Jump to content

Cu Ce Etansam Semicarterele Motorului?


bogdan_bus
 Share

Postare recomandată

demult .. demult .. am facut un motor de oltcit de la zero ...iar la etansarea semicarterelor am folosi nitrolac.. pe atunci nu se gaseau produse loctite...as dori si eu un sfat de la cei care au facut motoare boxer mai recent si au folosit produse loctite.. in cartea de oltcit se dadea loctite formetanch.. nu stiu daca se mai gaseste

si inca o problema.. la o discutie cu jan .. am aflat ca nu s-ar mai folosi garnituri intre cilindru si chiulase.. daca se poate ceva detalii....de montaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    36

  • jan

    20

  • MikeRG

    9

  • dihorul

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

depinde despre ce motor discutam:

motoarele tip 1/2/3, mai vechi de 64

motoarele tip 1/2/3, mai noi de 64

motoarele tip 4

pentru toate, demicarterele trebuie, teoretic, sa etanseze singure, chiar si fara gasket (asta e teoria, de regula exista uzuri mai ales atunci cand demicarterele lucreaza intre ele)

din experienta mea, un gasket negru dat in strat subtire uniform (fara a acoperi diverse orificii ale rampelor de ungere de ex) este suficient, atat timp cat suprafetele de contact au fost curatate anterior cu o unealta care sa nu zgarie (o spatula de lemn de ex)

ref garnituri la baza cilindrilor

motoarele de tip 1/2/3 folosesc garnituri de hartie intre camasi si bloc; intre chiulasa si camasa doar motoarele mai vechi de 64, celelalte etanseaza exclusiv din contactul perfect dintre buza camasii si interiorul camerei de ardere; pentru modificarea raportului de compresie se vor folosi saibe speciale din otel, de grosime variata, in functie de ce se doreste, saibe care se vor pozitiona intre camasi si bloc; nu are rost sa pui saibe sau garnituri intre camasi si chiulase pentru ca ele in timp se comprima, se ard si rezultatele vor fi contrar celor dorite

pentru motoarele de tip 4 stiu ca exista un buletin tehnic de prin 90 in care se precizeaza ca se renunta la garniturile de hartie dinspre bloc si se monteaza garnituri intre camasi si chiulase (de tip sandwich <cupru/azbest/cupru> sau masive, asta nu mai stiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde despre ce motor discutam:motoarele tip 1/2/3, mai vechi de 64motoarele tip 1/2/3, mai noi de 64motoarele tip 4pentru toate, demicarterele trebuie, teoretic, sa etanseze singure, chiar si fara gasket (asta e teoria, de regula exista uzuri mai ales atunci cand demicarterele lucreaza intre ele)din experienta mea, un gasket negru dat in strat subtire uniform (fara a acoperi diverse orificii ale rampelor de ungere de ex) este suficient, atat timp cat suprafetele de contact au fost curatate anterior cu o unealta care sa nu zgarie (o spatula de lemn de ex)ref garnituri la baza cilindrilormotoarele de tip 1/2/3 folosesc garnituri de hartie intre camasi si bloc; intre chiulasa si camasa doar motoarele mai vechi de 64, celelalte etanseaza exclusiv din contactul perfect dintre buza camasii si interiorul camerei de ardere; pentru modificarea raportului de compresie se vor folosi saibe speciale din otel, de grosime variata, in functie de ce se doreste, saibe care se vor pozitiona intre camasi si bloc; nu are rost sa pui saibe sau garnituri intre camasi si chiulase pentru ca ele in timp se comprima, se ard si rezultatele vor fi contrar celor doritepentru motoarele de tip 4 stiu ca exista un buletin tehnic de prin 90 in care se precizeaza ca se renunta la garniturile de hartie dinspre bloc si se monteaza garnituri intre camasi si chiulase (de tip sandwich <cupru/azbest/cupru> sau masive, asta nu mai stiu)
si totusi sa presupunem ca semicarterele au mai fost desfacute, iar motorul a fost facut de niste meseriasi in viata...inca.... deci daca suprafetele sint zgiriate sau atinse pe alocuri...,...tu cu ce ai etansat cind ai facut motoare...gasketul m-i se pare cam gros pentru semicartere.. totusi voi cauta ceva otrava de la loctite... ca sa nu pun nitrolac ca la oltcit.. .... motorul este un 4 longblock si suprafata de contact mi se pare cam intortocheata..mai ales in partea dinspre fulie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai frate, e simplu: Kuril T sau Kuril K2. Ar trebui sa se gaseasca in magazinele de piese. Kuril T e recomandat intre bloc si camasi iar K2 pentru semicartere. "T" am folosit io, e bun si la semicartere. Un tub ajunge la vreo 2-3 motoare.

Un NU hotarit gasket-ului din talcioc, nu-i bun la nimic.

Buletinul ala zicea ca sa nu pui garnituri de chiulasa, ci doar intre camasi si bloc. Alea dintre camasi si chiulase produc ne-etanseitati :), fiind un al treilea material intr-un loc unde exista deja dilatari diferite.

In afara discutiei, daca treci la tacheti hidraulici, trebuie (neaparat) atit tijele impingatoare-au alta lungime si-s din fier, pentru inertie, cred-cit si rampele cu culbutori. De asemenea, blocul de tacheti hidraulici are o gaura in minus la rampa de ulei a tachetilor, ca le trebuie maxim de presiune tachetilor. Mi-am amintit si-am scris si io aci :D, sa nu-mi ramina pe suflet.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai frate, e simplu: Kuril T sau Kuril K2. Ar trebui sa se gaseasca in magazinele de piese. Kuril T e recomandat intre bloc si camasi iar K2 pentru semicartere. "T" am folosit io, e bun si la semicartere. Un tub ajunge la vreo 2-3 motoare.

Un NU hotarit gasket-ului din talcioc, nu-i bun la nimic.

Buletinul ala zicea ca sa nu pui garnituri de chiulasa, ci doar intre camasi si bloc. Alea dintre camasi si chiulase produc ne-etanseitati :rolleyes:, fiind un al treilea material intr-un loc unde exista deja dilatari diferite.

In afara discutiei, daca treci la tacheti hidraulici, trebuie (neaparat) atit tijele impingatoare-au alta lungime si-s din fier, pentru inertie, cred-cit si rampele cu culbutori. De asemenea, blocul de tacheti hidraulici are o gaura in minus la rampa de ulei a tachetilor, ca le trebuie maxim de presiune tachetilor. Mi-am amintit si-am scris si io aci :huh:, sa nu-mi ramina pe suflet.

tachetii hidraulici sint identici ca dimensiuni cu cei mecanici la motorul tip4 eu am unul singur .. nu stiu cum s-a ratacit printre piesele pe care le-am primit odata cu busul.... la o comparatie amanuntita tachetii hidraulici sint exact ca cei mecanici cu diferenta numai la interior unde mai apare un pistonel si un arc ... gaurile de umplere cu ulei ale tachetului in timpul functionarii .. de pe bloc corespund perfect cu fanta de pe tachet... intradevar tijele impingatoare sint o problema pentru ca sint din aluminiu .. inaite de a cumpara alt set de tije voi masura camele si raportul intre bratele culbutorului pentru a estima forta din tija.... daca intr-adevar va fi nevoie .. se gasesc cip1 pe ceva banuti........

unde se gaseste kuril???

in legatura cu garniturile ... mai trebuie studiata problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io am facut o intrebare la un magazin ales la intimplare de Kuril si n-aveau, nici la depozit. Am intrebat de curind la Volksparts si au K2 la 25 de lei tubul. Daca nu montezi motorul pina in Anul Nou, iti aduc io un tub de la astia, ca trebuie sa iau si eu unul. Dar intreaba mai intii prin magazine p-acolo.

Tacheti: NU-s la fel, adica sint ca dimensiuni exterioare, dar ala solid e mai adinc, de aci tija e mai lunga. Culbutorii sint si ei diferiti, la hidro au suruburi de reglaj cu diametru mai mare. Poate nu conteaza asta. Raportul e la fel. Uite in poza:

post-2697-1196690639_thumb.jpg

Toate smecheriile de motor de tip 4 se gasesc la http://www.shoptalkforums.com in forumul "type4rum".

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io am facut o intrebare la un magazin ales la intimplare de Kuril si n-aveau, nici la depozit. Am intrebat de curind la Volksparts si au K2 la 25 de lei tubul. Daca nu montezi motorul pina in Anul Nou, iti aduc io un tub de la astia, ca trebuie sa iau si eu unul. Dar intreaba mai intii prin magazine p-acolo.

Tacheti: NU-s la fel, adica sint ca dimensiuni exterioare, dar ala solid e mai adinc, de aci tija e mai lunga. Culbutorii sint si ei diferiti, la hidro au suruburi de reglaj cu diametru mai mare. Poate nu conteaza asta. Raportul e la fel. Uite in poza:

post-2697-1196690639_thumb.jpg

Toate smecheriile de motor de tip 4 se gasesc la http://www.shoptalkforums.com in forumul "type4rum".

vad ca ai culbutori de amindoua tipurile.... te rog un lucru .. confirma-mi si mie ca bratele de la cele doua tipuri sint la fel..adica sa fiu mai explicit.. distanta de la axul culb la surub si de la ax la scobitura este la fel ??? ....cit despre tije .. te rog da-mi si mie diferenta de lungime.... multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca ai culbutori de amindoua tipurile.... te rog un lucru .. confirma-mi si mie ca bratele de la cele doua tipuri sint la fel..adica sa fiu mai explicit.. distanta de la axul culb la surub si de la ax la scobitura este la fel ??? ....cit despre tije .. te rog da-mi si mie diferenta de lungime.... multumesc

multumesc si ptr tub .. astept... o sa caut si eu pe aici .... pe la magazinele de la care mai cumpar eu otravuri ptr motoare .. ei aduc si produse loctite.. poate au ceva asemanator....dar totusi ma intreb... este o pasta ??? sau este o solutie putin mai groasa?? gen lac un pic mai diluat???.......gindesc ca tre sa fie ceva mai diluat ptr ca .. asa cum spunea mike.. carerele, la prelucrarea palierelor, se string la cuplu si fara a introduce nimic intre ele.... etansantul se introduce ..zic eu..pentru a corecta eventualele zgirieturi si trebuie sa aiba o viscozitate adecvata rugozitatii .....

motorul nu cred ca il voi incheia mai devreme de luna februarie.. pina atunci trebuie sa ma documentez temeinic...motoarele boxer racite pe aer sint o provocare...cred ca pentru oricine a facut motoare.. pe cit de fiabile sint .. pe atit de enigmatice.. o masina cu motor boxer intradevar are multa personalitate.. in comparatie cu motoarele in linie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scrisesem acolo ca raportul (intre brate) e la fel. Mai difera distantierele, la astea hidro nu sint arcuri. Si (nu stiu daca e important :icon_cool:, capatinile tijelor si locasele din culbutori au raze diferite la "sfera", sau o fi si uzura?

Hai sa facem: masoara cama de tacheti mecanici si masor cama de tacheti hidraulici, sa comparam deschiderea supapei, sa stim si noi.

Tija hidro are 261mm si aia mecanica are 270,5mm (probabil 271 original).

Rampe de culbutori si tije de tacheti hidraulici iti ofer cadou, tre sa caut in cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, scrisesem acolo ca raportul (intre brate) e la fel. Mai difera distantierele, la astea hidro nu sint arcuri. Si (nu stiu daca e important :icon_cool:, capatinile tijelor si locasele din culbutori au raze diferite la "sfera", sau o fi si uzura?

Hai sa facem: masoara cama de tacheti mecanici si masor cama de tacheti hidraulici, sa comparam deschiderea supapei, sa stim si noi.

Tija hidro are 261mm si aia mecanica are 270,5mm (probabil 271 original).

Rampe de culbutori si tije de tacheti hidraulici iti ofer cadou, tre sa caut in cutie.

msy.... tocmai acum ma uitam la cip1 si la sectiunea motor se gasesc tije impingatoare din otel netaiate + capete ..

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...Code=C13%2D4034

.. si inca ceva ... linere ptr introdus sub suportul axului culbutorilor ...iata

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?Pr...CC%2DC10%2D5262

deci se poate regla ansamblul de distributie pe doua cai .... 1.. prin tije potrivite...2.. prin linere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, orice se poate; daca pui partea aia de "sus" uzata, mai bine pui piesele potrivite si n-ai ce gresi. Zic si io.

Daca pui "valve train" nou, ia de la cip tije si rampe cu culbutori de hidro. Zic si io. Nu cred ca merita sa pui tije noi pe culbutori vechi, nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, orice se poate; daca pui partea aia de "sus" uzata, mai bine pui piesele potrivite si n-ai ce gresi. Zic si io.

Daca pui "valve train" nou, ia de la cip tije si rampe cu culbutori de hidro. Zic si io. Nu cred ca merita sa pui tije noi pe culbutori vechi, nu stiu.

stii.. parca nu ma dau banii afara din casa.. trebuie sa gasesc o solutie romaneasca( a se citi inginereasca) la o masina nemteasca.. daca ma ajuti cu tijele si cu rampele..o sa cumpar numai ce imi trebuie neaparat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Cred ca se rezolva, sa ma uit la cutie:

post-2697-1196714130_thumb.jpg

post-2697-1196714167_thumb.jpg

OK, toate alea reprezinta foste masini :ceuameni:.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat demicarterele sunt stranse la cote poti sa pui si coca ...

ce tot kuriluri si alte chestii aproape imposibile de gasit ?

da-i cu red gasket cu conditia sa fie strat subtire si uniform . functioneaza GARANTAT !!!! :RO flag:

1,6-le meu cu de-ala l-am lipit si nu curge picatura de ulei .

spor!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat demicarterele sunt stranse la cote poti sa pui si coca ...

ce tot kuriluri si alte chestii aproape imposibile de gasit ?

da-i cu red gasket cu conditia sa fie strat subtire si uniform . functioneaza GARANTAT !!!! :RO flag:

1,6-le meu cu de-ala l-am lipit si nu curge picatura de ulei .

spor!!!!

baiete .. la alte masini mai faceam si eu cu "merge si asa"...mai ales cind era masina altuia..masina asta am luat-o de hobbie si am de gind sa o fac putin mai bine decit scrie la carte...gasketul am mai scris.. parerea mea este ca e cam gros...

pe niste site-uri in care niste imperialisti prepara motoarele boxer vw pentru avioane .. se folosesc niste solutii de etansare mai bengoase si inca nu am reusit sa le dibuiesc... ...chiar si renumita firma de garnituri victor-reinz recomanda pentru etansari diferite produse.... ideea e ca gasketul se foloseste la gasket si nu la suprafete de etansare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vorbe intelepte :rolleyes:. L-am rugat pe "volksparts" sa-mi aduca 2 tuburi de K2. Daca nu gasesti (altceva), stii unde sa apelezi...

Io am primit un tub de Kuril T de la Bogdan d-aci de pe forum si a iesit motorul buba cu el, cica se mentine asa si in timp, ca nu se-ntareste. Oricum, in timpul montajului ramine moale, nu-i musai sa te misti repede :).

De fapt, nu-i complicat deloc sa gasesti ceva bun de uns p-acolo, de ce sa n-o faci? Aia de la vw am vazut ca puneau tot ceva ca un lac, de aici scurgerile care apar in timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vorbe intelepte :rolleyes:. L-am rugat pe "volksparts" sa-mi aduca 2 tuburi de K2. Daca nu gasesti (altceva), stii unde sa apelezi...

Io am primit un tub de Kuril T de la Bogdan d-aci de pe forum si a iesit motorul buba cu el, cica se mentine asa si in timp, ca nu se-ntareste. Oricum, in timpul montajului ramine moale, nu-i musai sa te misti repede :).

De fapt, nu-i complicat deloc sa gasesti ceva bun de uns p-acolo, de ce sa n-o faci? Aia de la vw am vazut ca puneau tot ceva ca un lac, de aici scurgerile care apar in timp...

cautind produse de etansat .. am gasit curilul tau descris si recomandat pe forumul de la samba .. in schimb cei de la porsche recomanda loctite 574

http://www.germansupply.com/home/customer/...=351&page=1

produs care cred ca se poate gasi la orice reprezentant loctite.....la noi in brasov este un magazin pe strada lunga...aviz celor ce vor sa caute chimicale....si se numeste SUPERMARKET INDUSTRIAL.... eu luam de la ei zinc ..si aveau si produse loctite.. miine ma duc sa ma interesez de 574 .. preturi si conditii de livrare

.....alta intrebare.. mai bine zis altele....daca a schimbat cineva bucsele bolturilor din biele....cartea nu zice nimic despre o prelucrare pe masina de rectificat dupa montaj... si alta intrebare... daca a schimbat cineva ghidurile de supapa.. ptr ca cei la care vreau sa ma duc sa le schimb mi-au zis ca s-ar putea la scoaterea celor vechi sa se fisureze chiulasa ...adica ghidul vechi sa plece cu ceva material dupa el... eu nu am auzit inca asa ceva...poate vor mafiotii sa scape de mine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cititelea: de prelucrare la bucsele de bolt nu stiu sigur (in cartea lui Tom Wilson un cetatean parca face chestia asta, probabil ca alea nu ramin rotunde dupa presare), dar ghidurile ies usor, secretul e sa bagi intii pe ele un burghiu, cica scade frecarea dintre ghid si gaura, plus ca se dizloca din produsele de oxidare de p-acolo. Diametrul la burghiu -nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cititelea: de prelucrare la bucsele de bolt nu stiu sigur (in cartea lui Tom Wilson un cetatean parca face chestia asta, probabil ca alea nu ramin rotunde dupa presare), dar ghidurile ies usor, secretul e sa bagi intii pe ele un burghiu, cica scade frecarea dintre ghid si gaura, plus ca se dizloca din produsele de oxidare de p-acolo. Diametrul la burghiu -nu stiu.
da asa e ....imi aduc aminte .. cu burghiul... in documentatia pe care ti-am dat-o era ceva ....in schimb ptr bucsa de bolt iata ce da carteain ultima parte a articolului spune ceva de o prelucrare manuala .. dar nu inteleg de ce pentru bielele ce lucreaza pe motor cu un singur carburator ..un joc .. si pentru injectie si cu doua carburatoare alt joc.... nu era mai simplu sa scrie capacitatea 1600 001-002.... 1700-2000 001-003...

post-17229-1196774248_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca-s diferente datorita dimensiunilor, boltul de tip 1 are 22mm - ala de tip 4 are 24mm. Toate piesele sint mai masive. Poate de-asta. Si e posibil ca motorul de tip 4, de conceptie putin mai recenta, sa aiba alte tolerante. Io stiu?

:rolleyes: parca-i mai simplu sa numeri carburatoarele decit sa afli ce capacitate cilindrica are motoru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la etanshare am folosit loctite 574 si nu mi-a parut rau :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde luashi?

Bogdan: NU pune pompa de ulei veche, mai ales daca pui tacheti hidraulici. N-are rost sa pui pompa de tip 4. Pui de tip 1 cu debit marit, modificata (modificarile-s minime, o sa pun io niste poze aici).

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la loctitarie ... Temad. Fac doar distributzie deci trebuie sa ai firma sa o inscri la ei ca distributor :D Sau sa iei pe firma mea (si sa-mi aduci factura)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gasesti un produs de la firma asta e de bine. http://www.chesterton.com/

Aveau acum ceva timp o reprezentanta in Romania, tipi sunt profesionisti, au niste produse de etansat si anti-corozive de ung pe suflet broscuta :D

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca gasesti un produs de la firma asta e de bine. http://www.chesterton.com/Aveau acum ceva timp o reprezentanta in Romania, tipi sunt profesionisti, au niste produse de etansat si anti-corozive de ung pe suflet broscuta :D
Ai folosit vreun produs de la ei? Adica personal, asa, acum ceva timp.
de la loctitarie ... Temad. Fac doar distributzie deci trebuie sa ai firma sa o inscri la ei ca distributor :D Sau sa iei pe firma mea (si sa-mi aduci factura)
Ideea-i buna; tre sa caut. Factura trebuie pe bune sau de srl?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!