Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

in mare cauzele nepornirilor la foarte rece (-15 sau mai rece) sunt (dupa umila mea parere) bateriile, bujiile incadescente, demarorul si eventual (unde se aplica) avansul la injectie (cel static evident) prost reglat. Motorul propriu zis nu prea e vinovat pentru asa ceva exceptand situatiile in care e uzat peste masura si nu mai face compresie suficienta (foooooooarte rar). Eu am o baterie cam terminata si de aceea nu am incercat azi sa o pornesc considerand ca nu are rost asa ceva. Are 4 ani si nu e "originala" sau de vreo alta buna sursa ci este un amarat de Delphi de 74Ah parca. Oricum eu nu prea merg la serviciu cu masina (e stresant si nerentabil)

Pentru cei cu probleme cu bujiile (in sensul ca fiind uzate se incalzesc mai lent - bujiile!) va pot recomanda o ocolire a problemei (nu rezovlare) prin punerea contactului, asteptat sa se stinga martorul, scos si repus contactul repede si repetat de 2-3 ori

Veti vedea ca se usureaza pornirea (asta daca bujiile sunt cauza problemei - altfel nu).

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am patit si eu azi dar dupa ce m-am plimbat 10 min prin oras .s-a oprit motorul in intersectie ..am sunat mecanicul..si mi-a zis ..ce motorina ai ..normala ? am zis da mi-a zis ..pune contactul de mai multe ori ..dai cheie si dute si baga evo ..zis si facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Batranelul meu AFN a pornit perfect, se cunoaste ca i-am reglat avansul si i-am luat baterie noua.

Numai ca e total lipsit de vlaga, cel putin asa pare pana la 2000 de ture, mai mult n-am incercat ca erau -14 grd.

Si inca ceva: OMV Alpine Diesel

Modificat de MIGUEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea a pornit azi la prima cheie la -14grd in garaj .....primele 10-20 de secunde sunt crunte ;) am impresia ca masina merge cu monezi nu cu motorina....dupa care sa linistit si totul a fost ok ,mai putin gheata de pe interiorul geamurilor.

In rezervor am EVO in motor ulei Castrol 5W-40 TXT, bateria e cea originala Varta de 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornit la rece destul de comod, fara probleme. Zgomotos la iinceput cateva secunde, apoi si-a revenit. Oricum am pus de 2 ori bujia, ca am considerat ca nu are rost sa o chinui. Dar bateria s-ar putea sa ma lase in curand. A dat mai greu prima tura si apoi parca si-a revenit si a luat-o repede. Ambreiajul este apasat, pentru a nu stresa prea tare motorul la pornire, sa nu-l mai chinui si cu uleiul gros din cutie. Deh, metehne de diesel batran.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea a pornit la a doua cheie azi-dimineata pe la ora 6:30.

bateria e originala, are aproape 6 ani. astept sa ma lase din moment in moment. azi-dimineata dupa prima incercare a tipat alarma, adica un comportament ca atunci cind decuplezi si cuplezi bateria pe masina.

dupa pornire a mers bine, doar ca la inceput motorul facea zgomot mai puternic.

motorina e de la mol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu obisnuiesc sa debreiz la pornirea la rece. Asta mai ajuta un pic bateria.

Nu am plecat dimineata, ci pe la 12:30. Oricum erau -13 grade si a pornit la prima cheie. Bateria e Varta originala din 2003. Oare cat ma mai tine? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea 2002 18500

in urma unui pm de la ccseat rectific 185000de km(inainte mi-a scapat un zero :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a pornit la "sfert de cheie"... intr-adevar mai zgomotos ca la alte temperaturi, dar s-a linistit repede ( max. 10 secunde )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a pornit la "sfert de cheie"... intr-adevar mai zgomotos ca la alte temperaturi, dar s-a linistit repede ( max. 10 secunde )

Exact la fel si la mine...Inseamna ca sunt bune AWX-urile ;) :)

Modificat de driver_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit mai multe topic-uri despre probleme la pornirea la rece, si ne-reusind sa ma lamuresc, m-am hotarat sa revin pe tema asta. Iata ce mi se intampla: De cand a venit frigul, la pornirea de dimineata, motorul porneste foarte urat (ai senzatia ca se dezmebreaza masina). O las cam 2-3 minute, si plec de pe loc. Nu are putere, merge de parca ar trage 10 tone dupa ea, si in continuare este foarte zgomotoasa. Foarte curios, la schimbatul treptelor de viteza, "agata", ca si cum nu ar functiona pedala de ambreiaj (sau ca si cum nu as apasa tot ambreiajul).

Dupa vreo 10 minute, isi revine si merge frumos si silentios ca de obicei, iar vitezele aproape ca se schimba singure. In timpul zilei, chiar daca o las 3-4 ore parcata, nu mai face nici o problema. Seara o parchez, si a doua zi dimineata "here we go again"

Aveti fo' idee? :)

Mai ce sa zic,o fi de vina uleiul..........eu am transporter si dimineatza zici ca se dezmembreaza,dupaceea in 5min isi revine da da asta are 450 000km parcursi si motorul functioneaza perfect.diminetzile iarna e mai greu...dar in viteza intra normal......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am stiut smecheria cu pus contact de mai multe ori.

Asteptat cam 30 sec..dat la cheie, pornit pe rand.1, 2, 3, 4 sau cel putin asa mi s-a parut, apoi a urcat turatia la 1200 si acolo a stat cam alte 10/20 secunde.

apoi...normal.

Doar ca din Pta Resita pana la Aviatorilor NU a ajuns acul la 80 grade..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

La mine a pornit la "sfert de cheie"... intr-adevar mai zgomotos ca la alte temperaturi, dar s-a linistit repede ( max. 10 secunde )

Bai nu stiu ce sa zic, da la volkswagen nu ai ce te plange.la 450 000 km la bord merge super.daca nu porneste schibatii bujiile,si vedeti sa puneti ulei de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la pornirea pe timp friguros: stie cineva daca la noi se comercializeaza asa ceva si daca se asigura montare in service?

E vorba de un preincalzitor care se poate programa pentru a incalzi motorul si interiorul pe timp de iarna.

Firma care il produce este EBERSBACHER.

http://www.autotuning-discount24.de/produc...6b860dfd1202759

sau

http://cgi.ebay.de/Eberspaecher-Standheizu...1QQcmdZViewItem

sau

http://www.eberspaecher.com/de/heiz/tech/w...funkt/funkt.htm

Cu respect,

dolby.

Gasesesti aici ceea ce cauti.WEBASTO este in Germania concurenta pentru standheizung.

In RO:

http://www.webasto.ro/am/ro/am_automobile_439.html

In Bucuresti se monteaza la:

Tachonan Service srl. Strada Preciziei 26.

sector 6. Bucuresti +40 (21) 493 4222

Van Carros Group srl. Strada Viorele 34.

sector 4. Bucuresti +40 (21) 320 2128

Termoport srl. Soseaua Bucuresti 314.

077055 Ciorogarla +40 (21) 314 3555

Succes pentru tine si caldura tie si masinutii tale!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca am gasit un acest grup de fani volkswagen!

Sa fim seriuosi parerea mea ca vw sunt cea mai buna alegere calitate/pret!SUNTETI MULTUMITI DE ALEGEREA FACUTA?ASTEPT RASPUNS...................................

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca am gasit un acest grup de fani volkswagen!

Sa fim seriuosi parerea mea ca vw sunt cea mai buna alegere calitate/pret!SUNTETI MULTUMITI DE ALEGEREA FACUTA?ASTEPT RASPUNS...................................

esti foarte :) vezi ca posibil sa-ti iei vre-un warn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar pute fi problema si injectoarele.........face ca dracu cand sunt uzate.....

Asta e din experienta mea.am avut probleme cu injectoarele.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar pute fi problema si injectoarele.........face ca dracu cand sunt uzate.....

Asta e din experienta mea.am avut probleme cu injectoarele.....

iar esti :( (vezi titlu la topic , care se refera la motoarele pd adica pompa diusa si care sunt fabricate dupa 2000)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara pe la aceasta ora..10.20..in Buzau erau -12 grade...azi -17 la aceeasi ora.

Azi de dim pornit repede..facut ca o pusculita 2-3 sec..ca un TRACTOR inca 2 min..

Maine ..inca o zi geroasa.. sa vedem ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la fel a 2-a oara si zgomote Tractoristice :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu obisnuiesc sa debreiz la pornirea la rece. Asta mai ajuta un pic bateria.

Nu am plecat dimineata, ci pe la 12:30. Oricum erau -13 grade si a pornit la prima cheie. Bateria e Varta originala din 2003. Oare cat ma mai tine? :(

In rest voi nu debreiati la pornirea masinii??? Numai cand e foarte frig?? :D

Eu am ramas de la dacie cu obiceiul asta si aveam impresia ca e ceva nu numai normal dar si obligatoriu, sa-mi spuna si mie cineva cum e mai bine, va rog ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa-mi spuna si mie cineva cum e mai bine, va rog :(

Pai depinde cum vrei: sa "rupi" sau nu motorul de cutie. Eu prefer sa-l "rup". MEREU :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi vad ca AWX-ul e beton. :( ;) ;)

A pornit azi dimineata la prima cheie, dupa ce am tinut contactul de 2 ori ca sa se supraincalzeasca bujiile.

Motorina e MOL EVO

Dupa ce am citit topicurile celorlalti, nu mai am nici o indoiala ca e ceva normal.

Totusi se desprind niste simptome comune tuturor:

1) La plecare suna ca un motor de tractor

2) Lipsa putere in primele 2-3 minute

3) Probleme cauzate de vascozitatea uleiului din cutie.

Maine schimb bujiile si uleiul de cutie. Totodata o sa incerc faza mentionata de @andREI, cu cartonul la radiator, pentru ca azi dupa ce am mers vreo ora si juma', abia a ajuns la 90 de grade... :D

Modificat de Drujba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea 2002 18500

:) 18.500 ??? sper ca e o gluma...

edit: damn, iar mi-a furat cineva ochelarii, credeam ca-i ultima pagina inainte sa dau reply... am vazut apoi brusc alte posturi :) chior mai sunt cateodata..

inca cateva zile si scapam, revenim la pornirile frumoase, eu unul sufar alaturi de masina cand porneste dimineata, adica efectiv parca ma doare pe mine cand aud motorul cum se chinuie...

Modificat de silencer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!