Jump to content

Probleme generale servodirectie Polo 9N (Koyo & TRW)


Valllentin
 Share

Postare recomandată

Nu ma poate ajuta cineva cu intrebaril;e de mai sus ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut tuturor. si eu am patit-o cu servo. adica masina era lovita frontal stanga usor dar sufucuent cat sa fie indoita bara de ranforsare din metal. in urma operatiei de demontare bara de metal, mi s-a aprins in bord martorul de servo si am ramas fara servo (volan teapan). am considerat ca s-a intamplat de la socul deprinderii acelei bari din metal de pe lonjeron. am demontat pompa si am facut ceva lipituri pe acolo fara sa fiu convins ca ar fi lipituri reci si surpriza la remontare a inceput sa mearga servo si s-a stins becul din bord. acum surpriiza este ca merge greu daca virez pe loc. in mers totul ar parea ok. nu stiu ce sa cred dar parca are pozitii in care merge usor si altele in care merge greu sau chiar se blocheaza. mentionez ca nu se mai aprinde martorul in bord. la scanare cu vagcom nu apare decat sa verific memoria de defecte la abs. nu stiu daca au legatura astea 2.

nivelul de lichid este ok si chiar am pus lichid nou cu ocazia asta. sa fie de la faptul ca motorul merge momentan in avarie? nu se tureaza peste 3000 si nu imi da voie sa mearga nici clima. am auzit ca in cazul in care nu prea ai curent destul, calcaulatorul taie anumiti consumatori. cert este ca mia sarit lantul putin de la semne pentru ca imi da eroare : traductor pozitie ax came, semnal implauzibil.

sunt disperat cu servo. distributia se pare ca oricum va trebui s-o inlocuiesc pentru ca facea zgomot la prima cheie. si costurile cu distributia sunt mai mici.

multumesc tuturor pentru orice sfat care ma poate ajuta sa rezolv problema servo.

daca stii putina mecanica, poti da jos bara si farul stanga si ai acces la acel capac de la rezervorul de servo. daca tot nu se desface trebuie sa scoti afara mufele din pompa servo si o defaci de pe suporti, apoi o tragi afara si pe urma ai suficienta forta sa deschizi acel capac. din punctul meu de vedere nu e scump sa inlocuiesti pompa. poate 100ron. dar eu nu sunt convis ca e necesar in cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vasistaruiala

operatia este un pic mai laborioasa ...deaia nu postez aici dar orine are nevoie de informatii sa sune si il ajut cu mare drag

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vasistaruiala

in mare verificarea pompei se face cam asa:

in primul rand trebuie sa aveti 12v pe firele groase permanent( daca nu este verificati siguranta de deasupra bateriei si firul maro de masa care este prins pe lonjeron

2- trebuie pe firul negru primul din dreapta mufei mari (in conectorul cu 3 fire firul mai gros) sa aveti 12v cu contactul pus

3- tot in conectorul cu 3 fire trebuie pe ultimele doua fire alea mai subtiri ( linia de CAN ) trebuie sa aveti aproximativ 2,6v si respectin 2,9-3v....aici ar fi ideal un osciloscop sa vedeti si forma semnalului

4-scoateti mufa senzorului( cea maro din stanga conectorului mai gros) puneti contactul si masurati tensiunea generata de pompa intre primul si ultimul pin trebuie sa aveti 5V...asta e tensiunea de alimentare a senzorului de pe caseta ATENTIE NU TREBUIE SA FIE 12V am citit prin alte topic-uri ca uni colegi nu au 12v aici pt senzor...TENSIUNEA DE ALIMENTARE A SENZORULUI ESTE DE 5V

5- scoateti ulei din pompa cu o seringa prelungita cu un furtun subtire din cel mai jos punct posibil si verificati intrun pahar de sticla dupa decantare sa anu aiba span....dac are span este defect capul hidraulic sau in cazuri mai rare caseta

daca uleiul este tulbure in acest caz este foarte probabil sa fie casetata de directie defecta (verificati burdufurile) din capetele casetei(intra mizerie)

6- daca NU AVETI eroare in bord sau la diagnoza dar volanul este foarte tare la viteze mici,parcari...etc..dar in mers isi revine cat de cat in primul rand inlocuiti uleiul de servo daca nici asa nu se rezolva problema trebuie verificata presiunea pompei cu un manometru...la koyo se defecteaza si capul hidraulic pt ca uitati sa-i verificati nivelul de ulei

DACA LA DEMONTAREA POMPEI CONSTATATI CA ESTE ULEI IN PARTEA ELECTRONICA INLOCUITI SEMERINGUL de la capul hidraulic

ATENTIE! NU DEMONTATI CAPUL HIDRAULIC DACA NU STITI CE FACETI! SUNT SANSE EXTREM DE MICI SA MAI FUNCTIONEZE!

toate informatile sunt certe si corecte si se bazeaza pe o experienta de peste 5 ani in domeniu peroada in care am reparat cel putin 500 pompe koyo ,informatii despre TRW sunt dar nu are rost sa le detaliem pentru ca problemele sunt mai rare

va doresc succes

zuzu ai distributia pe lant? am avut in service o fabia cu problema asta...nu se accelera decat pana la 3000ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema...in ceea ce priveste servodirectia...am avut masina la mecanic si dupa ce mi-a dat cutia de viteze jos si am luat masina , aud un zgomot la viraj stanga-dreapta ciudat ...un tziuit , asemanator cu cel ce se aude atunci cand cauti un post de radio? Ce poate fi..? mentionez ca lichid la servo are.

o sugestie? va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am distributia pe lant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vasistaruiala

nu ai presiune de ulei suficienta sau debit....

pot fi 3 cauze....

daca ai dat cutia jos e posibil sa ai conducta de alimentare a casetei strangulata partial...lovita...etc

uleiul de proasta calitate sau vechi....in timp isi pierde caliattile

capul hidraulic al pompei defect

succes

daca mai ai nevoie de informatii cauta-ma.

Nu se dau date de contact pe forum

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut cu 1 post mai sus ca ai scris despre pompa servo: nu demontati capul hidraulic.

ei bine eu l-am demontat pentru ca oricum nu mergea pompa si din greseala am desfacut capul hidraulic in speranta ca ajung la partea electronica. poate de aici vine problema. eu banuiesc ca poate fi de la mici impuritati care au ajuns pe acolo deoarece nu am lucrat cu manusi ci cu niste carpe mai murdare.

vasistaruiala, confirmi te rog?

daca este asta, ar fi posibil sa desfac inca odata sa curat si poate reusesc sa-l fac sa mearga mai bine capul hidraulic.

conducta de alimentare o sa fie verificata maine. despre ulei este nou si cred ca de buna calitate.

oricum mersi pentru toate sfaturile. sunt de mare folos.

Cu respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vasistaruiala

exact

problema ta nu o reprezinta inpuritatile ci faptul ca nu ai mai reusit sa strangi egal cele 4 suruburi ale capului hidraulic

daca vei verifica o sa constati ca,...capul hidraulic se invarte foarte greu..cea ce rezulta ca motorul la fel va fi nevoit sa exercite o putere mai mare. pentru mai multa putere motorul are nevoie de mai mult curent electric,deci exista riscul ca parametri maximi ai calculatorului pompei sa fie depasiti in anumite conditi si sa se strice

strange cele 4 suruburi cu dinamometrica la

-40Nm plus 45grade

trebuie stranse egal sa nu mearga blocat capul hidraulic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa o sa fac. verific cum se invarte capul hidraulic. este foarte logic ce ai zis. mersi tare mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am si eu o problema cu servo cu un polo 1.2 din 2002, precizez ca am inlocuit pompa servo, dar in continuare am martorul de la servo aprins in bord, am fost la cateva testere si baietii de acolo mi-au spus ca e posibil sa fie de la un "senzor de unghi din caseta de directie" si ca costa vreo 800 de lei. Servo in momentul acesta functioneaza, dar nu chiar cum ar trebuii si in perioadele mai reci cedeaza, un alt simptom este oscilarea luminozitatii farurilor in timpul virajelor.

Daca este avel senzor, exista cumva varianta second(din dezmembrari)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oscilatia este urmarea unui consum instant mare al servo in momentul manevrarii volanului.Cit priveste G 85,senzorul de pe coloana volan,daca are "mechanical failure" sau "faulty-defective" se poate remedia.Posteaza o diagnoza mai amanuntita sa vedem si noi codurile de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

Am in Polo din 2007 1,2 si de ceva timp se aude un carait in partea dreapta cand virez .

Directia merge bine si nu este aprins nici un bec in bord.

Stie cineva ce ar putea fi ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut tuturor! am un polo 9n 2002 1,4 . masina a fost lovita ushor pe partea dreapta.( aripa, far,spoiler) precizez ca masina sta pe dreapta de vreo 10 luni,iar acum cand am pornito se aprinde martorul ala cu un volan si semnul exclamarii si nu am deloc servodirectie. s-a verificat, si pompa are lichid si primeste curent. intrebarea mea este: in cazul asta e sigur pompa sau poate fi si caseta de directie? am inteles ca la masinile care stau ceva timp rugineste cremaliera si strica simeringurile http://trami.eu/defecte.html am demontat pompa si acum nush ce trebuie sa fac. ajutati-ma. ms anticipat!

Modificat de adi81is
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Am si eu o problema cu un polo 9N (2003, 1.4 Benzina). S-a aprins martorul de bord pentru servo si volanul e "intarit". Am fost azi la o scanare la Volkswagen si desi initial au crezut ca e bateria, dupa ce au pus o baterie noua au constatat ca pompa servo e defecta.

Problema e ca pompa e Koyo si una din dezmembrari costa in jur de 300-400 EURO. Am primit si o oferta pt trecerea pe TRW cu tot cu schimbare caseta.

In afara de cele 2 (dezmembrari Koyo sau trecere pe TRW) mai am si alte variante? Am vorbit cu 3 electricieni si mi-au zis ca nu se baga la pompe servo si mai ales la Koyo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca iti permite cablaju sa treci de pe un model pe altu, nu inteleg ce esti asa de speriat de koyo, lumea zicea ca ar fi mai bune decat trw ca nu pica asa des, nici la pret nu stiu sa fie diferenta

eu as incerca sa vad ce erori sunt stocate inainte sa cumpar ceva ca poate nu e pompa de vina

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Koyo noi nu se mai gasesc. Doar din dezmembrari si si de acolo te chinui un pic pana gasesti. Pretul la un Koyo din dezmembrari + montaj imi iese doar cu cateva sute de lei mai ieftin decat trecerea intregului sistem pe TRW cu piese noi si garantie. Nu cred ca merita sa ma complic cu un Koyo second hand si apoi sa ma trezesc ca pica si ala.

Trecerea pe TRW se poate face. Trebuie schimbate mai multe chestii dar mi-au confirmat ca se poate face.

Modificat de radu_miky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

koyo pica foarte des...si majoritatea masinilor venite de afara au probleme cu servo

trw sunt mai fiabile

repar pompele astea din 2008...ca si raport intr-o saptamana repar un trw si cel putin 5 koyo

si inca ceva foarte important pentru cei care aveti probleme....in genneral lumea se arunca si schimba senzorul de pe caseta la koyo crezand ca de acolo este problema

In momentul in care se strica senzorul pompa lucreaza in regim de avarie....dar lucreaza..volanul merge usor singura problema este ca la virajul rapid are tendinta de a intrerupe

nu stiu daca la 100 de masini am schimbat 1 sau 2 senzori maxim

in general apa le omoara si mai sunt cateva defecte tipice pentru ele dar in proportie de 99,9% sunt electronice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

BUNA ZIUA.AM O MARE PROBLEMA LA CARE NU GASESC REZOLVARE.AM SCHIMBAT POMPA DE SERVO ,MODEL TRW PE POLO 9N 1.4 TDI DIN 2007 ,DAR TOT NU AM SERVODIRECTIE ,EROAREA IN BORD RAMANE APRINSA , POMPA FIIND FUNCTIONALA.VA ROG DACA PUTETI VENI CU UN SFAT CE AR TREBUI SA MAI VERIFIC. MENTIONEZ CA PE DIAGNOZA NU IMI APARE EROAREA.

Modificat de Aditu
Nu mai scrie cu caratere mari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! am avut si eu un accident cu un polo 1,4 tdi. abia acum am rezolvat-o! a fost destul de sifonata in dreapta fata,airbagurile sarite amandoua! acum dupa ce am remediat problema cu accidentul mi-a ramas semnul de la servo aprins si nici nu functioneaza! mentionez ca pompa nu a fost atinsa! posibil sa se rezolve prin stergerea erorilor? si mi-au ramas ambele centuri blocate desi in momentul accidentului nu purtam centura! a mai avut cineva aceasta problema dupa declansarea airbagurilor! super masina in rest! mai am destule de rezolvat in urma accidentului! sper sa rezolv problemele si sa iasa cum a fost inaintea nefericitului incident! mentionez ca desi pare fragila este destul de sigura la accidente!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! problema mea s-a rezolvat la Vasi la Sibiu! am batut drumul de la craiova la sibiu si problema a fost rezolvata! va dau un sfat nu lasati nici un cioban sa intervina asupra pompei! vasi poate rezolva orice problema daca nu sa intervenit anterior de catre vreun individ care nu are habar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot face cu pompa de servo?Am comnadat una din dezmembrari...am montato pe masina si totusi nu am servo,martorul ramane aprins in bord,eroaare pe vag nu da,curent intra in pompa...ultimul mester la care am fost(am incercat toate service-urile din oras,si am schimbat orasul) mi-a zis ca are motorasul blocat si ca am luat tzeapa.mentionez ca este a doua pompa din dezmembrari luata;prima avea aceleasi probleme...nu o vedea masina si intra curent in ea. Cel de la care am cumparat masina mi-a zis ca trebuie calibrata cu Vas si ca altceva nu o vede..ideea e ca pompa nu comunica cu calculatorul.

Ce e de facut?Poate fi pompa luata din dezmembrari buna sau a fost o tzeapa pe care am luat-o si trebuie sa imi iau una noua? Sugestii,vreo cineva care sa ma ajute cu problema care o am???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa poata pipai putin problema si ceilalti fa un auto-scan si posteaza-l de curiozitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor,

 

Am un Polo 9N din 2007 si in urma unui accident a fost sparta pompa de servodirectie si taiat cablul care o conecteaza cu computerul de bord. Pompa am schimbat-o dar cablul respectiv le-am spus baietilor din service sa il lipeasca pentru ca nu mai vroiam sa schimb toata instalatia electrica motor. Cand am fost sa ridic masina martorul pentru pompa era in continuare aprins dar mi s-a spus ca e ok si ca ar trebui resetat la o diagnoza. In urma diagnozei eroarea aparuta era NO CONECTIVITY si am fost indrumat catre un alt service pentru a se verifica partea electrica. Aici in cele din urma am fost informat ca respectivul cablu nu fusese lipit (sau fusese si s-a desfacut intre timp, stiu, putin probabil).

Problema mea este in felul urmator: cablul dinspre computerul de bord este cu 4 fire, mufa ramasa pe pompa (fara continuarea cablului) are 3 pini. Electronistul mi-a spus ca si mufa ar trebui sa aiba tot 4 pini daca respectivul cablu are 4 fire si ca, in consecinta, nu am cumparat pompa corecta.

Din cate stiti ce face diferenta intre pompa cu 3 sau 4 pini? Generatii diferite? Firme diferite? Daca sunt 4 fire in cablu, mufa de la pompa trebuie sa fie cu 4 pini?

 

Va multumesc anticipat si va doresc o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceeasi problema ca si tine , ideea este in felul urmator,, in primul rand cei de la service au dreptate u nu ai cumparat pompa care trebuie,,, acel cablu se prinde la caseta de directie si la pompa, pe caseta de directie este senzorul acela , u nu ai acelasi model de servo cu caseta de directie, unul este cu patru si celalat cu doi,,, si o sa intampini probleme de genul ,, o sa iti mearga foarte greu volanul cand stai pe loc  si cand iei curbe stranse la viteze foarte mici, asa pateam eu. Ideea este ca doar la reprezentanta poti sa gasesti pompa care trebuie ,,,din ce am aflat si eu, restul orice pompa ai pune aftermarket, nu o sa iti poti conecta ( senzorul de servodiretie din cauza acelor pini, pt ca din caseta de directie pleaca cablul cu 4 pini si u ai pompa servo cu 3 pini,,,



ori inlocuiesti poma , ori caseta



pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!