Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Pe cate bujii incandescente ai vazut tu calamina? Si daca face scurt rezistenta e ZERO, trebuie sa aiba putin sub 1 adica 0,6 0,7 ohmi.S daca e in scurt se arde releul sau siguranta de la bujii deoarece curentul e foarte mare. Nu se compara bujiile cu incandescenta cu cele cu scanteie.

Iar timpul de incalzire si temperatura de lucru sunt caracteristice fiecarui tip de bujie.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este cu spune si "al bundy" referitor la masurarea bujiilor, adica daca toate bujiile se incadreaza pana 1 ohm sunt ok, pentru ca eu stiu ca poti arde de tot o bujie daca stai sa vezi cat de tare si repede se inroseste vaful, ele avand o tensiune de lucru de 11 V nu de 12 V.

In prima faza o sa reglez avansul sa fie putin mai sus de linia mediana si pe urma o sa va relatez modul de pornire, eu sper sa se rezolve prin acest reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off, pe romaneste:

o bujie incandescenta este ca un ciocan de lipit electric.Principiul este acelasi : incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am tot incercat sa caut pe forum , pe alte topic-uri raspunsul la problemele mele, dar observ ca de ceva vreme functia search nu merge, iar acum vreo doua zile cind functiona nu reuseam sa gasesc nimic la obiect.

De vreo 2 luni am o problema cu masina. Nu mai vrea sa porneasca asa usor cum o facea pina acum. Bateria este noua, deci nu e problema cu invirtitul electromotorului. Porneste numai dupa ca invirte mai mult, cam vreo 7-8 secunde si porneste trepidat. Si scoate si fum cind porneste. Am schimbat si bujiile si tot nimic. Am schimbat si distributia si am facut reglajul avansului injectiei si tot degeaba. Am scanat cu vag-com-ul si nici o eroare. Nu stiu ce sa mai verific si sa mai fac. Niciodata nu mi-a facut asa ceva. Si inca ceva. Ieri dupa ce a mers vreo 5 minute la relanti, am accelerat-o pina la vreo 3500 de ture si a inceput sa scoata un zgomot ca un tacanit, pacanit sau asa ceva si am observat ca scoate si mai mult fum. Am oprit-o de urgenta. Am pornit-o din nou si a continuat asa cu fum inca o bucata de timp dupa care s-a auzit ca un fluierat si fumul a disparut si masina a inceput abia atunci sa functioneze normal. Nici acum nu stiu ce dracu a avut. Ce credeti ca ar putea fi? E grav? Din ce cauza porneste greu? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu sunt singur ...

cand dau sa pornesc ieri (-4 grade) masina din semnatura dupa 25 de ore stationata (noptea -8,-9) nu a luat la prima , doar a invartit mult gata sa moara ! o ia in schimb la a doua cu un tremurat dupa ce invarte de 3 ori ! ;)

restul zilei o ia la sfert !

am verificat cu vag-com-ul injectoarele chiar si EGR, si toate sunt in parametrii , nu-mi da nici o eroare !

intreb si eu : ce poate sa aiba ? sa fie doar bateria/bujiile de vina ???

sau "asa fac toate" ?

multumesc anticipat !

Unde se citesc pe vag-com parametrii injectoarelor si ai EGR-ului, si care sunt valorile normale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate masura compresia in cilindri cu vag com-ul? Dar parametrii injectoarelor si ai EGR-ului unde se citesc pe vag com si care sunt valorile normale? Intreb asta deoarece tot citind pe alte topic-uri as vrea sa verific si asta. Epuratorul unde este situat si cum se poate verifica? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. NU

2. Asa se masoara injectoarele injectoare.pdf

3. EGR se poate testa astfel egr.pdf

4. Epuratorul nu se testeaza el capteaza vaporii de ulei din carter si ii baga in admisie.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati colegi,

Am citit tot ceea ce se putea citi cautand solutia problemei mele care e urmatoarea:

Desi de la un timp (mai rece) pornirea era mai greoiaie - in sensul ca nu pleaca la sfert (ca de obicei pe timp mai cald - ci dupa juma' sau chiar trei sferturi), asta nu m-ar fi deranjat, dar s-a intamplat acum vreo luna sa nu mai plece DELOC.

Am incercat - inutil- sa o prnesc de zeci de ori...Degeaba...

Renuntand intr-un final -dupa mai multe ore- fiind iesit cu doi metri afara din garaj, am hotarat s-o duc la loc si sa vad ce voi face a doua zi.

Neputand s-o imping de unul singur, am incercat s-o duc cu bateria (dand "la automat" si bagand intra-ntaia) si MINUNE - a pornit!!!!!!!

Totul a fost relativ OK timp de aprox. 3 saptamani (tot nu pornea la fel de usor ca pe vreme mai calduta) pana cand fenomenul s-a repetat exact cand ma grabeam mai tare sa plec (dupa vreo trei zile de stationare). Adica n-a mai pornit deloc!!!

Am dus-o la un "service" unde un "mecanic" mi-a inlocuit oringurile de la injectoare spunanand ca din cauza lor se depresuriza instalatia?! si nu voi mai avea probleme.

Asta a fost ieri.

Cand azi am plecat cu ea am constatat ca pornirea a fost EXACT ca inainte (nu "la sfert") asa ca ma pot astepta oricand ca iar sa nu mai porneasca...

Aveti vreo similitudune, vreo idee ce poate fi?

Va multumesc,

Mihai Coman

Scuze pt. dimensiunea mesajului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, pe scrt:

Probabil ca daca masina ar fi fost impinsa - tractata - ar fi "luat-o" usor!

Ar putea fi un senzor care nu a functionat?

Poate fi Hall-ul??

De ce masina miscandu-se (foarte putin) a pornit????

Pe VagCom nu aveam nici o eroare, pe esapament nu era nici urma de fum - clar - nu era motorul alimentat!

Multumesc pentru eventualele pareri - sfaturi,

MC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ar mai putea sa fie din cauza clapetei care taie aerul cind opresti motorul, din cauza funinginei acumulate acolo sa ramina blocata pe "inchis" si motorul nu mai primeste aer Este in corpul clapetei EGR, si are o tija actionata vacuumatic). Iti spun din proprie experienta ca mi se intimpla de vreo 2 luni chestia asta. Prima data cind nu stiam din ce cauza nu imi pornea motorul, am dat o multime de chei, si dupa vreo 10 minute a luat-o :icon_thumright: (norocul meu ca inca mai tine bateria originala). Oricum pina nu vine primavara nu dau jos clapeta sa o curat, si atunci sint nevoit sa tot trag de tija aproape de fiecare data cind vreau sa pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Coman

vag-com ul ce zice.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am in continuare probleme cu pornirea dimineata chiar daca sa mai incalzit afara si pornesc acum si la + 2,+3 gradeba chiar sa inrautatit situatia in sensul ca acum citeodata nici nu porneste la prima cheie pare sa porneasca ,iau mina de pe demaror si merge motorul asa cam la 500 de turatii cam 5-6 secunde citeodata si mai mult si apoi e ca la loterie ori se opreste,ori porneste mai turat pe la 1400 de ture(in tot acest timp nu se simte in masina nici o trepidatie masjora ,zgiltaieli sau altele),daca opresc si incerc din nou .........la fel doar ca de data asta porneste cam dupa 2-3 secunde de mers la 500 de ture si parca mai ferm.si mai tre sa va zic ca pina sa faca tot acest fiasco tre sa dau la automat cam 5-6 secunde ,timp in care da sa porneasca ca o dacie nealimentata,avansul este reglat pe zero grade pe vag nu apare nici o eroare numai ca nu am testat masina dimineata cind face treaba asta caci banuiesc ca degeaba testez cind porneste la sfert pe timpul zilei. Mecanicul meu zice cai de la injectoarele 2si 3 pe cilindrii carora masina a luat soc hidraulic pt ca li sau detarat arcurile si pina se incalzesc sau pina creste presiunea in injectir nu pulverizeaza,dilema e de ce la -10,-15 grade a pornit mai usor si acum cai mai cald porneste mai greu . va rog ajutatima cu ceva pareri si sfaturi sa fie de la injectoare? plus ca la rece se aud ceva batai neregulate imfundate si cam 10 15 sec dupa pornire (cind turatia se stabilizeaza la 1900-1950)si sunt prezente de asemenea si mici trepidatii tot neregulate dupa care ......... torul nornal .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

repty74, s-ar putea sa ai mare dreptate pentru ca de un timp incoace am o tzacaneala ciudata pe care am localizat-o in corpul EGR.

Frecventa cu care "bate" nu are nimic de'aface cu turatia motorului (e mai mica si oarecum constanta) si pare ca se manifesta doar la turatii relativ mici - sub 1500, sa zic.

Nu prea am inteles de care tija trebuie sa trag - de cea care e in legatura cu un reper cilindric de plastic atasat corpului EGR?

Multumesc!

Swat Cat, vag-ul nu imi da nici o eroare pe modulul engine.

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, azi dimineata am patit urmatoarea chestie: cand am dat la cheie, 1-2 sec se simtea cum electromotorul se invarte normal, dupa care se auzea ca si cum s-ar invarti in gol. Cand auzeam sunetul de invartit in gol, luam contactul. Dupa vreo 10-15 contacte asa la sfert a pornit normal. O fi bendixul de la electromotor uzat? Stie cineva cam cat m-ar costa sa-l schimb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te referi ca motorul se invarte normal 1-2 sec si apoi repede ca si cum nu ar avea compresie si masina nu porneste, electromotorul nu are nimic , uite de ce nu porneste: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=128812 . Sa ne spui daca a fost asa.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri toata ziua nu a mai facut figuri. Totusi sunetul era ca si cum electromotorul se invartea in gol. Chiar asa usor sa se invarta motorul cu supapa aia blocata? Am lasat-o de dimineata in service si cand ies de la serviciu ma duc dupa ea. O sa postez mai tarziu sa va scriu ce au descoperit baietii de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos masina din service si mi-au spus ca bendixul era uzat si l-au schimbat. Pentru revizie, inlocuit bendix si curatat nu mai tin minte exact ce la motor am platit 470 lei. Acum parca se simte ceva diferenta cand pornesc, parca invarte mai cu viata motorul. Singurul lucru care nu mi-a placut a fost ca am ramas intelesi ca ma suna sa-mi spuna ce e de schimbat sa vad daca imi convine sau nu. Cand am ajuns la service dupa masina, linistit ca nu am prea mult de platit fiindca nu m-au sunat sa-mi spuna ca ar fi probleme mai grave, mi-au aruncat placinta cu suma de plata. Cu urmatoarea ocazie le voi spune ca daca se mai intampla le voi refuza plata intrucat au schimbat piese fara acordul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa usor sa se invarta motorul cu supapa aia blocata?

da, se invarte ca si cum nu ar mai avea compresie, sau ca un motor la care ai scos bujiile si nu le-ai mai pus la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc sunetul ala si nu se invartea asa. Motorul de oprea bursc din invarteala si se auzea ca un fel de motoras ce merge in gol. Acum dimineata porneste la sfert de cheie. Inainte tineam mai mult contactul cand era mai frig afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara, am si eu o problema:

In acesta seara plec cu masina, totul in regula, opresc dupa 10 min si stau o jumatate de ora.

In momentul in care am incercat sa repornesc masina electromotorul se invartea dar motorul nu a mai vrut sa porneasca.

mentionez ca becul ce indica faptul ca nu mai avem motorina se aprinsese in acesta seara si dupa ce s-a aprins nu am mai rulat mai mult de 5 km.

Am crezut ca nu mai e motorina si am incercat sa mai bag, am mai pus 2 l si tot de geaba, apoi am aflat ca daca cumva ramasesem fara motorina oricum nu mai reuseam sa o pornesc din cauza pompei care nu mai era amorsata.

Astept ceva pareri de la voi, eu nu ma prea pricep asa ca vor fi binevenite parerile voastre.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a intamplat sa nu mai porneasca si aveam blocata clapeta de la EGR - ramasese blocata pe deschis si motorul nu mai facea compresie. Uita-te in figura la pozitia 18, acolo trebuie sa fie o tija de metal langa ciuperca, misca de tija aia de 2-3 ori, sa nu fi ramas blocata.

post-19214-1202796660_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu cred ca am patit aceeasi chestie. Ieri am ajuns cu masina la servici. Seara cand sa plec nu mai pornea. Dupa 2-3 incercari am renuntat. Mentionez ca am curent in baterie (cred)..faruri, stergatoare functioneaza. Electromotorul invarte....

O sa incerc metoda lui Cyp78.

Oricum tre sa vina si mecanicul.

Va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru' mana Cyp78,

Acea clapeta ramasese blocata.

Am rez, chiar si fara mecanic!! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!