Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Am uitat să-ţi spun că eroarea cu avans dereglat apare în condiţiile în care începutul injecţiei raportat de către senzorul de pe injectorul 3 (avansul care se citeşte în MB în casuţa 2 din grupul 000, sau tradus în grade în grupul 004 la actual) este mai mare cu 4 grade decât avansul fizic (cel indicat în BS în asuţa 2 din grupul 000) mai mult de 5 secunde. la un moment dat am văzut că aveai nişte diferenţe notabile într-o poză, nu chiar atît dar destul de mult, oricum este greu să surprinzi momentul. Tot mă gândeam zilele trecute dacă nu cumva senzorul ăla de pe injector (needle lift sensor) raportează date aiurea, asta nu ştiu cum s-ar verifica.

Asta ca o paranteză pentru că nu cred că problema pleacă de la avans din moment ce fizic este bine pus.

 

Eu am zis de metoda cu petul ca să  clarifici mai multe probleme de alimentare fără să te chinui (de fapt problema  aerului fals de oriunde ar proveni-valvă, retur injectoare, etc.). Nu ştiu dacă pompa poate lua pe undeva aer fals, aici nu s-ar mai aplica metoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

am verificat sistemul de alimentare(atat cat am putut..)..nu are scurgeri...

 

Pe tur nu ai sa vezi niciodata scurgeri, pentru ca este vacuum, nu presiune. Pe retur in schimb se poate, dar nu influenteaza cu nimic decat daca scurgerea este la T-ul termostatic, partea care intra in filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare legata de pornire: am observat in ultima vreme ca desi o ia la sfert, se aude ca si cum ar da un misfire sau ca si cum ar porni in trepte, si apoi la ralanti nu merge rotund motorul, se simt zgaltaielile specifice de PD dar destul de tare simto cum se misca masina adica si parca oscileaza f putin si acul de la turometru.

Asemenea simptom de la ce ar putea fi ? Sa fie vreun injector care da mai putin ? Culmea ca am consum foarte bun, fac cam 1000 de km cu un rezervor deci undeva pe la 5.5 mediu.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok..ms mult...o sa verific si cu petul pornirea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany trimite mi o adresa de mail in pm(daca vrei sa pot sa ti trimit ceva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine o sa incerc si cu petul...dar ma gandesc ca daca s-ar intoarce motorina in rrezervor sau ar prinde aer pompa,ar apare bule pe tur..iar la mine nu e nici o bula..(am urmarit aprox un minut cotinuu,cand am pornit)...

ceva idei noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-are rost sa incerci cu pet, daca nu ai bule, totul e ok pe parte de alimentare, cel putin pana-n pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde s-ar putea dezamorsa...?ca totusi ma gandesc ca nu injecteaza bine...(la masinile vechi era soc manual...

la astea noi e automat....e posibil sa functioneze eronat?totusi cand pornesc sta turat 2 minute la 1050 rotatii/min,dupa care scade la 903..deci cred ca functioneaza,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. Putin ajutor daca va rog. Detin un AVF 131 cp. Problema mea este ca masina mea porneste ca un tractor dimineata. Am eliminat toate posibilitatile si imposibilitatile. Pe Vagcom nu am erori, injectoarele sunt in parametrii foarte buni niciunul nu depaseste 0.5.

Am inlocuit asa, pompa tandem noua BOSCH, inele injectoare, filtru motorina, senzor antigel, verificate toate conductele nu sunt fisurate, plus supapa de sens pe tur.

Nu mai pierde motorina prin niciun loc inainte de operatiune era tot murdar motorul de la vestita pompa tandem.

Ideea e ca figuri imi face doar dimineata adica daca o las sa stea peste 5-6 ore, cand dau la automat da sa porneasca dupa care invarte incontinuu vreo 10 sec aproximativ dupa care porneste dintrodata si intrerupe de 2 3 ori dupa care merge rotund, scoate fum alb albastrui pe evacuare de nu poti sa stai langa ea, miros intepator si se simte motorina nearsa.

 

Deci nu stiu ce sa ii mai fac am duso la toti "mecanicii" din oras si nimic, toata lumea schimba aia schimba aialalta. Eu am inlocuit cele de mai sus dar cand am ajuns la capat si nu am mai stiut ce sa ii mai fac am recurs la mecanici care bineinteles ca nu stiu ce sa ii faca.

Mi se pare absurd, erori nu sunt, dupa pornire trage motorul foarte bine, consumul e normal, fum nu exista. Doar dupa stationare indelungata.

 

Ce am remarcat la un moment dat cand pun vagcomu pe ea si ii dau sa porneasca si urmaresc compensatiile la injectoare pe inj 2 si 3 am compensatii 2,3 respectiv 2,2 iar celelalte 2 nu depasesc 0.5. Dupa ce porneste motorul si merge cateva sec scad compensatiile sub 0.6 toate si se stabilizeaza acolo. Eu banuiesc o problema de alimentare, dar aici vine si cealalta chestiune daca nu s-ar alimenta nu ar scoate fum alb la pornire si miros intepator de motorina.

 

Din unele discutii cu alte persoane mi-au zis ca s-ar putea sa fie probleme de la supape sa nu inchida unele supape si la rece sa nu porneasca si la cald sa porneasca bine, dar nu cred ca asta e problema pentru ca daca ar fi probleme din supape ar trebui sa aud batai in admisie nu???

 

Va rog datimi rezolvari concrete sau idei, dar nu veniti va rog cu schimba filtru de motorina sau schimba tot motorul ca am auzit destule de genul si m-am urat de ele, daca nu stiti concret nu scrieti sa poluam cu prostii.

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat bujiile ? Ai verificat avansul?Cu supapele...te gandesti prea departe.Diesel-ul daca nu are compresie (adica daca nu se inchid supapele) nu porneste absolut deloc.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile sunt ok, toate functioneaza perfect inlocuite 3 dintre ele acum inainte de intrarea in "iarna", si oricum un PD bun ar trebui sa porneasca la 0 grade fara bujii. Avansul nu mai stiu pe ce camp se verifica dar daca bine imi aduc aminte vara trecuta am fost la un amic ce se are bine cu vagcomul si mi-a reglat avansul, deci nu ar trebui sa fie pb de acolo.

 

De atunci pana acum o luna a mers foarte bine masina, dupa care a inceput sa imi faca schemele. Din experienta cu pompa tandem am stiu ca e pb de acolo si oricum cea veche era varza, scuipa motorina in toate directiile si stiutul de vacuum era vai sufletul lui asa ca am decis sa fac miscarea asta si sa iau pompa noua 900 ron.

 

De asta ziceam si eu de supape pentru ca din cate stiu eu si din cate am mai vazut la alte dieseluri cand nu inchid supapele bate in admisie urat. 

 

Deci ma seaca cu totul nu stiu ce sa ii mai fac si mecanici astia buni nu ma ajuta deloc. 

 

Poti sa imi mai explici odata cum verificam avansul si am sa verific si postez rezultatul. Si de cele 2 injectoare ce parere ai? sa incerc sa fac rost de 2 injectoare sa vad ce se intampla?

 

Mersi de reply.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica avansul- il poti verifica si cu vag com..intri pe engine,MB,grup 4 casuta 4...la sincro angle(parca asa se srie)..tre sa ai valoarea cat mai aproape de 0..

daca nu ai valoarea asta,reglezi mecanic din fulie ax came-slabesti cele 3 suruburi de 8mm cu cheie de 13 si misti ff putin inainte-inapoi de surubul din centru..parca e cheie de 19...

ai putea sa faci si un test de compresie...ca sa elimini eventuale suspiciuni...

su eu am  probleme cu pornirea la rece( non pd)...si tot asa incerc sa o rezolv prin a elimina fiecare suspiciune..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.mai baieti ma ia putin capul..nu le am prea bine cu mecanica dar..cand mi.a reglat mecanicul avansul a slabit cele 3 suruburi si cu un mic ciocanel a lovit in fulie parca pana s.a miscat putin.a facut o tampenie sau si asa e ok?de surubul din centru de 19 parca,a zis ca nu se roteste de el.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca a lovit in fulie ,nu se poate misca "avansul" ,eventual a batut in capul unuia dintre suruburile slabite . daca e sa o luam asa ,sunt scule pentru fiecare operatie in parte ,dar in absenta lor fiecare inventeaza ceva . daca a batut cu "responsabilitate" :D nu cred ca a provocat daune . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Syncro este la -0.6. dar imi amintesc ca amicul asta al meu se uita la altceva tot pe 4, inainte valoarea era 7.7 si a facuto 7.4 si a zis ca asa trebuie sa fie....

 

Si testul de compresie o sa incerc sa il fac maine, am pe cineva care are scula si poate ma poate ajuta!!! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul te sa fie pe 0...ce a reglat mecanicul e iq poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde s-ar putea dezamorsa...?ca totusi ma gandesc ca nu injecteaza bine...(la masinile vechi era soc manual...

la astea noi e automat....e posibil sa functioneze eronat?totusi cand pornesc sta turat 2 minute la 1050 rotatii/min,dupa care scade la 903..deci cred ca functioneaza,nu?

Nu exista asa ceva pe masinile moderne, adica nu iti imagina ca e ca la daciile vechi pe benzina. Astea-s cu injectoare, nu pe carburatie, pur si simplu cand motorul e rece, ECU injecteaza putin mai multa motorina si tine relantiul mai ridicat pana se incalzeste putin motorul. Ce zici tu mai sus e la rece, nu? e normal sa fie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la card ar trebui sa fie in jur de 3,5-4 iq(cantitatea injectata in mg /cursa piston)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Din cate imi amintesc era ceva chiar langa fulie ca un fel de "ciot" sa ii zic asa si de acolo a reglat.cert e ca a msi scazut putin valoarea de la -2.4 la -05,-1,1.cam asa oscileaza avansul la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dany termina cu prostiile ca ala nu e ALH  cuVEp ca la tine   ala a lui bogda DDD  e un tdi pd din din 2002  si mai mult decat unghiul de sincronizare nu ai ce sa reglezi, restul ce bati tu campii  trebuie sa modicfici softul.....

 

De aia saracu e asa batut de soarta ca asculta toate prostiile de la toti mecanici de la coltul blocului.

 

Si  informativ  IQ  sunt limitatoarele din canalul 008  iq driver, iq torque, iq maf , cel mai de jos fiind valoarea cantitatii injectate ,  dar fara sa intervii in soft nu ai cum sa modifici.

 

 

@ boogdy

 

 odata spui ca compensarile injectoarelor  sun perfecte odata spui sa   parca sar pe la 2.0  deci decide te ori sunt bune ori sunt varza.

 

Problema poate veni din alta parte si anume de la contactele injectoarelor..

 

Eu asi incepe prin a demonta capacul de la chiulasa si strangerea papucilor putin cu un patent, eventual curatat cu un spray kontact,  deoarece nu este mediul ideal ptr contacte electrice in motor, si daca spui ca ai anumite  schimbari la  compensarea injectoarelor  contactele sunt suspectul nr 1.

 

Poti incerca sa strangi/curati  contactele  daca  are un efect benific gandeste pe viitor la eschimbarea cablajelor

 

Deci in canalul 4  ai 4 ferestre   a 2 a  iti arata punctul de incepere a injectiei, a 3 a  iti arata durata injectiei, si a 4 a iti arata unghiul de sincronitare dintre vilbrochen si axa cu came.

 

valorile in ferestrele 2  si  3 se schimba modificand unghiul de sincronizare , corelatia dintre ele este data de EDC  in functie de regimul in care se afla motorul ,  ti am spus asta ca sa nu te sperii daca in mers la  turatii mai mari vei vedea  valori la inceputul injectiei, sau la unghiul de sincronizare altel decat la relanti.

 

Unghiul de sincronizare -0,6  este o valoare foarte buna  deci  nu umbla la unghiul de sincronizare!!!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rune,eu tot pe forum am gasit de reglare avans la pd mecanic(ca nu stiam)este chiar o discutie ff lunga in aceasta privinta(importanta avansului injectie)...am reglat la alte masini si eu si totu a fost ok dupa...

probabil e aceeasi treaba cu unghiul de sincronizare, unii il confundam cu avans...invatam si noi..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

regula ca omul cat traieste invata este valabila si pt mine

 

dar cand nu stii exact lasa

 

unghiu de sincronizare la care toti ii spun avans  nu este avans ca nu.i benzina unde sa definesti exact momentul exploziei , este pur si simplu sincronizarea pozitiei vibrochenului fata de axul cu came deoarece  ambele au cate un senzor pe ele, si astfel  se sincronizeaza  pozitionarea celor 2 senzori iar restu face softul.

 

iar cioturile de care vorbaste marius sunt  reperele pe care senzorul axei cu came le citeste ptr a sti in ce pozitie se afla axa cu came ptr a defini injectia, iar daca voi va apucati sa bateti in ele sa sa reglati " avansul " atunci EDC stie din suflet in ce pozitie se afla axa....

 

Tori  va plangeti de mecanicii din Romania sa sun asa si pe dincolo ....dar si cu propietarii masinilir VW nu mi-e rusine.......

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii clar nu au nici o treaba cu motoarele astea. pai cum sa vorbesti de avans reglat din cele de suruburi de la fulia pompei rotatiive la un motor pompe duse?

la motoarele cu pompa se regleaza avansul slabind suruburile pompei si rotind, dar f putin de axul pompei in fct de necesitati orar sau antiorar.

sa incercam sa nu inducem in eroare pe nimeni daca suntem nu suntem siguri pe cunostintele dobandite.

cand incepi sa vb de moment de injectie si timp de injectie, senzor hall si injector 3 cu fir, gata 95% i-ai "pierdut" :d

 

Rune: proprietarii nu trebuie sa stie ei decat cat costa carburantul si la cat timp se schimba uleiul, pt ca oricat de amuzant suna, unii nu stiu nici macar asta si merg cu masina, luata la 0km, pana se caleaza motorul, stiu caz real.

in schimb mecanicii, unii ar trebui sa se lase de meserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!