Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

:icon_thumright: mii de scuze,dar fiind la inceput nu pot sa deschid un topic,iar search am dat si nu gasesc subiectul.dupa pornire,cand este rece afara,ecu comanda o turatie crescuta a motorului si in acelasi timp bujiile sunt alimentate pentru maxim 4 minute.ce nu stiu este :incepand cu ce temperatura comanda ecu aceasta turatie marita?au fost cateva dimineti reci si am impresia ca la mine ecu a uitat de anumite atributii.multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU nu comanda turatie marita cand e rece, iar timpul de incalzire a bujiilor poate varia in functie de temperatura exterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. E prima mea zi pe forum aici, asa ca sa nu ma injurati dca gresesc tare :D Am intrat aici, deoarece am mici probleme cu golful meu la pornirea la rece. Masina are motor 2.0 tdi 140 cp (nu stiu cum sa vad ce model e ahx alr.. sau care mai sunt, btw ar fi super daca m-ati lumina) si uneori cand o pornesc dimineata o ia de la prima cheie, dar f greu. Ea in mod normal pleaca la sfert de cheie. Cel mai mult a invartit cred ca 15 secunde, dand senzatia ca nu se alimenteaza. Dar nu se intampla mereu. consumul instant e de 04 05 l/h la relanti, fara clima, dar creste si la 1.2 la temp de 38 39 grade, cu clima la maximum. Ideea e ca uneori dupa ce imi porneste asa greu, motorul sta la 1000 rpm asta timp de un minut maximum, sau pana ii dau un 'sprit' (in mod normal sta la 800-850-900) iar consumul instant logic creste si el. Alt aspect e ca dupa ce porneste asa greu, pana se incalzeste motorul are un sunet mai ciudat mai zgomotos, rotund, dar mai grav... Nu stiu daca ati inteles ceva din ce am zis eu aici, dar nu pot sa descriu simptomele mai bine, cal putin momentan. Help pls.

Aceiaşi problema cu George o am si eu! Tot BKD. Nu are legatura cu temperatura(in vara a inceput), fara erori(scanata de 2 ori). Se intampla si cu motorul cald si rece(de cele mai multe ori cald). Se intampla sa pornesca si cu "missfire" si trepidatii puternice. De cele mai multe ori porneste la sfert, exact ca la 0 km. acum am 42.000, revizia acum 3500, filtre schimbate, la fel facea si inainte.

George, zgomotul mai grav si mai puternic este normal pt motorul rece! asa face si a mea.

Am fost indrumat catre tot felul de solutii(schimbat pompe, injectoare etc) insa nu as vrea sa o iau pe incercate!

Daca cineva a mai trecut prin asa ceva sau cunoaste problema, vom aprecia orice sfat folositor!

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat de curand senzorul de temperatura a lichidului de racire pentru ca nu mai urca acul la 90 de grade.

Acum indica corect pe bord, dar de cand s-a facut mai frig masina porneste foarte greu, si umple parcarea de fum alb.

Temperatura la care am incercat sa pornesc a fost de aprox 10 grade, deci nu era nevoie de bujii.

Dau la automat cam 10-20 sec,invarte normal(deci nu e bateria), si porneste parca in 2-3 pistoane, trepideaza motorul si face zgomot mult timp de 20-30sec.

Valorile la injectoare sunt f bune, f apropiate de 0.

De asemenea parca a crescut consumul cam mult de cand s-a racit vremea.

as avea urmatoarele intrebari:

1) Este posibil ca fumul sa fie si din cauza ca invarte mult si e motorina nearsa?

2) Posibil ca problema sa fie cauzata de EGR?cred ca am probleme cu aceasta valva..

In mers nu face fum deloc doar la pornire.

Astept sfaturi :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu bujiile intra in functiune de la 4grade in jos...eu am precizat ca erau 10-15grade...deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la temperatura asta ar trebui sa porneasca in mod normal fara bujii, asa a fost setat din fabrica. problema este evident din alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai schimbat senzorul, ai citit in blocurile de masura valorile de temperatura?

Mai poti verifica si EGR sa vezi daca nu e ramas blocat. Altceva nu mai stiu acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca poate fi din lipsa functionarii bujiilor combinata cu o motorina mai slaba. la fel pateam si eu iarna trecuta , e drept la temperaturi mai mici, pentru ca apoi sa constat recent ca nu imi merg 2 bujii. am patit la fel numai ca la o intensitate mai mica, in sensul ca da semne sa porneasca mai greu si o scurta perioada merge putin ciudat, acum de cand s-a racorit. la mine in afara de bujii totul e ok, bateria are nici un an si e de vreo 75 amperi, deci nu ea e cauza. sunt sigur ca dupa ce voi schimba bujiile va merge brici. oricum fumul ala alb de la pornirea de dimineata este rezultatul arderii incomplete a motorinei. initial si eu na temeam sa nu fie ceva mai grav cand am vazut al fum, insa cum mi-a trecut. la primii bani in plus le schimb si gata. cine stie poate tu ai probleme la 3 sau poate chiar la toate si de aia iti face mai rau decat mie cu doar 2 bujii arse.

p.s. incearca cu contactul pus, fara motor pornit si intra in meniul climatronicului la temperatura motorului/"apei" si vei constata ca este cu macar 2,3 grade mai jos de ce arata indicatorul de temperatura exterioara din bord, pentru ca masina dupa ala isi face calculele. vizavi de temperatura de la care sunt programate bujiile sa intre in functiune sunt curios daca este aceeasi in cazul tuturor tdi-urilor insa tare imi e ca nu.

Modificat de tzacanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pornirea motorului nu este luat in considerare senzorul temperatura exterioara ci cel de temp lichid racir, adica cel la care te uiti tu pe climatronic.

Unde vezi tu mai jos senzorul de temp exterioara?

Pages_from_16_Motorul_1.9_TDI_AGR__ALH_OCTAVIA.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la temperatura asta ar trebui sa porneasca in mod normal fara bujii, asa a fost setat din fabrica. problema este evident din alta parte.

Nu cred ca poate porni fara bujii la sub 20grade. Ia uite ce se spune mai jos de afterglow:

Daca becul (spirala galbena) se stinge imediat dupa punerea contactului crezi ca se sting si bujiile?

Pages_from_16_Motorul_1.9_TDI_AGR__ALH_OCTAVIA.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dj-alxsz si eu am avut proble4ma asta si am fost la reprezentanta si mi sa gasit avansul injectiei la limita imferioara plus debitmetrul de aer defect ,dupa reglarea avansului masina porneste acum chiar si de cind sa racorit afara ( adik aprox 8-10-12 grade )ca inainte la prima cheie si ferm ,fumul alb care si la mine umplea parcarea a disparut ,inainte si la 19 grade afara pornea bilbiit scotea fum alb fiind nevoie sa dau la automat cam 5-6 secunde . pe scurt parca era aro sau o raba de 16 tone batrineasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al bundy daca mie mi te adresai ai inteles gresit! eu tocmai asta subliniam, ca ecu comanda pornirea avand in vedere temperatura lichidului de racire, care nu e totuna cu temperatura de o vezi pe bc. dau un exemplu daca la ora 08:00 tu vezi pe bc 10 grade, mai mult ca sigur ca temperatura antigelului e cu ceva grade mai mica, pentru ca senzorul de temperatura de pe bc culege temperatura aerului la momentul respectiv pe cand lichidul de racire=motorul sa nu fi apucat sa ajunga la acea temperatura. stii de fapt ce vreau sa zic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

p.s. incearca cu contactul pus, fara motor pornit si intra in meniul climatronicului la temperatura motorului/"apei" si vei constata ca este cu macar 2,3 grade mai jos de ce arata indicatorul de temperatura exterioara din bord, pentru ca masina dupa ala isi face calculele. vizavi de temperatura de la care sunt programate bujiile sa intre in functiune sunt curios daca este aceeasi in cazul tuturor tdi-urilor insa tare imi e ca nu.

Nu am citit cu atentie la ce se referea "ala", dar acum dupa ce citesc luind in considerare si virgula, se intelege altceva. Ai dreptate in ceea ce afirmi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma pricep la mecanica. la motoarele PD respectiv al meu ASZ, se poate regla avansul?:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu parca stiam ca nu. Adica se regleaza automat.cel putin la al meu bxe asa stiu ca ar fi, tot din lecturarea forumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DJ ALEX, avansul la PD, se regleaza automat cu ajutorul senzorului de la axul cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Fara probleme te pot ajuta cu pornirea la cald. Se rezolva prin update soft calculator motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al bundy cu parere de rau indraznesc sa te contrazic. ecu comanda turatie mai mare in cazul motorului rece. eu dimineata la rece, am 900 ture pe bord fata de 800 in mod normal. treaba asta tine pana in momentul in care temperatura lichidului de racire ajunge la 29 grade(constatat in meniul climatronic), dupa care brusc scade la 800. am verificat lucrul asta de mai multe ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un G4-alh din 99` porneste mai greu la rece. Bateria, electromotorul, filtre, ulei turbo, totul e in regula. Trebuie sa dea de 2-3 ori la cheie. Am verificat bujiile......OK. Masina trage bine, consuma putin. Aer in combustibil, pe furtune , nu este. E drept ca o scanare inca nu a facut. E posibil sa fie senzorul de turatie de pe motor? Nu tot timpul are pornirea grea la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta o scanare, asa pe vorbe e greu sa ne dam seama, ar mai fi releul 109.

al bundy cu parere de rau indraznesc sa te contrazic. ecu comanda turatie mai mare in cazul motorului rece. eu dimineata la rece, am 900 ture pe bord fata de 800 in mod normal. treaba asta tine pana in momentul in care temperatura lichidului de racire ajunge la 29 grade(constatat in meniul climatronic), dupa care brusc scade la 800. am verificat lucrul asta de mai multe ori.

Nu ar trebui sa scada la 800, turatia standard e 907 rpm , care se poate scadea la 873rpm.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine e o alta problema si asta numai dimineata cand plec cu masina,incerc sa pornesc masina dar se inchide lumina din bord si se blocheaza usile din spate si cheia se afla in pozitia in care motorul ar trebuii sa mearga si curios nu se intampla nimic dar din a 2 a porneste .

Precizez ca am bateria de vreo 5 ani si cred ca din cauza ei poate sa fie acuma nu stiu exact astept pareri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! La masina din semnatura pornirea e mai usoara la rece, dimineata. Practic imi fura cheia din mana. Chestia asta am constatat-o acum, de cand a venit frigul. Pe timpul verii pornea la fel...cam greu...invarte motorul de 5-6 ori...cam 2 secunde...si porneste. Mcanicii mi-au spus ca nu are rost sa-mi fac griji si sa stau linistit, important fiind faptul ca porneste bine la rece si ca nu o sa am probleme pe timp de iarna. La scanarea cu vag-com-ul singura neregula la pornire este un indice - BTDC parca se numea - care indica valoarea de 1,3 in loc de minimul de 1,7. Precizez ca am vesnic o bula de aer pe furtunul de alimentare ce pleaca din filtru in pompa si nu stiu cum sa scap de ea. In rest masina merge ireprosabil, cu toate ca are 206.500 km, nu consuma mult, nu scoate fum, nu consuma ulei peste limite, trage impecabil si de curand am constatat ca mai merge si cu 210 km/h. Stiti cumva cam ce problema ar putea avea cu pornirea un pic greoaie la cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te consolez, eu am acea bula de cand e masina de noua si nici nu m-am stresat sa scap de ea. Cauza poate fi avansul la pornire, acel indice de care spui tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!