornesc motorul. Mentionez ca farurile palpaie si se aude pompa cum merge desi nu ating volanul.  Am pus testerul si baiatul a zis ca e senzorul de pe caseta si ca ar fi si pompa. Acum am 2 intrebari :  daca pe capac in spatee farului scrie trw, inseamna ca si pompa e aceeasi ? nu pot vedea daca e koyo da trw.. cel putin pana nu desfac acolo. si a2a intrebare este , cum arata senzorul de pe caseta si unde e ma exact pozitionat?? Ce ma sfatuiti sa fac, sa le schimb pe amandoua sau intai senzorul ?

Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 13 ore, FuioreaCatalinIonut a scris:

 

Ce pot sa te sfatuiesc este sa mergi la un service/mecanic bun, in care ai incredere. Nu cumpara nimic inainte sa ajungi la ei. Scutesti bani.

Daca apare un cod de eroare pe tester, acesta se interpreteaza pe site ul ross- tech. Eroarea poate fi cauzata de la contact imperfect, probleme cabluri/mufe, sigutanta arsa, lipsa ulei, pana la piese efectiv defecta.

Modelul de pompa se poate vedea demontand grila stanga dupa bara fata(unde este proiectorul, pentru modelele cu proiector). Daca se vede pe capacul de la uleiul de servo e mai bine, dar nu cred ca se vede acolo.

Ce poti sa faci tu este sa te uiti daca ai ulei, daca ai vreo siguranta arsa(vezi postul meu de mai sus si al celorlalti), etc. Daca tot nu ii dai de cap, mergi la un service.

Ca si costuri aproximative, din ce am primit eu acum cateva luni:

Daca este koyo si trebuie inlocuita, la brady costa 3700 de lei piesa si manopera(de la un service normal am primit oferta mai scumpa).

Variantele din dezmembrari: pompa koyo 700-900 de lei. Pompa TRW din dezmembrari este 300 de lei. Aceste sunt preturi aproximative. Manopera pt inlocuit pompa de servo este de 200 de lei, aprox.

Mai ai si varianta de a o reconditiona.

 

 

Link to comment
Share on other sites

FuioreaCatalinIonut

E o masina veche, nu merita sa fac lucruri scumpe.. daca e sa o schimb, o schimb de la dezmembrari. Am verificat uleiul.. sigurantele.. dar degeaba.  senzorul  acela e greu de schimbat?? ce pret are un senzor nou?

Link to comment
Share on other sites

andreii_george

@FuioreaCatalinIonut verifica prima dată siguranțele din rack-ul poziționat pe baterie. Aceleași simptome le-am avut și eu cu pompa de servo.

Verifica sa nu fie arse/rupte, nu doar vizual.

spor

Link to comment
Share on other sites

Poti sa-ti dai seama si dupa capac ce fel pompa ai.

Capac_Rezevor._Servo - nivel ulei.jpg

Link to comment
Share on other sites

FuioreaCatalinIonut

am verificat sigurantele, sunt ok . chiar nu stiu ce sa fac.. probabil o sa schimb pompa..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2 octombrie 2018 at 8:43 AM, FuioreaCatalinIonut said:

E o masina veche, nu merita sa fac lucruri scumpe.. daca e sa o schimb, o schimb de la dezmembrari. Am verificat uleiul.. sigurantele.. dar degeaba.  senzorul  acela e greu de schimbat?? ce pret are un senzor nou?

Daca nu ai un elevator la indemana e cam greu de schimbat. Eu l-am schimbat de vreo 2 ori. Trebuie data jos roata stanga fata, data jos grila de la proiector(si proiectorul daca ai) pentru a putea ajunge la mufa senzorului care intra in pompa. Dupa care, mufa nu va trece de suportul de metal al pompei, vei fi nevoit sa slabesti suportul ca sa poti strecura mufa. Daca ai roata data jos, cu ajutorul a catorva prelungitoare ajungi la surubul senzorului(are doar unul).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

O problemă ciudata. Am schimbat bateria pe polo 1,2 benzina. A murit bateria de pe o zi pe alta. Problema e ca de atunci direcția merge mai usor. E normal sa trebuie să imi fac probleme? Direcția e koyo. Bateria e de aceiași capacitate cu cea veche. Nu are alarma

Link to comment
Share on other sites

E normal, si eu am observat acest comportament, tot koyo am.

Edited by SergiuD
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare ! Recent am achizitionat un VW Polo 9N din 2002 1.2 AWY (40kW). Masina am cumparat-o fara pompa servo. Vanzatorul a spus ca pompa era defecta. Problema este ca nu stiu exact ce fel de pompa am nevoie. Ma poate ajuta cineva cu un cod de piesa sau un producator, dupa seria de sasiu ? (WVWZZZ9NZ3D000233). Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare. Am o problema pe partea de directie(polo 9n 1.4 tdi). La orice denivelare a drumului sau groapa se aude o bataie mai mult pe partea din dreapta. Am suspendat puntea din fata, am scos capetele de bara din fuzete si cand misc scurt de volan repede se aude un zgomot. Este posibil sa fie caseta defecta sau bieleta de directie?

Edited by milito
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster 
P1654 - 35-10 - - Intermittent
Readiness: 0 0 1 1 1 


2 Faults Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500) 
49-00 - No Communications
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 
30-00 - Open or Short to Plus

 

Am verificat alimentarea si vine 12 v.Ceva pareri?S a mai intalnit cineva cu aceste erori?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am luat alta pompa sh dar nu are acelasi cod.Stie cineva cum se codeaza ?

Link to comment
Share on other sites

O recodezi cu codul de pe a ta,cu vcds.

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca nu mi vede steering assist pe vag com,doar daca intru pe chassis de sus apare si steering assist dar imi da eroare ,nu ma lasa sa intru.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!