Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

motor 1.9tdi, 300.000km, baterie noua. ieri, la -20 grade, a invartit dar, desi dadea semne, nu a vrut sa porneasca. motorina efix si aditiv. am lasat sa se incalzeasca afara si la -15 grade a luat-o, la a doua cheie, destul de lunga si in doua pistoane. si-a revenit in cateva secunde. cred ca motorina e de vina sau vreo bujie. astazi la -5 grade tot la a doua cheie. am pus acum omv sprint, sa vedem care sunt rezultatele.

Modificat de eugenbt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUTARE AM UN VW GOLF 4 SI A RAMAS PE LA TARA CA NU MAI POT SA O PORNESC NU II MAI DAU DE CAP.EXACT IN DIMINEATA AIA CAND AU FOST 16 GRADE CU MINUS NU A MAI VRUT SA PORNEASCA I-AM OMARAT SI BATERIA.ARE TOATE BUJIILE NOI MOTORINA II DA PE LA INJECTOARE,AM LUAT CURENT DE LA ALTA BATERIE NU MAI VREA .CAND II DAU LA AUTOMAT DA SA O IA PRIMA DATA SI DUPA AIA H H H H H .....POATE IMI DA SI MIE CINEVA O IDEE CE AR MAI PUTEA FI MS CIAO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic: Nu-i nevoie sa 'tipi', toata lumea poate citi si daca scrii fara majuscule.

Ce tip de ulei ai, poate s-a facut 'marmelada' la temperatura aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi clapeta de la EGR, alaturi ai o capsula pneumatica, care comanda acea clapeta. E clapeta care se inchide la oprirea motorului nu supapa de recirculare a gazelor arse. Capsula cu tija este inspre parbriz, langa admisie, nu cea ca o ciuperca deasupra galeriei.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi bateria cu una incarcata si buna (sa aiba macar 72A) si daca tot nu porneste incearca sa o tragi cu alta masina sa porneasca (asta daca stii ca ai cureaua de distributie buna).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vefica daca, cu contactul pus, se aude bazaitul motorasului de la pompa de motorina, aflata in rezevor.

Poate a prins gheata, sau poate pe conducte ai vre-un dop de gheata.

Poti demonta si furtunul de tur de la filtru de motorina, pt a vedea daca se alimenteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vefica daca, cu contactul pus, se aude bazaitul motorasului de la pompa de motorina, aflata in rezevor.

Are motor cu pompa distribuitoare deci nu are pompa de motorina in rezervor. Omul spunea ca da sa porneasca si se opreste, asa facea si la mine si era clapeta de EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu.

La mine a fost exact cauza intuita de al bundy, clapeta de EGR ramasese blocata.

Am miscat-o cu mana deblocand-o si a pornit.

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MS PT SUGESTII, BUNE DAR NU ERAU ASTEA ERA POMPA DE MOTORINA PRINSESE AER DE CAND AM INTORSO PUTIN CU FRANA DE MANA SI II OMORASEM SI BATERIA ,COMPUTERUL DE BORD ARATA STOP SI ORICUM TREBUIA REASETAT SI ALA , AM LUAT CURENT TOT DE LA UN GOLF SI GATAAAAA O IA LA SFERT.SA NU INCERCATI SA O PORNITI TRASA SAU IMPINSA NU E RECOMANDAT.CEA MAI MARE PROSTIE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

focsaadrian

Unul din colegi ti-a atras deja atentia asupra faptului ca este interzis sa scrii cu majuscule .

De data asta consider ca nu ai reusit sa citesti ( sau sa intelegi ) postul lui .

Daca vei continua sa scrii cu majuscule vei primi un warning si ceva zile de vacanta , timp in care poate reusesti sa citesti regulamentul . ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) ce dragut e el cand scrie asa mare ! ;) hahahha

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor care nu mai are compresie sau injectoarele bune nu mai porneste la -20 de grade foarte usor. Si sigur porneste tras daca nu are cutie de viteze automata. Eu nu am spus ca este bine doar ca astfel poate porni. Am avut Peugeot diesel cu peste 500000km si nu mai avea compresie asa buna. Iarna la temperaturi foarte joase nu pornea decat la vale (eu stau la munte). L-am pornit de zeci de ori asa in decurs de vreo doi ani si nu s-a intamplat nimic. Insa nu sustin ca este prea bine sa procedati asa decat in cazuri extreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu deschid alt topic pt ca e oarecum apropiat ce mi s-a intamplat!

Merg la munte si nu pornesc masina 2 zile ....-17 grade afara . Cand sa ii dau cheie , se aprind toti martorii, se sting si cand sa invart NIMIC , nici un sunet , nimic. Ma gandesc ca e bateria , dar am detector de radar care imi arata tensiunea si era ok, dupa aia am zis garantat electromotorul . Bun, o pornesc impinsa intr-un METRU si merg la electrician. Acoloi surpriza , contactul electric dupa cate am intes eu care contine vaselina de contact si se pare ca e gata si la frig nu mai da semnal la electromotor. Partea hazlie ca ma duc la mine la Zalau la cel mai bun magazin de piese auto si imi dau doua solutii : made in Italy 700 de mii sau original 1,8 mil . De curios sun la Autoworld Cluj si intreb de piesa respectiva , desigur o aveau pe stoc la pretul de 1 milion si 10 mii cu 800 de mii mai ieftin la distanta de 80 de km ...incredibil ! Oricum sa va verificati si aspectul asta la masina , nu se stie niciodata ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incercat niciodata...a pornit usor tot timpul...insa e binevenit orice fel de sfat.De relanti inainte de plecare ce parere aveti?...nu ii face bine daca sta 2 min? :)

Ii face bine un timp scurt de asteptare, de genul 2-3minute. Asta pt a permite uleiului sa se "dezmorteasca", si injectoarelor sa se incalzeasca. In plus, am citit pe undeva ca mototrina incalzita de injectoare merge pe retur in filtru, incalzind si filtrul si eliminand riscul blocarii lui cu eventuala parafina precipitata.

Timpul asta e numai bun pt. curatarea geamurilor. Eu incerc sa incarc motorul cu consumatori in timpul asta pt. a-l pune putin in sarcina (faruri, degivrarea lunetei, a oglinzilor, daca aveti scune incalzite...)

Mai mult timp deja mai mult strica decat ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer zilele astea am utilizat metoda voastra de a lasa martorul la bord pt nujie sa se stinga de 2-3 ori si a functionat f. bine. O ia mult mai energic acum chiar daca azi dimineata erau -4,5 grade. Tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La filtru de motorina se afla un T-eu din plastic care are in el o supapa gen termostat.Rolul ei este ca la temperaturi negative sa schimbe sensul de retur al motorinei adica motorina din retur (calda) se intoarce in filtru nu in rezervor.Faptul asta mareste posibilitatea de functioanare la rece fata de un filtru clasic cu inca 10 grade sub zero.

Desi este un sistem destul de bun in practica lucrurile nu stau chiar asa.Sunt situatii cind acel T-eu sensul nu fuctioneaza sau chiar mai rau se blocheaza sau treage aer fals pe acolo, etc.

Inainte de al monta sau citeodata se poate verifica foarte simplu.Se demonteaza se introduce intro pungulita de plastic apoi se baga peste noapte in congelator.Dimineata se ia si se sufla pe el cind e inghetat.Atunci vezi daca cupleaza si schimba sensul.

Succese nebanuite...

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in loc sa pui contactul de 2 ori se poate mari timpul de incalzire a bujiilor cu VAG-COM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu problema mea la pornirea la rece...... daca este o problema....(in curand scanare)... numai la prima pornire din timpul zilei o ia un pic mai chinuit. m-am gandit sa pun un filmulet sa vedeti despre ce vb. dar azi a fost ceva mai cald -5 grade.... fata de alte zile cu -10 -15 :icon_thumright: ..... deci nu e concludent filmuletul...... :Driver: bateria e in al 5-lea an. poate sa fie si asta :| ps pana la urma e bine sau nu sa accelerezi un pic in timpul pornirii ? aici : http://uk.youtube.com/watch?v=OlpDnLjNdHs

Nu se accelereaza motorul in timpul pornirii. scrie si in manualul de utilizare, la pornire si oprire motorul trebuie sa fie la turatia de relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de topicul acesta am postat pe alt topic, cel cu bujii, acolo intrebam aceeasi chestie ca si 4abc, daca foloseste punerea contactului de 2 ori... am mai avut diesel si asa procedam, ajutorul era clar simtitor. Credeam ca doar mi se pare, dar acum vad ca suntem mai multi care folesesc aceasta metoda.

Sper sa nu dauneze in vreun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer zilele astea am utilizat metoda voastra de a lasa martorul la bord pt nujie sa se stinga de 2-3 ori si a functionat f. bine. O ia mult mai energic acum chiar daca azi dimineata erau -4,5 grade. Tare.

Oho, sapt. trecuta am aplicat metoda la -16C si a pornit in <2sec de invartit. Am auzit de la utilizatori din Canada despre porniri la -40C (fara block-heater).

Riscul e doar sa vlaguiesti bateria cat sa nu mai poata invarti. Dar o baterie buna are multa putere in ea!

@cristianionut: multumiri pt. lamurirea cu returul in filtru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

porneste ceva mai repede daca accelerez in timpul pornirii... de aia fac asa... iarna ma refer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma exista o alternativa la pornirea cu timp prelungit (contact de doua ori) prin bujii incadescente de scurta durata, se incalzesc foarte repede fata de o bujie normala dar ai alte probleme:

-perioada lor de viata se reduce semnificatv

-nu sunt produse de marii producatori, eu gasisem ceva italian.

-releul de pornire nu se mai sincronizeaza cu bujiia la timpul optim de functionare si cu senzorul de temperatura si pot da aiureli (erori) pe partea electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii face bine un timp scurt de asteptare, de genul 2-3minute......Mai mult timp deja mai mult strica decat ajuta

Concret, cu ce strica? Ce se poate intampla rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ziceam si dincolo, cred ca functionarea prea mult timp la temperaturi joase dauneaza, pt. ca la ralanti se incalzeste f. greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut urmatorul experiment pe un Golf 2 iarna la -5 (21.12.2007)si 22.12.2007):

-s-a pornit motorul si a fost lasat pe relanti pina a declansat ventilatorul de la radiatorul de apa pentru racire.Dupa 20 de minute in sfirsit a pornit ventilatorul.

-a doua zi s-a pornit motorul si a plecat la drum in sarcina (dupa un minut de functioanare pe loc), in 7 minute a declansat ventilatorul (era montat un bec in paralel la bord).

Experimentul s-a facut din intimplare pentru ca s-a verificat la masina daca merge sistemul de racire in prima zi iar a doua zi au ramas firele trase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!