Jump to content

Cu Ce Etansam Semicarterele Motorului?


bogdan_bus
 Share

Postare recomandată

"Garnitura lichida" vad ca starneste multe discutii.

Eu zic asa: Cine a cumparat deja un tub de Loctite sa il dea mai departe pana ajunge la utilizatorul nr. 4. Un fel de "Caritas" intre noi.

Daca mai e ceva in tub, pana la vara lui 2008, sa ma treceti si pe mine pe lista! :)

Si daca o curge ulei.... Macar sa plangem impreuna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    36

  • jan

    20

  • MikeRG

    9

  • dihorul

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

tovarase dihor .. am deschis topicul asta .. ca sa impartasim .. noi astia care nu apelam la nici un nea care a lucrat la ciclop... cele mai bune si ieftine solutii tehnice ....inclusiv cu privire la un subiect atit de "neimportant" etansarea........ janele daca te uiti la permatex .. te sperii ...ce sint pe acolo.... incluisiv o otrava care reface filete....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum reface filete? Io stiu doar cu tarodu sau filiera sau ce-or fi alea. O fi ceva gen "liquid weld", probabil ca lipeste surubul in gaura, totu-i sa nu mai umbli acolo.

Eu ramin la varianta Curil, o sa zici ca fac parte din stafful firmei de fapt si de-asta, dar se gaseste usor in magazine si mie mi-a iesit bine motorul cu de-asta.

A, ce-ar merita - ar fi "threadlocker"-ul ala pentru suruburile dintre volant si arbore, se mai intimpla sa se desfaca, io nu vad cum naibii, dar cica se-ntimpla.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai frate .. eu broscovanul l-am lut de hobbie.. nu il folosesc la arat sau la alte munci tzaranesti.. daca as putea sa fac motorul ca pe unul de avion l-as face ...coca, magiun , raha..,sau altele sa puna cine vrea, eu nu imi bat joc de meserie, nenea porsche cind a clocit motorul asta l-a gindit pentru tzari civilizate, nu bananiere.. unde etansarile se fac cu ....etc... vaselina se impinge cu polonicul ... si benzina e facuta in fundul curtii... d-aia acolo o broasca trece cu un set motor de 380.000 de km si la noi oamini invatati cu putinul si cu dacia daca ajungem cu un motor la 100.000 spunem ca e o masina exceptionala...

Da crezi ca io l-am luat pe Brosky ptr munci agricole sau taranesti????? ( asfaltofag mic ce esti, tu de cand ai buletin de Brasov?) Esti "mic copil" in cazul asta. Faza cu magiunul era doar o amintire din vremurile " de trista amintire", vremuri pe care , probabil, tu nu le-ai "prins". ( ar fi interesant daca ti-ai complecta "profilul'!! si n-ai mai posta in spatele unui anonimat)

Ai facut vre-un motor inainte de 89, acasa la tine, nu la "Service"!!! ( unde se mai gasea , din cand in cand "hermetik") ca sa pomenesti de "tara bananiera si de tari civilizate" si.................... de fapt nici nu mai are rost sa raspund unui "no name". N-ai inteles nimic din postul meu!!!

Modificat de soryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da crezi ca io l-am luat pe Brosky ptr munci agricole sau taranesti????? ( asfaltofag mic ce esti, tu de cand ai buletin de Brasov?) Esti "mic copil" in cazul asta. Faza cu magiunul era doar o amintire din vremurile " de trista amintire", vremuri pe care , probabil, tu nu le-ai "prins". ( ar fi interesant daca ti-ai complecta "profilul'!! si n-ai mai posta in spatele unui anonimat)Ai facut vre-un motor inainte de 89, acasa la tine, nu la "Service"!!! ( unde se mai gasea , din cand in cand "hermetik") ca sa pomenesti de "tara bananiera si de tari civilizate" si.................... de fapt nici nu mai are rost sa raspund unui "no name". N-ai inteles nimic din postul meu!!!
tataie ... eu inainte de 89 mincam cartea si eram anul 3 la prima facultate...care s-a numit... MASINI TERMICE...si daca nu stii in spate la brotac ai tot o masina termica .. nu aia care-ti face semn cu farurile ci aia care te duce..... buletin de brasov am din 1997 de cind m-am casatorit pentru ca inainte am locuit in alt oras...... motoare inainte de 89 am facut doar de mobra... dupa 89 am facut motor de masina.. si am incercat pe cit posibil sa ma apropii de buchea cartii .. ca nu totdeauna practica bate teoria.... vremurile trec ... uneori sint de trista amintire alteori sint mai vesele...cred ca mata ai ramas tot in vremurile triste
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum reface filete? Io stiu doar cu tarodu sau filiera sau ce-or fi alea. O fi ceva gen "liquid weld", probabil ca lipeste surubul in gaura, totu-i sa nu mai umbli acolo.

Eu ramin la varianta Curil, o sa zici ca fac parte din stafful firmei de fapt si de-asta, dar se gaseste usor in magazine si mie mi-a iesit bine motorul cu de-asta.

A, ce-ar merita - ar fi "threadlocker"-ul ala pentru suruburile dintre volant si arbore, se mai intimpla sa se desfaca, io nu vad cum naibii, dar cica se-ntimpla.

da janele.. astia zic .. ca e tare si poti baga tarodul in el dupa ce se intareste...uita-te mai bine...nici eu nu am incredere in tot felul de produse d-astea .. dar merita testate .....

despre curil ... eu string informatii de la toti care au facut motoare...si voi alege varianta care imi convine mai mult.. te rog cind ne mai intilnim ia-mi si mie unul... merita sa am si unul d-asta in garaj nu se stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da crezi ca io l-am luat pe Brosky ptr munci agricole sau taranesti????? ( asfaltofag mic ce esti, tu de cand ai buletin de Brasov?) Esti "mic copil" in cazul asta. Faza cu magiunul era doar o amintire din vremurile " de trista amintire", vremuri pe care , probabil, tu nu le-ai "prins". ( ar fi interesant daca ti-ai complecta "profilul'!! si n-ai mai posta in spatele unui anonimat)

Ai facut vre-un motor inainte de 89, acasa la tine, nu la "Service"!!! ( unde se mai gasea , din cand in cand "hermetik") ca sa pomenesti de "tara bananiera si de tari civilizate" si.................... de fapt nici nu mai are rost sa raspund unui "no name". N-ai inteles nimic din postul meu!!!

frate, esti dus! dupa ce ca o dai pe magiun, cum vrei sa te ia lumea in serios? iar chestii din astea cu "A mea e mai mare, tu cine p... mea esti?" or merge pe maidan dar aici incercam sa mentinem discutiile intr-un cadru tehnic :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa reveniti ontopic... frazele "intzepatoare" de mai sus se vor evapora pina miine...

mike... aflatu' in treaba se pedepseste.. cred ca stii mai bine ca mine cum e cu legile si regulamentele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad post - pls ignore.

Modificat de Pisicutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miau. Pisicuta parca era calul lui Calistrat Hogas :( .

Pompa de ulei originala are surubelele de pe fund cam la 3 mm distanta de niturile de la roata dintata:

post-2697-1197044887_thumb.jpg

Pompa de tip 1 post-71 de 26mm iese 4 mm din cauza ca ambele putze de pe fund sint prea lungi (ca si axul pinionului activ):

post-2697-1197045021_thumb.jpg

Pompa de tip 1 de 30 mm are acelasi defect:

post-2697-1197045140_thumb.jpg

Apropou, se vede in poze cam cit de neuniform iese stratul de gasket rosu siliconic. Siliconu e bun, da-n buze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miau. Pisicuta parca era calul lui Calistrat Hogas :( .Pompa de ulei originala are surubelele de pe fund cam la 3 mm distanta de niturile de la roata dintata:post-2697-1197044887_thumb.jpgPompa de tip 1 post-71 de 26mm iese 4 mm din cauza ca ambele putze de pe fund sint prea lungi (ca si axul pinionului activ):post-2697-1197045021_thumb.jpgPompa de tip 1 de 30 mm are acelasi defect:post-2697-1197045140_thumb.jpgApropou, se vede in poze cam cit de neuniform iese stratul de gasket rosu siliconic. Siliconu e bun, da-n buze.
janele .. acum o problema ....cu cit poti departa pompa de 30 de bloc astfel incit gaurile de ulei sa ramina aliniate... trebuie gindita mai bine traba cu pompa de 4 ... eventual .. dintr-un bloc de aluminiu facuta o pompa falsa care sa aiba doua gaurele pentru ulei si pelungit antrenorul si pusa o pompa de la alta masina...sau ne mai gindim.. sa caut ce m-ai intrebat.....apropos nu ai msgr??? sa-ti mai transfer cite una alta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am uitat, dar nu e o optiune sa faci un distantier, ca pompa are una din gaurile de ulei cu diametru mult mai mare decit are pompa originala si se cam uita afara din motor pe gaura aia. Na, c-am scris aici la silicoane despre pompa; trebuia sa scriu "dincolo". A fost din cauza Pisicutii. Trebuie mai curind pompa de ulei de 1600 pre-71, e mai putin adinca in bloc. Asta zicea si un neamt de-ala. Io am sa-ncerc s-o macelaresc p-asta, poate merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am uitat, dar nu e o optiune sa faci un distantier, ca pompa are una din gaurile de ulei cu diametru mult mai mare decit are pompa originala si se cam uita afara din motor pe gaura aia. Na, c-am scris aici la silicoane despre pompa; trebuia sa scriu "dincolo". A fost din cauza Pisicutii. Trebuie mai curind pompa de ulei de 1600 pre-71, e mai putin adinca in bloc. Asta zicea si un neamt de-ala. Io am sa-ncerc s-o macelaresc p-asta, poate merge.

nu e nimic.. ne apropiem de subiectul cu etansarea .. la tine se vede gasketul...

motorul meu nu l-am pozat... ca sa se vada cum un meserias din fabrica de autocamioane ... cel care am aflat ca s-a ocupat de motor...a etansat si camasile de chiulase tot cu gasket rosu.. iar pantalonii nu aveau oringuri .. gici ce ii tinea acolo??.. tot gasket.... nu mai vorbesc ca si plasa aia clopot de jos de la sorb era plina de ...gasket......la cum a fost facut motorul asta sint uimit de fiabilitatea sa .. nu mai vorbesc de jocul dintre camasa si piston care era inca in limitele normale.. numai ca unele camasi nu mai aveau aripioarele complete....deh la 1500 ron ce poti lua??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curil-ul e sfant! Am folosit la 3 motoare si n-a fost nici o problema. Treaba cu meduza de gasket pe filtrul de ulei a patit-o si un prieten de-al meu :( . Mi-e groaza sa ma gandesc ce se intampla daca scapa o buchata de gasket rosu intarita intr-un orificiu de ungere :D . In primul rand am constatat ca curilul nu coaguleaza ca sa zic asa si dupa doi ani de la folosirea lui arata pe bloc de parca ar fi fost pus ieri :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curil-ul e sfant! Am folosit la 3 motoare si n-a fost nici o problema. Treaba cu meduza de gasket pe filtrul de ulei a patit-o si un prieten de-al meu :( . Mi-e groaza sa ma gandesc ce se intampla daca scapa o buchata de gasket rosu intarita intr-un orificiu de ungere :D . In primul rand am constatat ca curilul nu coaguleaza ca sa zic asa si dupa doi ani de la folosirea lui arata pe bloc de parca ar fi fost pus ieri :D .
ok am inteles ca acest curil e marfa...hai sa nu raminem aici.. sa mai vedem ce au folosit si altii.. loctite 574 iar este bun...eu am folosit 510 la cutii de viteza si am inteles ca e cam la fel cu 574 numai ca se intareste cam tare.. si cum zicea mike carterele lucreaza intre ele, si gindesc ca daca etansantul lucreaza ca si ca un adeziv puternic blocul motor poate ceda .. adica in interiorul sau, inauntrul materialului pot apare fisuri .. deci 510 il dam la o parte... a ramine la o singura metoda inseamna a fii retrograd zic.. sa evoluam si sa ne uitam si la alte produse asemanatoare.. ... poate altele sint mai usor de aplicat sau au alte calitatzi ... sau defecte
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa revenim la "magiun" Se recomanda 518!! http://www.alfarom.ro/detaliiloctite.php?catid=11 sunt si tuburi mici!!

LE Aici gasiti toate produsele!! http://www.alfarom.ro/loctite.php

neny soriny.. nu te supara ...mai polemizam si noi...ca de aici se naste progresul...dar dupa cum am scris mai sus si dupa cum se desprinde din site-ul aratat 518 este un etansant de MARE rezistenta.. gindesc ca cele doua cartere vor lucra intre ele .. de aceea fabrica a facut motorul asa .. taiat in jumatate .. pentru ca altfel il facea cum sint unele motoare actuale blocul dintr-o singura bucata si capace paler pe dedesupt.. gen subaru boxer.... pe care eu le consider gresite ..este parerea mea...si am sa ma explic mai jos... deci lipind carterele vor apare coditii de stres mecanic la nivelul racordarilor din dreptul lagarelor palier

si mai ales in dreptul suruburilor care string carterele...carterele fiind turnate in forme fuzibile si nu turnate sub presiune ca actulele blocuri motor din aluminiu.. deci defecte din fabricatie..pori, retasuri,racire neuniforma a materialului, evident ca fabrica a luat in consideratie aceste neajunsuri si a ajuns la un compromis....dar daca ne uitam mai bine materalul carterelor este ff slab .. nu este zamac romanesc...dar totusi..... deci a permite carterelor sa lucreze este un lucru benefic... in concluzie ceva gen "magiun" e mai bun .....magin de cluj ca sa faca masina la relanti boc boc boc boc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...carterele fiind turnate in forme fuzibile si nu turnate sub presiune ca actulele blocuri motor din aluminiu..

tu vorbesti serios? pai si au facut in tehnica cerei pierdute toate milioanele astea de blocuri? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati ca intervin si eu!Eu am avut ocazia sa vad un tub cu etansant original VW de pe vremuri,si am vorbit cu cineva care a folosit asa ceva.Dupa aceea am facut cateva motoare folosind ce credeti Schelack sau romaneste serlac,adica este lacul(obtinut din rasina unui arbore tropical) sau sefabrica si sintetic folosit la lacuirea bobinajelor electrice(tehnologia anilor 50,60,70).

Lacul acesta se gasseste sub forma de fulgi ,care se dilueaza 2-3 zile in alcool tehnic si apoi se poate folosi la etasarea cutiilor cat si a motoarelor!Bogdane daca te intereseaza putem vorbi la telefon sau ne putem intalni ca suntem Brasoveni! Tel 0722 67 58 95 Claudiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati ca intervin si eu!Eu am avut ocazia sa vad un tub cu etansant original VW de pe vremuri,si am vorbit cu cineva care a folosit asa ceva.Dupa aceea am facut cateva motoare folosind ce credeti Schelack sau romaneste serlac,adica este lacul(obtinut din rasina unui arbore tropical) sau sefabrica si sintetic folosit la lacuirea bobinajelor electrice(tehnologia anilor 50,60,70).

Lacul acesta se gasseste sub forma de fulgi ,care se dilueaza 2-3 zile in alcool tehnic si apoi se poate folosi la etasarea cutiilor cat si a motoarelor!Bogdane daca te intereseaza putem vorbi la telefon sau ne putem intalni ca suntem Brasoveni! Tel 0722 67 58 95 Claudiu

ok acelasi lucru ..sau aproape l-am folosit si eu la oltcit...o744 489 905

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata ce am gasit la loctite in catalog... de aici fiecare poate alege ce ii convine mai mult

post-17229-1197818080_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu vorbesti serios? pai si au facut in tehnica cerei pierdute toate milioanele astea de blocuri? :P

eu asa cred .. dupa supafete.....nu prea par a fi turnate nici in forme de nisip si nici sub presiune...nu te gindi la scobitul unui bloc de ceara cu betisoare si cu ace ci la turmarea cerii tot in forme detasabile ....un proces simplu ... dupa care ceea ce rezulta se acopera cu un amestec de nisip si lut foarte fluid apoi se arde si ceara se recupereaza, raminind numai mulajul carterului....tehnologie de masa sau de serie mare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:angry:

Hai ca ma bag si aici ca sa te supar...

Tehnologia de turnare in forme fuzibile e una dintre cele mai scumpe si se foloseste in mod curent in industria aeronautica (vezi treaba cu ciorchinii de ceara trecuti -ca'n povesti prin 7 ape).-"vopsele" ceramice, dupa care se incallzesc in cuptoare sa iasa ceara.

Nu cred ca la o masina " populara" 'mergea procedeul asta! Era prea scump si dura mult timp!

Rugozitatea pe care o poate capata aluminiul turnat gravitational in amestec de formare dedicat lui ,este foarte mica, aparent are suprafata oglinda din cauza tensiunilor superficiale ce fac sa nu copieze intrutotul suprafata formei!

Repet amestecul de formare(pamantul in care se face forma) este altul decat la otzel sau fonta - in Romanica se foseste pamantul de Feleac!

Trebuia sa scriu la fundatie, ca am inceput sa aberez rau!...au inceput sarbatorile, hai noroc!

P.S. fac si eu patratzele albastre daca scriu posturi multe si ma face astia membrana cu eghiletzi!

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright:

Hai ca ma bag si aici ca sa te supar...

Tehnologia de turnare in forme fuzibile e una dintre cele mai scumpe si se foloseste in mod curent in industria aeronautica (vezi treaba cu ciorchinii de ceara trecuti -ca'n povesti prin 7 ape).-"vopsele" ceramice, dupa care se incallzesc in cuptoare sa iasa ceara.

Nu cred ca la o masina " populara" 'mergea procedeul asta! Era prea scump si dura mult timp!

Rugozitatea pe care o poate capata aluminiul turnat gravitational in amestec de formare dedicat lui ,este foarte mica, aparent are suprafata oglinda din cauza tensiunilor superficiale ce fac sa nu copieze intrutotul suprafata formei!

Repet amestecul de formare(pamantul in care se face forma) este altul decat la otzel sau fonta - in Romanica se foseste pamantul de Feleac!

Trebuia sa scriu la fundatie, ca am inceput sa aberez rau!...au inceput sarbatorile, hai noroc!

P.S. fac si eu patratzele albastre daca scriu posturi multe si ma face astia membrana cu eghiletzi!

da ai dreptate .. eu ma gindeam la tot felul de tehnologii... m-am mai uitat si eu prin cartile inceputurilor si acolo am vazut ceea ce ai spus .. am gresit cu turnarea in forma fuzibile.. si se foloseste la productia de serie mica ...... eu nu scriu pentru eghileti.. ci dintr-un defect pe care il are si nevasta-mea numai ca eu nu am ajuns la nivelul ei de perfectiune.. am limbarita....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!