Jump to content

Probleme cu pornirea la RECE - motor TDI


Tibi Goia
 Share

Postare recomandată

Motorul PD nu are pompa de injectie, implicit nu are cap hidraulic :rolleyes:

Mai greu de verificat injectoarele la PD, ele fiind pompa injector .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca porneste inseamna ca nu e actuatorul de la pompa de injectie. Sunt 2 probleme aici:

1. fie ai ceva probleme la capul hidraulic de la pompa de injectie

2. fie nu mai functioneaza bujiile incandescente .

Cel mai simplu de testat este sa lasi masina citeva ore intr-un loc cu peste +10C, daca porneste imediat inseamna ca este de la bujiile incandescente .

Asa am crezut si eu ca bujiile ar fi problema si le-am verificat cu aparatul, initial, si desi pareau OK le-am schimbat pe toate 4 sa fiu sigur insa nu s-a schimbat nimic. Martorul bujiilor din bord se aprinde si se stinge normal. Pot sa pun de 2 ori contactul tot asa porneste la rece. Pe Vag Com pot sa o testez cit vreau, nu apare nici o eroare. Am sa mai incerc sa purjez motorina din filtru , poate are ceva apa. Capul hidraulic de la pompa de injectie se poate verifica?

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare cam ciudata, toata lumea se vaieta de pornire grea pe acest topic, eu am alta nedumerie.

Iarna nu a fost nici o problema, a pornit la sfert chiar daca bateria aproape ca-si dadea duhul, dupa ce se stingea becul la bord, mai asteptam vreo 2 secunde si pe urma porneam.

Problema este acum, cind sint cu plus gradele, deci la +3 Gr C, bujiile tin cam o secunda, dar masina porneste la sfert.

Si asta dupa o zi, doua de cind nu a mai fost pornita, intrebarea este, cum se incalzesc bujiile asa repede, nu mai tin minte de primavara/toamna trecuta daca facea tot asa, dar de pornit, tot timpul a pornit usor.

Cind e cald motorul, daca nu sint atent nici nu se observa becul la bujii ca se aprinde, deci se stinge in sub o secunda.

Cind e motorul cald ( oprit de putin timp ), il pornesc ca pe benzinare, dau direct si porneste la sfert.

De fapt niciodata nu a invirtit mai mult de o secunda.

Nu am reusit sa-mi dau seama daca este o problema, sau pur si simplu asa trebuie sa mearga bujiile incandescente.

Masina, cea din semnatura, 1,9 TDI 131 Cp. km, foarte putini, 208.000 km. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

scuze ca intervin asa, dar azi am mers cu alta masina in spatele masini mele si am observat ca scotea fum albastru, nu chiar ca Trabi, dar era.Mentionez ca motorul e ok. Nu consuma ulei , turbo e in parametri, am desfacut cooleru, si nu are ulei, avansul e perfect,distributia, filtre. Asa ca nu stiu de unde poate fi. E adevarat ca am mai bagat motorina de ocazie, poate sa fie asta? Am rez de jumatate, daca il umplu cu E5 mai remediez problema? Am rugat pe omu care era la volan sa mearga cu ea in toate felurile si tot scoate, mai ales la turatie.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar e asa de vechi topicul, de nu mai scrie nimeni aici. Nu as vrea sa deschid topic pe tema asta cu fumul albastru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motor 1,9 TDI - ALH

facut revizie de 60000 km (vineri , parca) - schimbat filtre, ulei, etc (la AVIA PANTELIMON)

duminica a repornit la a doua cheie, dupa ce a fost lasata cca 30 min. De atunci porneste greu, aleatoriu. La a doua, a treia cheie. Dimineata porneste, usor sau mai greu, nu are regula. La fel si cand e cald (dupa ce a stat o jumatate de ora, max o ora). Parca nu s-ar alimenta. Si am observat ca pe conducta de la filtru la motor vine foarte mult aer (mai mult decat la un motor identic). Filtrul de motorina in MADE IN CHINA.

Astazi a pornit fara probleme. Nu mai inteleg nimic! :)

Modificat de doruuuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT. Cum dracu la Avia la revizie filtre made in CHINA? End OT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut cu ochii mei ! MADE IN CHINA (cel putin la ala de motrina), cel vechi era MADE IN AUSTRIA !!!

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme cu pornirea motorului. Pornesc masina la rece, nici o problema, o ia la sfert totdeauna. Acu de cand s-a incalzit afara, dupa ce merg cu masina pana se incalzeste la 90 si apoi o opresc pt un timp, in momentul in care o repornesc o ia la sfert insa motorul se tureaza la 1800-2000 rot/min, face ca toti dracii (de intorc capul oamneii dupa masina), sta acolo intre 10 si 30 sec si apoi isi revine la 800 rot/min. Sincer azi a apucat-o cand cativa cunoscuti imi admirau masina si m-am cam facut de rusine :huh:

Si treaba asta nu o face tot timpul cam 2,3 ori pe luna

A-ti mai patit careva treaba asta? Va rog sa-mi dati o idee, de unde poate fii. Inca nu i-am facut o scanare cu Vag-ul. Sunt extrem de nervos pe masina :icon_thumright:

P.S. Am mai postat intr-un loc problema mea, insa nu am primit nici-un raspuns, oare e asa rar simptomul asta? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ al bundy

cu ceva timp in urma la Volksparts mi-au spus si aratat un filtru de polen MANN fabricat in China, asa ca probabil si cel de motorina daca era MANN tot in China era produs ... La anvelope stiu ca cele produce in China sint mai proaste, dar poate la filtre nu e tot asa, pina la urma licenta e licenta.

Modificat de repty74
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme la pornire din cand in cand, doar dimineata, dupa ce masina a stat mai mult de 12 ore fara sa fie pornita.

Se intampla deja din ce in ce mai des, adica o data cam la 10 zile acum. Mai demult se intampla mai rar si nu am dat mare atentie.

Se manifesta in felul urmator: pun contactul, se aprind toti martorii (inclusiv cel de la bujii), se sting, aud releul cum ticaie de 2 ori, aud pompa cum se amorseaza, dau la cheie, se invarte de cateva ori electromotorul dar motorul nu porneste.

La a doua cheie, o tin mai mult la automat si dupa circa 10 - 15 sec de dat la automat porneste.

Cand mi s-a intamplat ultima oara am verificat si clapeta de la EGR inainte sa dau a doua oara la automat si nu era blocata. Functiona cum trebuie.

Bujiile mi-au fost verificate acum vreo 2-3 luni cand imi aparea mai rar problema si erau OK - oricum citind ce scria aici am inteles ca daca pana la urma porneste, nu e de la bujii.

Bateria pare in regula din moment ce in final dupa ce dau la automat mai mult nu pare sa moara ci masina porneste.

Am si scanat-o (autoscanul din VAG-Com) si nu a aparut nici o eroare.

Daca are cineva vreo idee ce ar putea sa fie il rog sa ma ajute.

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva non-return valve din imagine? Daca da, verifica daca-si face datoria.

E posibil sa-ti traga aer in circuitul de combustibil pe perioada stationarii.

post-314-1211293840_thumb.jpg post-314-1211293863_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat, si am acea valva. Singura diferenta fata de schema postata de tine este ca e pozitionata pe furtunul paralel cu cel din imagine.

Cum as putea sa verific daca isi face datoria sau nu?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez aceeasi poza, doar ca e colorata precum sistemul circulator sangvin :icon_cry: .

Iti dai seama ca valva "non-return" ar trebui sa impiedice combustibilul sa se intoarca in rezervor pana la o anumita presiune a combustibilului. Ea se afla pe returul catre rezervor. In caz ca nu mai tine, motorina se scurge pe perioada stationarii in rezervor,circuitul dezamorsandu-se.

Atentie cand te apuci sa desfaci ceva in circuitul de alimentare in sensul ca-ti poate da batai de cap cu re-pornirea.

post-314-1211383518_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

la mine si-a revenit !

pur si simplu!

acu' porneste cum se zice la "sfert"

i-am "schimbat" motorina de cateva ori (am pus motorina de la alt lant de statii)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. E prima mea zi pe forum aici, asa ca sa nu ma injurati dca gresesc tare :P Am intrat aici, deoarece am mici probleme cu golful meu la pornirea la rece. Masina are motor 2.0 tdi 140 cp (nu stiu cum sa vad ce model e ahx alr.. sau care mai sunt, btw ar fi super daca m-ati lumina) si uneori cand o pornesc dimineata o ia de la prima cheie, dar f greu. Ea in mod normal pleaca la sfert de cheie. Cel mai mult a invartit cred ca 15 secunde, dand senzatia ca nu se alimenteaza. Dar nu se intampla mereu. consumul instant e de 04 05 l/h la relanti, fara clima, dar creste si la 1.2 la temp de 38 39 grade, cu clima la maximum. Ideea e ca uneori dupa ce imi porneste asa greu, motorul sta la 1000 rpm asta timp de un minut maximum, sau pana ii dau un 'sprit' (in mod normal sta la 800-850-900) iar consumul instant logic creste si el. Alt aspect e ca dupa ce porneste asa greu, pana se incalzeste motorul are un sunet mai ciudat mai zgomotos, rotund, dar mai grav... Nu stiu daca ati inteles ceva din ce am zis eu aici, dar nu pot sa descriu simptomele mai bine, cal putin momentan. Help pls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In talonul masinii trebuie sa scrie tipul motorului, caii putere, dimensiuni, cod masina, etc... verifica talonul si vei afla exact ce tip de motor ai.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:vaidecapulmeu: intradevar, complicata chestia :) Daca nu sunt ametit si m-am uitat in talon unde trebuie scrie la tip motor BKD. Stiti ceva despre el? Sunt mai multe tipuri de motor 2.0 140 cai?

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult. Ceva de problema pe care o am stii?

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

George in privinta problemei tale, pot fi multe cauze (bujie arsa, injector, sarita de la punct, etc). Sfatul meu e sa faci o diagnoza cu vag com-ul. In functie de rezultatul acesteia se poate identifica mult mai usor problema.

Vezi aici: Oferte pt diagnoza

Consulta lista si ia legatura cu unul dintre colegi.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez asta, am facut un test acum vreo luna, cu vag comul dar nestiind exact care si cum, tipul (un cunoscut de-ai cumnatului meu) mi-a zis ca masina e super ok, si ca are si chip pe ea.... mi s-a parut putin probabil, avand in vedere ca ea trage, dar nu trage de 170 d cai... Si i-am facut eu un test "clasic" cum s-ar spune :) m-am tras la semafor cu o octavia 2, 19 tdi, chipata dusa la 140 de cai. Am fost aproape egali, eu cu jumate de masina in fata lui... Deci nu stiu ce sa zic... probabil ca ma voi mai interesa pe forum ce si cum tre sa arate testarile, eventual sa salvez un log ceva, si sa il postez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde stie el ca are chip?? a citit harta...sau a vazut din vag-com presiunea pe turbo... :vaidecapulmeu:

ati verificat injectoare... filtru motorina cand a fost schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu am, ca nu am avut cum sa vad ce a facut... Tocmai d aia cred ca o voi testa iar dar la cineva la care sa ma pot uita :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o nelamurire legata de cum trebuie sa fie pedala de ambreiaj cat si schimbatorul de viteze in momentul cand pornim motorul ?

Cum e cel mai corect din punct de vedere al motorului cat si a ambreiajului pt a nu fi solicitate in momentul pornirii si a evita uzura prematura !

Ar fi 3 situatii:

1. sa fie scoasa din viteza si sa nu fie apasata pedala de ambreiaj.

2. sa fie scoasa din viteza si sa fie apasata pedala de ambreiaj.

3. sa fie bagata in viteza si sa fie apasata pedala de ambreiaj.

Dau citare unei pareri citite undeva spre a afla daca e corecta sau nu --> sa-mi spuneti parerea !

" cand e foarte rece mai stau cu ambreajul apasat cam 10 secunde dupa pornirea motorului apoi il cuplez usor(am inteles ca apasandu-l usurez pornirea motorului si reduc mult uzura,uleiul fiind mai vascos cand e rece) " --> de aici inteleg ca pers porneste motorul ca in cazul 2 !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!